Actualitate
Sezonul moto de primavara: anvelope moto pentru calatorii surprinzatoare in intreaga tara

Primavara si-a intrat cu adevarat in drepturi, asa ca este momentul sa ai deja setul complet nou de anvelope moto schimbat, pentru a te bucura de aventuri si senzatii de neuitat. Anvelopele moto joaca rolul primordial in ecuatia aderentei pe care o motocicleta o poate dezvolta. Se stie foarte clar ca anvelopele de vara u performante sporite pe carosabilul umed, spre deosebire de cele de iarna care dezvolta o aderenta crescuta pe carosabilul alunecos.
Alegerea unui set complet de anvelope moto va fi mult mai usoara din moment ce sunt intrunite cumulat toate recomandarile pe care le dau specialistii.
Anvelopele sunt singura parte a motocicletei care se afla in contact direct cu partea carosabila. Siguranta in manevrele de accelerare, franare, virare depinde de o suprafata de contact foarte mica intre anvelopa si carosabil. Este deosebit de important ca pe parcursul utilizarii lor, anvelopele sa fie intretinute corect. Inlocuirea anvelopelor se va face de personal calificat. Anvelopele moto se vor monta doar pe motociclete. Montarea acestora pe alte vehicule poate fi periculoasa. Suprafata unei anvelope noi este foarte fina si neteda. Din acest motiv, recomandam conducerea precauta in primii 100km de exploatare.
Umflarea anvelopei se face pana la 3.5 bar si verificati pozitia camerei de aer si a talonului pe janta. Daca pozitia nu este corecta, dezumflati si corectati. Reumflati pana cand talonul este corect pozitionat pe janta.
Depozitarea anvelopelor
Respectati cateva reguli stricte de depozitare a anvelopelor moto. Depozitati anvelopele la temperaturi ce nu depasesc 25°C sau chiar 15°C. Deformarile apar mai usor cu cat temperatura este mai mare. Evitati contactul direct cu surse de caldura, radiatoare, tevi fierbinti. Temperaturile foarte joase pot deasemenea afecta pneurile. Inainte de montare/utilizare, anvelopele se vor incalzi la aprox 25°C.
Depozitarea anvelopelor se va face in spatii fara ozon (departe de motoare electrice sau alte echipamente ce pot genera ozon) si in care nu exista o concentratie excesiva de oxigen. Anvelopele se vor depozita departe de combustibili, diferite chimicale, vaseline, acizi, dezinfectanti! Nu depozitati anvelope langa obiecte ascutite (din metal, lemn etc) ce ar putea deteriora suprafata acestora!
Tineti cont de presiunea optima de umflare a anvelopelor
Este extrem de important sa fie mentinuta in anvelopa presiunea corecta. Rularea cu presiune incorecta poate fi extrem de periculoasa. Daca presiunea este prea mica, anvelopele se pot supraincalzi, ceea ce va duce la distrugerea lor imediata. Presiunea corecta lungeste viata anvelopei. Utilizarea unei presiuni corecte asigura maximum de distanta parcursa cu o anvelopa in conditii optime de stabilitate, aderenta si confort. Presiunea corecta a anvelopei duce la o uzura uniforma a profilului. Presiunea scazuta si montajul necorespunzator duc la uzura prematura si neuniforma a benzii de rulare si la suprasolicitarii ale carcasei anvelopei. Alegeti anvelope cauciucuri moto online de la dealeri autorizati!
Suprapresiunea duce la uzura accelerata a partii centrale a benzii de rulare si poate cauza crapaturi ale anvelopei. Folositi presiunea indicata in manualul motocicletei! Valoarea presiunii la rece este valoarea minima indicata.
Daca rulati cu viteza mare, cresteti presiunea cu 0.2 bar. Daca rulati cu pasager/bagaje multe, cresteti presiunea in roata spate cu 0.2 bar Daca reglati presiunea cand anvelopa este calda, folositi o valoare cu 0.2-0.3bar mai mare decat cea indicata si reverificati valoarea corecta dupa ce anvelopa s-a racit. Folositi un aparat de masurare a presiunii corect calibrat si verificati presiunea cel putin o data pe saptamana sau inainte de drumuri mai lungi. Luati in considerare ca faptul ca presiunea creste atunci cand anvelopa este calda.
Presiunea poate scadea in cazul in care ventilul este deteriorat sau incorect montat. Intotdeauna folositi un capacel de ventil bine strans pentru a evita patrunderea prafului in zona ventilului. In cazul anvelopelor tubless, se recomanda inlocuirea valvelor la montarea unei anvelope noi. La schimbarea unei anvelope cu camera de aer, se recomanda schimbarea camerei cu una noua; camerele se subtiaza prin frecare in timpul utilizarii. Pentru alte piese moto Unimotors va sta la dispozitie!
O camera de aer mai subtire va creste riscul unei pene de cauciuc, ceea ce poate duce la pierderea brusca de presiune si implicit la pierderea controlului asupra motocicletei.
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”