Featured
Discursul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu ocazia evenimentului de prezentare a tehnicii achiziționate în cadrul proiectelor Helipol și Sistem mixt mobil de supraveghere a traficului rutier
Sunt cu adevărat onorat și bucuros să mă aflu astăzi, cu această ocazie, în fața dumneavoastră, pentru recepția acestor frumoase elicoptere și autospeciale, intrate în dotarea Poliției Române. Este încă o zi în care forțele Ministerului Afacerilor Interne, în speţă astăzi Poliția, devin mai puternice și, implicit, prin care siguranța cetățeanului este consolidată. Pentru că toate aceste dotări logistice au ca finalitate siguranța cetățeanului.
Această recepție a fost precedată acum câteva zile de o altă recepție a unor autospeciale care au intrat în dotarea Poliției de Frontieră, precedată de o altă ceremonie, în care am recepționat autospeciale pentru stingerea incendiilor. Și mai înainte, o altă ceremonie, tot aici, în care am recepționat elicopterele BlackHawk Sikorsky. Și tot așa, aș mai putea să dau două-trei exemple, în care am avut astfel de ocazii, în care am primit în dotare autospeciale, puncte avansate de asistență medicală și intervenție în situații de urgență, puncte avansate de comandă și control la nivel strategic, regional, în situații de urgență, dotări foarte moderne care vin în sprijinul activității colegilor din Ministerul Afacerilor Interne, din toate armele și în beneficiul cetățenilor. În directul beneficiu al siguranței publice!
Și cred că nu greșesc dacă spun că, cel puțin în materie de dotări cu mijloace logistice, cu elicoptere mai direct spus, Ministerul Afacerilor Interne este poate cel mai puternic minister din regiune.
Eu văd acest lucru ca un bun început. Adică, nu e un sfârşit de etapă aici, nu trebuie să rămânem mulțumiți cu ceea ce am realizat, ci, dimpotrivă, trebuie să fie o etapă într-o succesiune de mai multe dezvoltări pe zona logistică, în Ministerul Afacerilor Interne.
Vorbim de toate armele. Astăzi vorbim de Poliție, dar mă refer la absolut toate armele. Am mai vorbit despre această nevoie de a dota ministerul cu tot ce are nevoie pentru a servi cetățeanul. O activitate neglijată în ultimii 10-20 de ani. Şi am mai spus, chiar acum câteva zile, dacă vrem o poliție eficientă, o poliție modernă, atunci trebuie să și investim. La fel pentru toate celelalte arme.
Şi aș adăuga aici o altă idee și anume că perspectiva ne arată un context securitar extrem de complicat, provocator, cu provocări geopolitice în regiune, război în Ucraina cu tot ce poate deriva din această provocare sub imperiul siguranței cetățenilor, de la trafic de arme până la trafic de muniție, trafic de persoane, contrabandă și așa mai departe. Avem presiuni migraționiste în curs, criminalitate transnațională, dezastre, schimbări climatice.
Tot acest context impune o concluzie de bun simț. Şi anume faptul că, siguranța internă și ordinea publică internă devin valori extrem de sensibile. Critice!
Şi atunci, cei care au ca responsabilitate să asigure această siguranță internă și ordine publică trebuie să fie dotați corespunzător. Cu legi moderne, bune, revăzute, cu finanțare corespunzătoare, cu un statut pe măsură care să le recunoască importanța muncii și riscurile pe care și le asumă și cu dotări logistice. Adică mijloace tehnice, tehnologice moderne, care să răspundă provocărilor unei societăți din ce în ce mai complexe și mai provocatoare, sub aspect securitar. Nu numai în România, ci în toată lumea.
Vedem ce s-a întâmplat în aceste zile, ieri, alaltăieri, în Cehia. Ce tragedie! Ce provocare la adresa siguranței interne! Vedem ce s-a întâmplat în Serbia acum câteva luni de zile și în alte state. Se vor menține provocările pe zona teroristă.
Trag un semnal de alarmă către întreaga societate. În anii care vin vom avea nevoie de poliție foarte puternică și modernă, de poliție de frontieră bine dotată, care să protejeze frontiera. Bineînțeles, de forțe care să intervină în situații de urgență și de dezastre, dotate cu tot ce le trebuie. Nu mai spun de Jandarmerie.
Deci, toate aceste arme, toate aceste servicii publice în folosul cetățenilor, au ca rezultat un bun comun care se cheamă siguranță internă. Și de aceea cred că e un moment nu numai festiv, ci și un moment cu un impact real în buna funcționare a forțelor Ministerului Afacerilor Interne. În speță, vorbim aici de siguranța rutieră, unde, așa cum s-a spus foarte bine şi de către domnul inspector general şi de către domnul ambasador, încă avem provocări pe această zonă. Prea multe persoane își pierd viața, sunt accidentate în accidente rutiere. Chiar și azi, un eveniment tragic s-a înregistrat într-un județ din nordul țării, dacă nu mă înșel.
Dar, ce aș vrea să subliniez în același timp este că această siguranță rutieră nu este doar în legătură directă cu activitatea Poliției Rutiere, ci și cu alți factori care contribuie la o bună desfășurare a traficului rutier. Infrastructura rutieră, în primul rând și spiritul civic, profesionalismul celor care pregătesc și acordă licențele, permisele de condus și un grad de civilizație şi de respect adecvat al participanților la trafic, al conducătorilor auto. Deci, este un produs comun aici!
Noi ne pregătim, în fiecare zi vom continua acest program de pregătire. Şi în anul care vine sunt convins că vom dezvolta și alte programe similare.
Aș vrea să mulțumesc tuturor celor care au făcut posibil acest rezultat, să subliniez faptul, așa cum spunea și domnul secretar de stat, că este o rezultantă a unor activități integrate, e o colaborare între departamente aici. Și celor de la IGSU le mulțumesc, au contribuit și au participat la procesul de achiziție, şi celor de la IGPR, au contribuit prin experți. Evident, centralei ministerului. A fost o muncă de echipă, e un rezultat bun și vom continua.
Ar fi mai multe lucruri de spus și aș fi vrut să le să le subliniez astăzi, dar, cred că vremea de afară îmi face un semn discret că și dumneavoastră așteptați să trecem să vizităm aceste frumoase aparate. Îi spuneam domnului secretar de stat ca la Ministerul Afacerilor Interne, nicio zi nu e ușoară, chiar și momentele de protocol au gradul lor de dificultate.
Am să-mi scurtez aici intervenția mea. Vă asigur și asigur toți cetățenii prin intermediul dumneavoastră, că forțele Ministerului Afacerilor Interne lucrează și în aceste zile de sărbătoare, tocmai pentru ca toți compatrioții noștri să aibă un Crăciun liniștit, un Crăciun fericit, cu pace, cu liniște, cu siguranță publică.
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Featured
Guvernul Bolojan aruncă vina deficitului comercial pe români și producători!
Într-o analiză incisivă publicată de Cotidianul Național sub semnătura jurnalistei Claudia Marcu, se arată cum Guvernul Bolojan a scos populația și producătorii români vinovați de deficitul balanței comerciale a țării, cauzat în principal de importul masiv de produse agroalimentare. Oficialii guvernamentali susțin că românii ar prefera produsele din import în detrimentul celor autohtone, o afirmație contrazisă vehement de realitate. În același timp, criticile se îndreaptă și către producătorii locali, acuzați că nu știu să-și promoveze eficient produsele la export, într-un moment paradoxal în care Executivul intenționează să desființeze programele de promovare a exporturilor, considerându-le o risipă de bani.
„Românii preferă alimentele din import”: O acuză paralelă cu realitatea?
Declarația conform căreia „Românii preferă alimentele din import” este inclusă, halucinant, chiar în Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești 2025 – 2029, adoptată recent de Executiv. Această precizare sugerează că lipsa informării adecvate despre calitatea produselor autohtone ar împinge consumatorii către importuri. Totuși, realitatea este exact inversă, după cum subliniază Ziarul Național în articolul său. Majoritatea covârșitoare a populației caută produsele românești, atunci când le găsește, dar se lovește de politica supermarketurilor de a-și vinde produsele alimentare provenite din țările de origine.
Producătorii români, „tapul ispășitor” pentru eșecurile exportului
Pe lângă blamarea consumatorilor, Guvernul identifică printre cauzele importurilor masive de produse agroalimentare și o serie de deficiențe ale producătorilor autohtoni. Aceștia sunt criticați pentru că mărcile comerciale românești și brandul de țară nu ar fi fost suficient promovate, lipsind notorietatea necesară pentru a susține creșterea exporturilor. Mai mult, se acuză că majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii ar avea cunoștințe limitate de marketing și branding, iar prospectarea piețelor externe, în afara Uniunii Europene, ar fi fost insuficientă. O altă problemă semnalată de Guvern este rata scăzută de obținere a certificărilor de calitate, ceea ce ar îngreuna acreditarea la export și găsirea de parteneri externi.
Paradoxul guvernamental: Tăieri la programele de promovare a exporturilor
În acest context, declarația președintelui Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), Ștefan Pădure, aduce o notă de profundă contradicție. El amintește că Agenția pentru Calitate și Marketing a Produselor Alimentare este împiedicată să funcționeze de șase ani. Un exemplu elocvent al lipsei de sprijin guvernamental a fost participarea României la ANUGA, cel mai mare târg mondial de industrie alimentară din Koln, unde 114 producători români au fost prezenți, dar niciun reprezentant al Guvernului nu a venit să îi susțină, în ciuda faptului că România s-a clasat în primele 20 de state participante. „Au scris de 3 ori în programul de guvernare că nu se vor atinge de programele care promovează exporturile, în special cele din agricultură, și Guvernul Bolojan spune că închide programul de promovare a exporturilor, că este risipă de bani”, a declarat Ștefan Pădure pentru Cotidianul Național.
Bariere externe și lipsa sprijinului diplomatic: Cum ne „faultează” UE
Președintele APAR scoate în evidență și obstacolele concrete cu care se confruntă exportatorii români pe piețele externe. Deși carnea de pasăre este un produs românesc extrem de competitiv calitativ și cantitativ, grație integrării pe lanț de la cereale la abatorizare, exporturile sunt deseori blocate. „Când începi deja să ai camioane mai multe să exporți, producătorii români sunt opriți în Italia sau în Germania, se iau mostre și, după două zile, vine rezultatul că este ok analiza, dar ai noștri au pierdut termenele de valabilitate și s-au întors cu camioanele în țară,” explică Ștefan Pădure. Această tactică, menită să protejeze piețele interne ale altor state UE, necesită o intervenție diplomatică fermă din partea ambasadorilor români, care, din păcate, lipsește.
Lecții de export de la vecini: Ce fac Polonia și Austria
Pentru a contracara această situație, Ștefan Pădure propune o strategie mult mai coerentă. El subliniază necesitatea ca Guvernul să stabilească obiective clare, de exemplu, de a valorifica cerealele autohtone prin producția de animale. De asemenea, el oferă exemple de bună practică din alte țări: „Polonia are program dedicat pentru export în România. Au o agenție care asta face. Austria are ținte pe sectoare de activitate și programe dedicate anumitor țări din UE și din afara UE”, a precizat președintele APAR. Prin comparație, România pare să exporte „subvenție” atunci când vinde cerealele ca materie primă, pierzând oportunități semnificative de valoare adăugată.
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 6 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!



