Connect with us

Actualitate

Obiectivul ratat/ La capătul viitoarelor alegeri s-ar putea să constatăm că PNL a dispărut de pe scena politică, urmând exemplul fatal al PNȚCD

Publicat

pe

Să analizăm cât se poate de obiectiv politica pe care Partidul Național Liberal o face în opoziție fiind. Care sunt obiectivele PNL? Care sunt mijloacele prin care principalul adversar al puterii ar putea să își atingă aceste obiective? Dar, înainte de toate, ar trebui să vedem dacă țintele alese de liberali sunt sau nu cele corecte. Dacă nu care cumva aceștia aleargă după cai verzi pe pereți.

Viața politică a unui partid nu se sfârșește odată cu pierderea alegerilor. Este contrar oricărei rațiuni, oricărei logici, ca o formațiune politică învinsă în alegeri, chiar și la un scor umilitor, așa cum s-a întâmplat în 2016, să depună armele și să ia pauză pentru patru ani, așteptând ca atunci zarurile să se rostogolească altfel. După un eșec cum este cel suferit de liberali la ultimele alegeri, orice om cu capul pe umeri știe că nu vine în mod automat un succes după o penitență de patru ani. Dimpotrivă.

Dacă PNL stă cu brațele încrucișate, așteptând ca socialiștii să se erodeze la guvernare, iar electoratul să basculeze pur și simplu la capătul unui ciclu electoral în direcția contrară, s-ar putea să aibă o surpiză urâtă. Un partid în mod evident se erodează la guvernare și suferă pierderi electorale substanțiale, dar nu este deloc obligatoriu ca acest fenomen să se contabilizeze pozitiv în favoarea PNL. S-ar putea ca liberalii să constate stupefiați că, după ce au stat cu brațele încrucișate patru ani, para mălăiață nu a căzut în curtea lor, ci alături. În favoarea unui alt partid. Sau pur și simplu îngroșându-se numărul celor care absentează de la vot.

PNL, ca orice partid cât de cât semnificativ care a pierdut alegerile și este silit să stea în opoziție, are în continuare ca obiectiv politic primordial câștigarea guvernării. În opoziție fiind, el trebuie să facă tot ce este posibil pentru a demonstra unor pături cât mai largi de populație că este pregătit în orice moment să conducă mai eficient Executivul, că are un program mai bun, mai realist, mai ușor e implementat și care le poate aduce românilor mai multă bunăstare. Ceea ce ar însemna ca PNL să-și ajusteze permanent politicile în funcție de schimbările care au loc la nivel național și internațional. În toate planurile. Și să semnalizeze continuu că își adaptează în așa fel politica, încât să poată prelua în orice moment, cu succes, ștafeta guvernării.

Apoi, PNL trebuie să îi demonstreze opiniei publice că nu este singur. Că ocupă vârfuri de cupolă ale unor alianțe politice interne și externe, a unor parteneriate cu societatea civilă și cu presa, instrumente care, odată adjudecate, pot fi utilizate oricând este necesar pentru răsturnarea majorității existente și formarea unei alte majorități pe care să o poată conduce cu succes în direcția unei guvernări liberale. Mai mult chiar. În acest interval de timp, PNL, prin cei mai activi membri ai săi, ar trebui să încerce atât în plan central, cât și în plan local să încheie înțelegeri punctuale cu reprezentanți vulnerabili ai arcului majoritar, care pot deveni oricând dizidenți, iar apoi susținători ai unei majorități alternative.
PNL, în opoziție fiind, are datoria de a demonstra în fiecare zi că dorește să vină la guvernare, că este capabil să-și asume puterea executivă și că poate face lucruri mai bune decât adversarii săi. O asemenea atitudine, un asemenea tip de comportament, ar trebui să caracterizeze lupta politică a liberalilor de la vârf și până la cele mai mici organizații ale partidului în teritoriu.

Susținerea și propulsarea unui candidat prezidențial nu este scopul principal al unui partid politic. Scopul principal este să obțină guvernarea. În subsidiar, este desigur important dacă un partid are forța necesară de a instala din rândul său o persoană în cea mai importantă funcție în stat. Cu atât mai mult dacă acea persoană, exploatând lacunele Constituției, acționează la rândul ei pentru propulsarea respectivului partid, oferindu-i un credit din propria sa zestre electorală.

Din această perspectivă, ce putem spune că s-a întâmpat în cazul PNL? PNL a luat peste noapte trei decizii cardinale. L-a adus pe Klaus Iohannis de la Sibiu și l-a ales în fruntea partidului, în calitate de președinte, ignorând faptul că acesta nu avea nici cultură și nici experiență liberală. A anunțat o fuziune cu PDL, fostul adversar politic al liberalilor, fără a lua măsurile necesare pentru ca acest proces să decurgă în mod accelerat, organizându-se într-un timp rezonabil alegeri democratice de jos în sus, pentru stabilizarea tuturor structurilor partidului de la nivel central și local. Fuziunea accelerată a fost ratată și, ratând rundele de alegeri care au urmat, PNL a orbecăit atât sub aspect doctrinar cât și sub aspect structural. În fine, o altă decizie luată în grabă de către PNL a fost aceea de a-l susține pe Klaus Iohannis în campania prezidențială. În această direcție, acționând aproape cu disperare, PNL și-a consumat o bună parte din energii și și-a sacrificat o bună parte din principii. În loc să-l oblige pe Klaus Iohanns să gândească și să acționeze ca un liberal, partidul a acționat în sens contrar, conformându-se strategiei unei singure persoane. Și, implicit, subordonându-se în totalitate acesteia. Cea mai gravă consecință a fost că, urmându-l în mod neconstituționl pe Iohannis, PNL și-a pierdut într-un timp record atât substanța națională și cât substanța liberală. Și, aproape automat, a dezamăgit o bună parte a electoratului propriu. Astfel încât toți cei care au crezut și cred că este extrem de importantă lupta pentru drepturile și libertățile fundamentale ale omului, pentru dezvoltarea societăților mici, mijlocii și mari deținute de capitalul autohton, pentru o politică care să susțină interesul național și suveranitatea statului, i-au părăsit pe liberali, preferând să stea acasă sau să acorde susținere altor partide.

Bomboana pe colivă a pus-o PNL atunci când, cochetând cu multinaționalele și cu Serviciul Român de Informații condus în respectiva perioadă de tandemul Maior-Coldea, a susținut în forță formațiunea politică de laborator numită Uniunea Salvați România și pe Dacian Cioloș, în intervalul de un an cât a condus în mod catastrofal Executivul României. Cu autoritatea și așa grav zdruncinată, cu o credibilitate aflată sub semnul întrebării, PNL a cedat în acest fel în mod deliberat o parte din electoratul captiv în beneficiul USR, a lui Dacian Cioloș și al președintelui Klaus Iohannis. Și a urmat dezastrul, pe care atât de mulți l-au prevăzut, din alegerile locale și parlamentare.
Astăzi, istoria se repetă. Pentru că PNL nu a învățat nimic din greșelile trecutului apropiat. Este un partid incapabil să identifice în interiorul său adevărații lideri, suferă de o tentație fatală de a acecsa lideri din afara partidului serviți pe tavă de grupuri de interese ilegitime, cochetează într-un mod absolut condamnabil cu statul paralel, cu așa-zișii avertizori de integritate și este oricând dispus să ajute România să-și dea câte un autogol în relațiile externe.

PNL a abandonat de mult deviza „prin noi înșine”, a cărei implementare în politică i-a adus cândva glorie acestui partid. Consecința este că impactul liberal s-a diminuat atât de mult încât nici măcar președintelui Klaus Iohannis, adus la Cotroceni de către liberali cu mari sacrificii, acest partid nu îi mai este de niciun folos. Ceea ce se vede cu ochiul liber și constituie azi maxima umilință pentru liberali.
Cum altfel, dacă nu ar fi adevărate toate cele de mai sus, s-ar putea explica faptul că PSD stă electoral foarte bine, aproape de nivelul atins imediat după alegeri, în ciuda faptului că a schimbat deja două guverne și zeci de miniștri, zguduit fiind și de scandaluri interne și de scandaluri în plan extern, iar aliatul său ALDE, partid de sorginte liberală, este în plină ascensiune electorală? Dacă lucrurile continuă așa, la capătul viitoarelor alegeri s-ar putea să constatăm că PNL a dispărut de pe scena politică, urmând exemplul fatal al PNȚCD, locul acestuia în dreapta spectrului politic fiind luat tocmai de ALDE.

Sorin Rosca Stanescu

 

Actualitate

Europa ripostează în cursa spațială: Gigantii europeni se unesc pentru a contracara dominația SpaceX și a proteja suveranitatea

Publicat

pe

De

Trei dintre cele mai mari firme de apărare din Europa au ajuns la un acord pentru a-și uni afacerile spațiale, un demers motivat nu doar de imperativele pieței în fața rivalului american SpaceX, ci și de anxietatea crescândă a statelor europene cu privire la protejarea suveranității colective, potrivit oficialilor guvernamentali și experților.

Un răspuns strategic la amenințările globale

Această mișcare a Airbus, Leonardo și Thales vine într-un moment în care instituțiile cheie ale Europei cu rol în spațiu, precum și marile puteri spațiale precum Franța, Germania și Italia, își îndreaptă tot mai mult atenția spre consolidarea capacităților spațiale militare.

Proiectul Bromo: O nouă forță europeană în spațiu

Cele trei firme au declarat într-o declarație comună că noua lor companie mixtă, supranumită Proiectul Bromo până la alegerea unui nume oficial, are ca scop consolidarea „capacității de inovare, a autonomiei strategice și a competitivității” Europei în sectorul spațial (cu excepția lansărilor). Partenerii previzionează o cifră de afaceri anuală de 6,5 miliarde de euro (7,5 miliarde de dolari).

O replică europeană la Starlink?

Fuziunea, aflată în discuție de un an, a fost prezentată pe scară largă ca un efort european de a construi o putere satelitară cu capacitatea de a rivaliza cu Starlink-ul SpaceX. Atât Airbus, cât și Thales participă deja la un program comun finanțat de Comisia Europeană și Agenția Spațială Europeană (ESA), care lucrează la construirea unei rețele de comunicații prin satelit și internet similară Starlink pe orbita joasă a Pământului, numită Infrastructure for Resilience, Interconnectivity and Security by Satellite, sau IRIS2. Un contract inițial de 12 ani, în valoare de aproximativ 10,6 miliarde de euro (12,3 miliarde de dolari), a fost semnat în decembrie 2024 de Comisie și de consorțiul SpaceRISE condus de Eutelsat, SES și Hispasat, și susținut de Thales Alenia Space, OHB, Airbus Defence and Space, Telespazio, Deutsche Telekom, Orange, Hisdesat și Thales Six.

O strategie complexă, nu un simplu „Starlink killer”

Cu toate acestea, analiștii subliniază că nici constelația IRIS2 de aproximativ 282 de sateliți, nici Proiectul Bromo, nu sunt suficient de mari pentru a depăși Starlink-ul de unul singur, ci mai degrabă sunt piese dintr-un mozaic de activități europene menite atât să consolideze influența regională pe piața internațională, cât și să mențină un punct de sprijin în războiul geopolitic intens pentru ceruri purtat de China, Rusia și Statele Unite.

Potrivit lui Caleb Henry, director de cercetare la Quilty Space, citat de Breaking Defense, „Proiectul Bromo nu este un ucigaș Starlink. Punerea în comun a producției poate da putere producției de sateliți, dar utilizarea deplină a acestei capacități înseamnă construirea unei mega-constelații, iar … IRIS2 este prea mic pentru a satisface această nevoie.”

Suveranitatea europeană în joc

Henry a adăugat: „Proiectul Bromo este o acțiune de suveranitate. Fuziunea celor mai mari doi producători de sateliți din Europa, plus afacerea spațială a Leonardo, ar fi fost considerată sever anticoncurențială în urmă cu un deceniu. Astăzi, cel mai mare risc competitiv perceput nu este un monopol european, ci faptul de a fi lăsat în urmă de SUA și China. În loc să aibă giganți spațiali europeni care concurează puternic între ei, ei se pot concentra pe câștigarea de afaceri împotriva concurenței din afara continentului și, făcând acest lucru, pot păstra rolul Europei în politica de mare putere a spațiului.”

Fortificarea capacităților militare spațiale

Aceasta include consolidarea poziției Europei în spațiul militar, a declarat un oficial guvernamental european pentru Breaking Defense. Țările europene „s-au trezit” atât la importanța centrală a capacităților spațiale pentru puterea militară, cât și la amenințările tot mai mari la adresa sistemelor spațiale reprezentate de Rusia și China, a explicat oficialul. Tim Farrar, un analist veteran al pieței spațiale europene, a fost de acord. „Toată lumea manevrează în jurul interesului UE pentru spațiu și interesului pentru apărare”, a spus el.

Un moment strategic pentru influență

Mai mult, calendarul acordului de fuziune pare să fi avut ca scop anticiparea reuniunilor majore de sfârșit de an ale diferitelor instituții europene pentru a stabili prioritățile și finanțarea viitoare, a declarat oficialul guvernamental european.

Planuri ambițioase pentru apărare și securitate spațială

Consiliul European, organul de conducere al Uniunii Europene cu 27 de membri, a aprobat un nou plan cincinal pentru dezvoltarea capacităților de apărare, numit „Preserving Peace — Defence Readiness Roadmap 2030”, care include dezvoltarea unui „Scut Spațial European” printre cei patru piloni ai săi.

„Consiliul European solicită dezvoltarea comună accelerată a activelor și serviciilor spațiale care servesc scopurilor de securitate și apărare, precum și protecția activelor existente, inclusiv a activelor cu dublă utilizare, având în vedere importanța lor pentru autonomia strategică a Europei”, se arată în comunicatul de presă al consiliului.

Comisia Europeană, ramura executivă a UE responsabilă de gestionarea bugetului colectiv, a propus noul plan la 15 octombrie, dar a inclus puține detalii despre conceptul de scut spațial, cu excepția faptului că ideea este de a construi pe baza programelor actuale ale UE, cum ar fi Galileo — versiunea europeană a rețelei de sateliți GPS a SUA — și IRIS2.

În plus, ESA va organiza reuniunea sa ministerială în perioada 26-27 noiembrie, unde cele 23 de state membre vor decide asupra unei propuneri a directorului Josef Aschbacher de a cheltui aproximativ 23 de miliarde de euro (26,25 miliarde de dolari), o creștere de 36% față de ultimul buget stabilit în 2022, potrivit unui articol din iunie din SpaceIntel Report.

Citeste in continuare

Actualitate

Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare

Publicat

pe

De

O schimbare radicală în pregătire pregătește aviatorii pentru cerințele cognitive ale războiului modern.

Timp de zeci de ani, pregătirea piloților de vânătoare s-a concentrat pe abilitățile fizice și pe măiestria mecanică. Dar, odată cu apariția aeronavelor de generația a cincea, precum F-35, este nevoie de un nou tip de războinic – unul care poate procesa cantități vaste de date, poate lua decizii în fracțiuni de secundă și poate opera ca un nod într-un sistem de luptă complex, în rețea. Așa cum subliniază Robbin Laird, un expert veteran în domeniul apărării, „Succesul în cabina de pilotaj nu mai depinde în primul rând de priceperea fizică… În schimb, factorul definitoriu a devenit capacitatea cognitivă.”

Decalajul cognitiv: un nou tip de provocare

Metodele tradiționale de pregătire a zborului au creat un „decalaj periculos”, lăsând piloții nepregătiți pentru cerințele cognitive ale războiului modern, afirmă Laird. Vechiul model, conceput pentru o eră în care noile capacități însemnau atașarea de noi componente hardware, pur și simplu nu mai este suficient într-o lume în care actualizările de software pot modifica fundamental capacitățile unei aeronave între misiuni.

Intră în scenă Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor

La Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor (IFTS) din Sardinia, Italia, această transformare nu este doar recunoscută; ea este abordată sistematic. Susținută de Leonardo în colaborare cu CAE, IFTS remodelează modul în care forțele aeriene occidentale pregătesc aviatorii pentru luptă.

Laird, care a vizitat Baza Aeriană Decimomannu, unde se află IFTS, notează că școala folosește avionul de antrenament avansat M-346, o platformă centrată pe software care oglindește arhitectura aeronavelor de luptă moderne. Acest lucru permite IFTS să „preia concepte operaționale și tehnici tactice direct de la escadrilele F-35 sau Eurofighter de primă linie și să le integreze în mediul de antrenament aproape imediat.”

„Mobilier mental”: redefinirea mentalității aviatorului

IFTS nu doar învață piloții să zboare; ei remodelează „mobilierul mental” al pilotului de luptă – cadrele cognitive și tiparele de luare a deciziilor care determină eficacitatea în lupta aeriană modernă. În aeronavele mai vechi, piloții dedicau resurse cognitive enorme controlului de bază al aeronavei. Sistemele moderne fly-by-wire gestionează automat aceste sarcini, eliberând lățime de bandă mentală pentru gestionarea informațiilor și luarea deciziilor.

Descărcarea antrenamentului: ecosistemul LVC

IFTS utilizează un ecosistem de antrenament Live Virtual Constructive (LVC) cu patru grupuri. Grupul unu oferă antrenament nelimitat, gratuit, folosind simulatoare care rulează software-ul real al aeronavei. Grupul doi introduce tehnologii de realitate augmentată și virtuală. Grupul trei avansează studenții la antrenamentul la nivel de misiune cu aeronave reale, piloți pe simulatoare și forțe generate de calculator.

Grupul patru funcționează ca o sală de integrare, injectând amenințări sintetice, rachete sol-aer și aeronave inamice în operațiunile aeronavelor reale, reducând consumul de combustibil și costurile.

Revoluția conductelor: armonizarea antrenamentului

Poate că cea mai importantă inovație a IFTS este armonizarea completă a întregului sistem de pregătire a piloților de vânătoare din Italia. Începând cu 2016, Forțele Aeriene Italiene au revizuit fiecare fază de pregătire, asigurându-se că fiecare se bazează pe cea precedentă.

Instructori din programul M-346, unități de conversie operațională și piloți de escadrilă operațională se întâlnesc la fiecare șase luni pentru a revizui procedurile și a ajusta programele de studiu pe baza experienței operaționale reale. Acest lucru creează o buclă continuă în care lecțiile operaționale se întorc în sistem.

Rezultate măsurabile

Studenții care absolvă faza 4 necesită acum cu treizeci la sută mai puțin timp de antrenament la unitatea de conversie operațională Eurofighter. Ei sosesc cunoscând deja tacticile, apelurile radio și procedurile, cu arhitectura lor mentală deja pusă la punct. Studenții italieni obțin în mod constant cele mai bune rezultate la programul de pregătire F-35 de la Baza Aeriană Luke.

Un motor de construire a coalițiilor

Cu douăsprezece forțe aeriene aliate care trimit studenți, IFTS a devenit un motor de construire a coalițiilor. Menținând transparența cu privire la curriculum și standarde, Forțele Aeriene Italiene construiesc încredere și interoperabilitate la nivelul pilotului individual.

Lecții pentru viitor

Modelul IFTS demonstrează principii cruciale: proprietatea militară asupra standardelor contează; armonizarea conductelor de pregătire elimină risipa; feedback-ul continuu menține pregătirea relevantă; iar sistemele de pregătire definite prin software se potrivesc cu platformele de luptă definite prin software.

Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor creează aviatori al căror „mobilier mental” a fost creat pentru un viitor incert, în care software-ul determină capacitatea, dominația informațiilor determină rezultatele, iar integrarea coalițiilor definește succesul. „Aceasta este adevărata revoluție care se întâmplă în Sardinia”, conchide Laird, „nu învățarea piloților să zboare mai bine, ci învățarea lor să gândească diferit.”

Citeste in continuare

Actualitate

Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială

Publicat

pe

De

Startup-ul de inteligență artificială Shield AI a anunțat astăzi planuri de extindere în domeniul hardware-ului militar, dezvăluind un nou concept de dronă de luptă, denumită X-BAT, pe care compania intenționează să o piloteze cu software-ul său de autonomie intern.

Aripioară fără pilot de dimensiuni importante

Aripioara fără pilot este o dronă de Grupa 5, terminologia Pentagonului pentru cele mai mari sisteme fără pilot, care poate decola și ateriza vertical. Imaginile publicate de Shield AI arată teste cu un motor cu reacție mare, alături de o dronă cu suprafețe elegante concepute pentru a reduce semnătura radar a sistemului.

Un concept inspirat, potrivit președintelui Shield AI

„Este o aeronavă cu adevărat inspirațională”, a declarat președintele și co-fondatorul Shield AI, Brandon Tseng, în timpul unui eveniment de prezentare în Washington, marți, pentru noua dronă, unde a fost expus un model static unui public format din reprezentanți ai industriei și ai guvernului. „Și când o veți vedea, cred că vă veți gândi probabil: ‘La naiba, chestia asta e super cool.'”

Parteneriate viitoare pentru producția X-BAT

Evenimentul de marți a prezentat un model la scară al dronei, mai degrabă decât un model complet de producție. În timp ce Shield este proiectantul sistemului, oficialii companiei au declarat că un partener va fi implicat pentru a ajuta la producerea efectivă a X-BAT, Armor Harris, șeful unității de afaceri aeriene a firmei, spunând reporterilor că „vom anunța parteneriatele noastre în următoarele săptămâni”.

Motor de Clasa F-16, dar opțiuni multiple

În mod similar, Harris a declarat că furnizorul de propulsie cu care compania colaborează va fi anunțat „în următoarele săptămâni”. Cu toate acestea, el a descris X-BAT ca funcționând cu un „motor de clasa F-16” care dispune de un postcombustor și o duză de vectorizare a tracțiunii, care a fost „dezvoltat inițial pentru un program de vectorizare a tracțiunii F-15 de la sfârșitul anilor 1990”. El a declarat ulterior reporterilor că „sunt disponibile multiple opțiuni de motor”.

Un sistem complet, ghidat de inteligența artificială Hivemind

X-BAT este prezentat ca un sistem „complet”, a spus Harris, cu pilotul computerizat „Hivemind” al firmei în centrul aeronavei pentru a se asigura că drona cu reacție poate opera în medii cu comunicații întrerupte. (În timp ce Shield AI oferă X-BAT cu Hivemind ca pilot, drona poate suporta și software autonom de la furnizori externi.)

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusivo oră ago

Sindicaliștii „Diamantul” anunță ofensivă în instanță pentru recuperarea CIB: „Cea mai importantă acțiune pe drepturi din istoria MAI!”

Polițiștii și militarii, gata de luptă pentru drepturile lor financiare Sindicatul „Diamantul”, prin vocea lui Emil Pașcut, a anunțat o...

Exclusiv10 ore ago

Mioveniul suedez: Pușcăria românească, paradis fiscal scandinav?

Inovație la „mititica”: De la gratii la Startup-uri? Penitenciarul Mioveni, un nume care până acum evoca mai degrabă evadări spectaculoase...

Exclusiv10 ore ago

Chef de pomană anti-fraudă la București: OLAF și RoAid dau lecții la fraieri cum să nu mai fure!

Balcanii se laudă că luptă cu corupția, dar OLAF vine cu bățul să-i mai „picească”! București, orașul unde miticii se...

Exclusiv12 ore ago

Teoroc și tăcerea „Mielului Penitenciar”: Când SNPP era mut ca peștele și Halchin arunca cu salarii pe WC-uri ilegale!

Circul grotesc al ipocriziei sindicatelor penitenciare – Ediția „când tăcerea e de aur, dar corupția e platină!” În lumea pestriță...

Exclusiv12 ore ago

Polițista din Botoșani, acuzată că a beneficiat ilegal de servicii turistice, a câștigat procesul cu IPJ!

O angajată a Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, reprezentată de Sindicatul Diamantul, a câștigat definitiv un proces intentat de...

Exclusivo zi ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusivo zi ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusivo zi ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv2 zile ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv2 zile ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusiv2 zile ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv2 zile ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusiv2 zile ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusiv2 zile ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusiv2 zile ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv