Actualitate
De ce Pentagonul a investit 35 miliarde de dolari în inovația afacerilor mici?

Un moment decisiv pentru SBIR
În ultimele patru decenii, Departamentul Apărării din Statele Unite a injectat un impresionant 35 miliarde de dolari în programul de Inovație pentru Afaceri Mici (SBIR). Începând de acum, 1,5 miliarde de dolari vor fi alocați anual. Unii ar putea întreba: scopul acestei investiții ar trebui să fie măsurat prin numărul de afaceri mici finanțate și locuri de muncă create sau prin capabilitățile operaționale livrate militarilor?
Cu autorizația SBIR pe cale să expire în acest an, Congresul are o ocazie unică de a defini mai clar strategia unui mecanism esențial pentru integrarea tehnologiilor avansate în structurile Pentagonului. Dacă obiectivul este să livrăm capabilități noi cu o rapiditate relevantă, SBIR și programele similare trebuie să fie aliniate cu forțele sectorului privat care conduc următorul val de inovație în apărarea națională.
O revoluție în inovația de apărare
Un pas hotărât în această direcție ar fi adoptarea unui proiect de lege de reautorizare care să includă programul de Finanțare Strategică de Progres (SBF), așa cum a fost propus recent de senatorul Joni Ernst prin Legea INOVATE. Acest program ar putea oferi până la 30 de milioane de dolari în fonduri SBIR, dacă sunt egalate cu contracte guvernamentale non-SBIR și/sau capital privat, stimulând imediat o revoluție industrială a apărării în rândul micilor întreprinderi.
Creat în 1982 prin Legea Dezvoltării Afacerilor Mici, SBIR se finanțează din bugetele de cercetare și dezvoltare neintramurale, fiind una dintre cele mai mari surse de finanțare a dezvoltării în DoD care nu sunt legate de linii de obiective ale Congresului. Scopul principal al SBIR a fost să folosească potențialul de inovație și agilitatea micilor afaceri pentru a satisface nevoile de cercetare și dezvoltare federală, în special pentru a accelera tehnologiile noi care să abordeze provocările stringente de securitate națională.
Reformele și provocările programului
Inițial, SBIR a fost concentrat pe inovațiile din etapa incipientă — finanțând studiile de fezabilitate și prototipurile sistemelor. Se presupunea că firmele care finalizau prototiparea în Faza II erau pregătite pentru ca birourile de programe să preia dezvoltările promițătoare și să le integreze în programele de achiziție.
În mijlocul anilor 2000, această presupunere s-a dovedit a fi greșită. Existau prea multe firme cu idei bune și prototipuri funcționale, dar fără o cale concretă de urmat. Lipsa unui pod către adoptarea operațională a devenit evidentă. În răspuns, Congresul a adoptat Actul de Reautorizare SBIR în 2011, introducând o serie de reforme pentru a rezolva așa-numita „Valley of Death”, unde firmele se luptă să treacă de la prototip la adopția în program.
Impactul reformei
Cel mai vizibil rezultat al acestor reforme este programul de Creștere a Finanțării Strategice (STRATFI), administrat de AFWERX și SpaceWERX. STRATFI acoperă până la 15 milioane de dolari în fonduri SBIR într-un raport de 1:1:2 între SBIR, birourile de programe DoD și investitorii privați — permițând premii totale de până la 60 milioane de dolari. Până acum, peste 65 de companii au beneficiat de finanțare STRATFI, dezvoltând sisteme de la puști inteligente la vehicule hipersonice.
Autorizările incluse în limbajul din 2011 au coincis cu ascensiunea unei noi generații de afaceri mici foarte capabile.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 18 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”