Connect with us

Administratie

CDI 1 are proiecte foarte mari de gestionat și fonduri pe măsură

Publicat

pe

Unitatea, subordonată Direcției domenii și infrastructuri, și-a schimbat total înfățișarea. Aceeași ordine și curățenie în  exterior, dar, de mai bine de un an, personalul s-a mutat în casă nouă. A fost construită o clădire modernă – formată din parter, etaj și  mansardă –, care oferă condiții mult mai bune de lucru.

Centrul de domenii și infrastructuri nr. 1 (CDI 1) are o zonă de responsabilitate în care se află cea mai mare concentrare de unităţi militare, din toate categoriile de forţe, de la Sinaia, în nord, la Dunăre, în sud, de la Pitești, în vest, la Dunăre, în est.

Am mers prin unitate, pentru a vedea schimbările, însoțiți de locțiitorul comandantului, locotenent-colonel ing. Ștefan Alexandru Anton. În vechile  magazii, odată pline de materiale de construcţii, sunt acum depozitate obiecte de mobilier din unitățile reabilitate, unelte și scule folosite cândva de muncitorii încadrați în centru.

Prin reparații capitale, se lucrează într-un ritm susținut la reabilitarea lor, fiind montați pereți și acoperișuri din tablă zincată cutată, vopsită în culori mozaic, specifice armatei. Tot prin reparație capitală a fost reabilitată și capela, care a devenit, cu ajutorul donațiilor, un adevărat loc de reculegere sufletească.

Colonel ing. Constantin Dumitrescu, comandant CDI 1

Au fost construite remize pentru maşini şi utilaje și, prin reabilitarea unor vechi clădiri, s-au amenajat o sală de sport și un spaţiu pentru conducătorii auto, unde aceștia pot completa documentele specifice sau lua masa.

Ne dăm interesul nu doar să lăsăm ceva în urmă, ci și să creăm condiții optime pentru personalul care își desfășoară activitatea în unitate, spune locotenent-colonelul Anton.

După o vizită rapidă în exterior, am intrat în noul sediu al centrului și, mergând din birou în birou, am revăzut, cu plăcere, vechi cunoștințe întâlnite în urmă cu cinci ani. La parter și etaj au fost amenajate birouri și două săli de ședințe, iar încăperilor de la mansardă li s-a dat destinația de birouri sau garsoniere.

CDI 1 are în compunere mai multe secții, pe domenii precum patrimoniu, mentenanţă, management dirigenţie lucrări, proiecte lucrări pe fonduri naţionale şi NSIP. Secţia patrimoniu se ocupă atât cu înscrierea imobilelor în cartea funciară, cât și cu evidența şi administrarea acestora.

Locotenent-colonel ing. Ștefan Alexandru Anton

Căpitanul Simona Bistriceanu ne-a asigurat că sunt încă neînscrise în cartea funciară imobilele aflate în litigii, de soluționarea cărora se ocupă biroul juridic din centru sau birourile de consilieri juridici din unitățile care le au în folosință.

Pentru evidența patrimoniului imobiliar sunt avizate foarte multe documentații, dosare tehnice privind scoateri din funcțiune și închirieri, se întocmesc situații centralizatoare privind necesarul de locuințe de intervenție sau de serviciu, care ulterior se înaintează la DDI.

La biroul juridic, din cele trei funcții existente este încadrată doar una. Centrul este pe avarie, în ceea ce privește personalul, cam în toate sectoarele de activitate.

 

În urma unui concurs pentru ocuparea unui post de jurist, persoana care a câștigat a renunțat din prima zi, când a văzut în contract de ce salariu ar beneficia. La biroul financiar, funcțiile de contabil-șef și contabil, neîncadrate, sunt asigurate de personal din DDI.

Doamnele care au plecat erau foarte bune profesioniste, spune comandantul, colonel ing. Constantin Dumitrescu. Decizia lor de a pleca nu este de condamnat. Nu poți să oprești pe cineva cu forța, mai ales când găsește un serviciu mai bine plătit sau chiar plătit la fel, dar cu mai puțină muncă și răspundere mai mică.

De luna viitoare, la biroul financiar, va fi detașat caporalul Viorel Ciobanu, în unitate din 2009, absolvent al unei facultăți de drept, care are cunoștințe despre salarizare, dar și voința de a învăța și de a se specializa, prin studii masterale, în achiziţii publice.

Evidența a tot ce înseamnă plăți care se derulează prin unitate îi revine plutonierului-major Viorica Bălan și unei colege de-a acesteia, care gestionează contractele.

În secția care are responsabilitatea managementului investițiilor NSIP, există un birou care se ocupă doar de urmărirea lucrărilor de la Fetești. Pereți capitonați cu rafturi pline de dosare, multe documente pe birouri și lângă acestea, dar și depozitate în altă cameră.

Pentru identificarea într-un timp scurt a informațiilor solicitate cu prilejul unor controale și nu numai, conducerea centrului a luat decizia de a scana toate documentele, pe fiecare lucrare gestionată, și de a crea o arhivă electronică.

În zona sa de responsabilitate, în cazărmile unde funcționează unități militare, CDI 1 execută, periodic, o verificare a documentelor.

Mai greu este cu cele dezafectate, unde trebuie asigurată paza, făcute reparații curente pe împrejmuiri, curățenie etc. Pentru pază, sunt cinci grupe cu câte 10, 12 soldați și gradați profesioniști, care lucrează în ture. De la centru este numit câte un administrator pentru cinci, șase cazărmi dezafectate.

În privința personalului de specialitate, centrul suferă, ca multe alte unități militare. Comandantul ne spune că sunt suficienți specialiști constructori, dar mai puțini la instalații sanitare și niciunul la drumuri și poduri, pentru că nu se mai școlarizează.

Meseria noastră oferă perspective și oportunități în civilie, mulți sunt vânați de firme, spune colonelul ing. Constantin Dumitrescu. Este omenește ca fiecare să caute să trăiască mai bine, să-și găsească un loc de muncă mai bine plătit, care să îi dea posibilitatea să ducă o viață mai ușoară și să poată oferi familiei mai mult.

În unități similare CDI 1, cea mai mare presiune se pune pe managerii de proiecte și diriginții de șantier. Manageri de proiecte pot fi ingineri sau persoane cu studii de specialitate, ofițeri sau civili.

Cum personalul din aceste categorii este tânăr, fără experiență, cei cărora li s-au repartizat asemenea atribuții au fost nevoiți să învețe din mers, cu proiecte mici, de 10 până la 60 de milioane, unii răspunzând de câte șapte-opt astfel de proiecte.

Lucrările sunt în toată zona de responsabilitate, iar managerul de proiect trebuie să meargă la investiția respectivă măcar o dată la două săptămâni, la ședințele de progres. Urmărirea lucrărilor este obligatorie cu dirigenţie de șantier, conform legii, cineva trebuie să confirme că fiecare etapă din execuție este corectă.

L-am întrebat pe comandantul centrului ce este mai avantajos: consolidarea sau construcția nouă?  Nu mai rentează consolidarea, a răspuns.

 

În momentul în care începi să faci o consolidare, estimezi o valoare, dar există riscul ca aceasta să se dubleze sau tripleze, din cauza viciilor pe care le găsești pe teren, iar costurile pentru depozitarea molozului sunt destul de mari.

Dacă iei de la zero o construcție, nu mai depinzi de configurația unei structuri vechi, care te limitează, necesităţile de acum nu corespund cu cele de acum 50 sau 60 de ani. O clădire nouă este sigură pentru 60-70 de ani, dar la una consolidată pot să apară oricând surprize.

Despre colaborarea cu firmele, comandantul ne-a declarat că este, în general, bună. Întâmpinăm probleme la documente. Sunt firme care au înțeles sistemul nostru de a întocmi documentele de decontare și execuție și se
pliază pe cerințele noastre. Dar sunt și firme care au mai lucrat cu alte structuri ale statului și este greu să-i faci pe managerii acestora să înțeleagă faptul că la noi este altfel.

Există posibilitatea rezilierii unui contract, dar pentru asta se ajunge în instanță și durează foarte mult, iar pe
perioada respectivă trebuie sistate lucrările. De aceea, este preferabil să se găsească o variantă de mijloc, astfel încât proiectul să se realizeze.

Numai pentru contractat credite de angajament are la dispoziție peste două miliarde şi jumătate de lei. De aceşti bani vor fi realizate lucrări, dar nu va fi simplu cu structura de personal de acum. (I. Nedelcu, foto –  Eugen Mihai).

Administratie

Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea

Publicat

pe

De

Poliția de Frontieră Română anunță o nouă sesiune de admitere, în perioada 01 octombrie – 19 decembrie 2025, pentru ocuparea a 240 de locuri la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Din totalul locurilor, 2 sunt destinate candidaților de etnie romă și 2 candidaților din alte minorități.

Înscriere online: Pașii de urmat

Candidații trebuie să-și creeze un cont pe platforma Hub și să-l valideze conform instrucțiunilor de pe portal. Completarea datelor de înscriere și încărcarea documentelor se realizează în secțiunea Învățământ din Hub. Fiecare document încărcat trebuie să aibă o dimensiune de maximum 2 MB. Perioada de înscriere este 01-17 octombrie 2025.

Recrutarea: Diferențe în funcție de domiciliu

Candidații cu domiciliul/reședința în alte județe decât cele limitrofe frontierei vor fi recrutați prin structurile de resurse umane ale Inspectoratului General al Poliției Române (inspectoratele de poliție județene sau Direcția Generală de Poliție a Municipiului București).

Etape eliminatorii: Pregătește-te pentru evaluare psihologică, fizică și de cunoștințe

Admiterea cuprinde mai multe etape eliminatorii: evaluarea psihologică, examinarea medicală inițială, proba de evaluare a performanței fizice și proba de evaluare a cunoștințelor, urmate de examinarea medicală finală pentru candidații admiși în limita celor 240 de locuri.

Calendarul probelor:

  • Evaluarea psihologică: 01 octombrie – 03 noiembrie 2025
  • Examinarea medicală inițială: 01 octombrie – 03 noiembrie 2025
  • Proba de evaluare a performanței fizice (traseu practic-aplicativ): 07-12 noiembrie 2025 (în cele șapte centre zonale de selecție din țară)
  • Proba de evaluare a cunoștințelor: 15 noiembrie 2025 (la sediul Școlii „Avram Iancu” Oradea)
  • Examinarea medicală finală: 24 noiembrie – 19 decembrie 2025 (pentru candidații admiși)

Proba de evaluare a performanței fizice: Traseu practic-aplicativ

Această probă constă în parcurgerea unui traseu practic-aplicativ și este evaluată cu note de la 5 la 10, respectiv „nepromovat” pentru note sub 5.

Proba de evaluare a cunoștințelor: Test grilă

Proba constă în rezolvarea unui test grilă cu subiecte din:

  • limba română
  • limbă străină
  • legislația specifică Ministerului Afacerilor Interne
  • instituții politice ale statului
  • educație civică și cetățenească
  • exerciții de evaluare a capacității de analiză și sinteză și de raționament logic

Tematica și bibliografia se găsesc în anunțul de înscriere: https://hub.mai.gov.ro/invatamant/anunt/view?id=19

Contestații și rezultate finale:

Rezultatele la proba de cunoștințe vor fi afișate pe www.avramiancu.ro până la 16 noiembrie 2025, ora 10:00. Contestațiile se transmit online la admitere.spapf@igpf.ro în 24 de ore de la afișare, iar soluționarea se face în 48 de ore. Lista cu rezultatele finale va fi publicată pe site-ul www.avramiancu.ro până la 24 decembrie 2025.

După absolvire: Gradul de agent și un post asigurat

La finalul școlarizării, absolvenții vor primi gradul de agent de poliție de frontieră și vor avea asigurat un post în cadrul Poliției de Frontieră Române. Repartizarea se face în ordinea mediilor de absolvire și în funcție de nevoile instituției.

Informații suplimentare: Urmărește site-urile oficiale

Pentru detalii, candidații sunt sfătuiți să urmărească www.politiadefrontiera.ro (secțiunea Despre Noi/Instituții de învățământ) și www.avramiancu.ro.

Citeste in continuare

Administratie

Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Publicat

pe

De

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.

Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane

Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.

Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere

Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.

Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei

Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.

România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia

Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.

Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor

În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

Publicat

pe

De

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.

Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic

Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.

Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene

În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.

Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?

Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.

România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”

Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv12 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv12 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusivo zi ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusivo zi ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusivo zi ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv4 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv4 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv5 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv5 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv