Actualitate
IOHANNIS, OPERAŢIUNEA LUFTBRUCKE 2 SI FERICIREA DE A MUNCI IN R.F.GERMANIA

(Preluare Inpolitics):
Fostul președinte Ion Iliescu a plătit destul de scump, după revoluție, un articol scris la tinerețe despre ”Fericirea de a studia în Uniunea Sovietică”; de cîte ori vorbea despre orientarea euroatlantică a României i se aducea aminte de vorbele ”Partidul și guvernul ne-au făcut cinstea de a ne trimite la studii în Uniunea Sovietică. Datoria noastră este să răspundem încrederii ce ni se arată”. Decenii mai tîrziu, un alt președinte sprijină noua fericire a românului: aceea de a munci pe tarla în marea republică germană.
O știre care s-a insinuat în presa ultimelor zile, cît se poate de necredibilă, stupefiază la această oră întreaga Românie cînd devine realitate: aeroporturile patriei și-au deschis larg porțile, în plină carantină națională, pentru a permite unui număr de ordinul miilor de români să plece în străinătate.
Aproape 2.000 de persoane din județe din Transilvania și Moldova au venit, azi, în parcarea din fața Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj pentru a pleca cu curse charter special constituite, spre Germania, la muncă în agricultură. Relatări similare vin de la Sibiu, unde se pleacă tot spre Germania, și stau la rînd aeroporturile din Iași, București sau Timișoara.
Se vorbește de un lot de cca.40.000 de români care urmează în următoarele zile să plece în Germania, ca și în Italia ori Spania, unde recoltele își așteaptă culegătorii.
Peste România s-a pogorît bezna minții, e clar.
Să fim bine înțeleși: e dreptul oricărui român să meargă unde vrea și să muncească unde vrea. Teoria că românii trebuie ținuți cu japca în țară pentru a culege propriile noastre recolte e o inepție. Economia de piață are reguli de fier, iar joaca de a interzicerea migrației forței de muncă ori a exporturilor/importurilor poate costa scump.
Așa că cine vrea să plece și să culeagă sparanghel în Germania e liber să o facă.
Cu o singură condiție, însă: să nu încalce prin asta prevederile ordonanțelor militare impuse de starea de urgență, care obligă românii să stea izolați în locuințe și să evite contactele sociale.
Avem un președinte care de săptămîni bune, convertit în agent sanitar, ne toacă la cap zilnic să stăm în casă, să păstrăm distanța unii de alții, să nu ne atingem etc.
În pofida disconfortului imens, majoritatea zdrobitoare a oamenilor au înțeles să respecte chinuitoarele obligații, să stea între patru pereți, să-și convingă copiii ori bătrîni să se conformeze, să semneze hîrtii enervante pentru a putea ieși pînă la colțul străzii.
Ei aud zilnic de mii de amenzi uriașe încasate de cei care nu respectă carantina.
De o bătrînă amendată de poliție cu sute de lei pentru că a depășit cu 10 minute perioada permisă de ieșire afară.
Și dintr-o dată, ce să vezi?
Aceiași români privesc năuci cum mii de compatrioți ai lor iau aeroporturile cu asalt, adunați grămadă ca pe stadion, cu destinația Germania.
Pentru ei nu funcționează starea de urgență?
Ei se pot aduna la un loc cu sutele și cu miile în plină pandemie?
Pe ei nu-i amendează organele?
La ei nu funcționează recomandarea prezidențială de a sta în case?
Au fost dezinfectați?
Cum au reușit să facă ei deplasările la aeroport, adesea în gașcă?
De ce nu au oamenii aceia la ei niciun document, de ce nici măcar nu știu unde anume exact merg la muncă în Germania?
Dacă sunt bolnavi printre ei, nu-i infectează pe toți ceilalți?
Cînd ajung în Germania sunt primiți la grămadă, semn că povestea cu virusul nu o fi chiar așa cum ni se prezintă oficial?
Ori poate sunt selectați acolo și cei infectați sunt returnați patriei?
Sunt doar cîteva dintre întrebările care ne explodează în căpățîni.
Dar asta nu e tot.
Vine Consiliul Județean Cluj și cere sancțiuni pentru șefii aeroportului: „CJ Cluj nu a fost informat că, joi, un număr 13 curse aeriene cu peste 2.000 de pasageri vor decola de pe Aeroportul Cluj. Nici Prefectura Cluj, nici prefectul sau DSP nu au fost informați și, din câte știm, nici firma care administrează parcarea nu știa nimic. Directorul aeroportului, David Ciceo, trebuia să informeze autoritățile și să spună că vor avea 2.000 de oameni și ce măsuri de organizare trebuie luate. Firma care se ocupă de parcare trebuia să dezinfecteze locul pentru 2.000 de oameni deoarece, pentru un flux atât de mare de pasageri, trebuiau să fie transmise informații din timp. CJ Cluj cere demisia directorului Ciceo și solicităm organelor abilitate să declanșeze o anchetă și să-l demită”, spune purtătorul de cuvînt al CJ.
Dar directorul aeroportului e un personaj ”strategic”, în calitate de odraslă a legendarului general de Securitate/SRI Traian Ciceo, fost spion al DIE în spațiul european occidental.
Greu de urnit.
Cît despre orașul prezidențial Sibiu, de unde au plecat azi curse similare, acolo nu mișcă pasărea în zbor fără știrea Cotrocenilor.
Acolo nu sunt permise îmbolnăvirile cu virus, dar sunt permise cursele spre Germania.
Premierul Orban ia foc: ”Poate închideți aeroportul Cluj, după ce am văzut azi. Este inadmisibil. Au fost două tentative de schimbare a acestui manager. Trebuie demarată o anchetă. E inadmisibil ce s-a petrecut acolo, să folosim toate pârghiile pentru a-l trege la răspundere pe managerul aeroportului. Nu a luat măsuri pentru distanțarea socială, pentru asigurarea. I-am cerut prefectului să ia măsuri pentru a-l trage la răspundere. Dacă mai sunt astfel de curse, ele să fie notificate din timp.”
Premierul e la fel de indignat precum era zilele trecute de firma de odaie din Călugăreni care importa măști de milioane de euro. Atît de indignat încît a trimis Corpul de control al finanțelor peste ea, s-a deranjat Parchetul, dar azi aflăm din EVZ că deja contractul a început să se deruleze, tîrînd indignarea premierului după el.
Europarlamentarul liberal Rareș Bogdan tună și fulgeră că numai niște imbecili ar fi permis românilor să plece la muncă în Germania.
Ministrul de Interne anunță dosar penal pentru ce se întîmplă la Cluj, pentru că așa ceva e inadmisibil.
Apă de ploaie.
Orice anchetă, orice dosar s-ar face, vor muri în fașă.
Nu e întîmplător că joi și vineri, săptămîna trecută, președintele României a vorbit la telefon cu președintele Germaniei, cu cel al Italiei și cu premierul Spaniei. Oamenii au solicitat, președintele nostru s-a executat.
Românii au aflat azi că nicio stare de urgență, nicio ordonanță militară, nicio lege și nicio măsură de precauție nu pot împiedica o stare de spirit: fericirea de a munci în R.F.Germania.
O fericire binecuvîntată de Klaus Iohannis, la ordinul Angelei Merkel, și care duce la repornirea economiei germane cu mîna de lucru – infectată ori ba – mioritică.
S-au împlinit recent șapte decenii de la finalul celebrei Operaţiuni Luftbrucke, podul aerian creat de SUA și aliații săi după război pentru salvarea de la înfometare a germanilor din Berlinul occidental asediat de ruși.
Un pod aerian reeditat acum, deloc simbol, de Iohannis și Merkel întru salvarea germanilor de la lipsa de sparanghel pe mese.
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 13 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!