Administratie
Criteriile și metodologia privind selecția personalului în vederea participării la misiuni și operații în afara teritoriului statului român
Criteriile și metodologia privind selecția personalului în vederea participării la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.101/2011 au fost modificate și completate din nou prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.125, publicat în Monitorul Oficial nr. 815, din 18 august 2022. Criteriile și metodologia aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.101/2011, cu toate modificările și completările ulterioare, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Până atunci însă, publicăm modificările și completările aduse prin Ordinul nr. M.125/2022.
La art. 11 a fost modificat alin. (3), astfel că ierarhizarea candidaților declarați admis, pe baza punctajului obținut, se face conform criteriilor prevăzute în: ♦ anexa nr. 2 – pentru încadrarea funcțiilor de ofițeri; ♦ anexa nr. 21 – pentru încadrarea funcțiilor de subofițeri și maiștri militari.
Până acum, participarea personalului la concursul de selecție se făcea în baza raportului personal aprobat de comandantul unității, după un model prevăzut în una din anexele ordinului. Articolul respectiv a fost modificat, astfel: Pentru participarea la concursul de selecție, personalul își exprimă opțiunea pentru încadrarea unei singure funcții prin raport personal adresat comandantului/șefului unității militare din care face parte, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 31.
La art. 31 se precizează etapele concursului de selecție. A fost modificată una din dispozițiile alin. (2) și adăugată alta nouă, dar reluăm în întregime alineatul, evidențiind modificarea prin altă culoare: Concursul de selecție pentru ocuparea funcțiilor, altele decât cele de vizibilitate, cuprinde următoarele etape:
♦ evaluarea competenței profesionale și verificarea cerințelor de personal, studiul documentelor de evidență – se execută de către structura care propune candidații pentru a participa la concurs;
♦ evaluarea nivelului de pregătire fizică, conform Regulamentului educației fizice militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.149/2012, cu modificările și completările ulterioare (vechea prevedere preciza că evaluarea nivelului de pregătire fizică se execută de către structura care propune candidații pentru a participa la concurs);
♦ evaluarea psihologică și a stării de sănătate; uevaluarea nivelului de cunoaștere a limbii engleze; ♦ evaluarea competențelor de conducere a autoturismelor de teren; ♦ ierarhizarea candidaților declarați admiși în procesul de selecție menționat anterior se execută de către Direcția personal și mobilizare;
♦ contestarea de către candidați a aplicării criteriilor de ierarhizare, în 24 de ore de la data luării la cunoștință, prin întocmirea unui raport personal, transmis ierarhic șefului Direcției personal și mobilizare, care nominalizează o comisie pentru soluționarea contestației, ce comunică contestatarului modalitatea de rezolvare a acesteia în maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării sale la Direcția personal și mobilizare;
♦ stabilirea ierarhiei finale – se execută de către Direcția personal și mobilizare; ♦ aprobarea ierarhiei finale a personalului de către șeful Statului Major al Apărării; ♦ aprobarea ministrului apărării naționale a personalului ce urmează a fi trimis la misiuni individuale.
De la anexa nr. 1, care cuprinde criteriile obligatorii privind selecționarea candidaților pentru misiuni individuale, a fost modificat punctul 6. Conform noilor reglementări, modul și structurile care verifică nivelul de pregătire fizică sunt cele prevăzute la art. 114 alin. (1) din Regulamentul educației fizice militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.149/2012, cu modificările și completările ulterioare.
Anexele 2 și 21 au fost modificate în totalitate.
Anexa nr. 2 – Criterii de ierarhizare pentru încadrarea funcțiilor de ofițeri:
♦ funcții îndeplinite prin numire sau împuternicire (minimum 12 luni consecutive) – se punctează o singură funcție din fiecare categorie; nivelul funcției și punctajul: comandant de pluton/similar – un punct; locțiitor al comandantului de companie/similar – un punct; comandant de companie/similar – două puncte; comandant batalion, regiment/similar – trei puncte; funcție de execuție comandament structuri de nivel 1 și 2 – un punct; funcție de conducere comandament structuri de nivel 1 și 2 – două puncte; funcție de execuție comandament structuri de nivel 3 și 4 – două puncte; funcție de conducere comandament structuri de nivel 3 și 4 – trei puncte;
♦ studii/cursuri: studii universitare cu diplomă de licență, absolvite în instituții militare de învățământ – două puncte; master de conducere interarme absolvit la Universitatea Națională de Apărare sau în străinătate și echivalat ca atare – două puncte; curs avansat/similar – un punct; curs de stat major/similar – un punct; curs de conducere a operațiilor multinaționale întrunite – JOINT – două puncte;
♦ participarea la misiuni/operații în afara teritoriului statului român (pentru o perioadă de minimum 120 de zile consecutive) sau încadrarea unui post permanent în străinătate (se punctează o singură dată) – un punct;
♦ decorații naționale (ordine, cruci și medalii) – două puncte; participarea la misiuni/operații în afara teritoriului statului român (pentru o perioadă de minimum 120 de zile consecutive): 3 misiuni – minus două puncte; 4 sau mai multe misiuni – minus trei puncte.
Pentru ofițerii specialiști, cum ar fi justiție militară sau medicină, cursurile absolvite în domeniul de specialitate cu durata mai mare de o lună se punctează o singură dată cu două puncte, indiferent de numărul cursurilor absolvite.
Pentru ofițerii proveniți din maiștri militari/subofițeri se punctează funcțiile/cursurile îndeplinite/absolvite ca ofițeri.
Criterii de departajare în situația în care mai mulți candidați obțin același punctaj:
♦ competența lingvistică – are prioritate candidatul cu cel mai ridicat nivel al cunoștințelor, conform certificatului de competență lingvistică valabil, minimum nivel 2.2.2.2, acordat în conformitate cu STANAG 6001, iar în situația în care niciunul dintre candidați nu deține acest certificat, ierarhizarea se face în baza punctajului obținut la testul de plasament;
♦ experiența profesională, dobândită în țară sau străinătate, prin îndeplinirea atribuțiilor fișei postului din teatrul de operații unde urmează să desfășoare activitatea, cu câte un punct pentru fiecare an de experiență;
♦ participarea la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, așa cum sunt definite în Legea nr. 121/2011, cu modificările și completările ulterioare, prioritate având candidatul cu cele mai puține participări.
Dacă după aplicarea primului criteriu enumerat se menține egalitatea, se aplică criteriul al doilea. În situația în care nu se realizează departajarea candidaților nici după acesta, se aplică al treilea criteriu.
Anexa nr. 21 – Criterii de ierarhizare pentru încadrarea funcțiilor de subofițeri/maiștri militari:
♦ funcții îndeplinite prin numire sau împuternicire (minimum 12 luni consecutive) – se punctează o singură funcție din fiecare categorie; nivelul funcției și punctajul acordat: comandant de grupă/similar – un punct; locțiitor al comandantului de pluton/similar – un punct; comandant de pluton/similar – două puncte; subofițer de companie/de comandă – două puncte; administrator/șef depozit – un punct; subofițer de stat major structuri de nivel 1 și 2 – un punct; subofițer de stat major structuri de nivel 3 și 4 – două puncte;
♦ studii/cursuri: studii postliceale, absolvite în instituții militare de învățământ – două puncte; curs de plutonier major/maistru militar clasa a II-a – un punct; curs de plutonier adjutant/maistru militar clasa I – două puncte;
♦ participarea la misiuni/operații în afara teritoriului statului român (pentru o perioadă de minimum 120 de zile consecutive) sau încadrarea unui post permanent în străinătate (se punctează o singură dată) – un punct;
♦ decorații naționale (ordine, cruci și medalii) – două puncte; participarea la misiuni/operații în afara teritoriului statului român (pentru o perioadă de minimum 120 de zile consecutive): 3 misiuni – minus două puncte; 4 sau mai multe misiuni – minus trei puncte.
Pentru specialiști, cum ar fi medicină, cursurile absolvite în domeniul de specialitate cu durata mai mare de o lună se punctează o singură dată cu două puncte, indiferent de numărul cursurilor absolvite.
Criterii de departajare în situația în care mai mulți candidați obțin același punctaj:
♦ competența lingvistică – are prioritate candidatul cu cel mai ridicat nivel al cunoștințelor, conform certificatului de competență lingvistică valabil, minimum nivel 2.2.2.2, acordat în conformitate cu STANAG 6001, iar în situația în care niciunul dintre candidați nu deține acest certificat, ierarhizarea se face în baza punctajului obținut la testul de plasament;
♦ experiența profesională, dobândită în țară sau străinătate prin îndeplinirea atribuțiilor fișei postului din teatrul de operații unde urmează să desfășoare activitatea, cu câte un punct pentru fiecare an de experiență;
♦ participarea la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, așa cum sunt definite în Legea nr. 121/2011, cu modificările și completările ulterioare, prioritate având candidatul cu cele mai puține participări.
Dacă după aplicarea primului criteriu enumerat se menține egalitatea, se aplică aceeași procedură ca aceea menționată la anexa nr. 2. (Irine Nedelcu).
Monitorul Oficial nr. 815 Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.101/2011 Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.125
Administratie
Tineri pasionați de salvare: A început o nouă serie a programului „Salvator din pasiune”
Administratie
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, în vizită la Serviciul de Probațiune Dolj: Angajament pentru modernizarea sistemului și reintegrarea socială
Discuții constructive pentru optimizarea activității de probațiune
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, a efectuat ieri, 24 octombrie, o vizită de lucru la sediul Serviciului de Probațiune Dolj, unde a purtat discuții cu reprezentanții conducerii și cu personalul instituției. Scopul principal al vizitei a fost optimizarea activității de supraveghere și reintegrare a persoanelor aflate în evidența consilierilor de probațiune.
Teme esențiale abordate: Infrastructură, legislație și resurse umane
Întâlnirea a abordat mai multe teme esențiale pentru buna funcționare a sistemului de probațiune:
- Îmbunătățirea condițiilor de desfășurare a activității și identificarea soluțiilor pentru creșterea eficienței proceselor de probațiune.
- Necesitatea unor modificări legislative pentru consolidarea statutului consilierilor de probațiune și recunoașterea rolului lor profesional.
- Stimularea dezvoltării resursei umane, prin formare continuă și instruire profesională adaptată provocărilor actuale.
Angajament ferm pentru consolidarea și modernizarea sistemului
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, și-a reafirmat angajamentul pentru consolidarea și modernizarea sistemului de probațiune, prin investiții atât în resursa umană, cât și în infrastructură. Obiectivul final este ca activitatea instituțională să corespundă standardelor europene și să răspundă eficient nevoilor comunității.
Un sistem de probațiune profesionist, eficient și modern
Această vizită subliniază preocuparea constantă a Ministerului Justiției pentru dezvoltarea unui sistem de probațiune profesionist, eficient și modern, care să sprijine reintegrarea socială a persoanelor aflate în supraveghere și să contribuie la siguranța publică.
Administratie
România strălucește la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică pentru Juniori: 10 medalii, o performanță istorică!
-
Exclusivacum o ziCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 5 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Exclusivacum 12 oreTeoroc și tăcerea „Mielului Penitenciar”: Când SNPP era mut ca peștele și Halchin arunca cu salarii pe WC-uri ilegale!
-
Administratieacum 3 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 5 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 4 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)



