Actualitate
Noua majoritate parlamentară

Pentru ca opoziția să vină la guvernare, singura soluție este să se formeze în Parlamentul României, imediat după alegerile pentru Parlamentul European, o nouă majoritate. În Legislativ. Ar fi o mișcare dramatică. Ea trebuie însă declanșată numai după îndeplinirea unei prime condiții elementare: ca PSD să obțină un rezultat dezastruos sau foarte slab. Care sunt însă celelalte condiții?
Un rezultat dezastruos sau foarte slab al PSD ar fi ca acest partid, pentru prima dată în istorie, să nu mai fie capabil să obțină cel mai bun rezultat. Un alt partid din opoziție, cel mai probabil PNL, ar urma în acest scenariu să demonstreze că a devenit forța politică dominantă. Concret, ar fi necesar ca PNL să facă un scor de peste 35%. Iar PSD să se plaseze cu câteva procente mai jos. Cum s-ar întâmpla așa ceva? Un asemenea scor ar fi posibil doar în condițiile în care aproape toate cercetările de piață făcute de institute cât de cât serioase s-ar dovedi false. Iar o condiție sine qua non a unui scor de natură să poată constitui premiza răsturnării situației politice este o prezență la urne neașteptat de mare pentru alegerile europarlametare. În urmă cu cinci ani, s-au prezentat doar 32% dintre cetățenii cu drept de vot.
Dacă cifra se menține aceeași, mișcarea de care vorbeam mai sus nu s-ar putea produce. Klaus Iohannis a încercat imposibilul. Să aducă mai multă lume la alegerile europarlamentare, forțând în aceeași zi și în aceleași secții un referendum comandat de el. Care, spre deosebire de celălalt referendum, are în spate voința unei singure persoane și nu a trei milioane de cetățeni. Dacă reușește să aducă pentru acest referendum 30% dintre cetățeni cu drept de vot, atunci victoria este aproape integral a lui. Dacă nu, își va asuma eșecul. Un eșec multiplu. Un eșec politic al său, al partidelor care îl susțin, dar nu mai puțin un eșec al modului în care președintele înțelege să trateze temele complexe ale independenței Justiției, domniei legii și drepturilor și libertăților fundamentale ale omului. Dacă Iohannis aduce la referendum 30%, înseamnă – scăzând o bună parte din electoratul frontului PSD – că la alegerile europarlamentare românii s-ar prezenta într-un procent fenomenal de circa 40% sau chiar peste. Este improbabil, dar de dragul acestui scenariu al venirii opoziției al putere, un asemenea rezultat poate fi luat în calcul.
Cum se poate întâmpla acest fapt suprinzător al unei prezențe masive la vot, unice în Europa? Numai cu condiția creării unei puternice emoții colective. Referendumul în sine, tematica stufoasă și chiar contradictorie a acestuia, marile demonstrații de stradă organizate de opoziție, brutalitățile și violențele susținute de aceasta, sub pretextul că populația are dreptul se manifeste liber, nu sunt de natură să declanșeze o emoție colectivă atât de puternică. Pentru a atinge acest obiectiv atât de drag președintelui Klaus Iohannis, invocat de el în mai multe rânduri, este indispensabilă producerea artificială a unui eveniment major, care să cutremure întreaga societate și care aparent să nu aibă legătură cu procesul electoral. Un asemenea eveniment de intensitate maximă nu poate fi declanșat în acest moment în România decât de Armată sau de cel mai puternic serviciu secret. Excludem Armata, întrucât e imposibil de presupus că se bagă în așa ceva sau că poate fi manipulată în acest moment de către Klaus Iohannis. Eu unul însă exclud și Serviciul Român de Informații, a cărui activitate tinde sub Eduard Hellvig să se normalizeze. De dragul demonstrației însă, haideți să mergem mai departe.
Dacă se produce un eveniment de intensitate maximă, dacă se creează o fenomenală emoție colectivă, dacă această emoție colectivă aduce la vot un număr nebișnuit de mare de români și dacă rezultatele PNL vor fi mai bune decât rezultatele PSD, tot mai există o condiție indispensabilă pentru ca actuala majoritate parlamentară să fie dată peste cap. Exstența unui program foarte precis, extrem de mobilizator în plan guvernamental și în plan politic, în general, avansat de un nucleu de conducători, de lideri, suficient de credibil pentru a dizloca parlamentari din celelalte partide într-un număr suficient de mare pentru a schimba balanța puterii în Legislativ. Din toate experiențele trecute, rezultă că această răsturnare de situații nu se poate însă produce doar luând cu penseta parlamentari ai frontului PSD. Este necesară în mod obligatoriu o schimbare de orientare politică a UDR și a minorităților. Căci pe Victor Ponta, indiferent ce rezultate ar obține și indiferent cât îl înjură el pe Dragnea, opoziția din jurul lui Iohannis nu poate conta într-o asemenea operațiune, care presupune măturarea PSD de la putere. UDMR și minoritățile reprezintă buturuga mică pe care am putea-o vedea răsturnând carul mare. Aici însă există o imensă problemă.
Problema este Rareș Bogdan. Sau principala problemă. Omul adus pentru a deveni tractorul sau locomotiva PNL, transformat prin modul în care s-a achitat de sarcină într-o veritabilă rachetă electorală și care transpiră pentru a aduna cu fărașul tot ce a pierdut PNL în ultima vreme. În materie de electorat propriu, dar și în ceea ce privește electoratul altor partide din opoziție, inclusiv electoratul USR. În acest scop, Rareș Bogdan și-a utlizat din plin imaginea de patriot. De om necruățtor cu orice tentativă de a lovi dinspre Ardeal în unitatea națională. Pentru a atinge acest obiectiv, Rareș Bogdan a izbit constant în UDMR, sancționându-l drastic pentru tot ceea ce a considerat el că ar reprezenta vreo formă de revizionism. Consecința este că, pe de-o parte, câștigă electorat, în special din Ardeal, dar și din alte zone ale țării, iar pe de altă parte pierde cu certitudine electoratul captiv al minorităților. Iar consecința este că PNL, chiar și în eventualitatea unui scor suprinzător de bun, nu va putea forma în Parlament o majoritate care să răstoarne PSD.
Și cu aceasta am epuizat cele mai favorabile scenarii prin care PNL și Klaus Iohannis ar putea genera o schimbare majoră a configurației politice din România.
Sorin Rosca Stanescu
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
Actualitate
Generalul Kenneth Wilsbach, ales de Donald Trump pentru a conduce Forțele Aeriene ale SUA, pe fondul controverselor și al tensiunilor cu China

Într-o decizie surprinzătoare, președintele Donald Trump l-a selectat oficial pe generalul Kenneth Wilsbach pentru a ocupa funcția de șef de Stat Major al Forțelor Aeriene, conform unei notificări transmise Congresului. Anunțul vine după o perioadă de incertitudine marcată de dezbateri intense și campanii neobișnuite în cadrul comunității aviatice.
O nominalizare atipică, presărată cu obstacole
Breaking Defense a raportat în premieră, pe 26 septembrie, că Wilsbach era alegerea lui Trump pentru a-l înlocui pe generalul David Allvin, care a anunțat neașteptat luna trecută că se va retrage din funcția de ofițer uniformat de rang înalt al serviciului în noiembrie, la jumătatea mandatului său de patru ani.
Drumul lui Wilsbach spre funcția de șef de stat major a fost unul neobișnuit, comparativ cu procesul tipic de nominalizare birocratică. Totul a început când a demisionat din funcția de șef al Comandamentului de Luptă Aeriană în august. Generalul cu patru stele a anunțat la momentul respectiv că intenționează să se pensioneze, însă, când Allvin și-a anunțat plecarea câteva zile mai târziu, Wilsbach a apărut ulterior ca favorit pentru acest post.
Controverse legate de politicile DEI și o campanie inedită
Candidatura generalului a părut apoi blocată după ce conturi de social media au denunțat declarațiile anterioare ale lui Wilsbach privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI), susținând în schimb pe șeful Comandamentului de Grevă Globală al Forțelor Aeriene, generalul Thomas Bussiere, pentru funcția de conducere a serviciului. Bussiere fusese anterior ales să ocupe funcția de viceșef al Forțelor Aeriene, dar Aviation Week a raportat că nominalizarea sa a fost retrasă.
Această campanie fără precedent pentru rolul militar de conducere al Forțelor Aeriene a devenit subiectul principal de discuție în cadrul comunității aviatice și a fost un subiect fierbinte printre participanții la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale de săptămâna trecută. Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, într-o conferință de presă cu reporterii pe 22 septembrie, a minimalizat îngrijorările conform cărora serviciul ar rămâne fără lider în funcția sa uniformată de conducere, spunând că „esențialul este că nu vom rămâne fără un șef”.
Depășirea blocajului și tensiuni geopolitice
Apoi, pe 26 septembrie, surse au declarat pentru Breaking Defense că candidatura lui Wilsbach pentru funcția de șef de stat major a depășit blocajul și că nominalizarea generalului pentru acest post era așteptată în zilele următoare. Senatul a primit oficial nominalizarea sa luni seara, conform notificării transmise Congresului.
Wilsbach este pilot de vânătoare, pilotând aeronave precum F-22 Raptor, F-15 și F-16. Dacă va fi confirmat, el va ghida Forțele Aeriene printr-o serie de transformări în curs sub administrația Trump și va servi într-o perioadă critică, pe măsură ce cresc temerile că China ar putea invada Taiwanul și ar invoca un răspuns din partea SUA.
Atenționări privind interceptările aeriene chineze
În nume propriu, Wilsbach a comandat forțe în timpul a ceea ce el a numit interceptări „complet neprofesionale și total nesigure” de către piloții chinezi.
„Ceea ce este deranjant este că… răspunsul lor tipic este: ‘Este vina ta, pentru că acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă nu erai aici'”, a declarat Wilsbach reporterilor în septembrie 2023, referindu-se la cazurile în care oficialii americani au reușit să-i confrunte pe omologii lor chinezi cu privire la interceptări.
„Faceți-o în siguranță, faceți-o profesional și totul va fi bine”, a spus Wilsbach. „Nu vom avea o eroare de calcul. Nu vom avea un dezastru.”
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 4 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 20 de ore
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!