Actualitate
#Coronavirus. Guvernul Orban (2020-nGoV) – o ”epidemie” mai scurtă decât coronavirusul.

Tentativa de ordonanță cu dedicație pentru BCR și Raiffeisen în scopul fraudării bugetului de stat cu 300 de milioane de Euro, transpartinică, îmi arată în mod clar că epidemia indusă de Pacientul Zero (în vârstă de circa 30 de ani de la schimbarea identității) doar a căpătat proporții și a devenit extrem de vizibilă prin guvernarea Orban. Așadar Pacientul ZERO trebuie căutat în altă parte și a început să fi căutat în altă parte. Pacientul ZERO începe să fie căutat în zona celor care au constatat că, după ce fosta Securitate și-a pierdut hățurile pe justiție (prin devoalarea publică a protocoalelor ticăloase) au considerat necesar și au putut să strângă hățurile pe Guvernul Orban al României. Iar realitatea factuală este că azi, după căderea 2020-nGoV, cele 25 de ordonanțe de urgență date noaptea ca hotii, nu mai pot fi publicate în Monitorul Oficial ceea ce arată că pacientul ZERO a fost pus, instituțional, în carantină. Răsturnarea OUG 114 (eliminarea taxei pe active bancare) și tentativa de spălare a celor 300 de milioane de Euro obținute prin fraudă la lege au fost elementele care au bontit definitiv Securitatea, ca structură ominprezentă. Despre Orban, doar atât: Maurul și-a făcut treaba, maurul trebuie să moară, dezvaluie analistul Radu Teodor Soviani.
#Coronavirus. Guvernul Orban (2020-nGoV) – o ”epidemie” mai scurtă decât coronavirusul.
,,Maurul a infectat. Maurul trebuie să moară”. În această cheie citesc eu votul moțiunii de cenzură de astăzi, prin care Guvernul Orban a căzut după nici o sută de zile. În favoarea moțiunii au votat 261 de Parlamentari, mult mai mult decât era necesar (233) și decât voturile în favoarea căderii Guvernului Dăncilă (238). Rezultatul de astăzi îmi dovedește că nu PNL a controlat moțiunile. Ci pacientul ZERO.
Prin cele 3 luni și o zi de existență, guvernul Orban -2020-nGov- se dovedește o epidemie mai scurtă decât coronavirusul nCov2019. Coronavirusul are cu o lună mai puțin decât Guvernul Orban, primul caz fiind depistat în 8 decembrie 2019 (cronologia aici). Cornoavirusul e prezent de 2 luni și cu siguranța va sta mai mult decât o lună. Până acum sunt 24.631 de infectați, 494 de decese și 1.029 de persoane raportate ,,recuperate”.
Statisticile 2019-nCoV-în timp real le găsiți aici.
Moartea Guvernului Orban a fost violentă, după ce #noapteacahotii și calcând în picioare statul de drept au adoptat în ultima sedintă de guvern de ieri, din postura de guvern muribund, 25 de Ordonanțe de Urgență. Într-un fel, ca un pacient infectat cu coronavirus, înfierbântat, care iese pe strădă fără mască, în locuri aglomerate și se apucă să scuipe și să tușească.
Imi place să cred că o a 26-a ordonanță de urgență, cea prin care în mod ticălos epidemia Orban a încercat să o adopte, a fost oprită de dezvăluirle făcute ieri de mine, prin care arătam că pacientul aparent ,,zero”, în ultima ședință de guvern, încearcă să legalizeze furtul a 300 de milioane de Euro de la buget, în contra Justiției și a Înaltei Curți de Casație și Justiție, așa cum am scris aici:
VIDEO. Ultima ședință de Guvern a lui Orban (și legalizarea azi, de urgentă, a furtului a 300 de milioane de Euro de la buget în contra justiției și ICCJ) relevă MISIUNEA Guvernului Orban.
Dacă nu eu am determinat să li se facă frică, am convingerea că am contribuit la darea înapoi a celor care au încercat să fraudeze bugetul de stat de 300 de milioane de Euro.
Bilanțul celor 3 luni și o zi de la declanșarea epidemiei Orban (2020-nGoV) arată exact ca bilanțul unei epidemii de virus:
Guvernul Orban a infectat magistratura și a băgat-o în carantină, blocând instanțele prin tăierea pensiilor de serviciu ale magistraților în funcție (dar păstrarea beneficiilor pentru alde Augustin Lazăr). Sunt luni din viață furate justițiabililor și incertitudine majoră pentru corpul magistraților;
Guvernul Orban a infectat ideea de răspundere reală a magistraților corupți prin proiectul de desființare a Secției Speciale de Investigare a Infracțiunilor din Justiție, prin care, un procuror general ar urma să zică dacă începe sau nu urmărirea penală pe judecători. În esență, Secția Specială era deja infectată la nivel de conducere operativă, dar guvernul Orban a pregătit generalizarea infecției.
Guvernul Orban a infectat finanțele publice: (i)a dus deficitul real din 2019 spre 5% și a pregătit un deficit (și un necesar de finanțare mult mai mare pentru 2020) spre 7%; (ii) a infectat statul de drept în ceea ce privește majorarea alocațiilor pentru copii, prorogând o lege în vigoare, de la majorare a alocațiilor nu de la 1 ianuarie 2020 cum spune lege și din august 2020;
Prin abrogarea taxei pe active bancare, guvernul Orban a infectat anticorpii care marcau beneficiarii reali ai fraudelor bancare (și deturnarea sumelor de la bugetul de stat la Romaniei spre bugetele de stat în care sunt încorporate băncile mamă);
Prin Ordonanța de Urgență prin care privatizează veniturile Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, dată #noapteacahoții, fără vreo urgență dar cu avizul SRI, guvernul Orban a infectat și decapitalizat sistemul public de sănătate și spitalele de stat, creând condiițile pentru subfinanțarea acestuia și pentru falimentul lui;
Și, dacă vreți, poate cea mai clară dovadă a infectării ordinii de drept de către 2020-nGoV-Orban este tentativa eșuată de ieri, prin care a încercat să legalizeze furtul a 300 de milioane de Euro din buget, mințind că exonerează de răspundere sute de mii de clienți, în fapt exonerând de răspundere două bănci austriece, în frauda bugetului de stat. Prin această Ordonanță guvernul Orban a imixtionat la cel mai înalt nivel în justiție, încercând să întoarcă o decizie a ICCJ din iunie 2019, care a dispus că, BCR-Banca pentru Locuințe și Raiffeisen – Banca pentru Locuințe TREBUIE să returneze statului aproape 300 de milioane de Euro.
Marțea neagră de 4 februarie 2020 a dovedit fără niciun fel de dubiu că, prin 25 de ordonanțe de urgență date noaptea ca hoții, 2020 n-GoV a încercat neconstituțional să se substituie Parlamentului, infectând și rolul de EXECUTIV al Guvernului, așa cum a infectat rolul de legislativ al Parlamentului, prin cele 7 asumări de răspundere.
Întrebarea la care trebuie să răspundem acum este dacă Ludovic Orban, mai periculos dar mai ,,scurt” decât coronavirsul, este pacientul ZERO al epidemiei. Înclin să cred că nu. Pentru că toate ticăloșiile făcute de PSD până când să pice de la guvernare au fost amplificate la o scară epidemică de guverul Orban, punând inclusiv ticăloșii noi și mari peste ticăloșiile vechi.
Revin la acest exemplu, al Ordonanței de urgență pe care a încercat să o dea ieri epidemia Orban, în tentativa de a infecta ordinea de drept. Tentativa de fraudare a bugetului de stat cu 300 de milioane de Euro. În fapt, această ticăloșie a fost încercată și de către Eugen Teodorovici, așa cum am avertizat în exclusivitate, în 8 Octombrie 2019. Asta arată că, în esență, ce a făcut epidemia Orban? A preluat ,,agenda” ticăloasă de la guvernarea PSD și a încercat, cu orice riscuri, să o pună în operă. Ca un VIRUS. Iată ce spuneam în 8 octombrie 2019, înaintea moțiunii de cenzură prin care a picat Dăncilă:
Tentativa de ordonanță cu dedicație pentru BCR și Raiffeisen în scopul fraudării bugetului de stat cu 300 de milioane de Euro, transpartinică, îmi arată în mod clar că epidemia indusă de Pacientul Zero (în vârstă de circa 30 de ani de la schimbarea identității) doar a căpătat proporții și a devenit extrem de vizibilă prin guvernarea Orban. Așadar Pacientul ZERO trebuie căutat în altă parte și a început să fi căutat în altă parte. Pacientul ZERO începe să fie căutat în zona celor care au constatat că, după ce fosta Securitate și-a pierdut hățurile pe justiție (prin devoalarea publică a protocoalelor ticăloase) au considerat necesar și au putut să strângă hățurile pe Guvernul Orban al României. Iar realitatea factuală este că azi, după căderea 2020-nGoV, cele 25 de ordonanțe de urgență date ieri noaptea ca hotii, nu mai pot fi publicate în Monitorul Oficial ceea ce arată că pacientul ZERO a fost pus, instituțional, în carantină. Răsturnarea OUG 114 (eliminarea taxei pe active bancare) și tentativa de spălare a celor 300 de milioane de Euro obținute prin fraudă la lege au fost elementele care au bontit definitiv Securitatea, ca structură ominprezentă. Despre Orban, doar atât: Maurul și-a făcut treaba, maurul trebuie să moară. (Cerasela N.).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 15 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!