Actualitate
Sectorul de apărare din Turcia: Creștere de 29% în exporturile de apărare în 2024

În 2024, sectorul de apărare din Turcia a înregistrat o creștere de 29% în exporturile de apărare, ajungând la 7,15 miliarde de dolari, conform declarațiilor lui Haluk Görgün, președintele Agenției Turcești pentru Industria Apărării.
„Aceste cifre reflectă nu doar un succes economic, ci și viziunea de independență în industria de apărare pe care Turcia o conturează singură”, a spus Görgün într-o postare pe platforma X.
El a subliniat că Turcia „construiește o industrie de apărare puternică pentru prietenii și aliații noștri, precum și un ecosistem inovator în domeniul exporturilor tehnologice pentru viitorul nostru. Lucrăm neobosit pentru o Turcie care nu doar că produce, ci și proiectează, exportă și construiește viitorul.”
Printre cei mai mari exportatori de apărare din Turcia se numără producătorul de drone Baykar, Turkish Aerospace Industries, ASFAT, producătorul de vehicule blindate MKE și ARCA, conform unei alte postări pe X semnată de Görgün.
Aselsan a declarat că a semnat contracte de export cu șapte noi țări, în valoare de 1 miliard de dolari în 2024, „o cifră record în istoria sa.”
Între timp, Baykar a obținut venituri de 1,8 miliarde de dolari din exporturi, reprezentând 90% din venitul total al firmei, conform unei declarații a companiei.
„În 2023, compania s-a clasat printre primii 10 exportatori din Turcia, înregistrând 1,8 miliarde de dolari în exporturi — o bornă pe care a reușit să o repete cu succes în 2024, consolidându-și astfel succesul răsunător”, a spus Baykar.
Turcia și-a intensificat eforturile de a crește producția de apărare pentru a reduce dependența de națiunile și companiile occidentale, care ar putea fi supuse embargourilor.
„Turcia a realizat necesitatea localizării inovației/producției în domeniul apărării din motive strategice și a accelerat o campanie de investiții pentru a dezvolta echipamente critique de înaltă tehnologie, acoperind o gamă largă de platforme sofisticate cu sisteme de armament autohtone”, a declarat Serhat Süha Çubukçuoğlu, expert la Trends Research & Advisory din Abu Dhabi, pentru Breaking Defense.
Creșterea exporturilor de apărare ar putea fi datorată „localizării industriilor strategice, inclusiv apărarea, și instabilității economice a Turciei, precum și dimensiunii relativ mici a pieței, ceea ce determină companiile de apărare să își îndrepte atenția spre piețele externe”, a spus el. „Aceasta ajută Turcia să genereze venituri în valută străină necesare pentru a acoperi deficitul bugetar, a servi datoria externă și a reinvesti în cercetare-dezvoltare. Cu un portofoliu mai amplu de clienți, sectorul de apărare primește mai multe cereri și devine financiar mai sustenabil.”
Çubukçuoğlu a subliniat că, deși Turcia își produce cea mai mare parte a echipamentelor standard de categorie medie local, „dependențele critice de componente-cheie, cum ar fi motoarele de avion, semiconductoarele și tehnologiile de propulsie navală persistă.”
„Angajamentul Turciei față de autosuficiența în tehnologia de apărare este evident și această tendință este așteptată să continue în următorul deceniu”, a concluzionat el.
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Administratieacum 5 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!