Administratie
S-au împlinit, anul acesta, 75 de ani la inițierea Planului Marshall, Planul de Redresare Europeană (ERP), care avea să poarte numele secretarului de stat american George C. Marshall
S-a scris puțin despre acest moment capital din istoria refacerii Europei după al Doilea Război Mondial, la ceas aniversar, semn că ne amintim rar și fără prea multe cunoștințe despre acest gest fundamental al SUA de îngrădire autentică a comunismului sovietic, gata de a fi exportat de Stalin în Europa, după 1945.
Într-un discurs rostit la Harvard, la 5 iunie 1947, generalul Marshall a propus un plan de refacere a țărilor afectate de război, planul fiind dedicat chiar și Uniunii Sovietice.
În banii de astăzi, planul oferea sume generoase, de peste 150 de miliarde de dolari, pentru reconstruirea economiilor afectate de a doua conflagrație mondială, numai că Stalin a înțeles rapid că astfel de împrumuturi și investiții ar putea pune în pericol controlul pe care îl exercita deja asupra țărilor est-europene prin prezența Armatei Roșii (care, așa cum îi spunea dictatorul sovietic liderului iugoslav Milovan Djilas, era instrumentul principal de impunere a propriului sistem social).
Prin urmare, Stalin decide refuzarea planului propus de Marshall și înlocuirea sa cu unul similar, care purta numele ministrului sovietic de externe, Viaceslav Molotov, care va fi înlocuit mai apoi prin COMECOM, cunoscut, la noi, sub denumirea CAER (Consiliul pentru Ajutor Economic Reciproc).
Dovada că Stalin își exercita deja controlul asupra țărilor est-europene constă în aceea că ele au refuzat în bloc oferta americană, cu excepția Cehoslovaciei și a Poloniei.
După ce ministrul cehoslovac de externe a fost chemat la Moscova și muștruluit de Stalin, Cehoslovacia și-a retras cererea de a primi fonduri prin Planul Marshall, în vreme ce prim-ministrul polonez a fost răsplătit de Kremlin, pentru a refuza planul american, cu granturi de peste patru miliarde de dolari (în banii de astăzi), credite financiare pe termen lung, sute de mii de tone de grâu și deschiderea unor uzine pe teritoriul Poloniei.
România, condusă deja, din 6 martie 1945, de un guvern pro-comunist, al dr. Petru Groza, a fost de la început consecventă și obedientă politicii sovietice și a refuzat Planul Marshall, fiind apoi jefuită constant de URSS, nu doar prin despăgubirile impuse prin Tratatul de Pace, care plasa România în rândul țărilor învinse în Al Doilea Război Mondial, ci și prin așa-numitele SOVROM-uri, asocieri eficiente de spoliere constantă a avuției unei țări sărăcită de război și înfrântă.
Pentru mine, Planurile Naționale de Redresare și Reziliență, inițiate de UE după pandemia de Covid-19, trimit direct la epoca ulterioară celei de a doua conflagrații, când banii americani au salvat Europa de Vest (fiindcă deja pe cea estică așezase temeinic Stalin Armata Roșie și formațiunile politice comuniste din țările ocupate).
În 1945, Stalin juca încă, priceput și prefăcut, cartea unui aliat încercat, lăsând impresia că este personajul potrivit cu care se poate negocia, punând însă, în același timp, cizma sovietică pe grumazul unor țări în care își extindea regimul politico-militar după chipul și asemănarea celui de la Kremlin.
Pe Putin îl sperie teribil, astăzi, forța economică a Occidentului, valorile comune și solidaritatea țărilor europene, coeziunea UE pe care încearcă să le șubrezească de multă vreme.
A eșuat lamentabil, aducând în NATO Suedia și Finlanda, întărind unitatea europeană prin atitudinea față de Ucraina, ridicând un zid de solidaritate pe care nu și-l imagina nimeni în jurul unei țări agresate militar, economic și umanitar, a adus mai aproape de UE, cu statut de țări-candidate, Ucraina și Republica Moldova, așa încât se poate spune că eforturile constante de subminare a Europei, printr-un răvășitor război hibrid, s-au întors împotrivă-i, ca un bumerang.
Mai are o carte însă, pentru care s-a pregătit intens, pe care o joacă, disperat, în fața înfrângerii iminente: războiul energetic. Este o încercare puternică pentru țările UE și aliați, în general.
Dacă aliații europeni și euroatlantici pierd acest conflict epuizant pe care a cărui miză uriașă pariază Putin, atunci lecțiile Planului Marshall vor fi fost în van amintite, fiind irosite în colb de cronici fără vreun rost. (Florin Sperlea).
Administratie
Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete
Administratie
Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii
Administratie
Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!
Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.
Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie
Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.
Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil
În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.
Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean
Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.
Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!
Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.
Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 15 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



