Actualitate
De pe circuitul de Formula 1, direct pe câmpul de luptă: Firma britanică MGI accelerează producția dronei kamikaze SkyShark
Inspirată din tehnologia de vârf a curselor auto, drona SkyShark promite să ofere un avantaj strategic în războiul asimetric.
Firma britanică MGI Engineering, cu o vastă experiență în proiectarea mașinilor de curse Formula 1, își schimbă direcția și prioritizează creșterea producției dronei sale de atac unidirecțional SkyShark, după lansarea aeronavei militare la începutul acestei luni.
Vehiculul aerian fără pilot, finanțat din surse proprii, a fost dezvăluit oficial în timpul unui eveniment demonstrativ organizat de companie pe aerodromul Enstone din Oxfordshire, Anglia, în urmă cu două săptămâni. SkyShark vine în două variante: cu motor turbină sau cu propulsie electrică.
Compactă, eficientă și rapid de produs
„Compactă, rentabilă și fabricată rapid la scară largă, SkyShark este proiectată pentru a efectua operațiuni ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance – Informații, Supraveghere și Recunoaștere), lovire și momeală în medii cu GPS refuzat sau extrem de contestate, ceea ce o face un activ strategic într-o eră a războiului asimetric”, a declarat MGI într-un comunicat de presă.
Formula 1, o sursă inedită de expertiză
Cunoscută în principal ca o autoritate de proiectare și consultanță în Formula 1, MGI a colaborat cu mai multe echipe din sportul de elită, bazându-se pe expertiza sa în inginerie compozită, mecanică, de sisteme și de stres, conform site-ului web al companiei.
Angajament față de apărarea britanică
„Impulsul nostru este de a sprijini Ministerul Apărării (MoD) din Marea Britanie și Revizuirea Strategică a Apărării”, a declarat Mike Gascoyne, CEO al MGI Engineering, pentru Breaking Defense.
Așteptând comanda fermă a Ministerului Apărării
MoD nu a plasat încă o comandă fermă pentru SkyShark, dar Gascoyne încearcă să poziționeze compania pentru a răspunde cerinței „foarte clare” a armatei de „7.000 de drone, efectori unidirecționali… pentru a aduce Marea Britanie la zi cu cerințele sale moderne”.
Componente „suverane” și influența Formula 1
Gascoyne a adăugat că firma se concentrează pe satisfacerea cerințelor britanice prin utilizarea exclusivă a pieselor „suverane” pentru SkyShark, în timp ce influențele puternice ale „prototipării rapide și testării vehiculelor de înaltă performanță” pentru cursele de Formula 1 vor juca un rol principal în modul în care drona este produsă și livrată.
Iterație constantă, ca în Formula 1
„Trebuie să fii capabil să iterezi și să dezvolți constant și să pui noi încărcături utile, noi pachete avionice, [să integrezi] orice nou… exact cum trebuie să facă echipele de F1, pentru că la fiecare două săptămâni concurezi undeva, pe o pistă diferită, deci sunt necesare configurații diferite”, a spus Gascoyne. „[L]ucrul la mai multe versiuni ale aceluiași vehicul și iterații pentru o lună și două luni și trei luni este complet normal pentru noi.”
Scala producției, o prioritate
MGI produce SkyShark în unitatea sa din Oxford, dar analizează în prezent cea mai bună modalitate de a scala producția, luând în considerare în mod specific extinderea la un al doilea site sau producerea de aeronave suplimentare sub licență cu un partener din industrie, conform lui Gascoyne. Orice decizie va fi luată în funcție de cerințe, a adăugat el.
Costuri reduse, un factor cheie
„Cerințele pentru aceste tipuri de lucruri… ar putea fi cu ușurință de la zeci până la sute [de aeronave] pe lună, ceea ce, evident, este o unitate de producție la scară largă”, a explicat Gascoyne. „[U]nul dintre lucrurile cheie pe care nu le-am menționat cu adevărat este costul scăzut, deoarece factorul determinant major în aceste cazuri este rentabilitatea.”
Nu rachete de lux, ci drone accesibile
„Nu vrei o rachetă perfectă, un fel de Storm Shadow [produsă de MBDA], care costă 2 milioane de lire sterline (2,7 milioane USD) fiecare. Ceea ce vrei sunt 10 dintre ele [drone de atac unidirecțional care costă] 100.000 de lire sterline fiecare, și aceasta este foarte mult cerința” spre care lucrăm.
Lecții din Ucraina
Aceste tipuri de sisteme ieftine, cum ar fi familia iraniană de UAV-uri Shahed, au jucat un rol important în atacurile rusești împotriva Ucrainei. Deși Gascoyne a împărtășit că MGI nu are personal direct plasat în Ucraina, el a spus că firma lucrează cu furnizori de avionică din națiunea est-europeană.
Acești furnizori „lucrează direct cu echipamente operaționale, astfel încât ceea ce ne spun se bazează pe experiențele lor care sunt foarte actuale [în ceea ce privește capacitățile și vulnerabilitățile sistemului] și privesc spre viitor”, a adăugat Gascoyne.
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 15 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



