Featured
Inovație navală majoră: Anduril și Hyundai Heavy Industries forjează alianța pentru flota de drone a marinei SUA
Compania americană de tehnologie de apărare Anduril și constructorul naval sud-coreean Hyundai Heavy Industries (HHI) au anunțat astăzi un parteneriat strategic. Obiectivul lor este de a proiecta o nouă clasă de drone maritime, cu speranța de a câștiga un loc în cel mai recent program al Marinei SUA pentru nave de suprafață fără pilot.
O alianță strategică pentru viitorul maritim
Colaborarea dintre Anduril, o firmă americană de tehnologie de apărare cu o creștere rapidă, și HHI, un gigant sud-coreean în construcții navale, marchează o etapă importantă în dezvoltarea capacităților navale autonome. Această alianță își propune să răspundă nevoilor în evoluție ale Marinei SUA, într-un context în care superioritatea maritimă este tot mai dependentă de sistemele fără pilot.
Dronele de suprafață autonome: Versatilitate și modularitate
„Nava de suprafață autonomă (ASV) a Anduril și HD Hyundai este construită pentru modularitate, rapiditate de producție și flexibilitate misiunii. Designul său cu arhitectură deschisă suportă încărcături utile interschimbabile, permițând aceleiași nave să execute misiuni de informații, supraveghere, atac, război electronic și alte misiuni prin reconfigurare rapidă”, se arată într-un comunicat al firmei americane. În plus, „suprastructura centrală distinctivă a navei oferă un câmp vizual neobturat de 360 de grade, permițând o conștientizare situațională continuă și o performanță optimă a încărcăturii utile.” Această viziune este perfect aliniată cu programul Modular Attack Surface Craft (MASC) al Marinei SUA, care își propune o familie de nave fără pilot, capabile să transporte diverse încărcături și să fie construite și reparate rapid în cantități mari (sursă: Breaking Defense).
Reconstruirea capacității navale americane
Primul prototip al ASV-ului cu utilizare duală este în prezent fabricat în Coreea de Sud, valorificând „capacitatea industrială [a HHI] pentru a valida designurile, a integra sistemele de propulsie și energie, a automatiza funcțiile navei cu autonomie și a pregăti producția în SUA înainte de prima sa călătorie”, conform declarației Anduril. Versiunile viitoare, inclusiv varianta MASC, vor fi construite integral în Statele Unite. Anduril a investit zeci de milioane de dolari pentru a revigora un șantier naval anterior retras din activitate în regiunea Pacificului de Nord-Vest, la fostul șantier naval istoric Foss din Seattle, Washington. Fostul șantier naval Foss și-a închis operațiunile în octombrie 2021, citând o „evaluare regulată a liniilor de afaceri”.
Un răspuns la provocările geopolitice
Închiderea numeroaselor șantiere navale comerciale și de apărare în ultimele decenii a devenit o preocupare tot mai importantă pentru conducerea Pentagonului, care citează frecvent producția de nave mult mai mare a Chinei în comparație cu Statele Unite. Anduril crede că Pacificul de Nord-Vest este o piață ideală pentru noua sa producție de drone maritime. „Pacificul de Nord-Vest, cămin al moștenirii de război a Șantierelor Navale Kaiser și al originalului Freedom’s Forge, oferă infrastructura, adâncimea lanțului de aprovizionare și forța de muncă calificată pentru a extinde capacitatea de construcții navale a SUA”, potrivit unui comunicat al companiei. „Regiunea oferă condițiile ideale pentru a reenergiza construcțiile navale americane și a dezvolta forța de muncă maritimă.”
Viziunea Anduril și ambițiile HHI
Firma de tehnologie de apărare Anduril, cu sediul în California și fondată de Palmer Luckey în 2017, și-a asumat în mod agresiv poziții în numeroase sectoare tehnologice prețuite de Pentagon în ultimii ani. Aceasta include provocarea unora dintre cei mai cunoscuți contractori din țară pentru șanse la programele de aviație fără pilot ale Marinei și Forțelor Aeriene. La rândul său, Hyundai Heavy Industries este unul dintre cei trei mari constructori navali din Coreea de Sud și, alături de contemporanii săi, cum ar fi Hanwha, a făcut o presiune susținută în ultimele luni pentru a se stabili în baza industrială de apărare americană. Aceste eforturi au luat în mare parte forma unor parteneriate industrie-industrie cu firme americane, cum ar fi parteneriatul mai amplu anunțat de HHI cu Anduril anul trecut, axat pe dezvoltarea sistemelor autonome. Compania sud-coreeană a încheiat recent acorduri și cu Siemens din Germania și constructorul naval american HII, cu scopul de a-și consolida poziția în baza industrială maritimă a Statelor Unite.
Exclusiv
Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?
Administratie
Admitere la MAI: Peste 2.700 de candidați trec proba scrisă, toate locurile, ocupate înainte de etapa medicală
Anchete
Admitere în forță la Poliția de Frontieră: Peste 300 de candidați luptă pentru un loc în Școala de la Oradea
-
Exclusivacum 3 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 4 zileMAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!
-
Exclusivacum o ziCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum 3 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 2 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum 3 zileRăzboiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic
-
Exclusivacum 4 zileTransparența pe „sârmă”: Balerini la MAI și biliardul stricat – Sindicatul „Diamantul” intreabă, Ministerul răspunde evaziv
-
Exclusivacum 3 zileScandalul interceptărilor ilegale de la IPJ Botoșani: Tentativă de ‘mușamalizare sistematică’ la nivelul instituțiilor cheie





Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login