Connect with us

Exclusiv

Despre secretizarea ticaloasa a salariilor pilelor si sinecurilor din ASF/Parlamentul tace (I)

Publicat

pe

Unul dintre primele lucruri pe care m-am straduit (si reusit) in 2013, cand am devenit pentru o scurta perioada de timp purtator de cuvant al Autoritatii de Supraveghere Financiara a fost transparenta publicarii salariilor.

Am reusit atunci sa conving conducerea proaspetei infiintate ASF sa nu isi ascunda salariile, dand aproape imediat un comunicat de presa privind nivelul acestora.

In discutiile privind publicarea declaratiilor de avere, am reusit atunci sa conving pe toata lumea ca veniturile institutiei publice ASF trebuie publicate in declaratiile de avere. Asta i-a enervat pe multi din ASF/pretendenti la ASF, inclusiv din BNR. O asemenea transparenta nu mai existase, vreodata.

Transparenta asta i-a enervat si pe unii din SRI (serviciu care a avut tot timpul inflitrati, poate ca pe unii dintre ei ii gasim acum si la conducerea unor SIF-uri). Pentru ca o data facute publice TOATE salariile prin declaratiile de avere depuse în 2014 pentru anul 2013 (ASF s-a infiintat efectiv in Aprilie 2013), disparea un obiect de santaj.

Ba chiar in decembrie 2013, Consiliul ASF avea propunerea de desfiintare a salariilor 13 si 14 din ASF (prima anuală și prima de vacanță), ceea ce i-a disperat și mai mult.

Decizia desființării celor 2 prime i-a facut pe cei care erau enervati ca ASF incepuse sa devina o autoritate functionala (descoperise si actiona in privinta sifonarilor de bani publici de la Astra Asigurari si Carpatica), astfel incat au fugit repede la hotnews sa dea o lista de ,,salarii”, in buna parte falsificata – spre exemplu cea care pretindea ca Daniel Daianu avea un salariu net de 72.000 de Euro. In fapt Daianu, ca prim-vicepresedinte ASF avea un salariu net de circa 12.000 de Euro, dar, asa cum imi scria un cititor sugubat, grabit sa isi recupereze ,,pierderea” in urma ,,investitiei” prin brokerul Sima (circa 200.00 de Euro), a tinut sa incaseze intr-o singura luna ambele prime, alaturi de salariu, deci circa 36.000 de euro net).

Am vorbit atunci cu Daianu si i-am explicat ca trebuie sa fie transparent si sa anunte, de preferat prin purtatorul de cuvant, care este exact situatia veniturilor lui ,,de 72.000 de Euro”, respectiv salariul si cele 2 prime, despre care Consiliul a decis ca in 2013 este ultimul an de plata a lor, urmand sa fie desfiintate pentru 2014. Si mai ales, ca trebuie sa explice ce face el de banii astia ca prim-vicepresedinte ASF. Daianu nu a vrut sau nu a putut niciodata sa explice ce face el de banii astia si prin urmare a ales sa iasa de unul singur in presa, ca el da primele inapoi, ca si cand le-ar fi furat. Am povestit mai pe larg aici:

Transparenta a inceput sa se sfarseasca o data cu venirea ca Presedinte ASF a lui Misu Negritoiu, fostul lucrator in comertul exterior al Securitatii anti-NATO,

In prima conferinta de presa ca nou Presedinte ASF, Mise Negritoiu mintea jurnalistii ca el nici nu stie ce salariu are (semnase deja contractul si stia exact pe ce salariu/indemnizatie venise).

A mintit. Pentru ca in ultima conferinta de presa a precedentului Presedinte (Dan Radu Rusanu), acesta anuntase ca a propus Consiliului ASF taierea la jumatate a salariilor Consiliului – astfel incat Presedintele sa nu mai fie platit cu 14.000 Euro net/lună (anuntat inca din mai 2013, cu mult inainte scurgerii de catre persoane apropiate SRI ,,in presa” a unei liste cu multe deformări de salarii, dar care in esenta arata ca nu exista salarii de 72.000 de Euro pe luna sau 50.000 de Euro pe luna.

Transparenta privind decizia publicarii in mai 2013 intai a salariilor Consiliului ASF (Dan Radu Rusanu a fost extrem de deschis la aceasta propunere si a implementat-o inca din mai 2013), i-a enervat pe multi. De fapt, pe toti. Si mai ales pe cei din BNR, Adrian Vasilescu fiind trimis de fostul turnator al Securitatii Manole sa minta si sa spuna ca eu bat campii cand spun ca salariile din ASF sunt conform Legii si mai mici decat cele din BNR.

Manole si Vasilescu au perceput transparenta impuso de mine exact asa cum ma asteptam sa o perceapa: normalitatea publicarii se intorcea ca un bumerang si reprezinta o presiune IMENSA pe BNR, ca sa isi publice si ei salariile.

Presiunea s-a materializat cativa ani mai tarziu, cand s-a dovedit ca, aprarile lui Manole prin Vasilescu ca ,,Isarescu castiga 10.000 de Euro pe luna” sunt mincinoase. Isarescu castiga de multi ani peste 15.000 de Euro pe luna, iar in 2014, anul cu pricina, avea un venit net de peste 18.000 de Euro pe luna, asa cum am demonstrat fara dubiu in septembrie 2016:

Mișu Negrițoiu a reintrodus de îndată salariile 13-14 anulând practic propunerea din Consiliu din decembrie 2013. Ele au rămas și în anul 2020, când la conducerea ASF a venit o frauda științifică și chiar financiară (din perspectiva furtului de TVA de la Poșta Română), plagiatorul Nicu Marcu.

Nicu Marcu și-a ales imediat un șef de cabinet retras intempestiv din postura de adjunct al directorului SRI, la 55 de ani, George Viorel Voinescu. De fapt, e discutabil. Poate generalul SRI si-a ales un Președinte ASF, având în vedere că Mișu Negrițoiu subordonase deja instituția SRI-ului prin protocolul semnat în mai 2014.

Una din primele decizii ale celor 2 referitoare la salarii? Să nu mai fie publicate salariile funcționarilor dar și pilelor/sinecuriștilor din ASF. Cei fără calificare reală, angajați/promovați ca recompensă. Gen Tudy de la BNR, cel care i-a prilejuit lui Isarescu sa iasa ca rezultatele angajarii pretendentului Zavorancei, pe fata. Primul episod despre secretizarea salariilor din ASF îl găsiți azi publicat în Ziarul Bursa, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani. (Crsitina T.).

 

Exclusiv

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Publicat

pe

De

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am dezvaluit (ziarul de investigatii Incisiv de Prahova) că Sistemul Național Antigrindină (SNAG) e o glumă proastă, o gaură neagră pentru buget și o șmecherie pentru băieții deștepți.

Dar acum, Incisiv de Prahova a tras cortina și a descoperit o realitate mai sinistră: nu doar că rachetele astea erau inutile, dar s-ar putea să ne fi transformat țara într-un poligon de încercare pentru secetă, cu rezultate „excelente” în defavoarea noastră! Oare cine râde ultimul? Ăla cu salariul de 20.000 de lei, evident!

Operațiunea „secetă asigurată”: Cum ne-am bătut joc de norii cu ploaie

Ne-am lăudat cu un „scut” antigrindină, un fel de Superman atomic pentru nori. Dar datele, dumnezeu să le ierte, povestesc altceva. Pe hârtie, zeci de milioane de euro, mii de rachete, știi tu, povestea clasică. În realitate, un monument al incompetenței și, acum, al sabotajului climatic. Studiile noastre repetate (sursa: Incisiv de Prahova) au tot arătat că HG 256/2010 a fost mai degrabă un ghid despre „cum să umpli buzunarele statului cu aer”, decât un plan serios. Dar acum avem cifrele negru pe alb, direct de la Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova), care arată că, în loc să ne apere, sistemul ăsta… ne-a uscat!

În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),  (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite,  aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.

Hai să râdem puțin cu cifrele astea „îngrozitoare” ale grindinei 🙂:

Tabelul distrugerii controlate (sau incontrolabile?): Grindina în Prahova (2015-2025)

An Suprafață Afectată de Grindină (ha)
2015 526
2016 152
2017 70
2018 251.14
2019 2287
2020 1.73
2021 320.3
2022 1193.32
2023 241.41
Medie 2015-2023 560.32 ha (cu rachete deștepte)
Abatere Standard 738.017 ha (adică „aleatoriu”, cum zic savanții)
2024 313.34
2025 459.84
(Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova)

Vedeți?

Media e de 560 de hectare, dar „sare” cu 738 de hectare! E ca și cum ai zice că ai un ceas precis, dar el arată ora exactă doar o dată pe an, prin pură întâmplare! Sistemul nostru „științific” nu controlează nimic, ba mai mult, face ca fenomenul să fie și mai imprevizibil. O muncă de Sisif, dar plătită regește!

Maldivele domnului Manole: 20.000 de lei pentru tăcerea ce usucă pământul

Și culmea ironiei! În timp ce domnii de la Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) își vedeau de „treaba” lor, adică de încasat salariile de nababi (domnul director Dragoș Manole, 20.000 de lei pe lună, pentru cine nu știe de unde-i bate vântul), poporul se confrunta cu o problemă mult mai serioasă: seceta!

Da, ați citit bine. În timp ce ei numărau nori și rachete (sau ce mai numărau, că activitate n-a fost), pământul nostru se usca la soare. Căci, dragi prieteni, comparați asta:

Tabelul secetei noastre dragice (și a incompetenței lor comice): Prahova (2015-2025)

An Suprafață Afectată de Secetă (ha)
2015 4.170
2016 4.493
2017
2018 4.130
2019 4.437
2020 44.553 (an „bogat” în rachete și secetă!)
2021 299.29
2022 15.066
2023
2024 34.957 (an „bogat” în rachete și secetă!)
Medie 2015-2024 14.013.16 ha (cu „protecție” antigrindină)
Abatere Standard 16.636.47 ha (adică secetă „la noroc”, dar cu rachete)
2025 7.018 ha (fără rachete, miracol!)
(Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova)

Pământul vorbește: Fără voi e mai bine! (Recole record și ploaie spontană)

Acum vine partea în care îți cade fața de tot. În 2025, ce credeți? Sistemul antigrindină a fost OPRIT. COMPLET. Nici o rachetă, nici o „intervenție științifică”, nici o bazaconie! Și, stupoare!

  • Grindina? Mai puțină! 459 ha, sub media anilor cu rachete!
  • Seceta? Redusă la JUMĂTATE față de media ultimului deceniu! 7.018 ha!
  • Producțiile agricole? Au EXPLODAT! Grâu la 8.000 kg/ha, rapiță la 4.500 kg/ha, porumb peste 6.500 kg/ha! RECORDURI ISTORICE!

Cu alte cuvinte: în absența „salvatorilor” noștri cu rachete, Pământul a înflorit!

Ați înțeles?

Când statul s-a dat la o parte, natura și-a făcut treaba.

Asta nu e doar o ineficiență, asta e un semnal de alarmă care urlă! Rachetele astea cu iodură de argint, departe de a ne proteja, par să fi sabotat vremea, să fi alungat ploaia și să fi secat producțiile, exact ca un plan diabolic de distrugere lentă a agriculturii românești. Și totul sub ochii noștri, sub pretextul „științei” și cu salariile noastre!

DNA, trezește-te! Mirosul de deșert e prea puternic!

E timpul ca justiția să nu se mai prefacă a ploua cu amenzi mărunte. Cazul SNAG nu e doar despre bani sifonați, e despre un potențial atac la siguranța alimentară a României, un atac la climatul nostru, un atac la viitorul copiilor noștri! Cum a fost posibil ca timp de un deceniu să se finanțeze un sistem care, conform datelor, pare să fi făcut mai mult rău decât bine? Cine a dat undă verde la „deșertificarea” sub acoperire? Cine a încasat comisioane pe secetă?

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a oprit sistemul. Bun! Dar acum e momentul să-l curețe! Să scoată la lumină toți „meteorologii” de carton și „șefii” de la butoane care și-au bătut joc de munca fermierilor și de banii statului. Să-i trimită pe hoți la Bălăcăneanca, nu în Maldive, și să recupereze fiecare leu din acest jaf colosal!

Pământul nostru a demonstrat-o: mai bine singur și fără „ajutor” decât cu voi! Iar noi, cei de la Incisiv de Prahova, vom reveni, până când fiecare rachetă aruncată fără rost și fiecare salariu imoral va fi justificat în fața legii și a bunului simț! Să curățăm grădina de buruieni, chiar dacă sunt îmbrăcate în costume scumpe și se prefac că plouă cu soluții! Vom reveni! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Publicat

pe

De

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de fier. Dar realitatea din spatele zidurilor DGPMB, așa cum o devoalează rapoartele interne și, mai nou, un document incendiar al Serviciului Control Intern (SCI), transformă mitul într-o farsă tragicomică. Pare că la SAS, singurele „acțiuni speciale” sunt cele îndreptate împotriva propriilor angajați, iar legea e interpretată nu de coduri, ci de „inelul magic” al șefilor și de pixul zelos al comisiilor interne.

Dansul birocratic al absurdității: Polițistul contra măcelăriei de hârtie (cu febră la copii, desigur!)

Cel mai recent episod din saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș, polițistul cu 18 ani de experiență, decorat cândva cu „Foarte Bine”, vine sub forma unui „RAPORT DE CERCETARE PREALABILĂ” (nr. 127529 din 03.02.2025, emis de Serviciul Control Intern al DGPMB). Verdictul? „Neglijență manifestată în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu” pentru că domnul agent a îndrăznit să… refuze să semneze la foc automat un morman de documente!

Imaginați-vă scena demnă de Caragiale: pe o parte, un șef ierarhic sau un agent cu „funcție de execuție” – conform raportului – care întinde un teanc de cel puțin șapte documente vitale: de la instrucțiuni de tragere și manipulare a armamentului (IGPR 40/2020, DGPMB 1027/2024), la proceduri tactice de intervenție (PS-IGPR-SIIAS-08, PS-IGPR-SIIAS-12) și protecție balistică. Pe cealaltă parte, polițistul Bendriș, care, culmea, are „tupeul” să ceară timp să le citească, să le înțeleagă, să le asimileze, înainte de a-și asuma responsabilitatea prin semnătură. Căci, zice omul, „odată semnate, incumbă o responsabilitate a semnatarului de cunoaștere în profunzime”. Logică elementară, am zice. Dar nu și la SAS!

Serviciul Control Intern, cu o seriozitate desprinsă din romanele lui Kafka, respinge obiecțiile agentului, replicând că acesta „nu a manifestat în nici un moment disponibilitatea de a-i fi prelucrate/reprelucrate documentele” și că „nu a solicitat timp pentru a studia materialele respective, în prezența celor desemnați cu această activitate sau chiar în particular.” Adică, domnul polițist trebuia să „pună mâna” pe ele și să le semneze pe loc, altfel e indisciplinat! Și, desigur, faptul că ambii copii ai agentului au necesitat spitalizare și că acesta a fost sub presiune emoțională nu reprezintă o scuză. Termenul e termen! Umanitate? Ce e aia?

Când sefii joacă „Inelul Magic” cu carierele, iar psihologii sună la psihiatrie (fără scuze medicale!)

Să nu uităm că acest nou „cap de acuzare” vine pe fondul unei hărțuiri sistematice, descrise deja pe larg de presa independentă, inclusiv de Incisiv de Prahova.

Ni se reamintește că agentul Bendriș a fost semnalat de două ori la Biroul Psihologie pentru „comportament dezadaptativ” de către șeful său, comisarul-șef Daniel Giurgiuveanu. Un șef care, în „aprecierea” sa oficială – un document aproape un rechizitoriu de caracter – îl descrie pe Bendriș ca fiind „dificil”, „respins de colectiv”, „manipulativ”, „imprevizibil” și care „nu-și mai înțelege contextul profesional în care lucrează”.

Ironia devine însă tragică: același raport de cercetare prealabilă ne confirmă că în martie 2024, agentul Bendriș a fost avizat „apt condiționat”, cu recomandări de restricționare a dreptului de a utiliza armamentul și munițiile, de a conduce autospecialele de intervenție și de efectuare a unui consult medical de specialitate. Deci, un polițist este acuzat de neglijență pentru că nu semnează proceduri legate de utilizarea armamentului și intervențiile speciale, în timp ce el însuși are deja restricții pe aceste aspecte! Oare cum trebuia să semneze pentru „cunoașterea la perfecție a armamentului” pe care nu avea voie să-l folosească? Mai mult, dacă, așa cum susține conducerea, Bendriș nu cunoaște armamentul și a fost evaluat „necorespunzător” la tragere, de ce nu i s-a acordat timp să studieze, ci a fost presat să semneze „fără a citi conținutul”?

Ah, și să nu uităm, dl. Bendriș „nu deține calitatea de organ de cercetare penală al poliției judiciare”. Dar i se cere să semneze că-i e limpede tactica de interceptare a „suspecților deosebit de periculoși, posibil înarmați” de parcă ar fi pe front!

Circul „Controlului Intern”: Instituția care se autodenunță și-apoi pedepsește victima (cu OSKAR pentru complicitate!)

Și acum, cireașa de pe tort, cea mai scandaloasă dintre toate! Cele patru articole precedente (publicate de Incisiv de Prahova – (aici), (aici), (aici), (aici), etc) au dezvăluit că, în urma verificărilor propriului Serviciu Control Intern (SCI), s-a formulat o sesizare din oficiu către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! Obiectul? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023”, documentul „secret” pe baza căruia Bendriș a fost inițial suspendat!

Tradus în limbaj de mahala, exact cum bine punctează sursa noastră internă: instituția l-a suspendat pe Bendriș pe baza unui document pe care nu i l-a arătat, iar apoi PROPRIA INSTITUȚIE a sesizat Parchetul că acel document ar putea fi FALS și ar constitui ABUZ în serviciu!

Acum, aceeași instituție, prin același Control Intern, îl acuză disciplinar pe polițist pentru că nu a semnat alte documente! E ca și cum te-ar băga la pușcărie pentru o infracțiune, ar constata că actul de acuzare e fals, dar te-ar pedepsi oricum pentru că ai refuzat să semnezi condamnarea!

„Ce pot să zic, bă, băieți, să înceapă dansul, așa de Sărbători să vă puneți pe drumuri pe timpul și banii voștri, mulțumiți că l-ați ajutat pe un  mic moțat să se folosească de voi, care voi să trageți acum pentru el. Artificii, popcorn și ochelari de soare la SAS.” – scrie o sursă din interior. Este o acuzație directă la adresa celor care „au acceptat să devină cârpe de șters pe jos pentru a fi numiți șefi” și care, probabil, au primit și un „OSKAR de 50%” pentru complictate, semnând „documente oficiale în fals”.

Justiția, arena ultimă: Popcorn și artificii pentru un spectacol tragicomic

Acest „RAPORT DE CERCETARE PREALABILĂ”, datat 03.02.2025, nu este doar un document administrativ. Este o piesă crucială în dosarul pe care agentul-șef Bendriș l-a deschis deja la Tribunalul București, contestând abuzurile la care a fost supus. El demonstrează, fără echivoc, că sistemul nu este doar disfuncțional, ci activ ostil față de angajații săi incomozi.

Ne întrebăm retoric, și nu numai:

  • Va lua act Justiția de aceste flagrante contradicții interne?
  • Va investiga Parchetul (și DNA, de ce nu?) acea sesizare inițială a Controlului Intern, care arată că chiar DGPMB se acuză singură de fals și abuz?
  • Vor fi trași la răspundere „șefii” care joacă de-a „inelul magic” cu destinele subalternilor, și „psihologii” care, conform unor relatări anterioare, se comportă mai degrabă ca niște călăi?

Cazul agentului Bendriș nu mai este doar povestea unui singur polițist. Este oglinda unui sistem putrezit, unde „integritatea” e un cuvânt golit de sens, iar „profesionalismul” e îngropat sub mormane de hârțoage semnate sub presiune. Este timpul ca acest „spectacol tragicomic” să se încheie, iar responsabilii să treacă de la catedra de „Abuzuri și Toxicomanie Managerială” direct în fața legii. Poate așa, SAS va redeveni o forță de elită, nu o fabrică de cazuri penale interne. Vom reveni, cu popcorn și ochelari de soare, căci dansul abia începe! Vom reveni! (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Publicat

pe

De

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat de mecanisme ruginite și ignoranță legislativă crasă. Un nou episod de grotesc juridic, demn de o farsă de proaste maniere, ne este oferit de peregrinările legale ale domnului POP IONUT-COSTIN, un cetățean curajos, dar, se pare, prea credul că regulile jocului sunt valabile pentru toată lumea. O poveste în care logica elementară a fost abandonată în favoarea unui „formalism” atât de obtuz încât frizează deliberarea, totul culminând cu o clasare scandalos de ușoară a unui dosar penal.

„Competența teritorială”, un concept obsolet?

Sau cum se plimbă dosarele de la Prahova la București, când le convine unora! (aici)

Domnul POP IONUT-COSTIN, reclamantul în această odisee judiciară, a contestat cu vehemență o Ordonanță de Clasare, acuzând că ancheta a fost condusă de un organ de urmărire penală complet necompetent teritorial. Este vorba despre Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București, instituție care, se pare, a decis să ignore un detaliu minor: locul săvârșirii infracțiunilor reclamate a fost Rafinăria PETROBRAZI, județul Prahova. Conform, atenție, art. 41 alin. 1 lit. a și alin. 2 și 5 din Codul de Procedură Penală, competența teritorială este stabilită, imperativ, în primul rând de… „locul săvârșirii infracțiunii”! Simplu, clar, de necontestat, am crede.

Dar nu și pentru domnul Prim-Procuror, care, cu o lejeritate uluitoare, a trecut peste aceste prevederi clare.

A preferat să susțină că Parchetul Sectorului 1 este „competent”, invocând (greșit, conform sursei noastre) Art. 41 alin. 1 lit. c, pe motiv că „societatea reclamată [FALCK FIRE SERVICES S.R.L.] având sediul în București, Sector 1”. Adică, pe românește, dacă o infracțiune se petrece la Petrobrazi, dar firma are sediul în București, judecăm la București? O logică flexibilă, adaptabilă, probabil, după… interese. Este ca și cum ai judeca un accident rutier din Constanța la Timișoara, doar pentru că mașina implicată este înmatriculată acolo! Un precedent periculos sau doar o neglijență grosolană? Domnul POP IONUT-COSTIN înclină spre prima variantă, și pe bună dreptate.

„Clasarea Academică”: O Singură Fraza pentru un Adevăr Îngropat sub Formalități!

Dacă „excepția de ordine publică” privind competența a fost călcată în picioare, pe fondul cauzei, lucrurile devin de-a dreptul caraghioase. Domnul POP IONUT-COSTIN, reclamantul, a invocat o clasare a cauzei fără o cercetare temeinică, cu o încălcare flagrantă a Art. 5 și Art. 100 din Codul de Procedură Penală, care statuează obligația organului de urmărire penală de a afla adevărul și de a administra probe.

Însă, conform sursei noastre, în ciuda plângerii formulate de dl. POP IONUT-COSTIN împotriva Ordonanței de Clasare cu nr. 3654/P/2021, din 04.01.2023, domnul Prim-Procuror, dând dovadă de un „formalism” de manual, a decis să-și însușească pur și simplu soluția. Culmea birocrației! Printr-o singură frază, de o generalitate uluitoare, a stabilit că „pe fondul cauzei constat că soluția dispusă este legală și temeinică în raport de actele de urmărire penală efectuate, procurorul de caz apreciind în mod corect materialul probator întocmit în cauză, făcând totodată o corectă aplicare a dispozițiilor art. 16 alin. 1 lit. b) teza I Cod Proc. Pen”. Fără să menționeze, firește, care sunt aceste acte sau probe concrete, ci doar generic. O sentință-ghicitoare!

Două luni de verificare (în loc de 20 de zile, cum prevede Art. 338 Cod Proc. Pen.) pentru un asemenea deznodământ? E o glumă proastă cu justiția în rol principal.

De la martorii incompetenți la probe fantomă: Radiografia unei anchete „la aparență”

Suspiciunea rezonabilă că nu s-a dorit aflarea adevărului este alimentată de o serie de „omisiuni” care, adunate, par a forma un tablou complet al neglijenței deliberate:

  • Singurul martor audiat?
  • Un reprezentant al FALCK FIRE SERVICES S.R.L., fără studii sau atribuții tehnice relevante, un Director Economic, al cărui rol în stingerea incendiilor sau instruirea personalului rămâne un mister. O audiere formală, pentru „bifă”.
  • Martori-cheie ignorați:
  • Deși domnul DUMITRESCU ADRIAN, șef serviciu prevenire și situații de urgență la PETROM S.A., Rafinăria Petrobrazi, fusese nominalizat ca persoană autorizată și crucială, nu a fost audiat. Detalii esențiale au rămas, așadar, în umbră.
  • Falsuri (posibile) în acte, ignorate:
  •  Fișele privind situațiile de urgență, unde se presupunea că personalul era instruit periodic de FALCK FIRE SERVICES S.R.L., nu au fost verificate. Nici măcar o expertiză grafoscopică, esențială pentru a verifica dacă semnăturile aparțin persoanelor instruite sau, și mai grav, dacă numele domnului POP IONUT-COSTIN a fost trecut acolo sub constrângere, cum chiar acesta a reclamat. O acuzație gravă, de constrângere la fals, tratată cu o ignoranță demnă de un tablou absurd!
  • D.S.U. București, un detaliu nesemnificativ:
  • Un act de control de la Departamentul pentru Situații de Urgență București, care confirmase anterior neregulile semnalate de domnul POP IONUT-COSTIN și dispusese măsuri administrative împotriva FALCK FIRE SERVICES S.R.L., nu a fost solicitat. De ce să aduci probe concludente, când poți să te bazezi pe declarația „nesinceră” a unui domn Radu Florentin, reprezentant al firmei acuzate, declarație necoroborată cu nimic?

Servicii „invizibile”, facturi „reale” și prejudicii ignorate: O comedie neagră cu bani publici

Un alt aspect grav, trecut sub tăcere de „anchetatori”, este cel financiar. Nu s-a cercetat dacă a existat un prejudiciu adus Rafinăriei PETROBRAZI, județul Prahova, din cadrul PETROM S.A., prin facturarea și încasarea unor servicii de instruire și pregătire fictive. Lunar, facturi pentru „servicii” care nu erau prestate, cu semnături falsificate și persoane trecute în acte deși lipseau! O gaură neagră în buget, ignorată cu bună știință.

Și, cireașa de pe tortul incompetenței: reclamantul însuși, domnul POP IONUT-COSTIN, deși și-a declinat identitatea și a fost inițiatorul demersului, nu a fost niciodată citat sau audiat pentru a furniza informații suplimentare. Oare justiția se face fără cel care o cere?

În concluzie, cazul domnului POP IONUT-COSTIN este o palmă usturătoare dată în obrazul justiției române, o demonstrație că uneori, Codul de Procedură Penală este doar un bibelou pe raft, iar adevărul, o simplă opțiune. Câtă vreme asemenea „formalism” primează în fața aflării adevărului și a respectării legii, cetățeanul de rând va rămâne, etern, un Sisif al birocrației, împingând o piatră care se rostogolește mereu înapoi, sub râsetele amare ale unui sistem care pare că își bate joc de el însuși. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv19 ore ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusiv19 ore ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusiv19 ore ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusiv19 ore ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusiv19 ore ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv3 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Exclusiv4 zile ago

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar,...

Exclusiv4 zile ago

Labirintul juridic al MAI: Când „inteligența asimptomatică” dictează legea

În analele deja legendare ale absurdului administrativ românesc, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) pare să-și fi asigurat un loc de cinste,...

Exclusiv4 zile ago

Mașina de poliție, „autoservire” personală pentru un sef

Sindicatul Europol denunță abuzuri fără precedent la Moldova Nouă Un nou scandal zguduie Poliția Română, scos la iveală de Sindicatul...

Exclusiv4 zile ago

„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal

Un avertisment sumbru a fost lansat de la vârful Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde directorul general, Bogdan Burcu, a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv