Administratie
Scandal în PNL Iași: Muraru cere demiteri după pierderea finanțărilor PNRR pentru autostrăzi cruciale

Liderul PNL Iași, deputatul Alexandru Muraru, trage un semnal de alarmă grav cu privire la modul în care sunt gestionate proiectele de infrastructură din România. Într-o declarație fermă, acesta cere demiterea imediată a șefilor CNAIR, acuzându-i de incompetență și de pierderea unor oportunități majore de finanțare europeană.
Moldova, „victima” erorilor administrative?
Concret, este vorba despre excluderea unor tronsoane importante din autostrăzile A7 și A8 de la finanțarea prin PNRR. Muraru susține că, deși România nu pierde bani din PNRR în ansamblu, pierde șansa vitală de a finanța acum, cu fonduri nerambursabile, segmente de autostradă esențiale pentru dezvoltarea Moldovei.
Acuzații grave la adresa CNAIR și a Ministerului Transporturilor
Liberalul nu se ferește să arate cu degetul spre responsabili: „Asta nu e o simplă «ajustare tehnică». E rezultatul unor greșeli administrative, întârzieri nejustificate și nerespectarea procedurilor europene de către autoritățile române. Oficiali din CNAIR și Ministerul Transporturilor au întârziat licitațiile, au greșit procedurile de achiziții și nu au respectat cerințele Uniunii Europene.” Potrivit lui Muraru, aceste erori au dus la decizia Comisiei Europene de a exclude tronsoanele respective din finanțare, deoarece nu mai pot fi finalizate în termenul-limită din august 2026.
Ce tronsoane au fost „sacrificate”?
Muraru menționează explicit capetele montane ale A8 – Târgu Mureș–Miercurea Nirajului și Leghin–Moțca, care, deși erau pregătite, au fost eliminate. O soartă similară au avut și loturile Ploiești–Buzău și Buzău–Focșani din A7, unde problemele de transparență și lipsa unor publicări legale în Jurnalul Oficial European au dus la scoaterea lor de pe lista PNRR.
Solicitare tranșantă: demiteri urgente!
Reacția lui Muraru este una de indignare și determinare. Liberalul solicită „demiterea urgentă a celor din CNAIR care au întârziat licitațiile, au greșit procedurile și au compromis termenele”. Acesta subliniază că asumarea responsabilității pentru astfel de greșeli este esențială pentru a vorbi despre „reforme” reale.
O rază de speranță: finanțare prin alte programe europene
Muraru insistă că finanțările pentru tronsoanele eliminate din PNRR trebuie asigurate prin Programul Transport 2021–2027 și incluse în viitorul Cadru Financiar Multianual 2028–2034. „Statul român trebuie să continue aceste proiecte, cu sau fără fonduri din PNRR, pentru că sunt vitale”, a adăugat șeful PNL Iași.
Ce proiecte au „supraviețuit” în PNRR?
Potrivit informațiilor disponibile, tronsoanele Focșani – Pașcani din A7, tunelurile de la Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva și câteva proiecte din infrastructura feroviară sunt singurele care au rămas în PNRR, având asigurată finanțare 100% din fonduri europene.
Reacția Ministerului Transporturilor: „Nu trebuie să restituim bani!”
Într-un comunicat de presă, Ministerul Transporturilor a transmis că România nu trebuie să restituie niciun ban aferent proiectelor care au fost excluse. Instituția a subliniat că „modificările privind finanțarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor”, ci de „anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziții (JOUE) și cel național (SICAP)”. Ministrul Ciprian Șerban a dat asigurări că „proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanțare europeană”.
Administratie
Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea
Administratie
Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.
Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane
Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.
Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere
Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.
Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei
Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.
România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia
Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.
Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor
În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).
Administratie
România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.
Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic
Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.
Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene
În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.
Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?
Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.
România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”
Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 16 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!