Actualitate
Anunțul Saronic: Construirea unui santier naval de generație nouă
Fonduri substanțiale pentru dezvoltare
Pe fondul unei runde de finanțare Series C în valoare de 600 milioane de dolari, compania de apărare Saronic, cu sediul în Texas, a anunțat astăzi planurile de a construi un „șantier naval de generație următoare” dedicat producerii de nave fără echipaj și autonome, denumit „Port Alpha”.
Conducerea finanțării
Ultima rundă de finanțare a fost condusă de Elad Gil, un antreprenor și investitor din San Francisco, cu experiență anterioară la Google și Twitter. Această rundă a evaluat compania la o valoare de 4 miliarde de dolari, ceea ce, conform Saronic, „a cvadruplat” evaluarea sa.
Viziunea CEO-ului Saronic
„Port Alpha va reflecta apogeul trecutului de construcție navală al Americii — generând noi oportunități pentru forța de muncă din domeniul construcțiilor navale ale țării, stabilind parteneriate public-private pentru a accelera creșterea și aducând inovație și ingeniozitate într-o industrie esențială,” a declarat Dino Mavrookas, CEO-ul Saronic. „Vom aduce aceste elemente împreună cu un singur scop: de a construi rapid o flotă de nave autonome în America care redefineste superioritatea maritimă și garantează libertatea mării pentru generațiile viitoare.”
Locația santierului naval
În cadrul unei conferințe de presă, Mavrookas și co-fondatorul Saronic, Rob Lehman, au menționat că nu au selectat încă o locație pentru noul șantier naval și au refuzat să ofere un calendar pentru acest proiect, limitându-se să spună că vor acționa „cât mai repede posibil.”
Colaborarea cu autoritățile
Executivii companiei au subliniat că vor colabora cu guvernele federale și statale pentru a determina cea mai bună locație, o decizie care ar putea fi cel mai mare factor în succesul noului proiect. Orice nouă locație va avea succes doar dacă este abordată o problemă crucială cu care se confruntă toate programele navale astăzi: dezvoltarea forței de muncă.
Provocarea forței de muncă
Găsirea de persoane pentru construcția navelor a fost o problemă principală pentru Marina SUA și baza industrială de apărare în ultimii ani. Anul trecut, serviciul militar a cheltuit aproximativ 1 miliard de dolari încercând să atragă noi lucrători pentru a construi submarine. O recentă inițiativă de îmbunătățire a forței de muncă, denumită „SAWS,” a generat confuzie în Capitol Hill în decembrie și ianuarie, în contextul unor acuzații de lipsă de transparență între conducerea serviciului ieșită din administrația Biden și legislatori.
Inovații culturale în construcția navală
Întrebat despre cum va depăși Saronic provocările existente ale forței de muncă, Mavrookas a declarat că Saronic „schimbă cultura” din jurul construcției navale.
„Dacă ne uităm la forța de muncă pe care am construit-o astăzi, avem peste 350 de angajați… Am atras oameni din Silicon Valley care se concentrează pe software. Am atras oameni de la SpaceX și Tesla care gestionează linia noastră de producție. Acum vom combina acești oameni cu arhitecți navali de frunte și persoane care se concentrează pe construcția navală,” a spus el.
Crearea unui ecosistem complet
„Strângem capital privat pentru a angaja oamenii. Cream un flux de formare pentru a atrage persoanele. Vom avea programe pentru a recruta oameni. Ne concentrăm pe construirea întregului ecosistem în jurul acestui șantier naval,” a continuat Mavrookas.
Planuri pentru producția de vase autonome
În octombrie, Saronic a dezvăluit planurile de a produce în masă „sute” din cea mai nouă sa navă de suprafață autonomă, „Corsair,” invocând nevoia Pentagonului pentru drone de consumabile fabricate în masă. Anunțurile companiei se aliniază în mare parte cu cadrul proiectat de Ministerul Apărării pentru inițiativa sa Replicator, dar compania, asemenea altora care au făcut anunțuri similare, a fost evasivă când a fost întrebată despre înțelegeri sau discuții specifice cu Pentagonul.
Achiziții strategice pentru expansiune
Anul trecut, compania a achiziționat, de asemenea, o facilitate de producție și manufactură de aproximativ 420.000 de metri pătrați în Austin, Texas. Aceasta este programată să devină complet operațională până la sfârșitul acestui an, conform declarației lui Mavrookas.
Aceste inițiative subliniază angajamentul Saronic de a deveni un jucător semnificativ în industria de apărare și de construcție navală, având ca obiectiv principal inovarea și creșterea capacității de producție a navelor autonome.
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 16 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



