Connect with us

Featured

In spatele confruntării ruso-americane aparent desfășurată în jurul Ucrainei, se mai desfășoară și competiția strategică dintre Rusia și China, pe de o parte, și Turcia, pe de alta

Publicat

pe

Invadarea Ucrainei nu a avut loc la data prorocită de experții CIA. Înseamnă aceasta că pacea a fost salvată? Câtuși de puțin. Războiul nu începe în Ucraina. El este în desfășurare de mult și va continua, prin cele mai diverse mijloace, acutizând confruntările pe cele mai diferite fronturi.Ceea ce ar trebui să ne intereseze, ca români, dar și ca membri cu drepturi depline ai familiei euro-atlantice, nu este doar să oprim iluzoria invazie a armatei ruse în Ucraina, ci să proiectăm un sistem de securitate în emisfera nordică, de la Bering la Bering, care să fie acceptat de toate părțile interesate întrucât este just, fezabil și durabil. Sunt unii care cred, însă, că, inflamând criza ucraineană, vor câștiga războiul. Se înșală…

 Războiul este global. Miza sa nu este doar viitoarea ordine (est) europeană, ci ordinea globală. Puterile globale decadente vor să reconfirme sistemul de împărțire și exercitare a puterii la nivel mondial, instaurat de ele la finele unor războaie precedente, în perioada lor de glorie, în prezent apusă. Puterile emergente, profitând de momentul favorabil al ascensiunii lor, doresc să își promoveze propria viziune asupra raporturilor internaționale și guvernanței globale, potrivit intereselor lor. În acest context, contradicția principală este cea dintre SUA (principala putere decadentă) și China (principala putere emergentă), dar în spatele ei se consumă alte contradicții. Unele dintre acestea opun pe foștii aliați; altele au în vedere concursul între ambițiile unor foști adversari care vizează construirea unor alianțe viitoare.
 De ce a masat Rusia trupe la granița cu Ucraina? Pentru a provoca o criză care să determine deschiderea de negocieri serioase apte a genera un tratat comprehensiv cuprinzând garanțiile de securitate de care duce lipsă. În cadrul negocierilor, Occidentul euro-atlantic ar avea posibilitatea de a pune în discuție și amenda concepția rusească asupra propriei securități, dar se pare că acesta respinge orice negociere întrucât ea ar implica efortul de acomodare a viziunii sale cu cea rusă, în condițiile recunoașterii faptului că în relațiile internaționale securitatea este indivizibilă.
 Pentru a determina SUA să negocieze, Rusia a făcut-o să creadă că va invada Ucraina, știind că, în afară de promisiuni, Washingtonul, lipsit de orice interes vital în țara și regiunea respectivă, nu este doritor să ofere nimic. Planificatorii politici ruși au mizat pe faptul că, pentru a nu lăsa să devină incontestabil că „împăratul” este gol, Casa Albă va trece, asemenea unui boxeur ajuns a fi nevoit să lovească peste categoria sa de greutate, la dezinformare, coreografie marțială, amenințări și injurii care să pregătească terenul pentru escaladarea războiului economic prin noi sancțiuni aplicate Rusiei… pe cheltuiala statelor europene. Un atare angajament cert cu caracter actual, într-o confruntare viitoare incertă ar fi fost de natură să lase SUA și fără susținerea aliaților, speriați de efectul de recul al sancțiunilor economice, și fără credibilitate, în condițiile în care invazia nu ar fi avut loc. Pe cale de consecință, Joe Biden ar fi trebuit să vină la negocierile pe care el însuși le va fi recomandat (cu ipocrizie, desigur) ca fiind calea preferabilă războiului.
 De ce Rusia a ales fix acest moment pentru a declanșa această strategie? Am analizat-o, alături de alți autori, și nu voi mai repeta explicațiile aici. În esență, este vorba despre faptul că, pe de o parte, faliile care despart în prezent (după experiența administrației Trump) SUA de vechii aliați europeni care domină UE sunt mai adânci ca niciodată, dar mai ales, pe de altă parte, de împrejurarea că orice amânare ar fi mărit în defavoarea ei decalajul de putere dintre Rusia și alți actori globali cu care ea este în concurs (nu atât SUA sau UE, cât China).

Este de menționat că, după toate probabilitățile, pentru a compensa asimetriile de putere din relația sa cu China, Rusia dorește să convină cu SUA asupra ordinii marelui spațiu euro-atlantic, dominat de Washington, articulat cu cel euro-asiatic, al cărui centru este Moscova, înainte de a intra în deliberări cu puterile asiatice ca să definească ordinea mondială în secolul Asiei. În subsidiar, dacă America refuză să renunțe la pretențiile sale asupra funcției de jandarm mondial al păcii americane și al lumii construite după proiect american, Rusia ar fi interesată să discute standardele europene ale viitoarei ordini mondiale cu cea de a doua superputere emergentă, UE (respectiv Europa franco-germană), chiar dacă aceasta nu reușește să treacă linia de demarcație despărțind virtualul de real și dă semne că va muri înainte de a ajunge la maturitate.

Dacă nici una din aceste încercări nu reușește, Rusia are, după toate semnele, un plan C și un plan D. Planul C, la aplicarea căruia s-a și trecut ca urmare a refuzului SUA / NATO de a analiza cu modestie, realism și bună credință preocupările și propunerile Moscovei, constă în acceptarea inițiativei chineze de a se realiza un parteneriat strategic aprofundat și comprehensiv, fără obstacole ideologice și limite politice, sino-rus. Inițial rezervat, Președintele Putin l-a acceptat înțelegând că timpul nu lucrează în favoarea sa, ci în favoarea Chinei, acesta nefăcând decât să accentueze statutul obiectiv de partener de rang secund al Rusiei.

Planul D prevede deschiderea de fronturi, în special în războiul economic, pe diverse continente, inclusiv în spațiile considerate a fi sferă de influență exclusivă a SUA (precum America Latină și Marea Caraibelor – Brazilia, Venezuela, Argentina, desigur, Cuba și, posibil, Mexic). În același context, Rusia se profilează ca garant al stabilității (inclusiv în favoarea oamenilor de afaceri euro-atlantici) în Asia Centrală, Orientul Mijlociu și Africa de Nord; într-un sistem de diviziune a muncii cu China, Moscova oferind protecția militară, iar Beijingul mijloacele dezvoltării economice. Dacă jocul de șah având ca țintă stabilirea echilibrului geo-strategic între SUA și Rusia nu duce nicăieri, din cauza neprezentării jucătorului american, se trece, cu contribuție chineză, la jocul de go, având finalitatea îngrădirii spațiului de manevră al SUA.

Dacă așa am putea descifra strategia Rusiei, ce am putea spune de strategia SUA? În esență, astfel cum este concepută de administrația Biden, aceasta se poate sintetiza în sensul redobândirii rolului Americii de lider al „lumii libere” (lumea statelor considerate de Washington a fi democrate, potrivit standardelor fixate de acesta), precum și în cel al menținerii funcției de unic garant global al pax americana (ca unic cadru de desfășurare a relațiilor internaționale – „relațiile internaționale bazate pe reguli”).

Primul pas pe acest drum este cel al revenirii la principiile care au stat la baza formării NATO ca sferă de influență americană în Europa și ca sursă a dreptului de control și ingerință al SUA în politica externă, de securitate și apărare a actorilor care populează respectiva sferă: America in, Russia out, Germany down. Pentru aceasta este nevoie ca Rusia să invadeze Ucraina, oferind SUA prilejul: i. de a se reconfirma ca actor politic european și de a se reinstala în fruntea grupului membrilor europeni ai NATO, federalizați sub acțiunea fricii induse de reapariția inamicului rus (vechea uniune a fricii renaște prin efectul renașterii dușmanului răpit Occidentului de Mihail Gorbaciov și fără de care acest Occident s-a dovedit incapabil de a concepe o politică externă coerentă); ii. de a crea un „cordon sanitar” militarizat la frontiera estică a NATO, care să îi țină pe ruși la porțile Europei, așa cum s-a mai întâmplat după războiul Crimeii din 1856 sau după Primul Război Mondial; iii. să facă imposibil un nou pact ruso-german și astfel să pună capăt viselor germane de dominație asupra UE, făcând Germania dependentă de America nu numai în ceea ce privește securitatea militară, ci și securitatea energetică.

Așa se explică de ce Washingtonul a făcut tot ce se putea pentru a împinge Rusia în războiul cu Ucraina. Pe de o parte, a provocat-o, înarmând Ucraina și trimițând acolo nu doar consilieri și instructori militari în număr mare, dar și mercenari americani formând o adevărată armată privată. Chiar dacă astfel nu se putea ajunge la un raport de putere net defavorabil Rusiei, continuarea acestui proces ar fi făcut foarte costisitoare o intervenție militară rusă în susținerea separatiștilor pro-ruși din Donbas, în cazul în care, mult anunțata decizie a autorităților de la Kiev de a pune capăt secesionismului prin recurgere la forța armată ar fi fost transpusă în viață. Pe de altă parte, Rusia a fost încurajată să treacă la acțiune prin declarațiile Președintelui american conform cărora, în cazul unui conflict ucraineano-rus, nefiind membru NATO, Ucraina nu va beneficia de sprijinul armatelor alianței nord-atlantice. Chiar și războiul mediatic purtat de SUA, cu răspândirea de informații „exacte” privind data, ora și traseele atacului rus, a fost, de fapt, un semn de slăbiciune, mai degrabă decât o operațiune de război hibrid.

Așadar, SUA a încercat să facă Rusia a crede că se bucură de un context favorabil pentru a tăia nodul ucrainean cu sabia și a readuce Ucraina, cu care America nu știa ce să facă și de care voia să scape, înapoi în sfera sa de influență. Pe plan economic, din perspectiva Casei Albe, asta însemna că datoria suverană a Ucrainei ar fi urmat să fie plătită de mult mai solvabila Rusie, care ar fi fost obligată, după „cucerire” să administreze statul ucrainean, precum și că Germania ar fi fost ținută să renunțe la aprovizionarea cu gaz rusesc ieftin, spre a … sancționa astfel Rusia (sic!), devenind dependentă de livrările de gaz lichefiat american, mult mai scump. Washingtonul estima că pentru Moscova, anexarea Ucrainei, într-o formă sau alta, totală sau parțială, merita un asemenea preț.

Dacă Rusia nu ar fi invadat, odată ce toată lumea ar fi fost făcută să creadă că aceasta fusese intenția sa originară, s-ar fi putut spune că Putin ar fi fost ori un cacealmist geopolitic ori silit să se retragă din joc admițând că SUA are cărți mult mai bune. Conducerea rusă ar fi suferit astfel, fără ca NATO să fi tras un foc, o mare înfrângere strategică, o adevărată catastrofă psiho-politică, aptă a declanșa un curent politic intern mergând până la demiterea președintelui Vladimir Putin. Acesta trebuie să fi fost calculul american.

La rândul său, Rusia a încercat să facă SUA a crede că a decis invadarea Ucrainei; iar SUA a crezut. Astfel a inflamat discursul războinic al administrației Biden, a determinat escaladarea războiului psihologic de către partea americană și a încurajat elaborarea unor planuri de luptă (în special prin recurgerea la „sancțiuni economice”) mergând nu doar până la împărțirea lumii în noi blocuri ideologice („democrațiile” și „dictaturile”), dar amenințând cu decuplarea acestora din punct de vedere economico-financiar (după cel puțin o jumătate de secol de la integrarea lor în siajul Actului final al Conferinței pentru securitate și cooperare în Europa și al procesului de „destindere” intervenit în ultima fază a istoriei ordinii mondiale bipolare).

Costurile unei asemenea strategii au înspăimântat aliații europeni ai Americii, de mult loviți de decadența bunăstării, precum și corporațiile transnaționale și așa afectate de efectele pandemiei Covid 19, generând două mari falii în „monolitul” euro-atlantic – cea între America și Europa, și cea între America și corporațiile multinaționale. În condițiile interdependenței în care se găsesc actorii marelui sat global, inclusiv și mai ales securitatea socio-economică este indivizibilă, iar fracturarea sistemului economico-financiar mondial, cu piața sa practic unică, îi lezează pe toți (așa cum atrăgea atenția cancelarul german Olaf Scholz). Unei asemenea lovituri generale îi fac mai bine față, însă, regimurile autoritare și națiunile având exercițiul și mentalitatea necesare suportării răului pe durate lungi de timp. Or, acestea se află cu precădere în tabăra opusă SUA / NATO.

Iată de ce, SUA și principalii săi aliați nu se găsesc în situația de a câștiga un asemenea război, chiar dacă au, așa cum susțin, superioritatea din punctul de vedere al tehnicii militare. Cea care impune schimbarea poziției adversarului (criteriul victoriei) nu este masa resurselor militare (umane și materiale), ci energia cu care aceasta lovește. Potrivit teoriei relativității, formulată de Albert Einstein, respectiva energie se exprimă ca produs între masă și viteza luminii (în vid) la pătrat, într-o asemenea formulă masa având, evident, o pondere secundară. În cazul războiului, locul „vitezei” este luat de starea de spirit a combatanților, care depinde de convingerea că participă la o luptă având ca miză cauza lor, interesele lor vitale, precum și că raportul dintre beneficiile victoriei și costurile victoriei este supraunitar. Or, nimeni nu crede în Europa sau SUA că apărarea statului ucrainean în frontierele stabilite de Stalin și Hrușciov, în logica geopoliticii sovietice, reprezintă pentru așa zisul „lagăr democratic” un interes vital.

Căzând în capcana întinsă de Rusia și ambalându-se în bătutul tobelor războiului, cu convingerea că aceasta a căzut ea în capcana americană, SUA a ajuns în situația de a-și pierde influența, credibilitatea, aliații și statutul de lider mondial la care ține, dacă președintele Putin nu dă semnalul atacului. Întrebarea care se pune este cât va rezista Rusia la provocări și cât va putea ascunde propaganda occidentală faptul că o eventuală intervenție militară a Rusiei în Ucraina nu este altceva decât o reacție devenită inevitabilă la o provocare devenită intolerabilă.

În acest context nu este de exclus că și SUA are un plan B. El ar consta într-o înțelegere cu Rusia pe deasupra capului puterilor europene și eventual pe seama lor. În acest context, o Ucraină pusă la pământ de către chiar războiul psihologic purtat de americani, ar rămâne nu numai obiectiv în afara NATO, dar și pe capul sau în sarcina Germaniei.

După ce a dat foc Ucrainei (și asta încă de la lovitura de stat din 2014), SUA dorește acum ca stingerea focului să se facă pe cheltuiala Rusiei sau Germaniei (Europei germane). O înțelegere ruso-americană în acest sens, după ce principiile arhitecturii de securitate în Europa (de est) vor fi fost convenite, nu este exclusă. Este perfect posibil ca în spatele perdelei de fum ridicată de propagandă, negocieri foarte serioase să se desfășoare chiar pe când scriem rândurile de față.

Tocmai pentru ca o asemenea înțelegere să nu aibă loc, Germania (și probabil Franța, la rându-i lovită de strategia sancțiunilor economice americane care îi pot pune pe butuci agricultura și-i submina securitatea alimentară) a făcut tot posibilul pentru a convinge SUA că Rusia este gata de invazie și că NATO nu poate tolera un atare afront, în lipsa unei reacții cu mușchi și cu dinți, America pierzându-și credibilitatea ca superputere globală. Dacă un alt pact germano-rus este coșmarul strategilor americani, o antantă americano-rusă este coșmarul strategilor germani (și, pe care de consecință, al Europei germane).

Creșterea tensiunilor în raporturile americano-ruse, lasă timp și spațiu Germaniei să se înțeleagă cu Rusia, așa cum a făcut-o altădată Ribbentrop cu Molotov, asupra împărțirii sferelor de influență în Europa precum și a garanțiilor de securitate pe care și le pot oferi una alteia. Prin contrast cu planul american, cel german este circumscris de triada „America out, Russia in, Germany up”; adică este exact conceptul opus gândirii sub semnul căruia NATO a fost creată de SUA, și care, în viziune franceză, ar preconiza europenizarea NATO, respectiv anularea calității SUA de actor european.

România va fi obligată să opteze între aceste două abordări.

Prin Nord Stream 2, Germania obținea poziția dominantă în UE în domeniul energetic. Oprirea punerii în funcțiune a acestui gazoduct, ca, vezi Doamne, sancțiune aplicată „neo imperialismului rusesc”, vizează tocmai anularea respectivei poziții. Deci, Germania este vizată. Restul sunt pierderi colaterale.

Pe piața internă europeană, mulți sunt nemulțumiți de cvasi monopolul dobândit de Germania. Printre ei Polonia, statele baltice și … România.

România nu este interesată nici în dominația germană asupra Europei în domeniul energetic, nici între-o reeditare a unui Pact Ribbentrop-Molotov. În atare sens, sancțiuni economice americane, justificate de lupta împotriva așa zisei „agresiuni ruse”, care ar împiedica consolidarea Europei germane și prinderea României într-un clește strategic ruso-german, ar putea servi românilor. Aceasta în condițiile în care raporturile lor cu Moscova sunt rele, iar de stima Berlinului nu se bucură.

Ca țară de linia întâi, războiul nu servește, însă, României. Cu atât mai mult cu cât, întrucât piața europeană este integrată și economia românească expusă evoluțiilor din economia germană, sancțiunile aplicate Germaniei au impact negativ și asupra României. Din acest motiv românii sunt intersați de un acord ruso-american privind sistemul de securitate în Europa (în special centrală și orientală), iar nu de escaladarea controverselor dintre NATO / SUA și Rusia.

În asemenea împrejurări România ar trebui să fie de partea SUA în concursul acesteia cu Germania și neutră în confruntarea dintre SUA și Rusia; neutralitate care mai are avantajul de a o menține în aceeași tabără cu Ungaria (regulă de aur a politicii externe românești).

China s-a poziționat alături de Rusia în cererea ca NATO să înceteze extinderea spre est (ceea ce înseamnă amendarea Declarației Consiliului Atlantic de la București, 2008) și să-și retragă bazele militare pe pozițiile anterioare anului 1997. Asta nu pune capăt cu totul, însă, competiției ruso-chineze, Beijingul fiind obiectiv interesat, pe de o parte, în epuizarea energiilor americane într-o confruntare (practic, pe două fronturi, rus și german) în Europa, iar pe de altă parte, în implicarea Rusiei într-o luptă cu NATO, fie ea și dusă doar pe plan economic, din care chiar dacă nu poate ieși învinsă, nu poate ieși nici întărită. Astfel, dependența Rusiei de sprijinul chinez va crește, întărind asimetria alianței ruso-chineze, precum și capacitatea Chinei de a domina relația celor două.

Cu alte cuvinte, împingerea Moscovei către o acțiune militară în Ucraina, ca pretext pentru o confruntare decisivă prin care SUA urmărește să obțină capitularea necondiționată a fostului aliat din al doilea Război Mondial și a fostului inamic principal din Războiul rece (întrerupt doar prin armistițiul din 1989), Rusia sovietică și post sovietică, dar și să își instaureze dominația deplină asupra Europei germane, lichidând astfel moștenirea celor două războaie amintite, întrucât face inevitabilă antanta ruso-chineză și dă timp Beijingului pentru a-și consolida atuurile globale economice, geopolitice și militare, oferă Chinei avantaj în cursa strategică cu America. În această cursă sino-americană România trebuie să fie (sub aspect moral și politic) alături de China.

Mai rămâne să amintim prezența neo-otomanismului turc în peisajul descris. Altădată avanpost esențial al NATO pe frontul oriental și entuziast candidat la calitatea de membru al UE, Turcia nu mai este azi nici una nici alta. Ceea ce nu poate echivala diluarea parteneriatului strategic turco-american cu nașterea unei alianțe ruso-turce de tipul celei ruso-chineze.

Esențial de observat este că, dacă atât în vremea de demult a Imperiului otoman, cât și în cea recentă a Imperiului american, turcii, originari din centrul Asiei, stăteau cu privirile ațintite spre Europa și ambiționau, asemenea Rusiei și Americii, să fie o mare putere europeană, acum au ajuns, pare-se, la concluzia întoarcerii spre punctul de plecare, încercând să adune într-o structură politică unitară statele turcomane și, pe o atare bază, să constituie, sub conducerea lor, un NATO cu parfum islamic, acoperind Orientul mijlociu, Asia Centrală, Caucazul, Balcanii și eventual Africa de nord. În această încercare, de neignorat, afirmându-și autonomia strategică, Turcia face un joc la două capete între Rusia și SUA, afectând principialitatea în raporturile cu criza ucraineană și încercând să pozeze în intermediar onest în cadrul a ceea ce ar urma să fie o adevărată conferință de pace cu care să se încheie Războiul Rece; cam așa cum a fost Otto von Bismarck la Congresul de la Berlin (1878), menit a defini sistemul de securitate european după războiul ruso-turc din 1877.

Așa se face că în spatele confruntării ruso-americane aparent desfășurată în jurul Ucrainei, se mai desfășoară și competiția strategică dintre Rusia și China, pe de o parte, și Turcia, pe de alta. În această din urmă controversă, România ar trebui să fie când de partea Rusiei când de partea Turciei, în așa fel încât să se mențină mereu echilibrul de putere dintre ele, ca garanție a păcii în Eurasia.

Adrian Severin

Exclusiv

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Publicat

pe

De

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am dezvaluit (ziarul de investigatii Incisiv de Prahova) că Sistemul Național Antigrindină (SNAG) e o glumă proastă, o gaură neagră pentru buget și o șmecherie pentru băieții deștepți.

Dar acum, Incisiv de Prahova a tras cortina și a descoperit o realitate mai sinistră: nu doar că rachetele astea erau inutile, dar s-ar putea să ne fi transformat țara într-un poligon de încercare pentru secetă, cu rezultate „excelente” în defavoarea noastră! Oare cine râde ultimul? Ăla cu salariul de 20.000 de lei, evident!

Operațiunea „secetă asigurată”: Cum ne-am bătut joc de norii cu ploaie

Ne-am lăudat cu un „scut” antigrindină, un fel de Superman atomic pentru nori. Dar datele, dumnezeu să le ierte, povestesc altceva. Pe hârtie, zeci de milioane de euro, mii de rachete, știi tu, povestea clasică. În realitate, un monument al incompetenței și, acum, al sabotajului climatic. Studiile noastre repetate (sursa: Incisiv de Prahova) au tot arătat că HG 256/2010 a fost mai degrabă un ghid despre „cum să umpli buzunarele statului cu aer”, decât un plan serios. Dar acum avem cifrele negru pe alb, direct de la Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova), care arată că, în loc să ne apere, sistemul ăsta… ne-a uscat!

În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),  (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite,  aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.

Hai să râdem puțin cu cifrele astea „îngrozitoare” ale grindinei 🙂:

Tabelul distrugerii controlate (sau incontrolabile?): Grindina în Prahova (2015-2025)

An Suprafață Afectată de Grindină (ha)
2015 526
2016 152
2017 70
2018 251.14
2019 2287
2020 1.73
2021 320.3
2022 1193.32
2023 241.41
Medie 2015-2023 560.32 ha (cu rachete deștepte)
Abatere Standard 738.017 ha (adică „aleatoriu”, cum zic savanții)
2024 313.34
2025 459.84
(Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova)

Vedeți?

Media e de 560 de hectare, dar „sare” cu 738 de hectare! E ca și cum ai zice că ai un ceas precis, dar el arată ora exactă doar o dată pe an, prin pură întâmplare! Sistemul nostru „științific” nu controlează nimic, ba mai mult, face ca fenomenul să fie și mai imprevizibil. O muncă de Sisif, dar plătită regește!

Maldivele domnului Manole: 20.000 de lei pentru tăcerea ce usucă pământul

Și culmea ironiei! În timp ce domnii de la Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) își vedeau de „treaba” lor, adică de încasat salariile de nababi (domnul director Dragoș Manole, 20.000 de lei pe lună, pentru cine nu știe de unde-i bate vântul), poporul se confrunta cu o problemă mult mai serioasă: seceta!

Da, ați citit bine. În timp ce ei numărau nori și rachete (sau ce mai numărau, că activitate n-a fost), pământul nostru se usca la soare. Căci, dragi prieteni, comparați asta:

Tabelul secetei noastre dragice (și a incompetenței lor comice): Prahova (2015-2025)

An Suprafață Afectată de Secetă (ha)
2015 4.170
2016 4.493
2017
2018 4.130
2019 4.437
2020 44.553 (an „bogat” în rachete și secetă!)
2021 299.29
2022 15.066
2023
2024 34.957 (an „bogat” în rachete și secetă!)
Medie 2015-2024 14.013.16 ha (cu „protecție” antigrindină)
Abatere Standard 16.636.47 ha (adică secetă „la noroc”, dar cu rachete)
2025 7.018 ha (fără rachete, miracol!)
(Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova)

Pământul vorbește: Fără voi e mai bine! (Recole record și ploaie spontană)

Acum vine partea în care îți cade fața de tot. În 2025, ce credeți? Sistemul antigrindină a fost OPRIT. COMPLET. Nici o rachetă, nici o „intervenție științifică”, nici o bazaconie! Și, stupoare!

  • Grindina? Mai puțină! 459 ha, sub media anilor cu rachete!
  • Seceta? Redusă la JUMĂTATE față de media ultimului deceniu! 7.018 ha!
  • Producțiile agricole? Au EXPLODAT! Grâu la 8.000 kg/ha, rapiță la 4.500 kg/ha, porumb peste 6.500 kg/ha! RECORDURI ISTORICE!

Cu alte cuvinte: în absența „salvatorilor” noștri cu rachete, Pământul a înflorit!

Ați înțeles?

Când statul s-a dat la o parte, natura și-a făcut treaba.

Asta nu e doar o ineficiență, asta e un semnal de alarmă care urlă! Rachetele astea cu iodură de argint, departe de a ne proteja, par să fi sabotat vremea, să fi alungat ploaia și să fi secat producțiile, exact ca un plan diabolic de distrugere lentă a agriculturii românești. Și totul sub ochii noștri, sub pretextul „științei” și cu salariile noastre!

DNA, trezește-te! Mirosul de deșert e prea puternic!

E timpul ca justiția să nu se mai prefacă a ploua cu amenzi mărunte. Cazul SNAG nu e doar despre bani sifonați, e despre un potențial atac la siguranța alimentară a României, un atac la climatul nostru, un atac la viitorul copiilor noștri! Cum a fost posibil ca timp de un deceniu să se finanțeze un sistem care, conform datelor, pare să fi făcut mai mult rău decât bine? Cine a dat undă verde la „deșertificarea” sub acoperire? Cine a încasat comisioane pe secetă?

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a oprit sistemul. Bun! Dar acum e momentul să-l curețe! Să scoată la lumină toți „meteorologii” de carton și „șefii” de la butoane care și-au bătut joc de munca fermierilor și de banii statului. Să-i trimită pe hoți la Bălăcăneanca, nu în Maldive, și să recupereze fiecare leu din acest jaf colosal!

Pământul nostru a demonstrat-o: mai bine singur și fără „ajutor” decât cu voi! Iar noi, cei de la Incisiv de Prahova, vom reveni, până când fiecare rachetă aruncată fără rost și fiecare salariu imoral va fi justificat în fața legii și a bunului simț! Să curățăm grădina de buruieni, chiar dacă sunt îmbrăcate în costume scumpe și se prefac că plouă cu soluții! Vom reveni! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Publicat

pe

De

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de fier. Dar realitatea din spatele zidurilor DGPMB, așa cum o devoalează rapoartele interne și, mai nou, un document incendiar al Serviciului Control Intern (SCI), transformă mitul într-o farsă tragicomică. Pare că la SAS, singurele „acțiuni speciale” sunt cele îndreptate împotriva propriilor angajați, iar legea e interpretată nu de coduri, ci de „inelul magic” al șefilor și de pixul zelos al comisiilor interne.

Dansul birocratic al absurdității: Polițistul contra măcelăriei de hârtie (cu febră la copii, desigur!)

Cel mai recent episod din saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș, polițistul cu 18 ani de experiență, decorat cândva cu „Foarte Bine”, vine sub forma unui „RAPORT DE CERCETARE PREALABILĂ” (nr. 127529 din 03.02.2025, emis de Serviciul Control Intern al DGPMB). Verdictul? „Neglijență manifestată în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu” pentru că domnul agent a îndrăznit să… refuze să semneze la foc automat un morman de documente!

Imaginați-vă scena demnă de Caragiale: pe o parte, un șef ierarhic sau un agent cu „funcție de execuție” – conform raportului – care întinde un teanc de cel puțin șapte documente vitale: de la instrucțiuni de tragere și manipulare a armamentului (IGPR 40/2020, DGPMB 1027/2024), la proceduri tactice de intervenție (PS-IGPR-SIIAS-08, PS-IGPR-SIIAS-12) și protecție balistică. Pe cealaltă parte, polițistul Bendriș, care, culmea, are „tupeul” să ceară timp să le citească, să le înțeleagă, să le asimileze, înainte de a-și asuma responsabilitatea prin semnătură. Căci, zice omul, „odată semnate, incumbă o responsabilitate a semnatarului de cunoaștere în profunzime”. Logică elementară, am zice. Dar nu și la SAS!

Serviciul Control Intern, cu o seriozitate desprinsă din romanele lui Kafka, respinge obiecțiile agentului, replicând că acesta „nu a manifestat în nici un moment disponibilitatea de a-i fi prelucrate/reprelucrate documentele” și că „nu a solicitat timp pentru a studia materialele respective, în prezența celor desemnați cu această activitate sau chiar în particular.” Adică, domnul polițist trebuia să „pună mâna” pe ele și să le semneze pe loc, altfel e indisciplinat! Și, desigur, faptul că ambii copii ai agentului au necesitat spitalizare și că acesta a fost sub presiune emoțională nu reprezintă o scuză. Termenul e termen! Umanitate? Ce e aia?

Când sefii joacă „Inelul Magic” cu carierele, iar psihologii sună la psihiatrie (fără scuze medicale!)

Să nu uităm că acest nou „cap de acuzare” vine pe fondul unei hărțuiri sistematice, descrise deja pe larg de presa independentă, inclusiv de Incisiv de Prahova.

Ni se reamintește că agentul Bendriș a fost semnalat de două ori la Biroul Psihologie pentru „comportament dezadaptativ” de către șeful său, comisarul-șef Daniel Giurgiuveanu. Un șef care, în „aprecierea” sa oficială – un document aproape un rechizitoriu de caracter – îl descrie pe Bendriș ca fiind „dificil”, „respins de colectiv”, „manipulativ”, „imprevizibil” și care „nu-și mai înțelege contextul profesional în care lucrează”.

Ironia devine însă tragică: același raport de cercetare prealabilă ne confirmă că în martie 2024, agentul Bendriș a fost avizat „apt condiționat”, cu recomandări de restricționare a dreptului de a utiliza armamentul și munițiile, de a conduce autospecialele de intervenție și de efectuare a unui consult medical de specialitate. Deci, un polițist este acuzat de neglijență pentru că nu semnează proceduri legate de utilizarea armamentului și intervențiile speciale, în timp ce el însuși are deja restricții pe aceste aspecte! Oare cum trebuia să semneze pentru „cunoașterea la perfecție a armamentului” pe care nu avea voie să-l folosească? Mai mult, dacă, așa cum susține conducerea, Bendriș nu cunoaște armamentul și a fost evaluat „necorespunzător” la tragere, de ce nu i s-a acordat timp să studieze, ci a fost presat să semneze „fără a citi conținutul”?

Ah, și să nu uităm, dl. Bendriș „nu deține calitatea de organ de cercetare penală al poliției judiciare”. Dar i se cere să semneze că-i e limpede tactica de interceptare a „suspecților deosebit de periculoși, posibil înarmați” de parcă ar fi pe front!

Circul „Controlului Intern”: Instituția care se autodenunță și-apoi pedepsește victima (cu OSKAR pentru complicitate!)

Și acum, cireașa de pe tort, cea mai scandaloasă dintre toate! Cele patru articole precedente (publicate de Incisiv de Prahova – (aici), (aici), (aici), (aici), etc) au dezvăluit că, în urma verificărilor propriului Serviciu Control Intern (SCI), s-a formulat o sesizare din oficiu către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! Obiectul? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023”, documentul „secret” pe baza căruia Bendriș a fost inițial suspendat!

Tradus în limbaj de mahala, exact cum bine punctează sursa noastră internă: instituția l-a suspendat pe Bendriș pe baza unui document pe care nu i l-a arătat, iar apoi PROPRIA INSTITUȚIE a sesizat Parchetul că acel document ar putea fi FALS și ar constitui ABUZ în serviciu!

Acum, aceeași instituție, prin același Control Intern, îl acuză disciplinar pe polițist pentru că nu a semnat alte documente! E ca și cum te-ar băga la pușcărie pentru o infracțiune, ar constata că actul de acuzare e fals, dar te-ar pedepsi oricum pentru că ai refuzat să semnezi condamnarea!

„Ce pot să zic, bă, băieți, să înceapă dansul, așa de Sărbători să vă puneți pe drumuri pe timpul și banii voștri, mulțumiți că l-ați ajutat pe un  mic moțat să se folosească de voi, care voi să trageți acum pentru el. Artificii, popcorn și ochelari de soare la SAS.” – scrie o sursă din interior. Este o acuzație directă la adresa celor care „au acceptat să devină cârpe de șters pe jos pentru a fi numiți șefi” și care, probabil, au primit și un „OSKAR de 50%” pentru complictate, semnând „documente oficiale în fals”.

Justiția, arena ultimă: Popcorn și artificii pentru un spectacol tragicomic

Acest „RAPORT DE CERCETARE PREALABILĂ”, datat 03.02.2025, nu este doar un document administrativ. Este o piesă crucială în dosarul pe care agentul-șef Bendriș l-a deschis deja la Tribunalul București, contestând abuzurile la care a fost supus. El demonstrează, fără echivoc, că sistemul nu este doar disfuncțional, ci activ ostil față de angajații săi incomozi.

Ne întrebăm retoric, și nu numai:

  • Va lua act Justiția de aceste flagrante contradicții interne?
  • Va investiga Parchetul (și DNA, de ce nu?) acea sesizare inițială a Controlului Intern, care arată că chiar DGPMB se acuză singură de fals și abuz?
  • Vor fi trași la răspundere „șefii” care joacă de-a „inelul magic” cu destinele subalternilor, și „psihologii” care, conform unor relatări anterioare, se comportă mai degrabă ca niște călăi?

Cazul agentului Bendriș nu mai este doar povestea unui singur polițist. Este oglinda unui sistem putrezit, unde „integritatea” e un cuvânt golit de sens, iar „profesionalismul” e îngropat sub mormane de hârțoage semnate sub presiune. Este timpul ca acest „spectacol tragicomic” să se încheie, iar responsabilii să treacă de la catedra de „Abuzuri și Toxicomanie Managerială” direct în fața legii. Poate așa, SAS va redeveni o forță de elită, nu o fabrică de cazuri penale interne. Vom reveni, cu popcorn și ochelari de soare, căci dansul abia începe! Vom reveni! (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Publicat

pe

De

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat de mecanisme ruginite și ignoranță legislativă crasă. Un nou episod de grotesc juridic, demn de o farsă de proaste maniere, ne este oferit de peregrinările legale ale domnului POP IONUT-COSTIN, un cetățean curajos, dar, se pare, prea credul că regulile jocului sunt valabile pentru toată lumea. O poveste în care logica elementară a fost abandonată în favoarea unui „formalism” atât de obtuz încât frizează deliberarea, totul culminând cu o clasare scandalos de ușoară a unui dosar penal.

„Competența teritorială”, un concept obsolet?

Sau cum se plimbă dosarele de la Prahova la București, când le convine unora! (aici)

Domnul POP IONUT-COSTIN, reclamantul în această odisee judiciară, a contestat cu vehemență o Ordonanță de Clasare, acuzând că ancheta a fost condusă de un organ de urmărire penală complet necompetent teritorial. Este vorba despre Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București, instituție care, se pare, a decis să ignore un detaliu minor: locul săvârșirii infracțiunilor reclamate a fost Rafinăria PETROBRAZI, județul Prahova. Conform, atenție, art. 41 alin. 1 lit. a și alin. 2 și 5 din Codul de Procedură Penală, competența teritorială este stabilită, imperativ, în primul rând de… „locul săvârșirii infracțiunii”! Simplu, clar, de necontestat, am crede.

Dar nu și pentru domnul Prim-Procuror, care, cu o lejeritate uluitoare, a trecut peste aceste prevederi clare.

A preferat să susțină că Parchetul Sectorului 1 este „competent”, invocând (greșit, conform sursei noastre) Art. 41 alin. 1 lit. c, pe motiv că „societatea reclamată [FALCK FIRE SERVICES S.R.L.] având sediul în București, Sector 1”. Adică, pe românește, dacă o infracțiune se petrece la Petrobrazi, dar firma are sediul în București, judecăm la București? O logică flexibilă, adaptabilă, probabil, după… interese. Este ca și cum ai judeca un accident rutier din Constanța la Timișoara, doar pentru că mașina implicată este înmatriculată acolo! Un precedent periculos sau doar o neglijență grosolană? Domnul POP IONUT-COSTIN înclină spre prima variantă, și pe bună dreptate.

„Clasarea Academică”: O Singură Fraza pentru un Adevăr Îngropat sub Formalități!

Dacă „excepția de ordine publică” privind competența a fost călcată în picioare, pe fondul cauzei, lucrurile devin de-a dreptul caraghioase. Domnul POP IONUT-COSTIN, reclamantul, a invocat o clasare a cauzei fără o cercetare temeinică, cu o încălcare flagrantă a Art. 5 și Art. 100 din Codul de Procedură Penală, care statuează obligația organului de urmărire penală de a afla adevărul și de a administra probe.

Însă, conform sursei noastre, în ciuda plângerii formulate de dl. POP IONUT-COSTIN împotriva Ordonanței de Clasare cu nr. 3654/P/2021, din 04.01.2023, domnul Prim-Procuror, dând dovadă de un „formalism” de manual, a decis să-și însușească pur și simplu soluția. Culmea birocrației! Printr-o singură frază, de o generalitate uluitoare, a stabilit că „pe fondul cauzei constat că soluția dispusă este legală și temeinică în raport de actele de urmărire penală efectuate, procurorul de caz apreciind în mod corect materialul probator întocmit în cauză, făcând totodată o corectă aplicare a dispozițiilor art. 16 alin. 1 lit. b) teza I Cod Proc. Pen”. Fără să menționeze, firește, care sunt aceste acte sau probe concrete, ci doar generic. O sentință-ghicitoare!

Două luni de verificare (în loc de 20 de zile, cum prevede Art. 338 Cod Proc. Pen.) pentru un asemenea deznodământ? E o glumă proastă cu justiția în rol principal.

De la martorii incompetenți la probe fantomă: Radiografia unei anchete „la aparență”

Suspiciunea rezonabilă că nu s-a dorit aflarea adevărului este alimentată de o serie de „omisiuni” care, adunate, par a forma un tablou complet al neglijenței deliberate:

  • Singurul martor audiat?
  • Un reprezentant al FALCK FIRE SERVICES S.R.L., fără studii sau atribuții tehnice relevante, un Director Economic, al cărui rol în stingerea incendiilor sau instruirea personalului rămâne un mister. O audiere formală, pentru „bifă”.
  • Martori-cheie ignorați:
  • Deși domnul DUMITRESCU ADRIAN, șef serviciu prevenire și situații de urgență la PETROM S.A., Rafinăria Petrobrazi, fusese nominalizat ca persoană autorizată și crucială, nu a fost audiat. Detalii esențiale au rămas, așadar, în umbră.
  • Falsuri (posibile) în acte, ignorate:
  •  Fișele privind situațiile de urgență, unde se presupunea că personalul era instruit periodic de FALCK FIRE SERVICES S.R.L., nu au fost verificate. Nici măcar o expertiză grafoscopică, esențială pentru a verifica dacă semnăturile aparțin persoanelor instruite sau, și mai grav, dacă numele domnului POP IONUT-COSTIN a fost trecut acolo sub constrângere, cum chiar acesta a reclamat. O acuzație gravă, de constrângere la fals, tratată cu o ignoranță demnă de un tablou absurd!
  • D.S.U. București, un detaliu nesemnificativ:
  • Un act de control de la Departamentul pentru Situații de Urgență București, care confirmase anterior neregulile semnalate de domnul POP IONUT-COSTIN și dispusese măsuri administrative împotriva FALCK FIRE SERVICES S.R.L., nu a fost solicitat. De ce să aduci probe concludente, când poți să te bazezi pe declarația „nesinceră” a unui domn Radu Florentin, reprezentant al firmei acuzate, declarație necoroborată cu nimic?

Servicii „invizibile”, facturi „reale” și prejudicii ignorate: O comedie neagră cu bani publici

Un alt aspect grav, trecut sub tăcere de „anchetatori”, este cel financiar. Nu s-a cercetat dacă a existat un prejudiciu adus Rafinăriei PETROBRAZI, județul Prahova, din cadrul PETROM S.A., prin facturarea și încasarea unor servicii de instruire și pregătire fictive. Lunar, facturi pentru „servicii” care nu erau prestate, cu semnături falsificate și persoane trecute în acte deși lipseau! O gaură neagră în buget, ignorată cu bună știință.

Și, cireașa de pe tortul incompetenței: reclamantul însuși, domnul POP IONUT-COSTIN, deși și-a declinat identitatea și a fost inițiatorul demersului, nu a fost niciodată citat sau audiat pentru a furniza informații suplimentare. Oare justiția se face fără cel care o cere?

În concluzie, cazul domnului POP IONUT-COSTIN este o palmă usturătoare dată în obrazul justiției române, o demonstrație că uneori, Codul de Procedură Penală este doar un bibelou pe raft, iar adevărul, o simplă opțiune. Câtă vreme asemenea „formalism” primează în fața aflării adevărului și a respectării legii, cetățeanul de rând va rămâne, etern, un Sisif al birocrației, împingând o piatră care se rostogolește mereu înapoi, sub râsetele amare ale unui sistem care pare că își bate joc de el însuși. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv19 ore ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusiv19 ore ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusiv19 ore ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusiv19 ore ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusiv19 ore ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv3 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Exclusiv4 zile ago

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar,...

Exclusiv4 zile ago

Labirintul juridic al MAI: Când „inteligența asimptomatică” dictează legea

În analele deja legendare ale absurdului administrativ românesc, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) pare să-și fi asigurat un loc de cinste,...

Exclusiv4 zile ago

Mașina de poliție, „autoservire” personală pentru un sef

Sindicatul Europol denunță abuzuri fără precedent la Moldova Nouă Un nou scandal zguduie Poliția Română, scos la iveală de Sindicatul...

Exclusiv4 zile ago

„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal

Un avertisment sumbru a fost lansat de la vârful Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde directorul general, Bogdan Burcu, a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv