Exclusiv
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport.
Declarațiile publice ale unor oficiali guvernamentali, inclusiv ale lui Bolojan, privind „creșterea vârstei de pensionare” în MAI au stârnit îngrijorare și confuzie în rândul polițiștilor. Emil Pășcuț, de la Sindicatul Diamantul, analizează posibilele scenarii și atrage atenția asupra inechităților sistemului actual.
„65 este bătut în cuie”: Ce se poate modifica?
Pășcuț subliniază că vârsta standard de pensionare de 65 de ani este deja „egalizată” prin lege și nu mai poate fi modificată. Singurul aspect unde s-ar putea interveni este „vechimea virtuală”, care scade vârsta de pensionare.
Structurile de suport în vizor: Privilegii nejustificate și riscul unei reevaluări
Liderul sindical consideră că structurile de suport din MAI sunt cele mai expuse, deoarece este greu de justificat de ce unii angajați din aceste structuri beneficiază de aceleași condiții periculoase sau speciale ca polițiștii operativi. O reevaluare a condițiilor de muncă ar produce efecte doar pentru viitor.
Reduceri de vârstă: Legea pensiilor civile oferă aceleași posibilități
Pășcuț atrage atenția că legea pensiilor civile (360/2023) prevede și ea situații în care vârsta de pensionare standard poate fi redusă la 52 de ani, la fel ca în legea 223/2015 (a pensiilor militare).
Condiții de muncă: Definiții vagi și privilegii discutabile
Liderul sindical critică lipsa de claritate în definirea locurilor de muncă și a activităților cu condiții deosebite, speciale și alte condiții, specifice polițiștilor, conform HG 1822/2004. Acesta dă exemplul șefilor DGMRU și DGF, Minoiu și Grecu, care beneficiază de „condiții speciale” (6 luni vechime virtuală la an), deși nu au nicio legătură cu sarcinile de polițist. „Pai cum vi se pare asta? E corect? Unde sunt ‘factorii de risc ridicat, generaţi de specificul activităţii de poliţie’, cand Minoiu si Grecu nu au nicio legatura cu sarcinile de politist?”
Scenarii posibile: Reversarea reformei sau arderea tuturor
Pășcuț avertizează că „reforma” ar putea fi abandonată odată cu plecarea lui Bolojan sau că structurile de suport din aparatul central ar putea prefera să „arda” pe toți polițiștii, inclusiv pe cei operativi, decât să renunțe la privilegiile lor. Acest lucru s-ar putea realiza prin modificarea legii 223/2015, limitând reducerea maximă a vârstei standard de pensionare.
Apel la vigilență și atenționare asupra impactului emoțional
Pășcuț îi îndeamnă pe polițiștii care se consideră în pericol și întrunesc condițiile legale să facă rapoarte de pensionare. Liderul sindical subliniază că munca periculoasă de polițist declanșează frica și cortizol, cauzând uzură accelerată a organismului și reducerea speranței de viață. „Cat valoreaza 5-10 ani din viata unui politist de judiciar, de OP, de circulatie ? Ce pret are viata?”
Studii lipsă și nepăsare: Lipsa de informații despre impactul muncii de polițist
Pășcuț critică lipsa studiilor realizate de entități de stat românești privind impactul muncii de polițist asupra sănătății și avertizează că studiile care ar putea exista sunt ascunse de Direcția Medicală a MAI. (Cerasela N.).
Exclusiv
Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta
Exclusiv
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
Exclusiv
Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze
Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor mesaje incomplete și eronate, generează un climat de nesiguranță și haos în rândul angajaților, atrage atenția Emil Pășcuț de la Sindicatul Diamantul. Mai mult, incapacitatea unor lideri sindicali de a descifra mesajele MAI, de a identifica informațiile lipsă cu ajutorul legii, amplifică și mai mult această stare de confuzie.
Sindicatele, între vaiete nefondate și euforie naivă
„Unii (MAI) spun niște prostii trunchiate, jumătăți de adevăr care nu reprezintă adevărul”, acuză Pășcuț. Alții preiau aceste informații distorsionate și oscilează între două atitudini emoționale:
- Văicăreală: Lipsită de argumente raționale și juridice, însoțită de amenințarea cu plecarea a 17.000 de polițiști.
- Euforie: Generată de promisiunile unui politician duplicitar, care asigură că nu va accepta creșterea vârstei de pensionare.
Pășcuț: „Vârsta standard de pensionare nu poate fi crescută!”
În acest haos informațional, Emil Pășcuț clarifică: „Vârsta de pensionare ‘standard’ nu poate fi crescută. Ea este deja fixată la 65 de ani, egală cu vârsta standard de pensionare din Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii”. Așadar, anunțul MAI privind creșterea vârstei de pensionare este fals, înșelător și rezultatul unor incompetenți incapabili să folosească termenii juridici adecvați.
Reducerea vârstei standard de pensionare este reglementată inclusiv de Legea 360/2023 privind pensiile civile, deci nu este un favor excepțional acordat doar polițiștilor și cadrelor militare. Justificarea generală pentru reducerea vârstei de pensionare, în ambele sisteme, public și militar, este speranța mai mică de viață.
Condiții speciale: Structurile de suport, privilegiate nejustificat
Singurul aspect care ar trebui reevaluat în MAI este acordarea condițiilor speciale (care atrag vechime virtuală de 6 luni la an) structurilor de suport, în mod egal cu polițiștii operativi. Deși suportul este util, aceste structuri și-au însușit toate drepturile și beneficiile recunoscute polițiștilor, profitând de puterea pe care o au în MAI. Un exemplu elocvent este majorarea Bayraktar, unde structurile de suport au obținut procente mai mari decât structurile operative. Un alt exemplu este suplimentul de anticorupție, încasat fraudulos de structurile de suport din DGA.
Pășcuț: „O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport”
Structurile de suport și cele operative sunt grupuri distincte de interese, aflate în dezechilibru. O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport. Echilibru nu înseamnă egalitate! Fără restabilirea acestui echilibru, MAI nu va avea progres nici peste 100 de ani, avertizează Emil Pășcuț. (Cristina T.).
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!
-
Exclusivacum 19 ore
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 3 zile
Penitenciarele românești: Circul groazei continuă!
-
Exclusivacum 2 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte
-
Exclusivacum 2 zile
EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”
-
Exclusivacum 2 zile
Ploieștiwood: Un musical interlop cu șpăgi, limuzine și „Fecioare Maria” corupte (sau cum să râzi de te doare de Ploiești)
-
Exclusivacum 4 zile
Cănărău, Terminatorul Poliției Române: Se întoarce la IPJ Neamț, spre groaza mafiei din sistem!
Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login