Actualitate
๐๐๐๐ญฬง๐ข๐ ๐๐จ๐๐ฎ๐ฆ๐๐ง๐ญ๐๐ซ ๐ ๐๐ข๐๐ฅ๐ข๐จ๐ญ๐๐๐ข๐ข ๐๐ฎ๐๐๐ญฬง๐๐ง๐ โ๐๐ข๐๐จ๐ฅ๐๐ ๐๐จ๐ซ๐ ๐โ, ๐ ๐๐ณ๐๐ ๐ฎ๐ง๐จ๐ซ๐ ๐๐ข๐ง๐ญ๐ซ๐ ๐๐๐ฅ๐ ๐ฆ๐๐ข ๐ฏ๐๐ฅ๐จ๐ซ๐จ๐๐ฌ๐ ๐ฅ๐ฎ๐๐ซ๐ฬ๐ซ๐ข ๐๐ฅ๐ ๐ญ๐ฎ๐ญ๐ฎ๐ซ๐จ๐ซ ๐ญ๐ข๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ซ๐ข๐ฅ๐จ๐ซ. ๐๐ฎ๐ฆ ๐ฉ๐ฎ๐ญ๐๐ญฬง๐ข ๐๐ฏ๐๐ ๐๐๐๐๐ฌ ๐ฅ๐ ๐๐ฅ๐?




Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opศiune viabilฤ pรขnฤ la apariศia NGAS

Forศele Aeriene ale SUA se confruntฤ cu o nevoie stringentฤ de a-ศi moderniza flota de avioane cisternฤ, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluศie disponibilฤ pe termen scurt, pรขnฤ la introducerea aeronavei de generaศie urmฤtoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanศul de aprovizionare ศi drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversatฤ de a achiziศiona mai multe KC-46
Conform unei notificฤri de justificare ศi aprobare (J&A) publicatฤ de Forศele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda pรขnฤ la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivatฤ de nevoia de a รฎnlocui flota รฎmbฤtrรขnitฤ de KC-135 Stratotanker ศi de a acoperi intervalul de timp pรขnฤ la disponibilitatea NGAS. Aceastฤ decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contracteazฤ cu Boeing pentru mai multe avioane cisternฤ fฤrฤ o competiศie deschisฤ.
Schimbฤri de strategie ศi prioritฤศi
Documentul detaliazฤ planurile iniศiale ale Forศelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternฤ prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite rฤspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat รฎntre Lockheed Martin ศi Airbus, care concura cu Boeing. Forศele Aeriene au constatat cฤ doar Airbus ศi Boeing (dupฤ retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „รฎndeplini parศial cerinศele preliminare” ale programului, inclusiv cerinศa ca o soluศie sฤ fie gata de implementare pรขnฤ รฎn anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la รฎnceputul anului 2025, Forศele Aeriene ศi-au schimbat direcศia, deoarece „ameninศฤrile globale รฎn evoluศie ศi prioritฤศile concurente ale DoD” au transformat NGAS รฎntr-o „prioritate”. รn acest proces, documentul menศioneazฤ cฤ Forศele Aeriene au constatat cฤ atรขt Boeing, cรขt ศi Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativฤ” pentru a รฎndeplini cerinศele programului iniศial de recapitalizare. Prin urmare, Forศele Aeriene au considerat cฤ opศiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesarฤ ศi finanศarea dezvoltฤrii platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunศat la cerinศele pentru un nou efort de avioane cisternฤ ศi a optat, รฎn schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 pรขnฤ cรขnd NGAS va fi disponibil, conform documentului. Aceastฤ decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativฤ pentru a รฎndeplini cerinศele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie รฎn decizia de a utiliza cerinศele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forศele Aeriene รฎnlocuiesc รฎn prezent flota รฎmbฤtrรขnitฤ de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrฤrile Pegasus รฎn baza unui contract existent sunt programate sฤ se รฎncheie รฎn 2030 – cu aproximativ ศase ani รฎnainte ca NGAS sฤ fie gata cel mai devreme. Pentru a continua รฎnlocuirea KC-135 cu avioane cisternฤ mai noi, Forศele Aeriene au nevoie de un avion cisternฤ care sฤ poatฤ acoperi acest interval de ศase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistฤ
Cu toate acestea, achiziศionarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui sฤ rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producศie ศi lipsa de materiale (DMSMS), รฎmpreunฤ cu uzura pieselor, care, conform documentului, afecteazฤ atรขt programul KC-46 actual, cรขt ศi extinderea acestuia. รn plus, documentul ridicฤ problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice ศi a software-ului, รฎn special atunci cรขnd drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producศiei KC-46.
Airbus rฤmรขne รฎn joc
รntr-o declaraศie pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menศinem soluศia noastrฤ doveditฤ de avioane cisternฤ ศi evoluศia sa, MRTT+. Airbus rฤmรขne angajat alฤturi de USAF, pe mฤsurฤ ce aceศtia continuฤ sฤ evalueze soluศia lor de realimentare aerianฤ de generaศie urmฤtoare.”
NGAS: รnapoi รฎn viitor
Soarta NGAS a fost incertฤ pรขnฤ de curรขnd, deoarece oficialii din administraศia Biden au declarat cฤ platforma ar putea fi prea costisitoare, รฎn timp ce bugetul FY26 al Forศelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare ศi dezvoltare.
Dupฤ cum reiese clar din document, Forศele Aeriene trateazฤ acum NGAS ca pe o nevoie criticฤ, deศi se menศioneazฤ cฤ „calea finalฤ cฤtre NGAS nu a fost รฎncฤ definitฤ, avรขnd รฎn vedere prioritฤศile concurente ale apฤrฤrii”. Programul a finalizat o analizฤ a alternativelor, se aratฤ รฎn document, deศi sunt รฎn curs de desfฤศurare activitฤศi suplimentare de colectare a informaศiilor pentru a rafina cerinศele.
Conform generalului John Lamontagne, ศeful Comandamentului de Mobilitate Aerianฤ al Forศelor Aeriene, serviciul a examinat o gamฤ largฤ de platforme potenศiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat ศi avioane cisternฤ stealth, cu „semnฤturฤ gestionatฤ” – pentru misiunea NGAS. Se aศteaptฤ ca platforma sฤ opereze รฎn medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puศine, iar sistemele de apฤrare aerianฤ sunt formidabile.
Industria se pregฤteศte pentru NGAS
Industria se pregฤteศte sฤ ofere Forศelor Aeriene candidaศi pentru realimentarea de generaศie urmฤtoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreศedinte ศi director general al misiunilor de mobilitate aerianฤ ศi maritime la Lockheed, compania se aศteaptฤ ca un avion nou, capabil sฤ supravieศuiascฤ, sฤ fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaศte ศi remediazฤ problemele de securitate ciberneticฤ la Platforma NGC2

Armata SUA a anunศat cฤ a atenuat o serie de riscuri de securitate ciberneticฤ descoperite รฎntr-o versiune incipientฤ a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obศinut de Breaking Defense.
Alarma trasฤ de ofiศerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie ศi semnat de Gabriele Chiulli, ofiศerul ศef pentru tehnologie din cadrul Biroului ศefului pentru Informaศii al Armatei, avertiza cฤ platforma NGC2 „รฎn starea sa actualฤ, prezintฤ deficienศe critice รฎn ceea ce priveศte controalele fundamentale de securitate, procesele ศi guvernanศa.”
Chiulli a scris cฤ armatei „รฎi lipseศte vizibilitatea ศi controalele necesare pentru a asigura securitatea ศi integritatea platformei”. El a adฤugat cฤ „se pare cฤ existฤ o grabฤ de a introduce capabilitฤศi รฎn sistem fฤrฤ o supraveghere realฤ sau un proces adecvat, ceea ce creศte riscul pe mฤsurฤ ce acest sistem รฎl amplificฤ ศi mai mult.”
Reacศie rapidฤ ศi mฤsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense cฤ, รฎn cele trei sฤptฤmรขni de la redactarea ศi distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, ศeful pentru informaศii al armatei, รฎntr-un comunicat. El a adฤugat cฤ „procesele simplificate de securitate ciberneticฤ au fost capabile sฤ identifice rapid ศi sฤ asiste biroul programului ศi furnizorul รฎn trierea vulnerabilitฤศilor de securitate ciberneticฤ ศi รฎn implementarea mฤsurilor de atenuare.”
Integrarea securitฤศii cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, ศeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea ciberneticฤ ศi reศelele, a susศinut cฤ identificarea timpurie a acestor deficienศe face parte din procesul intenศionat al serviciului ศi cฤ au fost luate mฤsuri pentru a le corecta.
„Trebuie sฤ includem securitatea ciberneticฤ de la รฎnceput รฎn proces ศi cred cฤ asta am fฤcut”, a spus Rey รฎntr-un interviu recent. „Aceasta este o nouฤ capacitate ศi am gฤsit un risc ศi l-am atenuat imediat. Cred cฤ este o veste bunฤ pentru noi รฎn viitor. Dacฤ vom continua sฤ privim lucrurile รฎn acest mod ศi procesele noastre funcศioneazฤ, sunt mulศumit.”
NGC2: Prioritatea numฤrul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numฤrul unu a serviciului รฎn materie de modernizare ศi este conceput pentru a oferi comandanศilor ศi unitฤศilor o nouฤ abordare a gestionฤrii informaศiilor, a datelor ศi a comandamentului ศi controlului cu arhitecturi agile ศi bazate pe software.
รn iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril ศi unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul รฎntregii divizii la Project Convergence Capstone 6 รฎn aceastฤ varฤ, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin ศi echipa sa au obศinut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementalฤ ศi adฤugare de capabilitฤศi
Pe mฤsurฤ ce armata urmฤreศte sฤ extindฤ prototipul Anduril la nivelul รฎntregii divizii, Divizia 4 Infanterie a รฎnceput o serie de evenimente de tip sprint รฎntre acum ศi Project Convergence pentru a adฤuga incremental capabilitฤศi. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficienศe identificate รฎn Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile รฎnainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupฤri, al cฤror „efect cumulativ” era cฤ NGC2 pฤrea mai degrabฤ o „cutie neagrฤ” รฎn care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau vฤd pe reศea.
„Lipsa de guvernanศฤ รฎnseamnฤ cฤ nu existฤ o persoanฤ sau o entitate responsabilฤ pentru acceptarea acestui risc รฎn numele armatei”, se aratฤ รฎn document. „Avรขnd รฎn vedere postura actualฤ de securitate a platformei ศi a aplicaศiilor terศe gฤzduite, probabilitatea ca un adversar sฤ obศinฤ acces persistent nedetectabil la platformฤ necesitฤ ca sistemul sฤ fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului ศi a responsabilitฤศii, codul sursฤ neverificat ศi vulnerabil pentru aplicaศiile terศe, lacune critice รฎn guvernanศฤ ศi igiena de bazฤ a securitฤศii ศi lipsa guvernanศei datelor.
Prima deficienศฤ evidenศiatฤ a menศionat cฤ sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce รฎnseamnฤ cฤ, odatฤ ce unui utilizator i se acordฤ acces, acesta ar avea acces nerestricศionat la toate aplicaศiile ศi la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de รฎncredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecศiune criticฤ de securitate care ar putea duce la un potenศial acces ศi utilizare abuzivฤ a informaศiilor clasificate.
รn ceea ce priveศte aplicaศiile terศe, memo-ul noteazฤ cฤ Serviciul Federal de Cloud Palantir care gฤzduieศte aplicaศiile รฎntr-o metodologie de gฤzduire a containerelor nu a fost evaluat de armatฤ sau de o politicฤ a CIO a armatei care sฤ susศinฤ funcศia de conductฤ deศinutฤ/operatฤ de contractant. Niciuna dintre aplicaศii nu a fost supusฤ scanฤrii de rutinฤ a securitฤศii aplicaศiilor web.
Memo-ul a susศinut cฤ sistemul funcศioneazฤ cu vulnerabilitฤศi cunoscute, neatinuate, similar cu desfฤศurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fฤrฤ un proprietar clar al misiunii care sฤ รฎศi asume responsabilitatea pentru securitatea operaศionalฤ a sistemului, memo-ul a avertizat cฤ securitatea va fi compromisฤ.
Mฤsuri concrete ศi rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau cรขnd a fost abordatฤ fiecare presupusฤ deficienศฤ, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcศionat bine, potrivit lui Garciga. El a menศionat cฤ procesele simplificate de securitate ciberneticฤ au permis ca Ivy Sting 1 sฤ „avanseze fฤrฤ รฎntรขrziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtฤtor de cuvรขnt al armatei, a declarat cฤ „armata este รฎntr-o transformare unicฤ รฎn generaศie pentru a oferi soldaศilor noศtri capabilitฤศile de care au nevoie rapid.”
„Dupฤ cum s-a demonstrat รฎn acest caz, postura noastrฤ proactivฤ de securitate ciberneticฤ este conceputฤ pentru a identifica riscurile ศi a le atenua, minimizรขnd รฎn acelaศi timp efectele asupra forศei”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptฤ pentru contracte pe piaศa UAV-urilor attritabile, รฎn ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICฤ LA MITITELU! Corupศii din Poliศia Penitenciarฤ, รฎn corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploieศti: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute โ Un director cu „APT Limitat” la decenศฤ!
-
Exclusivacum 16 ore
Dezamฤgire รฎn Poliศie: Tineri poliศiศti vor sฤ renunศe din cauza presiunii, lipsei de sprijin ศi salarizฤrii precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiศia imobiliarฤ romรขnฤ: O nouฤ modฤ โ Morศii dau case, judecฤtorii pupฤ cruci, poliศia acoperฤ hoศii!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” ศi justiศia „somnoroasฤ”: Ploieศtiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panicฤ รฎn MAI: Guvernul vrea creศterea vรขrstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizeazฤ asupra riscurilor ศi inechitฤศilor
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliarฤ ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mฤrฤศeศti”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalitฤศii de la Ploieศti โ Cum Nan ศi gaศca au transformat โbฤutura fericiriiโ รฎntr-un cocktail Molotov de otrฤvuri ศi minciuni!