Exclusiv
Este important să se identifice persoanele care au fost implicate în practici negative sau abuzuri, care au adus instituția în locul în care se află azi prin management defectuos
Ministru Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, într-un interviu la DC News, a precizat faptul că în urma evenimentului tragic din stațiunea 2 Mai, a decis reformarea instituției Poliției Române. Pentru realizarea acestui proiect important a dispus desființarea IPJ Constanța, a instalat o nouă echipă managerială și într-un termen maximal de 60 de zile va reface structural Inspectoratul, ca să se plieze pe necesitățile operaționale de a face față fenomenului infracțional.
Reformarea unui sistem instituțional atât de complex și esențial precum Poliția Română este, fără îndoială, un demers dificil și necesar pentru îmbunătățirea performanțelor și calității serviciilor oferite de către această instituție. Cu toate acestea, există o serie de aspecte critice care trebuie luate în considerare atunci când se dezbat astfel de reforme sistematice. Una dintre acestea este problema legată de faptul că oamenii care au deținut funcții de conducere în sistemul polițienesc anterior pot influența în mod semnificativ succesul sau eșecul procesului de reformă, precizeaza cei de la sindicatul Europol.
Argumentele care susțin necesitatea unei schimbări semnificative în ceea ce privește conducerea Poliției Române sunt multiple și potențial convingătoare. Unii ar putea susține că persoanele care au condus instituția în trecut ar putea fi înrădăcinate în vechile practici și mentalități, care au dus la deficiențe și probleme în sistem. În plus, pot exista preocupări legitime cu privire la corupția sau abuzurile care ar putea fi perpetuate în cazul în care oamenii care au avut o influență asupra acestor aspecte rămân în poziții de putere.
Totuși, în ciuda acestor argumente valide, trebuie să privim problema într-o manieră mai amplă și complexă. Reformarea unui sistem nu este doar o chestiune de schimbare a persoanelor la vârful ierarhiei. În multe cazuri, problema poate să nu fie doar cu indivizii în sine, ci și cu structurile, procesele și practicile care au fost permise să existe în sistem, și girate de la cel mai înalt nivel din minister. Schimbarea acestor aspecte necesită expertiză și o abordare strategică ce trebuie să depășească simpla vopsire a gardului ca în interior leopardul să prospere nestingherit. Sau cum ar spune unii și mai plastic să fie aceeași Mărie dar cu altă pălărie.
Printre principalele schimbări care ar putea contribui semnificativ la modernizarea și îmbunătățirea eficienței Poliției Române, asigurând astfel un serviciu mai bun pentru cetățeni și o abordare mai eficientă în combaterea infracționalității amintim următoarele, dezvaluie sursa citata:
1. Reevaluarea structurii organizaționale: O analiză a structurii organizatorice pentru a asigura o diviziune eficientă a responsabilităților și o comunicare mai bună între diferitele structuri.
2. Investiții în tehnologie și echipamente: Modernizarea tehnologică a echipamentelor și infrastructurii polițienești pentru a spori eficiența investigațiilor, monitorizarea și comunicarea în timp real.
3. Sprijin pentru dezvoltarea profesională: Implementarea unor programe de formare continuă și specializare pentru a asigura că personalul poliției are cunoștințele și abilitățile necesare în contextul schimbărilor frecvente de legislație, competențe și proceduri de sistem.
4. Transparență și responsabilitate: Introducerea unor măsuri pentru a asigura transparența activităților polițienești și pentru a ține cont de responsabilitatea față de comunitate. Instituirea unui dialog social corect, coerent și constructiv prin implicarea partenerilor sociali în procesele decizionale, evaluare și analiză sistemică.
5. Combaterea corupției: Adoptarea unor politici riguroase împotriva corupției prin implementarea unor măsuri legislative coerente, dublate de instituirea unui sistem corect de remunerare care să reflecte importanța socială a muncii.
6. Evaluarea performanței și eficienței: Implementarea unor indicatori de performanță și sisteme de evaluare a eficienței pentru a monitoriza și optimiza activitățile poliției.
7. Instituirea unui ghid al carierei: Un ghid al carierei oferă polițiștilor o înțelegere clară a traseului pe care îl pot urma în cadrul instituției. Acesta ar putea include etapele de avansare, cerințele de pregătire sau experiență necesare pentru fiecare nivel, astfel încât polițiștii să știe la ce să se aștepte și cum să își planifice cariera.
8. Restructurarea ierarhiei gradelor profesionale: în prezent în instituția Poliției Române există 4 corpuri profesionale (corpul agenților de poliție, corpul ofițerilor de poliție, corpul ofițerilor superiori de poliție și corpul chestorilor de poliție) totalizând 15 trepte de grad profesional de la cel mai mic grad la cel mai înalt grad profesional posibil. Comparativ, instituțiile similare din țările occidentale, au un singur corp profesional care totalizează cinci sau șase trepte de grad între minim și maxim. Astfel se asigură o structură profesională clară suplă, bazată pe profesionalism și care oferă tuturor angajaților instituției posibilitatea de a progresa în cariera profesională.
9. Depolitizare : Poliția trebuie să acționeze în mod neutru și imparțial în aplicarea legii, fără a fi influențată de interesele politice sau partinice.
10. Digitalizare : Prin digitalizare, procesele de gestionare a cazurilor, monitorizarea infractorilor și investigațiile pot fi realizate mult mai rapid și eficient. Accesul facil la baze de date digitale și instrumente de analiză ajută poliția să identifice mai repede modele, tendințe și informații relevante în investigații. Este greu de înțeles de ce aplicația “la cheie” pusă la dispoziție în mod gratuit de organizația noastră nici acum nu a fost acceptată, în condițiile în care elimină orice eroare umană, realizează în același timp interogări ale tuturor bazelor de date și diminuează timpii de completare a procesului verbal de constatare a contravenției.
Depolitizarea ajută la asigurarea că acțiunile poliției sunt bazate pe lege și justiție, nu pe orientări politice. Pe aceste considerente ocuparea funcțiilor de conducere trebuie să se facă pe principii de competență și nu de orientare sau afinități politice.
În final, reformarea Poliției Române necesită o abordare echilibrată. Este important să se identifice persoanele care au fost implicate în practici negative sau abuzuri, care au adus instituția în locul în care se află azi prin management defectuos, politizare sau interese obscure de grup. În același timp, o reformă de succes trebuie să se bazeze pe o evaluare obiectivă și pe o planificare atentă a proceselor, astfel încât schimbările să fie durabile și eficiente. Aducerea unor persoane noi și competente în conducere este o măsură esențială, dar trebuie să existe și continuitate în procesul de reformă, astfel încât să se capitalizeze pe lecțiile învățate din trecut și să se construiască un sistem mai transparent, responsabil și eficient pentru viitorul Poliției Române, mai dezvaluie sursa citata. (Cerasela N.).
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Exclusiv
Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!


Radiografia unui sistem putred: De la „vagabonzi” la „psycho-KGB-iști”


