Exclusiv
PLÂNGERE PENALĂ DUPĂ SINUCIDEREA POLIȚISTULUI RUTIER DE LA ROMAN
Sindicatul Europol Neamț, prin vocea polițistului Ioan Cănărău, a depus astăzi o plângere penală la Parchetul de pe lângă judecătoria Roman, prin care se cere anchetarea cazului polițistului rutier de la Roman, Bogdan Mihalache, care s-a împușcat în cap în timpul serviciului, pe 18 martie.
În plângere se arată că ar fi fost încălcată Legea privind programul de lucru al polițiștilor, formele de organizare a acestuia și acordarea repausului săptămânal. Astfel, pe fondul suprasolicitării, polițistul ar fi cedat nervos. Totodată, se mai precizează că sinuciderea ar fi avut loc imediat după ce polițistul ar fi fost audiat de un ofițer de la Control Intern. Prin urmare, se cere și audierea șefilor din Poliția Neamț.
Redăm integral plângerea penală înregistrată astăzi la Parchetul de pe lângă judecătoria Roman
„DOMNULE PRIM-PROCUROR, Subscrisa, Sindicatul Europol Neamt cu sediul in comuna Gheraesti, sat Gheraestii Noi, strada Romanului 34, jud. Neamt, CIF 35767279, prin reprezentant Canarau Ioan, presedinte, posesor CI NT 992592, in baza competentelor oferite de legislatia in vigoare si in virtutea faptului ca organizatia noastra sindicala desfasoara o campanie de sesizare a tuturor neregulilor si abuzurilor din Politia Romana si in special din Inspectoratul Judetean de Politie Neamt, va instiintam despre o serie de aspecte negative si abuzive, chiar infractionale, in legatura cu tragicul eveniment din ziua de 18.03.2024, cand colegul nostru Mihalache Bogdan s-a sinucis cu arma din dotare.
Foarte multi politisti din cadrul Serviciului Rutier si din Biroul Rutier Roman s-au plans, inainte si mai ales dupa incident, despre programul de munca haotic, cu planificari ilegale in servicii, cu incalcarea timpilor de odihna, despre volumul mare de lucrari repartizate spre solutionare, actiuni planificate in numar foarte mare, la intervale scurte, s.a.m.d.
Toate acestea au dus la intarzieri in lucrarile penale, intarzieri sanctionate uneori.
Chiar agentul Mihalache Bogdan s-a plans despre toate aceste lucruri sefilor lui, sefului de birou si sefului serviciului, precum si colegilor, inclusiv sotiei sale.
Toti au observat ca se simte rau, ca este suparat, stresat peste masura, ca este afectat de toate aceste nereguli descrise mai sus.
Totul a culminat in ziua de 18.03.2024, cand Mihalache Bogdan a fost audiat de catre o echipa a Biroului Control Intern din care facea parte si ofiterul de politie Ursache Florin Vladimir, cunoscut cu un comportament nu tocmai deontologic, in anul 2022 comitand acte de violenta in familie sanctionate cu emiterea unui ordin de protectie emis impotriva lui, confirmat si prelungit cu doua luni de catre Judecatoria Piatra Neamt, etc. Dupa audieri, colegul nostru s-a impuscat in cap. Ceva s-a intamplat in timpul acelor discutii, aspecte care trebuiesc cercetate amanuntit, in opinia noastra.
Chiar sotia acestuia a iesit in spatiul public spunand ca nu avea probleme in familie si ca Bogdan s-a sinucis din cauza problemelor de la serviciu.
Subordonatii sefului Serviciului Rutier, cms sef Paleu Bogdan, ne-au trimis opinia lor fata de acesta, randuri pe care le expunem mai jos
Despre cum este șeful Serviciului Rutier Neamț..?!
În primul rând, este pur si simplu un “șef”, a obținut o funcție în vârful piramidei, un birou frumos, deși ar fi trebuit să fie un lider al tuturor polițiștilor rutieri din județul Neamț.
Acesta îmbracă un comportament vindicativ bazat pe inechitate și control excesiv de orice natură. De asemenea, afectează statutul profesional prin dezaprobarea ideilor sau soluțiilor subalternilor și impune doar propriile opinii.
De cele mai multe ori se axează doar pe propriile interese, dorind să arate ca el deține “puterea” și se foloseste de puțina resursă umană pentru a organiza un număr mare de acțiuni punctuale (2/3 sau mai multe) într-o perioadă scurtă de timp, doar pentru a ieși în evidența șefilor ierarhic superiori prin rezultatele obținute, ducând de multe ori la sindromul burnout pentru polițiști. Veșnic nemulțumit de rezultate, de sacrificiul personal al fiecărui polițist pe care nu îl observă, dar care se simte ca o dramă în interiorul fiecărui polițist și care într-un final poate duce la tragedii.
Neimplicarea și nepăsarea în cunoașterea și înțelegerea problemelor și nevoilor personale și profesionale ale fiecărui membru al colectivului Serviciului Rutier Neamț fac ca acesta să fie un șef ca oricare altul și niciodată un lider capabil să își țină echipa aproape.
Un lider fără o echipă, este doar un pion singur pe o tablă de șah.
De altfel, si psihologul IPJ Neamt are niste atributii obligatorii in fisa postului privind gestionarea unor astfel de situatii, obligatii pe care nu si le-a indeplinit deloc. Actiunile post-eveniment ale doamnei cms sef Onea Monica nu au ajutat si nu mai ajuta cu nimic.
Si seful Biroului Rutier, scms Dumitrel Paul, are atributii in fisa postului care tin de cunoasterea subalternilor, de prevenirea unor astfel de situatii negative, de sesizare a psihologului, de monitorizare, s.am.d.
Va solicitam sa aprofundati cercetarile in acest caz deosebit de grav si sa va aplecati si spre aspectele semnalate de noi, pentru ca, in opinia noastra, proasta gestionare a resurselor umane, neglijenta si abuzul in serviciu, precum si indolenta manifestate de catre sefii agentului de politie, inclusiv de catre conducerea Politiei Mun. Roman, Servicului Rutier si a IPJ Neamt, care aprobau tot ce tine de programul de lucru si de actiunile pe linie de circulatie rutiera, volumul mare de munca, abuzul in serviciu al managerilor, stresul provocat de catre acestia, toate impreuna au dus la tragicul eveniment.
Se impune audierea tuturor politistilor rutieri din cadrul IPJ Neamt, in special a celor de la Politia Mun. Roman, a sefului IPJ Neamt, comisar sef de politie Osoianu Mihai Iulian, a sefului Serviciului Rutier,cms sef de politie Paleu Bogdan si a sefului Birolui Rutier Roman, scms Dumitrel Paul, precum si ofiterilor cu functii de conducere care aprobau tot ce tine de munca agentilor de politie rutiera.
Multi dintre agentii de politie rutieri ne-au transmis ca vor vorbi si vor scrie despre abuzurile la care au fost si sunt supusi in continuare, despre toate neregulile, abaterile si ilegalitatile care au dus, intr-un final, la gestul tragic al politistului Bogdan Mihalache.
ORDIN nr. 577 din 8 august 2008 privind programul de lucru al polițiștilor, formele de organizare a acestuia și acordarea repausului săptămânal
Articolul 2
(1) Durata programului de lucru al polițistului este, de regulă, 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână, cu un repaus săptămânal de 2 zile, de regulă sâmbăta și duminica.
(2) Acordarea zilelor de odihnă săptămânală ce se cuvin polițistului, în zile consecutive, poate fi amânată, în mod excepțional, numai dacă interesele serviciului o impun, cel mult de două ori într-o lună, fără a depăși 30 de zile de la data la care persoana a fost la program.
(3) Durata maximă legală a programului de lucru nu poate depăși 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare. Prin excepție, durata programului de lucru poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiția ca media orelor de muncă, calculată pentru o perioadă de referință de 3 luni calendaristice, să nu depășească 48 de ore pe săptămână.
Articolul 3
(1) Programul de lucru se organizează în zilele lucrătoare, în intervalul orar 08,00-16,00.
(2) În unitățile în care programul de lucru nu poate fi desfășurat în intervalul de timp prevăzut la alin. (1), acesta este organizat, prin dispoziția șefilor structurilor respective, cu consultarea Corpului Național al Polițiștilor și a altor asociații profesionale legal constituite, precum și a sindicatelor reprezentative, cu respectarea prevederilor legislației în vigoare.
(3) Prin excepție, pentru desfășurarea unor activități temporare cu caracter specific, șefii de unități pot organiza, fără consultarea asociațiilor cu caracter profesional și a organizațiilor sindicale reprezentative, programul de lucru în alt interval orar, cu obligația de a asigura timpul liber corespunzător.
(4) Programul de lucru al compartimentelor care desfășoară activități cu publicul se stabilește de către șeful unității, în raport cu amploarea activității, asigurându-se personalului respectarea programului de lucru legal și repartizarea corespunzătoare a volumului de muncă.
Articolul 8
(1) Prin modul de proiectare a fișelor posturilor și prin organizarea activității, șefii unităților asigură încărcarea echilibrată cu sarcini a polițiștilor, potrivit fiecărei categorii profesionale, utilizarea completă de către aceștia a timpului de muncă și îndeplinirea îndatoririlor curente în timpul programului normal de lucru.
(2) În situații neprevăzute, care impun desfășurarea de activități peste durata normală a programului de lucru, șeful unității dispune în scris, cu justificarea temeinică a hotărârii sale, efectuarea de ore suplimentare.
(3) Sarcinile care presupun desfășurarea de activități după încheierea programului normal de lucru și cele care necesită chemarea polițiștilor la serviciu, de la domiciliu, din timpul liber al acestora, se îndeplinesc în condițiile alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 2 alin. (2).
Articolul 9
La evaluarea capacității manageriale a șefului unității, conducerea ierarhică, potrivit competențelor, va avea în vedere și utilizarea eficientă a personalului avut la dispoziție. Articolul 10 Orele de serviciu prestate de polițist peste durata prevăzută la art. 2 alin. (1) se consideră ore suplimentare și se plătesc sau se compensează cu timp liber corespunzător, conform dispozițiilor legale privind salarizarea polițiștilor.
Articolul 14
(1) Caracterul permanent și obligatoriu al serviciului polițienesc obligă polițistul ca pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu să se prezinte la programul de lucru stabilit, precum și în afara acestuia, în situații temeinic justificate.
(2) Programul de lucru este stabilit astfel încât să se asigure continuitatea serviciului polițienesc și refacerea capacității de muncă, în condițiile prevăzute de lege.
(3) Între două zile de muncă, timpul de repaus acordat polițistului nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive.
Articolul 15
(1) Pentru polițiștii care desfășoară activitatea în schimburi, precum și pentru cei care desfășoară activități operative se asigură în cursul unei luni cel puțin un repaus săptămânal, sâmbăta și duminica, în zile consecutive.
(2) Polițiștii aflați în timpul liber, după efectuarea serviciului, nu participă la executarea ședințelor de tragere cu armamentul din dotare, la activitățile de pregătire fizică, la analize profesionale sau orice alte activități care nu sunt impuse de o stare excepțională sau de necesitate. Participarea polițistului la astfel de activități din timpul liber se face prin compensarea în mod corespunzător cu timp liber sau plata orelor suplimentare.
(3) Munca suplimentară și munca de noapte sunt prestate de către polițiști în limitele și cu drepturile compensatorii prevăzute de lege. LEGE nr. 360 din 6 iunie 2002 privind Statutul polițistului EMITENT PARLAMENTUL Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 440 din 24 iunie 2002 Articolul 5 Șefii ierarhici din cadrul Poliției Române răspund pentru legalitatea dispozițiilor date subordonaților. Ei sunt obligați să verifice dacă acestea au fost transmise și înțelese corect și să controleze modul de îndeplinire a lor.
Articolul 39
(1) Durata programului de lucru al polițistului este de 8 ore pe zi și 5 zile pe săptămână, stabilită astfel încât să se asigure continuitatea serviciului polițienesc și refacerea capacității de muncă, în condițiile prevăzute de lege.
(2) Programul de lucru, formele de organizare a acestuia și acordarea repausului săptămânal se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne, după consultarea Corpului Național al Polițiștilor.
(3) Dacă interesele serviciului o impun, acordarea zilelor de odihnă săptămânale ce se cuvin polițistului poate fi amânată, în mod excepțional, cel mult de două ori într-o lună.
Prevederile legale de mai sus, inclusiv Acordul Colectiv privind raporturile de serviciu ale functionarilor publici cu statut special-politisti din Ministerul Afacerilor Interne si alte norme interne, au fost incalcate.
Va rugam sa administrati ca probe pontajele cu programul de lucru al politistilor rutieri, planurile de actiuni rutiere, din cel putin ultimii 3-4 ani, declaratiile politistilor si ale sotiei si alte probe care considerati ca trebuiesc folosite pentru aflarea adevarului. Cu stima, Canarau Ioan, presedinte. ” (Sava N.).
Declarația VIDEO au lui Ioan Cănărău referitor la acceasă acțiune în justiție, AICI
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Exclusiv
Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 7 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!


Radiografia unui sistem putred: De la „vagabonzi” la „psycho-KGB-iști”


