Administratie
Prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.20, publicat în extras în Monitorul Oficial nr. 174, din 22 februarie, a fost aprobat Regulamentul serviciului interior
Acesta a intrat în vigoare la 1 martie a.c., dată la care s-a abrogat Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.97/2014.
Serviciul interior este organizat la nivel de obiectiv militar, la nivel de unitate militară sau mixt şi cuprinde:
♦ serviciul de permanență; ♦ serviciul operativ; ♦ serviciul de continuitatea conducerii; ♦ serviciul de pază; ♦ serviciul de intervenție.
Serviciul de permanență se organizează și se execută pentru asigurarea securității obiectivelor militare/ unităților militare, protecției fizice a informațiilor clasificate, integrității clădirilor, echipamentelor militare, armamentului și munițiilor, coordonării și monitorizării desfășurării activităților, menținerii capacității operaționale a structurilor militare în orice situație, pe timp de zi și de noapte, precum și pentru respectarea regulilor de disciplină militară și de ordine interioară.
Serviciul operativ se organizează pentru a se asigura cunoașterea situației din zona sau domeniul din responsabilitate, menținerea stării operaționale, executarea activităților de către forțele angajate în misiuni permanente sau temporare și a capabilităților care aplică măsurile de asigurare strategică și de luptă, identificarea indiciilor de declanșare a crizelor în spațiul de interes militar al României și prevenirea și contracararea surprinderii.
Serviciul de continuitatea conducerii se organizează în afara programului de lucru în MApN, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care nu se lucrează, la nivelul: structurilor centrale ale MApN, precum și celor din compunerea, coordonarea sau subordinea acestora; Statului Major al Apărării, unităților militare subordonate nemijlocit, comandamentelor, precum și statelor majore ale categoriilor de forțe și unităților militare din subordine; altor unități/structuri militare din subordinea nemijlocită a ministrului apărării naționale; unităților militare subordonate Direcției generale de informații a apărării cu personal stabilit prin dispoziție a directorului general al acestei direcții.
Serviciul de pază se execută de către subunitatea de pază şi se organizează pentru asigurarea securității obiectivului militar/unității militare, protecției fizice a informațiilor clasificate, integrității clădirilor, echipamentelor militare, armamentului și munițiilor, a bunurilor și valorilor materiale deținute cu orice titlu, existente în interiorul acestuia/acesteia.
Serviciul de intervenție se organizează pentru obiectivul militar/unitatea militară propriu/proprie cu scopul de a sprijini serviciul de pază, de a interveni în timp scurt pentru blocarea, capturarea sau respingerea forțelor/elementelor care pun în pericol securitatea obiectivului militar/unității militare, precum și pentru asigurarea sprijinului în limitarea sau înlăturarea efectelor calamităților naturale/dezastrelor, incendiilor și a altor situații critice.
Selecționarea personalului pentru executarea serviciului interior se face anual, în luna noiembrie sau ori de câte ori este nevoie, din rândul întregului personal al obiectivului militar/unității militare, mai puțin pentru personalul care încadrează structurile unde turele operative sunt entități distincte în statul de organizare al unității militare.
Selecţionarea este realizată de o comisie condusă de șeful de stat major/similar, având ca secretar un ofițer/subofițer din cadrul modulului operații și instrucție/similar, din care fac parte șeful structurii de securitate/responsabilul cu protecția personalului din cadrul structurii de securitate/similar, șefii modulelor, comandanții de subunități, medicul și psihologul unității militare.
Pentru executarea serviciului de continuitatea conducerii selecționarea personalului se face, anual, în luna noiembrie sau ori de câte ori este nevoie, de către locțiitorul comandantului unității militare/similar.
În situația în care funcția de șef de stat major nu se regăsește în statul de organizare, comandantul obiectivului militar/unității militare nominalizează persoana care execută atribuțiile de conducere a comisiei de selecționare a personalului pentru executarea serviciului interior.
Se interzice numirea/introducerea în serviciul interior a persoanelor care: ♦ nu sunt pregătite la specificul obiectivului militar/unității militare; ♦ nu au avut asigurat timp de odihnă de cel puțin 8 ore în noaptea precedentă intrării în serviciu;
♦ nu sunt apte din punct de vedere psihologic și medical; ♦ au probleme personale, cunoscute de comandantul/șeful unității militare și care pot influența negativ executarea serviciului; ♦ sunt cercetate pentru abateri disciplinare ori împotriva lor s-a început urmărirea penală;
♦ li s-a revocat dreptul de a purta și folosi o armă, în baza unei hotărâri judecătorești sau a unei sancțiuni contravenționale; ♦ sunt sub influența băuturilor alcoolice, produselor sau substanțelor stupefiante, a medicamentelor cu efecte similare acestora ori în stare avansată de oboseală;
♦ nu dețin documente de acces la informații clasificate de nivelul celor la care se impune accesul pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice tipului de serviciu; ♦ nu au fost instruiți și nu au efectuat cel puțin două ședințe de tragere de instrucție cu tipul de armament folosit pe timpul executării serviciului, din care una pe timp de noapte.
Examinarea medicală a personalului care urmează să execute serviciul interior se face, lunar, iar la intrarea în serviciul interior, persoanele declarate apte în urma examinării medicale sunt obligate să raporteze dacă au probleme de natură medicală.
Asistența psihologică a personalului din serviciul interior se asigură permanent de către psihologul unității militare/psihologul din cadrul structurii de asistență psihologică pentru unitățile/structurile militare arondate din zona de responsabilitate.
Personalul nominalizat pentru executarea serviciului interior este evaluat psihologic o dată în cursul unui an de instrucție și, după caz, în următoarele situații:
♦ la sfârșitul perioadei de pregătire pentru executarea serviciului interior, pentru personalul nou angajat în unitatea/structura militară; ♦ înaintea efectuării primului serviciu, dacă personalul a lipsit din unitate pe o perioadă mai mare de 60 de zile calendaristice;
♦ la sfârșitul perioadei de valabilitate a avizului apt condiționat, inapt temporar, inapt, pentru personalul astfel evaluat; ♦ la terminarea concediului medical de refacere, pentru personalul care a fost internat pentru tulburări psihice sau psihosomatice;
♦ la recomandarea/solicitarea comandantului obiectivului militar/unității militare, pentru situațiile particulare individuale/specifice; ♦ în situația în care o persoană numită în serviciu se confruntă cu evenimente traumatice în viața profesională sau în familie; ♦ la solicitarea expresă a personalului care execută serviciul interior.
Personalul din serviciul interior are dreptul la odihnă pe timpul nopții. Personalul din serviciul de permanență și din serviciul operativ se odihnește cel mult patru ore, conform precizărilor din atribuțiile serviciului respectiv.
Personalul din serviciul de pază organizat pe schimburi cu durata de 24 de ore și mai mare se odihnește pe etape de cel puțin două ore, după graficul întocmit de comandantul pazei/șeful turei de pază și aprobat de ofițerul de serviciu, astfel încât timpul total de odihnă într-o zi de serviciu să fie de cel mult şase ore pentru fiecare persoană din pază.
Personalul din serviciul de intervenție, care execută serviciul cu durata de 24 de ore și se află în unitate pe toată durata executării serviciului, se odihnește pe timpul nopții în limita a cel mult opt ore, conform precizărilor din documentele serviciului.
Personalul care execută serviciul interior beneficiază de recuperarea timpului lucrat peste durata normală a timpului de lucru, respectiv opt ore pe zi și 40 de ore pe săptămână, în condițiile prevăzute la art. 21 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Personalul care execută serviciul de intervenție în timpul programului de lucru stabilit în MApN nu poate fi învoit și nu beneficiază de recuperare.
Personalul militar care execută serviciul operativ, serviciul de pază, serviciul de intervenție, precum și personalul ce încadrează dispeceratul tehnic de securitate, cifratorul de serviciu care lucrează în ture, beneficiază de recuperare conform graficului de executare a serviciului, astfel încât timpul de muncă cumulat în 120 de zile calendaristice să nu depășească timpul normat legal de muncă corespunzător celor 120 de zile.
Durata de muncă stabilită pentru militarii care execută serviciul interior poate fi prelungită conform art. 114 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care prevede: Prin excepție, durata timpului de muncă, ce include și orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiția ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referință de patru luni calendaristice, să nu depășească 48 de ore pe săptămână. (Irina Nedelcu).
Administratie
Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!
Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.
Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie
Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.
Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil
În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.
Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean
Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.
Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!
Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.
Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.
Administratie
Alertă de urgență în Băicoi: Problemele de la Voila reduc drastic presiunea apei! Primarul Marius Constantin anunță restricții iminente!
Administratie
Alertă de urgență în Prahova: Sute de mii de locuitori, fără apă potabilă! Stația Voila, oprită complet din cauza turbidității extreme!
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 14 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



