Actualitate
Laura Codruţa Kovesi, urmărită penal pentru abuz în serviciu, luare de mită şi mărturie mincinoasă
Laura Codruta Kovesi a fost citata in calitate de suspect pentru luare de mita, marturie mincinoasa si abuz in serviciu de procurorul Adina Florea de la sectia pentru anchetarea magistratilor.
Un politist i-a adus acasa o citatie, miercuri seara, in jurul orei 20:00. Audierea va avea loc vineri, 15 februarie, cu numai cateva zile inainte de audierea pentru functia de sef al Parchetului European in Comisiile LIBE si CONT ale Parlamentului European.
Reamintim ca, pe rolul Sectiei pentru investigarea infractiunilor din justitie „sunt inregistrate un numar de 18 dosare” penale privindu-o pe doamna procuror Laura Codruta Kovesi, a transmis pe data de 11 februarie 2019 procurorul sef sectie Gheorghe Stan intr-un raspuns oficial catre Romanian Community Coalition.
In raspunsul primit din partea Sectiei, semnat de procurorul sef Gheorghe Stan, s-au enumerat cele 18 dosare aflate in curs de instrumentare privind fapte potential comise de procurorul Laura Codruta Kovesi, pentru o parte dintre ele comunicandu-se si o scurta descriere a faptelor investigate, precum si, in cazul altora, incadrarea juridica a faptelor investigate.
„Alte date suplimentare nu va pot fi furnizate„, a comunicat la finalul raspunsului oficial catre Romanian Community Coalition procurorul sef al Sectiei Gheorghe Stan.
Pentru corecta informare a opiniei publice, postam in continuare raspunsul integral primit de la Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie cu privire la cele 18 dosare penale in care se investigheaza fapte posibil sa fi fost comise de catre doamna procuror Laura Codruta Kovesi.
Romanian Community Coalition
MINISTERUL PUBLIC
PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
SECTIA PENTRU INVESTIGAREA INFRACTIUNILORDIN JUSTITIE
Nr. 28/VIII/1/IP/2019 11 februarie 2019
Catre,
ROMANIAN COMMUNITY COALITION
domnului Chris Terhes
info@coalitiaromanilor.org
Urmare solicitarii dumneavoastra din 06.02.2019, avand ca obiect cererea formulata in temeiul dispozitiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, transmisa Sectiei pentru investigarea infractiunilor din justitie, va facem cunoscut urmatoarele:
Referitor la persoana care face obiectul interesului dumneavoastra, respectiv doamna Laura Codruta Kovesi, in calitate de procuror, la Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, sunt inregistrate un numar de 18 dosare, astfel:
1) *Dosar penal nr.42/P/2018
Inspectori judiciari din cadrul Inspectiei Judiciare – Directia pentru procurori au fost investiti cu efectuarea de verificari la Directia Nationala Anticoruptie – Structura Centrala. Printre inspectorii judiciari carora li s-a repartizat lucrarea a fost si d-na procuror FM. S-a sesizat faptul ca, pe parcursul efectuarii verificarilor in procedura prealabila cercetarii disciplinare s-ar fi exercitat presiuni asupra inspectorului judiciar FM de catre procuror sef Directie Nationala Anticoruptie, Laura Codruta Kovesi, in sensul ca aceasta sa nu consemneze aspectele constatate pe parcursul efectuarii verificarilor.
2) *Dosar penal nr. 199/P/2018
Referitor la faptele de coruptie ale magistratilor vis-a-vis de director BI de la SC RCS RDS SA.
3) *Dosar penal nr. 261/P/2018
Referitor la dosarul penal nr. 468/P/2013 al Directiei Nationale Anticoruptie – Structura central.
4) *Dosar penal nr. 262/P/2018
Referitor la cercetarea penala din dosar penal nr. 468/P/2013 al Directiei Nationale Anticoruptie – Structura Centrala.
5) *Dosar penal nr. 263/P/2018
Referitor la cercetarea penala din dosarele 312/P/2014 si 191/P/2015 ale Directiei Nationale Anticoruptie – Structura Centrala.
6) *Dosar penal nr. 265/P/2018
Referitor la fapte de abuz in serviciu si fapte de coruptie – dosar 404/39/2018 al Curtii de Apel Suceava.
7) *Dosar penal nr. 342/P/2018
Procurorul PG, procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie cu sprijinul si acordul procurorului sef Laura Codruta Kovesi a exercitat promisiuni si amenintari asupra martorului denuntator MFI si a inc. SH, cu scopul de a-i determina sa dea declaratii mincinoase in ceea ce o priveste in dosarul penal nr. 95/P/2015.
8) *Dosar penal nr. 358/P/2018
Prin sesizarile formulate autorii sustin ca in esenta persoanele din conducerea Primariei Jilava ar fi fost favorizate de catre toti cei vizati in derularea litigiului pe care SOCIETATEA AGRICOLA JILAVA l-a avut cu Primaria Comunei Jilava in perioada anilor 1997-2006.
9) *Dosar penal nr.849/P/2018
In cursul anului 2015 la solicitarea procurorilor de la Directia Nationala Anticoruptie Ploiesti si sub amenintare ca va fi arestat, numitul CVA a colaborat la inscenarea unor dosare penale pentru anumite persoane cu functii publice, prin ticluirea de probe. Toate aceste tehnici de fabricare a dosarelor penale au fost acceptate de catre procurorul general Laura Codruta Kovesi.
10) * Dosar penal 891/P/2018
Persoana vatamata PS din mun. Constanta a formulat plangere penala in referire la solutiile dispuse in dosarele privind pe demnitarii statului.
11) *Dosar penal nr. 1122/P/2018
Persoana vatamata a fost nemultumita de modul in care au fost efectuate cercetarile penale in dosarul in care s-a dispus trimiterea in judecata – dosar penal 11P/2017 precum si referitoare la tergiversarea solutionarii plangerii de catre procurorul Laura Codruta Kovesi, plangere depusa in luna februarie 2017 la Directia Nationala Anticoruptie – Structura centrala.
12) *Dosar penal nr. 1136/P/2018
In cursul lunii aprilie 2018 numitul IS a fost citat la sediul DNA -Structura Centrala, unde in prezenta procurorului DPS, procurorul sef Laura Codruta Kovesi a incercat prin intimidare sa-I determine sa dea declaratii necorespunzatoare adevarului si care sa-i fie favorabile procurorului OLG.
13) *Dosar penal nr. 1172/P/2018
La data de 03.12.2018 petentul a depus denunt – in cursul anului 2011 Laura Codruta Kovesi, la momentul acela procuror general al PICC], i-a solicitat sa efectueze plata sumei de 268,689 lei reprezentand contravaloarea cursei aeriene Romania – Indonezia si retur, cursa ce urma sa fie efectuata in scopul aducerii in tara a numitului PN, persoana fata de care exista in curs procedura de extradare.
14) * Dosar penal 1279/P/2018
Numitul GFM, presedinte al Fundatiei Europene pentru Buna Guvernare si Prevenire a Coruptiei -EurHonest, Bucuresti, sesizeaza savarsirea infr. de coruptie de catre procurori din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, Ministerului Apararii Nationale, Administratie Prezidentiala.
15) * Dosar penal 1417/P/2018
Numitul VOS formuleaza plangere penala sub aspectul savarsirii infr. prev. de art. 280 al. 2 Cpen, 283 al. 2 C pen, privind pe procurorii Kovesi Laura Codruta, IM si BR – in referire la dosar 347/P/2011 al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
16) * Dosar penal 1422/P/2018
Numita MF formuleaza plangere penala sub aspectul savarsirii infr. prev. de art. 297 C pen de catre procuror din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie -Kovesi Laura Codruta si magistrati judecatori care au judecat cauzele avute pe rolul Judecatoriei Focsani.
17) * Dosar penal 102/P/2019
Numitii SI si SAD, fosti avocati in Baroul Bihor, formuleaza plangere penala sub aspectul savarsirii infractiunilor prev. de art. 297 Cod penal, art. 283 Cod penal si art. 280 Cod penal, savarsite de catre Kovesi Laura Codruta, procuror in cadrul Directiei Nationale Anticoruptie si alti magistrati, atat judecatori cat si procurori, care le-au instrumentat si judecat dosarele.
18) * Dosar penal 216/P/2019
Numitul SS, persoana privata de libertate, formuleaza plangere penala sub aspectul savarsirii infractiunii prev. de art. 297 si art. 367 Cod penal Cod penal de catre procuror din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Kovesi Laurea Codruta si magistrati judecatori care au judecat cauzele avute pe rolul Curtii de Apel Suceava.
Alte date suplimentare nu va pot fi furmizate.
Cu stima,
Procuror sef sectie
Gheorghe Stan
Ne intrebam pe buna dreptate cand urmeaza punerea sub acuzare a stralucitului general de tinichea Florian Coldea. (Cerasela N.).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 11 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



