Featured
Creșterea amenințărilor nucleare: Este timpul ca SUA să reactiveze capacitățile bombardierelor nucleare
La recentul Simpozion al Comandamentului Strategic al SUA (STRATCOM), congresmanul John Garamondi (D-CA) a participat la una dintre paneluri, sugerând că SUA ar trebui să anuleze dezvoltarea rachetei balistice intercontinentale Sentinel — o poziție pe care a susținut-o de mult timp. Interesant este că el a provocat, de asemenea, militarii să readucă bombardierele nucleare la statutul de alertă, dacă amenințarea nucleară este la fel de serioasă cum sugerează STRATCOM.
Deși putem să nu fim de acord cu opiniile sale privind Sentinel, suntem cu siguranță de acord cu punctul său de vedere referitor la readucerea bombardierelor capabile de atac nuclear la statutul de alertă. Este mult așteptat.
Rusia deține deja un arsenal nuclear tactică de zece ori mai mare decât cel al SUA. De asemenea, China se pregătește să devină un egal nuclear al SUA până în 2035. În plus, Coreea de Nord își construiește un arsenal nuclear care, conform dictatorului Kim Jong-Un, va crește „exponențial” în anii următori.
Având în vedere prietenia „fără limite” dintre China și Rusia și alianța militară dintre Coreea de Nord și Rusia, secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a sugerat în iunie că Rusia ar putea oferi în curând Coreei de Nord și, posibil, Chinei asistență tehnică și materiale nucleare fisionabile — necesare pentru a produce mai multe focoase nucleare — în schimbul asistenței împotriva Ucrainei.
Președintele Joe Biden recunoaște amenințarea în creștere. Potrivit New York Times, Biden a semnat în martie noi orientări strategice care ordonau SUA să se pregătească pentru amenințări nucleare coordonate din partea Chinei, Rusiei și Coreei de Nord.
Consecința pe termen lung a acestei relații înstrânse este că un ax al autocrației va dispune de un arsenal nuclear colectiv care va fi net superior celui al Statelor Unite. Aceasta este o rețetă pentru coerciție, având în vedere că toți cei trei rivali ar putea să pună politica americană în fața unei săbii nucleare. Dacă, de pildă, militarii SUA ar interveni în cazul unei invazii chineze în Taiwan, este sigur că Beijingul va folosi amenințări nucleare escalatorii pentru a încerca să determine Statele Unite să nu se implice în conflict — în timp ce Coreea de Nord și Rusia caută o modalitate de a profita de situație.
În plus, Statele Unite, care dispun de până la 1.550 de arme nucleare strategice operațional desfășurate pe tot parcursul forțelor sale de rachete balistice intercontinentale (ICBM), bombardiere nucleare și submarine cu rachete balistice, pot conta doar pe 400 de ICBM-uri și pe o parte din forțele subacvatice Ohio, pentru a fi pregătite zi de zi.
În prezent, bombardierele nucleare ale națiunii nu sunt pe ceea ce se numește „statut de alertă,” ceea ce înseamnă că bombardierele B-52 și B-2 sunt încărcate cu arsenalul lor de arme nucleare, iar echipajele sunt pregătite să decoleze rapid avioanele pentru a le aduce la adăpost înainte de un posibil atac. Într-o criză, Forțele Aeriene ar avea nevoie de zile, sau mai mult, pentru a readuce forța de bombardiere la statutul de alertă, pe care aceasta l-ar putea menține doar pentru o perioadă scurtă înainte ca forța să se rupă. Aceasta lasă cele 46 de bombardiere B-52 și 19 B-2 capabile de atac nuclear expuse la un atac convențional sau nuclear.
Revenirea bombardierelor capabile de atac nuclear ale națiunii la statutul de alertă, chiar și doar pentru o parte din aceste bombardiere, este necesară pentru a asigura supraviețuirea lor și a semnaliza Chinei și Rusiei că Statele Unite tratează serios descurajarea nucleară.
Această problemă nu este una nouă. În 2021, atunci când Comandantul Comandamentului Strategic al SUA, amiralul Charles Richard, a declarat în fața Comisiei pentru Servicii Armate din Senat că va solicita bomberii să revină la statutul de alertă în cazul în care națiunea își pierde forța ICBM.
Gen. lt. James Dawkins, atunci șeful adjunct al Statului Major al Forțelor Aeriene pentru Descurajare Strategică și Integrare Nucleară, a explicat curând după aceea că Forțele Aeriene nu pot readuce la alertă nici măcar câțiva bombardiere pentru mai mult de o perioadă scurtă de timp, deoarece „vei avea nevoie de mai mulți aviatori, vei avea nevoie de mai mulți soldați din forțele de securitate, mai mulți mecanici… mai multe bombardiere… îmbunătățiri ale infrastructurii la [instalațiile de alertă] și vei avea nevoie de mai multe avioane de alimentare.” Necesitățile și provocările sunt și mai mari astăzi. Forțele Aeriene au acum mai puține bombardiere capabile de atac nuclear decât oricând în istoria sa și nu dispune de o forță de echipaj pentru a antrena și susține o astfel de misiune. Acest lucru nu ia în considerare forțele de securitate necesare pentru a proteja avioanele, mecanicii care să le repare și avioanele de alimentare pentru a oferi combustibiling pe parcursul zborului.
Cum poate fi abordată această problemă? Pe termen lung, națiunea trebuie să achiziționeze câteva sute de bombardiere. Acest lucru necesită ca Forțele Aeriene să se concentreze pe lovituri de lungă distanță, considerată poate cea mai importantă misiune a sa. Dar, realist, producția unor astfel de sisteme durează prea mult pentru a aborda riscul pe termen scurt.
Soluția pe termen scurt este să se crească dramatic numărul echipajelor de bombardiere instruite, adăugând forțe aeriene de securitate necesare și instruind personalul de întreținere și suport necesar. Același lucru este valabil și pentru flota de avioane de alimentare care susține operațiunile bombardierelor.
Nu va fi ieftin. Va necesita prioritizarea capabilităților nucleare asupra altor nevoi din bugetul de apărare şi, probabil, din cheltuielile non-apărare. Nu va fi ușor. Având în vedere provocările de recrutare cu care se confruntă Forțele Aeriene și termenele pentru formarea echipajelor de zbor, va necesita o presiune puternică astăzi.
Dar acestea sunt probleme care pot fi depășite dacă există voință — și trebuie să existe voință, pentru că un descurajare nucleară puternică este literalmente existențială pentru menținerea Americii în siguranță și prosperă.
Când președintele George H. W. Bush a scos forța de bombardiere de la alertă pe 27 septembrie 1991, forța de bombardiere a fost în alertă timp de 12.414 zile consecutive. Acum, o săptămână poate fi prea mult pentru o forță o zecime din dimensiunea sa din 1991. Din păcate, forța de bombardiere este o umbră golașă a fostei sale forme.
Nu trebuie să fie așa. Cu atenția și accentul potrivit, putem asigura că o parte esențială a descurajării strategice a Americii este pregătită.
Dr. Adam Lowther este vicepreședinte al cercetării la Institutul Național pentru Studii de Descurajare. A petrecut mai mult de două decenii în uniformă, precum și ca funcționar civil în cadrul Forțelor Aeriene și Armatei, lucrând în probleme nucleare. De asemenea, este gazda podcastului NucleCast.
Lt. Col. Derek Williams este ofițer de sistem de arme B-52 în Forțele Aeriene ale SUA și absolvent al programului de practică pentru arme de la Sandia National Laboratories.
Opiniile exprimate sunt cele ale autorilor și nu reflectă orientările sau poziția oficială a Guvernului Statelor Unite, a Departamentului Apărării, a Forțelor Aeriene ale Statelor Unite, a Forțelor Spațiale ale Statelor Unite sau a Comandamentului Strategic al SUA.
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Featured
Guvernul Bolojan aruncă vina deficitului comercial pe români și producători!
Într-o analiză incisivă publicată de Cotidianul Național sub semnătura jurnalistei Claudia Marcu, se arată cum Guvernul Bolojan a scos populația și producătorii români vinovați de deficitul balanței comerciale a țării, cauzat în principal de importul masiv de produse agroalimentare. Oficialii guvernamentali susțin că românii ar prefera produsele din import în detrimentul celor autohtone, o afirmație contrazisă vehement de realitate. În același timp, criticile se îndreaptă și către producătorii locali, acuzați că nu știu să-și promoveze eficient produsele la export, într-un moment paradoxal în care Executivul intenționează să desființeze programele de promovare a exporturilor, considerându-le o risipă de bani.
„Românii preferă alimentele din import”: O acuză paralelă cu realitatea?
Declarația conform căreia „Românii preferă alimentele din import” este inclusă, halucinant, chiar în Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești 2025 – 2029, adoptată recent de Executiv. Această precizare sugerează că lipsa informării adecvate despre calitatea produselor autohtone ar împinge consumatorii către importuri. Totuși, realitatea este exact inversă, după cum subliniază Ziarul Național în articolul său. Majoritatea covârșitoare a populației caută produsele românești, atunci când le găsește, dar se lovește de politica supermarketurilor de a-și vinde produsele alimentare provenite din țările de origine.
Producătorii români, „tapul ispășitor” pentru eșecurile exportului
Pe lângă blamarea consumatorilor, Guvernul identifică printre cauzele importurilor masive de produse agroalimentare și o serie de deficiențe ale producătorilor autohtoni. Aceștia sunt criticați pentru că mărcile comerciale românești și brandul de țară nu ar fi fost suficient promovate, lipsind notorietatea necesară pentru a susține creșterea exporturilor. Mai mult, se acuză că majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii ar avea cunoștințe limitate de marketing și branding, iar prospectarea piețelor externe, în afara Uniunii Europene, ar fi fost insuficientă. O altă problemă semnalată de Guvern este rata scăzută de obținere a certificărilor de calitate, ceea ce ar îngreuna acreditarea la export și găsirea de parteneri externi.
Paradoxul guvernamental: Tăieri la programele de promovare a exporturilor
În acest context, declarația președintelui Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), Ștefan Pădure, aduce o notă de profundă contradicție. El amintește că Agenția pentru Calitate și Marketing a Produselor Alimentare este împiedicată să funcționeze de șase ani. Un exemplu elocvent al lipsei de sprijin guvernamental a fost participarea României la ANUGA, cel mai mare târg mondial de industrie alimentară din Koln, unde 114 producători români au fost prezenți, dar niciun reprezentant al Guvernului nu a venit să îi susțină, în ciuda faptului că România s-a clasat în primele 20 de state participante. „Au scris de 3 ori în programul de guvernare că nu se vor atinge de programele care promovează exporturile, în special cele din agricultură, și Guvernul Bolojan spune că închide programul de promovare a exporturilor, că este risipă de bani”, a declarat Ștefan Pădure pentru Cotidianul Național.
Bariere externe și lipsa sprijinului diplomatic: Cum ne „faultează” UE
Președintele APAR scoate în evidență și obstacolele concrete cu care se confruntă exportatorii români pe piețele externe. Deși carnea de pasăre este un produs românesc extrem de competitiv calitativ și cantitativ, grație integrării pe lanț de la cereale la abatorizare, exporturile sunt deseori blocate. „Când începi deja să ai camioane mai multe să exporți, producătorii români sunt opriți în Italia sau în Germania, se iau mostre și, după două zile, vine rezultatul că este ok analiza, dar ai noștri au pierdut termenele de valabilitate și s-au întors cu camioanele în țară,” explică Ștefan Pădure. Această tactică, menită să protejeze piețele interne ale altor state UE, necesită o intervenție diplomatică fermă din partea ambasadorilor români, care, din păcate, lipsește.
Lecții de export de la vecini: Ce fac Polonia și Austria
Pentru a contracara această situație, Ștefan Pădure propune o strategie mult mai coerentă. El subliniază necesitatea ca Guvernul să stabilească obiective clare, de exemplu, de a valorifica cerealele autohtone prin producția de animale. De asemenea, el oferă exemple de bună practică din alte țări: „Polonia are program dedicat pentru export în România. Au o agenție care asta face. Austria are ținte pe sectoare de activitate și programe dedicate anumitor țări din UE și din afara UE”, a precizat președintele APAR. Prin comparație, România pare să exporte „subvenție” atunci când vinde cerealele ca materie primă, pierzând oportunități semnificative de valoare adăugată.
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



