Actualitate
Curtea de Apel Bucuresti a demascat modul abuziv prin care Ludovic Orban l-a dat afara pe Andrei Tinu de la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie
„Nu rezulta motivele pentru care paratul a luat masura eliberarii din functie… Paguba cauzata prin pierderea locului de munca si a venitului nu va putea fi reparata integral prin plata drepturilor restante… Trebuie sa asigure cu caracter de continuitate intretinerea copiilor minori si plata obligatiilor contractuale” .
Hotarare catastrofala pentru premierul Ludovic Orban! Curtea de Apel Bucuresti arata cum a inteles primul ministru al Romaniei sa isi exercite mandatul abia inceput, riscand sa lase practic in strada o familie, doar pentru ca a dorit sa ii demita pe cei care au fost numiti in functii de Guvernul PSD, dezvaluie Lumea Justitiei. Ce este si mai grav, astfel cum rezulta din hotararea instantei, este ca Orban a demis din functie o persoana fara sa prezinte motivele de fapt si de drept care au stau la baza deciziei.
Vorbim despre cazul lui Andrei Tinu, pe care Lumea Justitiei l-a prezentat in urma cu doua saptamani, cand am anuntat solutia pronuntata de judecatoarea Carmen Andreea Necula de la Curtea de Apel Bucuresti prin care Tinu a fost repus in functia de presedinte al Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, functie din care fusese demis de premierul Ludovic Orban imediat dupa instalarea la Palatul Victoria. Reinstalat in functie de instanta in data de 7 ianuarie 2020, Andrei Tinu a intampinat unele dificultati in reluarea cu drepturi depline a calitatii sale, dupa ce reprezentata PMP, Adriana Elena Mota, a refuzat pentru doua zile sa elibereze postul de presedinte al ANC in care fusese numita de Orban. In cele din urma, Mota a eliberat biroul si a predat stampilele institutiei pentru ca Tinu sa poata reveni pe post, astfel cum instanta a dispus de indata.
Revenirea lui Andrei Tinu la ANC a facut astfel posibila deblocarea situatiei create in Autoritate, inclusiv de acordare a salariilor angajatilor. Maniera in care Ludovic Orban a inteles sa il demita pe Andrei Tinu de la conducerea ANC, imediat ce a preluat functia de premier (punand in aplicare dorinta noului regim de a numi in functiile importante doar persoane apropiate) este insa aspru criticata, din motivarea solutiei CAB reiesind ca din graba premierului Orban de a scapa de oamenii pusi de PSD s-au facut greseli atat de ordin procedural cat si legal. Caci, Decizia Prim-Ministrului nr. 510/11.12.2019, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 997/11.12.2019, prin care Andrei Tinu era demis de la conducerea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, nu motiveaza temeiurile care au stat la baza destituirii lui Tinu!
CAB: „Motivarea actului administrativ confera garantii ca actul in sine nu contine o decizie abuziva si ca atare nu poate vatama drepturi sau interese legitime”
Astfel cum veti vedea, modalitatea de destituire a lui Tinu din functia de presedinte al Autoritatii Nationale pentru Cetatenie a fost atent analizata de instanta, judecatoarea Carmen Andreea Necula retinand in motivarea sentintei nr. 6 din 7 ianuarie 2020 ca „din cuprinsul deciziei nr. 510/11.12.2019 nu rezulta motivele de fapt ori de drept pentru care paratul a luat masura eliberarii din functie a reclamantului”. Din contra, precizeaza judecatoarea Necula de la Curtea de Apel Bucuresti, „este mentionat art. 29 din OUG nr. 57/2019, care prevede ca deciziile emise de prim-ministru sunt acte administrative, ceea ce contureaza concluzia ca, in aparenta, decizia a carei suspendare se solicita se supune dispozitiilor Legii nr. 554/2004”:
„Sub aspectul cazului bine justificat, ramanand, desigur, in sfera aparentei pe care o presupune solutionarea unei cereri de suspendare a executarii unui act administrativ, Curtea constata ca din cuprinsul deciziei nr. 510/11.12.2019 nu rezulta motivele de fapt ori de drept pentru care paratul a luat masura eliberarii din functie a reclamantului. Din contra, este mentionat art. 29 din OUG nr. 57/2019, care prevede ca deciziile emise de prim-ministru sunt acte administrative, ceea ce contureaza concluzia ca, in aparenta, decizia a carei suspendare se solicita se supune dispozitiilor Legii nr. 554/2004.
Actul administrativ este definit in art. 2 alin. 1 lit. c) din Legea nr. 554/2004 ca fiind actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executarii legii sau a executarii in concret a legii, care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice.
De regula, decizia cuprinsa intr-un act administrativ trebuie motivata atat in fapt cat si in drept, fiind necesar ca autoritatea sa expuna ratiunile pentru care dispune intr-o anumita maniera si respectiv considerentele pentru care dispune o anumita solutie, iar aceasta deoarece actul, care emana de la administratie, trebuie executat de indata, dar si pentru a putea fi examinat din perspectiva legalitatii de catre instanta de contencios administrativ, precum si sub aspectul oportunitatii, in masura in care marja de apreciere recunoscuta autoritatii publice a fost depasita. Astfel, motivarea actului administrativ confera garantii ca actul in sine nu contine o decizie abuziva si ca atare nu poate vatama drepturi sau interese legitime.
Desigur ca pot exista situatii in care, desi formal un act administrativ apare ca fiind nemotivat, exista o vasta documentatie prealabila care justifica atat in fapt, cat si in drept, masurile dispuse de autoritatea publica, iar destinatarului actului i-au fost aduse la cunostinta aceste motive. In cadrul cererii in anulare urmeaza a fi analizat daca aceste conditii sunt indeplinite in cauza ori daca paratul era scutit de obligatia de motivare a deciziei nr. 510/11.12.2019, insa aparenta de nemotivare a actului contestat este suficienta, in opinia instantei, pentru a se retine existenta unui caz bine justificat care impune suspendarea actului administrativ pana la solutionarea definitiva a dosarului nr. 7217/2/2019, inregistrat pe rolul Curtii de Apel Bucuresti”.
CAB: „Paguba cauzata reclamantului prin pierderea locului de munca si a venitului nu va putea fi reparata integral prin plata drepturilor restante”
Potrivit hotararii pronuntate de judecatoarea Carmen Andreea Necula de la Curtea de Apel Bucuresti in dosarul nr. 7254/2/2019 pe care Lumea Justitiei o prezinta in exclusivitate, pe langa lipsa motivarii deciziei de a-l destitui pe Andrei Tinu de la conducerea ANC, premierul Ludovic Orban a provocat si un prejudiciu de ordin financiar care insa, retine instanta, „nu va putea fi reparat integral prin plata drepturilor restante”. Iar aceasta intrucat prin decizia intempestiva a premierul Ludovic Orban de a-l demite pe Tinu s-a creat posibilitatea ca acesta sa nu mai aiba nicio sursa de venit, din moment ce functia ocupata era incompatibila cu orice alta functie publica sau privata si din moment ce acesta avea in intretinere doi copii minori, dar si obligatii contractuale asumate:
„Astfel, constata instanta ca prin emiterea actului contestat reclamantul si-a pierdut locul de munca, existand prezumtia simpla ca a pierdut si orice sursa de venit, din moment ce art. 10 din OUG nr. 5/2010 instituie incompatibilitatea calitatii de presedinte te al Autoritatii cu orice alta functie publica sau privata.
Totodata, analizand inscrisurile depuse la dosar, instanta apreciaza ca paguba cauzata reclamantului prin pierderea locului de munca si a venitului nu va putea fi reparata integral prin plata drepturilor restante, in ipoteza anularii in mod definitiv a actului contestat, din moment ce acesta trebuie sa asigure cu caracter de continuitate intretinerea copiilor minori si plata obligatiilor contractuale asumate, iar sanctiunile care intervin in caz de neexecutare sunt mult mai energice decat plata unor penalitati de intarziere.
De exemplu, neindeplinirea obligatiei de intretinere a copiilor minori se poate rasfrange in mod negativ asupra relatiilor familiale dintre reclamant si copiii sai.
Pentru aceste considerente de fapt si de drept, in temeiul art. 15 raportat la art. 14 din Legea nr. 554/2004, Curtea va admite in parte cererea de chemare in judecata, in considerarea capatului de cerere respins ca inadmisibil prin incheierea din data de 23.12.2019, si va dispune suspendarea executarii Deciziei nr. 510/11.12.2019, emise de paratul Prim ministrul Romaniei, pana la solutionarea definitiva a actiunii in anulare ce face obiectul dosarului nr. 7217/2/2019, inregistrat pe rolul Curtii de Apel Bucuresti”. (Irinel I.).
Actualitate
Revoluție tehnologică la Pentagon: Șase priorități cheie redefinesc războiul viitorului
Pentagonul, gigantul militar american, anunță o resetare strategică a priorităților sale tehnologice. Într-o mișcare decisivă, Emil Michael, șeful cercetării departamentului, a tăiat la jumătate lista „zonelor tehnologice critice” (CTA), reducând-o de la 14 la doar șase. Această „epurare” promisă de mult timp semnalează o nouă eră de focalizare și eficiență în dezvoltarea arsenalului viitor.
Mai puține priorități, mai multă eficiență: Viziunea lui Michael
„Când am preluat acest rol, biroul nostru identificase 14 zone tehnologice critice,” a declarat Michael într-un anunț video pe platforma X. „Deși fiecare dintre aceste zone are valoare, o listă atât de largă diluează concentrarea și nu reușește să evidențieze cele mai urgente nevoi ale luptătorului. Paisprezece priorități, în realitate, înseamnă deloc priorități.”
Decizia de a reduce numărul este motivată de necesitatea de a aduce viteză și precizie cheltuielilor de cercetare. „Reducem această listă la șase,” a continuat el. „Aceste șase zone tehnologice critice reprezintă prioritățile care vor oferi cel mai mare impact, cele mai rapide rezultate și cel mai decisiv avantaj pe câmpul de luptă.”
Iată cele șase direcții strategice care vor ghida investițiile Pentagonului în cercetare și dezvoltare, menite să asigure un avantaj decisiv pe câmpul de luptă:
1. Inteligență artificială aplicată (IA A): De la birou la câmpul de luptă
Această categorie acoperă Inteligența Artificială de la funcțiile de afaceri interne până la operațiunile de luptă din prima linie. Pentagonul subliniază că prioritatea acordată IA este „aliniată cu Planul de Acțiune AI al Casei Albe,” care anticipează o cursă a Inteligenței Artificiale cu sumă zero între SUA și China. Recent, Chief Digital & AI Office (CDAO) al Pentagonului a fost plasat sub controlul direct al lui Michael, subliniind importanța centrală a acestei tehnologii.
2. Biomanufactura (BIO): Resurse vitale, producție autohtonă
Biomanufactura se referă la „valorificarea sistemelor vii” pentru producția în masă a materialelor cheie. Practic, aceasta înseamnă obținerea de substanțe chimice vitale – cum ar fi lubrifianții sau acoperirile anticorozive – în recipiente gigantice, folosind microorganisme modificate genetic, în loc de procesele petrochimice tradiționale, care au fost din ce în ce mai externalizate. Această abordare ar putea „elimina orice vulnerabilități ale lanțului de aprovizionare,” a afirmat Michael.
3. Tehnologii de logistică în medii contestate (LOG): Flux neîntrerupt sub asediu
Mai puțin o tehnologie specifică și mai mult o misiune amplă, LOG vizează utilizarea oricărei tehnologii care poate ajuta la „asigurarea reaprovizionării fără întreruperi și a continuității operaționale în medii contestate.” Este important de menționat că termenul „contestat,” în jargonul Pentagonului, se aplică în special Pacificului în cazul unui conflict cu China.
4. Dominanța informațională cuantică și pe câmpul de luptă (Q-BID): Pârghii critice de comunicare
„Dominanța” în acest domeniu necesită îmbunătățirea atât a tehnologiei de radiofrecvență de lungă durată, cât și a tehnologiilor cuantice emergente, pentru a ajuta forțele americane să comunice și să navigheze. Oficialii avertizează de peste un deceniu că sunt îngrijorați de potențialul de bruiaj al GPS-ului tradițional și al radioului de către un adversar de înaltă tehnologie, precum Rusia sau China.
5. Hipersonice la scară (SHY): Viteză supraumană, producție în masă
„Scalarea” înseamnă trecerea rachetelor hipersonice de la prototipurile actuale, la scară mică, la producția în masă. Sistemele hipersonice pot atinge viteze de Mach 5 sau mai mari în atmosferă, fiind astfel mai rapide decât rachetele de croazieră actuale și mai agile decât rachetele balistice. De ani de zile, oficialii americani avertizează că Rusia și China investesc masiv și testează mai frecvent aceste tehnologii.
6. Energie dirijată la scară (SCADE): Armele viitorului impotriva roiurilor
Asemenea hipersonicelor, scalarea „energiei dirijate” înseamnă trecerea armelor laser de înaltă energie și a armelor cu fascicule de microunde de la demonstrațiile promițătoare la scară mică, la producția în masă. Pentagonul, la fel ca alte armate globale, speră că armele energetice ar putea trage un număr practic nelimitat de focuri împotriva roiurilor de drone și a barajelor de rachete, care ar putea copleși apărările existente, precum sistemele Patriot și THAAD.
Din 14 în 6: Cum se integrează vechiul în noul arsenal
Această listă de șase înlocuiește o listă anterioară care includea opt alte CTA-uri acum eliminate, însă multe inițiative specifice ar putea fi integrate sub una dintre noile categorii majore. De exemplu, vechea categorie „FutureG” – un termen umbrelă pentru tehnologiile wireless de generație următoare – ar putea fi o subcategorie logică a Dominanței Informaționale Cuantice și pe Câmpul de Luptă (Q-BID), la fel ca și părți din „Senzori Integrați & Cibernetică,” „Sisteme de Rețea Integrate” și „Spațiu.”
Aspecte ale „Calculului Avansat și Software” și „Interfețelor Om-Mașină” ar putea continua sub Inteligența Artificială Aplicată. Programele actuale din „Microelectronică” și „Materiale Avansate” s-ar putea încadra în multiple categorii. Chiar și „Energie Regenerabilă” – un subiect mai puțin preferat de Administrația Trump – ar putea vedea unele proiecte mutate sub Logistică în Medii Contestate sau Biomanufactura.
O luptă inechitabilă: Promisiunea Pentagonului
„Aceste zone tehnologice critice sunt soluții acționabile, tangibile, la provocările cu care se confruntă luptătorii noștri astăzi. Ele sunt determinate de sprinturi concentrate, concepute pentru a livra rezultate acum, nu în 15 ani,” a conchis Michael în anunțul său video. „Aceste priorități vor asigura că luptătorii noștri nu vor avea niciodată parte de o luptă echitabilă.” Pentagonul își propune să creeze un avantaj tehnologic atât de mare încât să descurajeze orice conflict, sau să asigure victoria decisivă în cazul în care acesta devine inevitabil.
Actualitate
Blue Origin aterizează cu succes, deschizând calea spre misiuni cruciale de securitate națională
Actualitate
Tipuri de ceară de epilat și avantajele fiecăruia – ghidul tău pentru o piele fină și îngrijită
Epilarea cu ceară este una dintre cele mai eficiente metode de a obține o piele fină și catifelată pentru o perioadă îndelungată. Deși metoda este folosită de zeci de ani, industria cosmetică a perfecționat constant formulele și tipurile de ceară pentru a răspunde diferitelor nevoi ale pielii. Alegerea corectă a cerii nu este doar o chestiune de preferință, ci și o modalitate de a avea grijă de sănătatea pielii și de a obține rezultate cât mai plăcute.
Ceara tradițională – metoda clasică, de încredere
Ceara tradițională este, probabil, cea mai cunoscută formă de epilare. Se prezintă sub formă de discuri sau tablete și se topește înainte de aplicare. Avantajul major al acestui tip de ceară este eficiența ridicată: prinde bine firele de păr groase și rezistente, ceea ce o face ideală pentru zone precum picioarele sau brațele.
Deși necesită puțină practică pentru a fi aplicată corect, rezultatele sunt de lungă durată. Firele sunt smulse din rădăcină, iar pielea rămâne netedă timp de câteva săptămâni. Pentru persoanele care își doresc o epilare clasică, fără compromisuri, ceara traditionala rămâne o alegere excelentă.
Ceara elastică – blândețe și eficiență pentru pielea sensibilă
Inovațiile din domeniul cosmeticii au dus la apariția cerii elastice, o formulă modernă care îmbină eficiența cu delicatețea. Spre deosebire de varianta tradițională, aceasta se aplică într-un strat mai subțire și se îndepărtează fără benzi.
Principalul avantaj al cerii elastice este faptul că se mulează perfect pe piele și prinde chiar și firele scurte sau subțiri, fără a provoca iritații majore. Este recomandată în special pentru zonele sensibile, precum axilele, fața sau zona inghinală. Pentru persoanele cu piele sensibilă sau pentru cele care își doresc o experiență de epilare mai confortabilă, ceara elastica este o alegere inspirată.
Ceara granule – modernă, practică și ușor de folosit
Tot mai populară în saloane și pentru uz casnic este ceara granule, un produs ușor de folosit și de dozat. Se topește rapid și permite aplicarea controlată chiar și pe zone mai mici, ceea ce o face ideală pentru retușuri sau pentru persoanele care nu au experiență vastă cu epilarea.
Avantajul ei constă în versatilitate: poate fi utilizată pe aproape toate zonele corpului, inclusiv pe cele delicate. În plus, fiind disponibilă sub formă de granule, permite topirea exact cantității de produs necesare, fără risipă.
Este o variantă excelentă pentru cele care caută o soluție practică, eficientă și modernă, iar formulele profesionale disponibile pe EpilatPRO.ro garantează un rezultat curat și sigur.
Cum alegi ceara potrivită pentru tine
Alegerea tipului de ceară depinde de mai mulți factori: tipul de piele, zona de epilat și sensibilitatea personală. Dacă te confrunți cu fire de păr groase și rezistente, ceara tradițională îți oferă cea mai mare eficiență. Pentru zone sensibile, ceara elastică este mai blândă și mai confortabilă. Iar pentru un echilibru între practic și eficient, ceara granule rămâne o opțiune ideală.
Nu există o singură variantă „corectă”, ci mai degrabă o alegere adaptată stilului tău de viață și nevoilor pielii. De aceea, multe persoane aleg să combine tipurile de ceară, folosind formule diferite pentru zone diferite ale corpului.
Importanța produselor profesionale
Indiferent de tipul de ceară ales, calitatea produsului joacă un rol esențial. O ceară profesională nu doar că îți oferă rezultate mai bune, dar protejează și pielea, reducând riscul de iritații. Platforme dedicate, precum EpilatPRO.ro, pun la dispoziție o gamă variată de ceruri profesionale – de la ceară tradițională, la formule elastice sau granule – care respectă cele mai înalte standarde de calitate. Alegând astfel de produse, te bucuri de o epilare sigură și eficientă, chiar și acasă.
Alegerea contează pentru frumusețea pielii tale
Epilarea cu ceară rămâne una dintre cele mai sigure și durabile metode de îndepărtare a părului. Fiecare tip de ceară aduce avantaje specifice.
Cu produsele potrivite și o tehnică corectă, epilarea devine mai mult decât o rutină – devine un ritual de frumusețe care îți oferă încredere și confort. Iar atunci când alegi să investești în calitate, cum sunt produsele disponibile pe EpilatPRO.ro, diferența se simte de la prima utilizare.
-
Exclusivacum 2 zileReset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!
-
Exclusivacum 4 zileCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum 2 zileEXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)
-
Exclusivacum 5 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum 2 zileJustiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)
-
Exclusivacum 15 orePoliția Română: De la ordine publică, la orgii de incompetență și vulgaritate sub bagheta lui Despescu!
-
Exclusivacum 4 zileScandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf
-
Exclusivacum 4 zileIGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?



