Administratie
Primăria condusa de Nicușor Dan e tot mai departe de a utiliza fonduri europene pentru termoficare
Etapa în care se intră din nou în buzunarele bucureştenilor urmează.
Nu mai surprinde pe nimeni că de mai bine de 1 an de zile bucureștenii se confruntă cu lipsa apei calde. Iarna trecută nici căldura nu a ajuns în casele oamenilor. În curând frigul își va face simțită prezența, dar asta nu a motivat municipalitatea să se asigure că oamenii vor avea căldură în case. De ce spunem așa? Pentru că investițiile în infrastructura de termoficare, promise și trâmbițate de edilul Nicușor Dan, nu prea se văd.
Deși sunt deschise mai multe șantiere în București pentru înlocuirea țevilor învechite de zeci de ani, lucrările se derulează greoi, iar la final sunt inaugurate maxim câteva sute de metri. Și toate astea în condițiile în care sistemul de termoficare din București, primul ca lungime din UE și al doilea din lume, cuprinde aproximativ 940 km de conducte primare și circa 2.800 km de conducte secundare, marea majoritate deteriorate și avariate.
După preluarea mandatului, primarul general a obținut o mare victorie! În noiembrie 2020 a semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea a 106 km de rețea (212 km tur retur) cu fonduri europene care trebuie cheltuite până la sfârșitul lui 2023. Vestea a produs bucurie printre locuitori care nu și-au pierdut speranța că lucrurile se vor aranja și nu vor mai suferi din cauza lipsei apei calde și căldurii.
Timpul a trecut, dar investițiile au întârziat să apară. Sau măcar să înceapă, deși edilul a început anul 2021 în forță și a organizat chiar o întâlnire cu reprezentanți ai antreprenorilor potențiali interesați de participarea la execuția lucrărilor în proiect (de altfel, inițiativă criticată în anumite cercuri pentru că ar fi putut crea un anumit avantaj necompetitiv).
Licitația de achiziție a lucrărilor de execuție, împărțită în 5 loturi și în valoare estimată de 1.171.192.503,07 lei fără TVA, a fost lansată abia în ianuarie 2022, la mai mult de 1 an de zile de la semnarea contractului de finanțare și asta doar din cauza ambiției consilierului edilului pentru achiziții publice la acel moment, Tinel Speranțiu TICU.
Acesta a propus încheierea unui acord cadru cu câte 5 contracte subsecvente, adică 25 de contracte în total, situație ce presupunea obținerea a peste 20 de expertize tehnice și 40 de avize pentru fiecare dintre cele 25 contracte! Maculatură, nu glumă!
Funcționarii de la Direcția care se ocupă de proiectele finanțate din fonduri externe nu au fost de acord cu propunerea consilierului și i-au atras atenția că se va întârzia executarea lucrărilor și se vor pierde banii dați de UE. Unii dintre aceștia au fost ulterior și îndepărtați din funcțiile deținute și aduși în fața unor comisii de cercetare disciplinară (sigur, nu știm cu certitudine acuzațiile ce li s-au adus, dar nu putem exclude nicio ipoteză…).
Și uite așa s-a discutat în contradictoriu mai bine de 1 an, pe nervii, banii şi disconfortul bucureștenilor.
S-a lansat licitația, s-au depus ofertele de către antreprenorii interesați (printre care CONSTRUCȚII ERBAȘU, SICOR, ENERGOMONTAJ, ELSACO ELECTRONIC) și ce să vezi? Ofertele depuse au depășit valoarea estimată de municipalitate cu peste 10%, adică cu mai mult de 117.000.000 lei.
Incompetența propriilor consilieri îl pune pe edil în fața unei singure soluții, să identifice surse proprii pentru majorarea valorii achiziției, adică din banii cetățenilor, cheltuieli care din start vor fi neeligibile spre decontare din fondurile europene alocate investiției.
Lucrurile sunt cu atât mai grave cu cât Primăria Capitalei nu dispune de sume pentru majorarea valorii achiziției. Și chiar dacă ar putea să o plătească, de ce ar trebui să luăm bani din buzunarele bucureștenilor ca să plătim inerția edilului? Cine se face vinovat de faptul că nu a fost lansată achiziția după semnarea contractului de finanțare, atunci când prețul materialelor și accesoriilor necesare nu se ridica la valoarea de astăzi? Nici măcar nu putem spune răspicat că au fost interese obscure la mijloc ci pur și simplu incompetență și iresponsabilitate..
Să ai responsabilitatea intereselor cetățenilor, să cunoști starea dezastruoasă a sistemului bucureștean de termoficare, să ai la dispoziție sursă de finanțare și să ignori puncte de vedere de specialitate insistând pe modificări ale cadrului de licitare a lucrărilor, la care să renunți apoi după o lungă perioadă, punând în risc întreaga investiție este ceea ce au făcut edilul Nicușor DAN și consilierul său Tinel Speranțiu TICU.
Presiunea timpului rămas pentru execuția lucrărilor își spune și ea cuvântul. Ce șanse mai sunt să finalizăm înlocuirea a 106 km de conductă până în decembrie 2023 având în vedere cam cât durează la Primăria din București o decizie de lansare a licitației? Cam niciuna…
Pare a fi pierdută și varianta fazării investiției într-un viitor program european (2021 – 2027), întrucât aceasta este posibilă doar dacă există recepție făcută pentru un tronson oricât de mic. Adică ar trebui finalizată procedura de atribuire pentru cel puțin un lot din cele 5, ar trebui predat amplasamentul și achitat avansul, iar antreprenorul ar trebui să termine o parte/un segment din el care să fie recepționat de către autoritatea contractantă și acceptat spre decontare.
Mai mult, în perioade cu temperaturi scăzute lucrările nu pot fi executate. Astfel, nimeni nu crede la acest moment că toate etapele enumerate se pot întâmpla înainte de finalul lui decembrie 2023.
Plecând de la situația prezentă este foarte dificil de spus cine poate interveni să miște lucrurile. Trebuie să știm că în primăria condusă de Nicușor DAN de proiectele cu finanțare europeană se ocupă mai multe Direcții, cum ar fi Direcția Generală Management Proiecte cu Finanțare Externă (ale cărei opinii au fost ignorate până în prezent), Direcția Generală Investiții, Direcția Generală Achiziții Publice. Nu știm din partea căreia se așteaptă o inițiativă de a solicita alocarea de fonduri suplimentare pentru continuarea licitației și nici nu putem anticipa răspunsul.
Altfel spus, primăria nu valorifică oportunități de finanțare consistentă pentru reabilitarea a 106 km de rețea, dar primarul se laudă pe contul personal de Facebook cu demararea lucrărilor pentru reabilitarea a 700 metri de conductă în Pantelimon și alți 400 metri înlocuiți de la începutul anului 2022 în zona Bd. Ion Mihalache.
De altfel, edilul declară că în aproximativ 2 ani (de la începutul anului 2021) Energetica Servicii a reușit să modernizeze circa 22 km de conductă (11 km de fapt pentru că sunt tur retur) în diverse zone din municipiul București. Cum se vor descurca bucureștenii care plătesc apă caldă și căldură inexistente, chiar mai scump decât iarna trecută, după ce municipalitatea a decis dublarea prețului gigacaloriei în această primăvară?
Acestea sunt adevărurile pe care domnul primar Nicușor DAN omite să le spună în numeroasele ieșiri publice pe care le-a avut în ultimele luni! Evită să vorbească de POIM! Să sperăm că nu a abandonat proiectul și facem apel să ia măsuri pentru a putea măcar faza proiectul! Nevalorificarea acestei oportunități arată că nu e vorba doar de greaua moștenire cum pretinde Nicușor DAN, ci și de incapacitatea sa…
Anonymous
Administratie
Cătălin Predoiu consolidează parteneriatul cu Turcia: Peste 20.000 de companii turcești contribuie la economia României!
Vicepremierul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere importantă cu o delegație a Camerei de Comerț și Industrie România-Turcia, condusă de domnul Tamer Atalay, subliniind caracterul strategic al relației dintre cele două țări.
Un parteneriat solid în NATO și la Marea Neagră
Discuțiile au evidențiat fundamentul solid al relației bilaterale, bazat pe parteneriatul în cadrul NATO și pe cooperarea regională la Marea Neagră, alături de Statele Unite ale Americii.
Peste 20.000 de companii turcești active în România: Un motor important pentru economie
Ministrul Cătălin Predoiu a subliniat că relația cu mediul antreprenorial turc reprezintă o componentă importantă a cooperării bilaterale, având în vedere că peste 20.000 de companii cu capital turcesc își desfășoară activitatea în România, contribuind semnificativ la dezvoltarea economică și la crearea de locuri de muncă.
Echilibru între combaterea migrației și asigurarea forței de muncă
Un punct important al discuției a fost identificarea unui echilibru între combaterea migrației ilegale și necesitatea de a asigura forța de muncă necesară economiei românești. Ministrul Afacerilor Interne a reafirmat angajamentul MAI de a continua cooperarea cu autoritățile turce în domeniul managementului migrației și a securității frontierelor.
Apărare, tehnologie software și parteneriate public-private: Bune practici din Turcia
Partea turcă a exprimat respectul și aprecierea pentru activitatea Ministerului Afacerilor Interne și pentru eforturile depuse în consolidarea securității regionale. De asemenea, reprezentanții mediului de afaceri din Turcia au prezentat exemple de bune practici din domeniile apărării, tehnologiei software, apărării civile, soluțiilor de trafic, precum și modele de parteneriate public-private, inclusiv în aria securității.
„România și Turcia au o relație strategică întemeiată pe încredere”
În cadrul dialogului, s-a subliniat că relațiile diplomatice și cele economice se susțin reciproc, iar dezvoltarea acestora contribuie direct la consolidarea securității și stabilității regionale. „România și Turcia au o relație strategică întemeiată pe încredere, cooperare și obiective comune. Ministerul Afacerilor Interne rămâne un partener activ în eforturile de consolidare a securității, stabilității și dezvoltării economice în regiunea Mării Negre”, a declarat vicepremierul Cătălin Predoiu.
Angajamentul MAI: Sprijin pentru dialogul cu mediul de afaceri și inițiative comune
Ministerul Afacerilor Interne va continua să sprijine dialogul cu mediul de afaceri și să promoveze inițiative care contribuie la întărirea parteneriatului româno-turc, atât pe plan economic, cât și în domeniul securității.
Administratie
Parteneriat de top pentru sistemul penitenciar: Ministerul Justiției, ANP și Universitatea din Craiova își unesc forțele!
Un eveniment important a avut loc astăzi la Universitatea din Craiova, unde a fost semnat un protocol de colaborare între Ministerul Justiției, Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) și prestigioasa instituție de învățământ superior. Scopul? Consolidarea formării profesionale și dezvoltarea continuă a personalului din sistemul penitenciar românesc.
Educație, practică și schimb de experiență: Rețeta succesului pentru sistemul penitenciar
Acest parteneriat strategic își propune o serie de obiective ambițioase, menite să modernizeze și să eficientizeze activitatea din penitenciare:
- Dezvoltarea programelor educaționale comune și a proiectelor de formare practică: Se vor crea programe adaptate nevoilor sistemului penitenciar, oferind personalului oportunități de a-și perfecționa abilitățile și de a se familiariza cu cele mai noi metode de lucru.
- Organizarea de stagii, cursuri și activități științifice pentru personalul penitenciar și studenți: Acest schimb de experiență va permite personalului penitenciar să beneficieze de expertiza academică a Universității din Craiova, iar studenții vor avea ocazia să aplice cunoștințele teoretice în situații reale.
- Promovarea schimbului de bune practici și integrarea în rețele profesionale naționale și internaționale: Prin colaborarea cu alte instituții și organizații, sistemul penitenciar românesc va putea adopta cele mai eficiente metode de lucru și va fi mai bine integrat în circuitul profesional internațional.
Formare continuă și diseminarea bunelor practici: Cheia unui sistem penitenciar modern
Protocolul semnat vizează introducerea unor metode moderne de pregătire, dezvoltarea de proiecte comune, stagii de practică și alte activități profesionale și științifice. Se pune accent pe consolidarea procesului de formare și aplicarea cunoștințelor teoretice în contexte practice, asigurarea accesului resursei umane din sistemul penitenciar la pregătire permanentă de specialitate, dezvoltarea materialelor necesare pentru formarea continuă a personalului în diferite specializări și diseminarea bunelor practici din sistem.
Evenimentul a reunit reprezentanți de marcă ai Ministerului Justiției, Administrației Naționale a Penitenciarelor și ai conducerii Universității din Craiova, subliniind importanța acestui parteneriat pentru dezvoltarea profesională a personalului din sistemul penitenciar și pentru formarea viitoarelor generații de specialiști.
Administratie
Ministrul Justiției celebrează 160 de ani de excelență a Baroului Dolj: „Un reper de profesionalism și școală de gândire juridică!”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum o ziCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 4 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 14 oreFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)
-
Exclusivacum 2 zilePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



