Actualitate
Ghid practic pentru achiziția anvelopelor de iarnă

Foarte mulți șoferi au tendința de a subestima importanța anvelopelor, dar să nu uităm că anvelopele sunt singura legătura dintre mașina ta și suprafața de rulare. Tocmai de aceea este extrem de important, mai ales în perioada de iarnă, să ai anvelopele potrivite, iar specialiștii de la anvelope.ro îți spun la ce să fii atent când le cumperi.
Mai este foarte puțin până când intrăm în perioada de iarnă calendaristică, dar și în această perioadă avem deja constant temperaturi sub 7 grade Celsius, pentru care este recomandat să-ți schimbi anvelopele de vară cu anvelopele de iarnă. Specialiștii de la anvelope.ro, magazinul online unde găsești pe stoc o gamă variată de anvelope de iarnă pentru orice tip de vehicul, îți dau câteva sfaturi legate de achiziția anvelopelor de iarnă.
Înainte de a face trecerea de la anvelopele de vară la cele de iarnă verifică vârsta acestora și adâncimea profilului. Indiferent de gradul de uzură, în cazul anvelopelor de iarnă durata de viață recomandată a acestora este de 8 ani, față de 10 ani în cazul celor de vară. Adâncimea profilului este și ea foarte importantă, iar în cazul anvelopelor de iarnă este recomandat să nu fie mai mică de 4 milimetri. Dacă anvelopele tale nu respectă aceste recomandări, atunci ar fi bine să-ți cumperi unele noi.
Bugetul este, de cele mai multe ori, factorul principal atunci când vine vorba despre achiziția unor anvelope. Ținând cont de faptul că vorbim aici de siguranța ta și a familiei tale, îți recomandăm să faci alegerea în funcție de mașina pe care o ai, stilul de condus și nevoile reale în perioada de iarnă. Iar dacă vrei să faci o economie, ia în calcul achiziția anvelopelor de iarnă în perioada de primăvară – vară, și pentru cele de vară în perioada de iarnă, de exemplu. Sigur vei găsi oferte bune.
Evident, anvelopele din gama premium, cum ar fi Pirelli, Michelin, Goodyear, Dunlop, sau Continental, au un preț mai mare. Există disponibile și mărci de buget sau medii, precum Davanti, Nexen, Kumho, care reprezintă de cele mai multe ori un compromis bun între preț și calitate. Tocmai de aceea, specialiștii de la anvelope.ro îți oferă consultanță atunci când vrei să-ți cumperi anvelopele și găsesc cea mai bună soluție pentru tine.
Un alt lucru de care trebuie să ții cont la achiziția anvelopelor de iarnă este lățimea acestora. Este recomandat să nu alegi anvelope de iarnă cu lățimea maximă permisă pentru modelul pe care-l conduci, pentru că anvelopele mai înguste au o aderență mai bună pe zăpadă și gheață. De asemenea, trebuie să ții cont de indicele de încărcare și de viteză recomandate pentru mașina ta. Anvelopele marcate cu T sunt recomandate pentru o viteză maximă de 190 km/h, cele marcate cu H până la 210 km/h și cele cu V până la 240km/h.
Anvelopele de iarnă sunt marcate cu inscripția M+S (M&S sau M-S / Mud and Snow), ceea ce indică faptul că au fost dezvoltate și sunt omologate pentru utilizarea pe timp de iarnă, când temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Aceast marcaj apare și pe anvelopele all season.
Un alt marcaj pe flancul anvelopelor de iarnă este un munte cu trei vârfuri cu un fulg de nea la interior (3PMSF), o inscripție folosită de producătorii de anvelope care certifică faptul că anvelopa a fost testată conform unor reglementări stricte la nivel internațional și că îndeplinește anumite standarde de siguranță. Conform modificărilor aduse codului rutier în anumite țări europene, începând din 2024 pe timp de iarnă se va putea circula doar cu anvelope marcate cu această pictogramă (3 Peak Mountain Snow Flake, 3PMSF). În acest moment, în România, legislația nu face referire la inscripția 3PMSF ci doar la MS.
Informații importante referitoare la calitățile anvelopei poți găsi și pe eticheta de produs. Conform noilor prevederi, noua etichetă trebuie să ofere informații despre eficiența la rulare, a consumului de combustibil și aderența pe carosabil ud. De asemenea, pe noua etichetă găsești și informații legate de zgomotul exterior de rulare.
Pe anvelope.ro, specialistul tău în anvelope, găsești pe stoc o gamă variată de anvelope de iarnă pentru orice tip de vehicul și stil de condus, adaptate tuturor nevoilor tale pentru această iarnă. Aici vei fi consiliat să-ți alegi anvelopele potrivite, iar cu ajutorul configuratorului de pe site vei putea compara toate opțiunile disponibile. Totul, în funcție de bugetul tău, bineînțeles.
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 6 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!