Actualitate
EXPLOZIV/Dupa ce a declinat sefia DNA si a Sectiei pentru anchetarea magistratilor, Oana Schmidt Haineala s-a decis/Haineala vrea procuror general!

De aceasta data lui ”nea Gusti” Lazar s-ar putea sa-i iasa cu totul pe nas glumitele matinale, odata cu transpunerea in practica de catre ministrul Tudorel Toader a planului prin care viitorul procuror general al Romaniei va fi Oana Schmidt Haineala. Cea care, de aceasta data, chiar isi doreste functia, dupa ce pe ultima suta de metri actuala sefa a Corpului de control al ministrului Justitiei a declinat alte doua ”oferte de nerefuzat”. Sau care cel putin asa pareau la prima vedere. Pentru ca, mai intai, fosta ”procuroare de fier” a Consiliului Superior al Magistraturii din vremurile in care Traian Basescu inca tinea in frau ”sistemul ticalosit” de apoi a rezistat ispitei de a-i lua locul rivalei de moarte Laura Codruta Kovesi ca si procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie. Desi aproape ca i se intinsese covorul rosu, numai sa accepte intrarea triumfala in sediul central de pe Stirbei Voda 79-81
Dupa ce a declinat sefia DNA si a Sectiei pentru anchetarea magistratilor, Oana Schmidt Haineala s-a decis
Insa, bine conectata la reteaua informativa a partenerilor strategici ai Romaniei, Oana Schmidt Haineala a fost printre primii oameni din sistem care a inteles ca de afara nu se doreste ca ”ghioaca DNA” sa incapa pe mainile cuiva dornic de vendetta, ceea ce ar fi insemnat ca urma ca rechizitoriile procurorilor anticoruptie sa fie folosite de acum inainte tot pentru ”decapari”, numai ”capatanile” vizate fiind cu toul altele de acum. Apoi, in urma unor negiocieri la sange intre juristii principalului partid de guvernamant, in frunte cu chiar Florin Iordache si Oana Schmidt Haineala, tot aceasta din urma parea sa fie singura nominalizare sustinuta de catre Partidul Social Democrat pentru a prelua sefia noii Sectii infiintate special pentru anchetarea faptelor de coruptie comise de catre magistrati. Adica un ”DNA in DNA”! Numai ca, desi initial parea sa-si fi dat acceptul, unul mai mult tacit, ce-i drept, Haineala s-a sucit iarasi, in ultima clipa, lasand actuala putere politica in ”pepiniera goala” de cadre, ceea ce a condus si la componenta mai mult decat stranie a actualilor ”procurori anti-procurori”, dupa cum vom dezvalui in zilele urmatoare. Si iata ca, in timp ce pana si multi initiati ai sistemului ajunsesera sa creada ca altfel atat de orgolioasa Oana Schmidt Haineala nu mai are pornirea launtrica necesara pentru a reveni la varful sistemului, sursele noastre sustin ca aceasta a transmis cui trebuie ca daca tot este sa reintre in joc, atunci o va face numai la varf, din postura de inlocuitoare a lui Augustin Lazar. Mai ales ca, fiind procuror general, ar avea o ”raza de actiune” mult mai larga decat daca ar fi preluat doar sefia DNA sau a sectiei conduse pana acum de procuroarea Florentina Mirica.
Tudorel Toader stie deja urmatoarea mutare
”Ratata” la mustata de Kovesi
Haineala, sefa lui Kovesi?
Pe timpul ”varfului de mandat” al lui Traian Basescu, Oana Schimdt Haineala cam luase fata tuturor contracandidatelor din sistem, fiind vazuta de multi ca adevarata ”doamna de fier” a Justitiei si cea care conducea de facto Consiliul Superior al Magistraturii. Astfel ca, dupa cum bine cunosc prietenii din Justitie, dupa ce roata s-a intros mai repede chiar decat se asteptau multi, Oana Schmidt Haineala a devenit la randul sau o adevarata ”tinta in miscare”. Astfel ca existand destui apropiati ai ”Republicii Procurorilor” care aproape ar baga mana in foc ca Laura Codruta Kovesi isi dorea musai si ”scalpul cel cret” al Oanei Schmidt Haineala printre ”trofeele” de la cingatoare, alaturi de cel al Alinei Bica. Si parca presimtind ca nu mai are mult timp la dispozitie, Laura Codruta Kovesi a fost la doar un pas sa curme noua acensiune a Oanei Schmidt Haineala, ratand insa la mustata inculparea acesteia in controversata anchetare penala a emiterii celebrei Ordonante 13, care a condus de altfel la cele mai mari proteste de strada din Romania ultimilor ani. Numai ca intre timp Haineala nu doar ca a scapat, dar uite ca este foarte aproape de a deveni chiar sefa directa a lui Kovesi, cea care acum ocupa biroul pus la dispozitie cu lejeritate de catre actualul procuor general, Augustin Lazar.
”Experimentul” Augustin Lazar, prea dureros pentru actuala putere politica
Bazata pe DIICOT si CSM
Dupa ce a mutat decisiv la conducerea DIICOT, ”securizand” aceasta structura pe care o conduce fie si din umbra cu mana de fier prin intermediul loialului procuror sef Felix Banila adus special de la Bacau ca nu cumva sa miste in front ca si ”deturnatul” Horodniceanu, Oana Schmidt Haineala se poate baza si pe sprijinul Consiliului Superior al Magistraturii. Acolo unde, sinceri sa fim, nu multi posibili candidati la postul lui Augustin Lazar se pot lauda ca stau atat de bine ca si Haineala, mai ales in Sectia pentru procurori condusa de inca extrem de influentul bacauan Codrut Olaru. Iar cum spatele politic necesar oricum il are, uite ca Oana Schimdt Haineala se afla in pole position pentru a fi noul procuror general al Romanei! De ce? Pentru ca poate! Si pentru ca, de data asta, chiar vrea!
DIICOT-ul, securizat prin numirea lui Felix Banila
Vine ”marele macel”!
Codrut Olaru are inca destula influenta in CSM
Ultimele propuneri ale actualei puteri politice pentru posturi cheie in razboiul cica-se purtat pe viata si pe moarte cu statul paralel sunt cel putin surprinzatoare. Fie si pentru ”moliciunea” celor desemnati sa conduca structuri cheie ca DIICOT-ul, Sectia pentru anchetarea magistratilor si mai ales Directia Nationala Anticoruptie! Numai ca, dupa ce s-au ars cu ”ciorba” Augustin Lazar, mai ales ca nici macar nu le trecea prin cap ca acesta se va dovedi mai combatant decat toti hastagienii la un loc din sistem, actualii guvernanti vor sa se asigure acum ca noul procuror general are ”amplitudinea” necesara pentru a destructura si ultimele ”cuiburi” de rezistenta din sistemul judiciar. Iar Oana Schimdt Haineala este vazuta ca singura care are si ”capetele de pod” necesare in justitie, dar si vointa de a se implica si a duce la bun sfarsit ”marele macel” care se anunta in urmatoarele luni la nivelul mai multor structuri judiciare. Chiar daca, dupa durerosul experiment Augustin Lazar, poate ca unora dintre liderii politici le da deja de gandit incredintarea unei asemenea pozitii de forta de unde se poate ”balansa” intr-o parte sau alta cam toata Justitia unei procuroare atat de ambitioasa precum Oana Schmidt Haineala…(Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 15 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!