Actualitate
SGU trebuie să-i plătească daune fostului director Donald Constantin/Decizie definitiva

Înlăturat din funcție printr-o decizie a Consiliului de Administrație al SGU Ploiești, Donald Constantin a câștigat, în primă instanță procesul intentat societății aflate sub tutela Consiliului Local Ploiești.
Dosanld Constantin a fost dat afară de la SGU, la începutul lui august 2017, printr-o decizie a Consiliului de Administrație. Fostul director a dat în judecată atât societatea, cât și Consiliului Local Ploiești, considerând decizia ca fiind abuzivă.
Prima instanță i-a dat dreptate lui Donald Constantin. Anulează parțial hotărârea și obligă SGU Ploiești la plata a 84.000 de lei, sumă aferentă perioadei în care fostul director nu și-a mai exercitat mandatul.
SGU a facut recurs si in data de 25.09.2019, instanta a decis:
“Respinge apelurile ca nefondate. Obliga apelantii-parati la plata catre intimatul-reclamant a cheltuielilor de judecata effectuate in apel, in suma de 2380 ron.”
Contactat telefonic de redactia Incisiv de Prahova, Donald Constantin a declarat:
“Consider ca aceasta decizie confirma realitatea ca si decizia tribunalului in legatura cu constituirea ilegala a CA-ului la SGU. Ea demonstreaza ca implicarea CA-ului in demiterea mea nu a fost una tocmai ortodoxa si ca activitatea mea ca director general al SGU a fost una eficienta, benefica atat societatii, cat si orasului Ploiesti. In momentul plecarii mele societatea avea o situatie financiara buna, cu profit, precum si o imagine pozitiva in randul locuitorilor municipiului. Starea actuala a SGU este una cu pierdere si dificultati financiare, precum si cu o imagine cam „sifonata” si fara credibilitate. Dupa executarea facuta de CA de la SGU am continuat sa-mi fac treaba cat pot de bine in Parcul Municipal Vest. Desi realizate cu resurse extrem de mici si cu mult efort, schimbarile sunt vizibile in imaginea de ansamblu a parcului(54 ha) , cat si in micile detalii. Aceste schimbari au fost apreciate de locuitorii Ploiestiului si semnalate de publicatii locale si nationale.
Concluzia este ca demiterea mea de la SGU a fost o mascarada politica, fara temei real si sper ca, in timp, sa iasa la suprafata tot adevarul si cei vinovati cu adevarat sa primeasca ce merita”.
Reamintim ca, HotNews.ro a remarcat realizarile fantastice din Parcul Municipal Vest de cand la conducerea acestuia a fost numit inimosul Donald Constantin:
“Uriașul parc deșertic din Ploiești își revine și începe să atragă lume – Terase, seră cu plante exotice, umbrare, patinoar”
…Dacă acum doi ani parcările erau goale în week-emd, acum sunt și zile când sunt pline, dar numai când temperatura este suportabilă (20 – 30 de grade) Și locurile de joacă, renovate de curând, sunt pline în week-end. Marele of al directorului parcului este în prezent că nu vine niciun ajutor de la Consiliul Local. Parcul are 54 ha. Spre comparație, Cișmigiu are 16 ha, iar Herăstrău, 187 ha.
…Apoi, faptul că parcul începe să își revină reprezintă o excepție într-un Ploiești plin de gunoaie din cauza certurilor dintre firma de salubritate și Primărie. Mai mult, cele mai importante parcuri din oraș sunt neîngrijite, inclusiv parcul de la Sala Olimpia unde este umbră, dar unde este mare nevoie de modernizări.
…Parcul a fost pe larg prezentat de presă ca fiind unul dintre proiectele pe bani europeni foarte prost gândite, au apărut întârzieri în implementare, iar după inaugurare parcul s-a tot degradat timp de peste un an, mai ales că nu erau suficienți angajați să se ocupe de el.
Oameni nu sunt suficienți nici acum, practic sunt angajați 7 oameni, deși ar fi nevoie de câteva zeci, dar de la final de 2017 parcul a început să-și revină și lucrurile merg din ce în ce mai bine.
Practic au fost montate umbrare, lacul a fost curățat, de trei săptărmâni există și terase cu vânzare, WC-urile au fost reparate și sunt funcționale, patinoarul poate fi folosit și el iarna și zonele cu bălării aproape au dispărut.
Lacul este unul dintre cele mai frumoase locuri pentru fotografii stil Instagram, există și o mică moară, dar și o cascadă artificială. Au început să se organizeze evenimente în parc, scena a fost și ea reparată, sera a fost pusă în folosință și în ea se găsesc bananieri, papaya, mici plante exotice și răsadurile de flori care sunt puse apoi în parc. La popularea serei a venit și un mic ajutor de la Grădina Botanică din București.
Accesul în parc este și el mai ușor fiindcă în iunie 2017, cu mare întârziere, s-a inaugurat podul care supra-traversează calea ferată și leagă cartierul Vest de Centura Ploieștiului. Multă lume ajunge însă pe jos în parc traversând liniile de cale ferată de la gara Ploiești Vest.
Copacii puși la început de 2016 s-au uscat și au mai fost de atunci sesiuni de plantare, dar destul de puțini pomi din acele prime serii au rezistat. Mai mare succes au avut plantările din ultimele 18 luni și câțiva copaci au ajuns să fie mai mărișori, dar până la umbră consistentă mai trebuie să treacă câțiva ani. Foarte mulți dintre copacii plantați și din plantele din seră au venit din donații făcute de companii sau de persoane fizice.
”De doi ani de zile ne chinuim aici cu șapte persoane cu buget sub nivelul bunului simț. Noi practic mai avem 300 de lei pentru întreținerea parcului și suntem abia în septembrie”, a spus pentru HotNews.ro, Donald Constantin, directorul parcului. El deplânge lipsa de interes a Consiliului Local față de acest parc ”Parcul este de un potențial fantastic, are 54 ha, dar dacă ne gândim bine Ploieștiul nu stă bine la capitolul parcuri (…) Parcul nu este promovat deloc de primărie, ceea ce mi se pare nefiresc”, spune directorul parcului.
În afară de cei șapte angajați, la amenajarea parcului au lucrat și beneficari ai ajutoarelor sociale.
”Sper să ajungem în stadiul în care și consiliul local să cumpere un pom măcar. Eu n-am cumpărat un pom din banii consiliului în doi ani, ceea ce este rușinos pentru că 80% din vegetația din parc a fost uscată”, spune Constantin care explică faptul că toți pomii plantați provin din sponsorizări.
Directorul mai spune faptul că 35-40% din suparafața parcului este irigabilă, dar există o problemă la sistemul de irigații pentru că pompele sunt mai puternice decât sistemul de irigat în sine ”Au funcționat anul acesta șapte zile și apoi pompele s-au ars. Am rebobinat pompele, este o problemă tehnică, am trimis și adresă către primărie, să vedem ce va fi. Practic pompa este prea puternică pentru sistem, merge forțat și se arde la un moment dat”,a eplicat Constantin, care este de aproape doi ani șef al parcului”. (Paul D.).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 15 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!