Actualitate
Victor Ponta în cârdășie cu Florian Coldea și Laura Codruța Kovesi

Flux 24 a publicat fragmente noi din incendiarul raport existent în dosarul administrat de justiția londoneză în cazul Alexander Adamescu. Conform informațiilor din raportul asumat de SC Strategy, societate de detectivi deținută de John Scarlett, fost șef MI6, împreună cu lordul Carlyle, Victor Ponta în calitate de premier, împreună cu Laura Codruța Kovesi, pe atunci șefă DNA, cu generalul Florian Coldea, director executiv SRI, alți ofițeri și colaboratori, între care și Sebastian Ghiță au pus la cale mazilirea lui Dan Adamescu, în scopul preluării ostile a societății de asigurări Astra, bijuteria coroanei omului de afaceri. Dan Adamescu e mort. A murit după gratii. Toți ceilalți sunt bine merci în viață.
Ampla investigație, concretizată printr-un raport solicitat de de Alexander Adamescu, pentru a fi utilizat în scopul contracarării cererii statului român de extrădare a sa, a fost efectuată cu ajutorul unor ofițeri ai serviciilor secrete române și a unor înalți oficiali a căror identitate este protejată. În consecință, deși raportul a fost depus la dosarul cauzei de la Tribunalul din Londra în 2016, instanța nu a putut să ia în considerare aceste date. Noi însă putem. Și este chiar necesar să facem acest lucru, pentru a afla cum au acționat în această țară importanți oameni politici, în parteneriat cu DNA și SRI, punând la cale operațiuni tipice de poliție politică.
În 2013, Victor Ponta era premier al României și, împreună cu Gabriel Oprea, ctitorea de zor, sub umbrela Guvernului, o structură de securitate care există și astăzi și se numește Grupul Interministerial Strategic. În decembrie 2013, la Guvern a avut loc o întâlnire, rămasă până de curând secretă, la care au participat, pe lângă premier, Laura Codruța Kovesi, un reprezentant important al Serviciului Român de Informații, precum și generalul Petre Tobă de la Ministerul de Interne. Aceștia au inițiat o operațiune prin care să se strângă probe împotriva un important om de afaceri al momentului, Dan Adamescu, având drept țintă politică anihilarea redacției România Liberă, deținută de milionarul român, precum și preluarea de către un alt grup de interese a societății Astra Asigurări. Pentru a înțelege contextul, reaminesc faptul că, la acea dată, cotidianul România Liberă îl susținea activ pe Traian Băsescu, lovind în adversarii acestuia, între care o poziție importantă o avea Victor Ponta iar societaea Astra Asigurări, în mod direct și prin intermediul României Libere, funcționa ca o pușculiță a lui Traian Băsescu și a PDL. Prin urmare, grupul întrunit la Guvern a stabilit declanșarea căutării de probe împotriva magnatului, astfel încât acesta să poată fi compromis și anihilat. O operațiune tipică de poliție politică.
O a doua ședintă importantă, așa cum relevă raportul fostului șef MI6, a avut loc la Serviciul Român de Informații. Tot la sfârșitul lui 2013. De această dată, întâlnirea a fost prezidată de generalul Florian Coldea și la ea au participat câteva ale vârfuri ale Serviciului Român de Informații. Generalul Elena Istode, cunoscută sub porecla de Anaconda, șefa departamentului securității economice, generalul Dumitru Dumbravă, șeful departamentului juridic, un șef al sectorului 3 din cadrul direcției de contrainformații economice și, prin video-conferință, Laura Codruța Kovesi. În esență, s-a decis strângerea în ritm accelerat de informații împotriva lui Adamescu, prin utilizarea tuturor mijloacelor, inclusiv prin „jocuri operative”, ceea ce înseamnă utilizarea ofițerilor acoperiți în scopul generării de probe împotriva omului de afaceri. Începând din acel moment, a fost utilizată baza specială de supraveghere de la Periș, prin intermediul rețelei de sateliți la care este conectat SRI și care asigură accesul, fără vreo autorizare din partea judecătorului, la toate convorbirile telefonice, precum și înregistrarea video a mișcărilor persoanei vizate.
În tot acest păienjeniș, intervine și Sebastian Ghiță, despre care raportul fostului șef MI6 susține că funcționa atât ca ofițer acoperit al Serviciului Român de Informații, cât și în calitate de parlamentar, membru al comisiei de supraveghere a activității SRI. Sebastian Ghiță, conform raportului, avea însă o agedă personală, diferită de cea a lui Coldea. Prin intermediul unei societăți IT pe care o deținea, „360 revolution”, care asigurase servicii și în beneficiul Astra Asigurări, precum și prin intermediul altor societăți ale sale, Sebastian Ghiță, beneficiind și de susținerea lui Victor Ponta, intenționa să pună mâna pe pușculița lui Dan Adamescu.
Să ne amintim că, în aceeași perioadă, Traian Băsescu, din ce în ce mai mult abandonat de partida Coldea din Serviciul Român de Informații, ieșea public încercând din răsputeri să îl apere pe Dan Adamescu. Prins în mijlocul acestui conflict ca victimă colaterală, Dan Radu Rușanu s-a trezit și el săltat, aruncat după gratii și supus unei îndelungate investigații la capătul căreia, deși s-a dovedit că nu încălcase nicio lege, s-a ales cu sănătatea șubrezită și cu cariera distrusă.
Ce ar fi important de reținut din această istorie sumbră, la capătul căreia conjurația de atunci s-a spart, Coldea fiind scos pe tușă, Laura Codruța Kovesi fiind demisă cu 19 dosare penale pe cap, suspectă pentru moment pentru trei infracțiuni, în același timp candidat de șef al Parchetului European, Traian Băsescu pensionat, Sebastian Ghiță fugar la Belgrad, Dan Adamescu decedat în condiții destul de suspecte, un avocat șantajat pentru a depune o mărturie mincinoasă împotriva omului de afaceri care s-a sinucis, fiul lui Dan Adamescu, autoexilat la Londra iar generalul plagiator Dumbravă așteptându-și cuvenita anchetă penală. L-am uitat cumva pe Victor Ponta? E bine, Victor Ponta transpiră pentru a se reinventa, se distanțează cum știe mai bine de vechile practici de poliție politică, își acoperă urmele de ofițer acoperit, îi acuză pe alții de cârdășie cu sistemul și revine în politică printr-un partid, în care a reușit să concentreze o mână de drone ale sistemului, care au devenit vizibile ca atare în ultimii ani. Ar fi de reținut că, mai devreme sau mai târziu, toți cei care seamănă vânt culeg furtună. Vine momentul când istoria se răzbună.
Sorin Rosca Stanescu
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 11 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!