Actualitate
Filipinele iși dublează flota de avioane de vânătoare FA-50 pentru a complica planurile Chinei

O comandă semnificativă
Filipinele au decis să își dubleze flota de avioane de vânătoare FA-50, raportându-se la achiziționarea a încă 12 avioane din Coreea de Sud, o mișcare care, conform analiștilor consultați de Breaking Defense, nu va înlătura presiunea Chinei asupra Manilei, dar ar putea complica planurile Beijingului. Noua comandă, dezvăluită de Ministerul Apărării Naționale al Filipinelor într-un raport de monitorizare a achizițiilor, este evaluată la 40 de miliarde de pesos (683 milioane de dolari). Deși documentul nu specifică cifrele avioanelor, rapoartele media, cum ar fi Asia Pacific Defense Journal, indică faptul că este vorba despre o duzină de aeronave.
Îmbunătățirea capacității militare
Adăugarea acestor avioane reprezintă un salt semnificativ în capacitatea vastului arhipelag, dar analiștii consideră că acestea nu vor constitui o amenințare serioasă pentru cele mai avansate avioane de vânătoare ale Chinei, cum ar fi J-20. China a exercitat constant și adesea îndrăzneț presiuni asupra forțelor filipineze pentru a le disloca din recifurile Thomas și Sabina și din alte zone din Marea Chinei de Sud, la care își revendică drepturi.
Legături strânse cu aliații
Pe lângă complexitatea pe care achiziția o aduce pentru China, comanda de la KAI din Coreea de Sud, urmare a unei comenzi inițiale de 420 de milioane de dolari plasate în 2014, întărește legăturile Filipinelor cu un alt aliat al SUA și evidențiază costurile bullying-ului chinez. „Această achiziție marchează o deviere semnificativă de la politica anterioară care a lăsat capacitatea Părții Aeriene Filipineze să se degradeze în anii post-Război Rece. Este o eșec de politică pentru China: exercițiul tacticii de zonă gri cu miliția maritimă și paza de coastă ca avangardă a puterii dure chineze s-a întors împotriva lor,” a scris John Blaxland, șeful biroului din Washington al Universității Naționale Australiene și expert în China.
Reacții din partea Filipinelor și Coreei de Sud
Blaxland a menționat că, în ciuda concesiilor anterioare din partea Filipinelor către China, „insistența persistentă a RPC a generat o determinare în creștere din partea Filipinelor de a răspinge și de a colabora mai strâns cu alți aliați de idei similare, inclusiv Corea, Japonia, Australia și Statele Unite.” El a adăugat că „cooperarea crescută cu Coreea de Sud este semnificativă, dar nu ar trebui să citim prea mult în acest sens, deoarece Corea trece printr-o agitație politică fără precedent, care ar putea duce la o schimbare semnificativă în prioritățile de politică externă și de apărare.”
Capabilitățile tehnice ale avioanelor
În ceea ce privește capabilitățile tehnice ale avioanelor, Malcolm Davis, expert în apărarea Chinei la Institutul Australian pentru Politica Strategică, a declarat pentru Breaking Defense că FA-50 este „un avion de vânătoare ușor capabil, iar, dacă este pilotat de un pilot bine instruit, ar putea reprezenta o provocare pentru aeronavele de luptă mai vechi ale PLAAF sau pentru activele de suport de combatere, cum ar fi avioanele de patrulare maritimă sau platformele de avertizare timpurie aeriană.” Totuși, confruntarea cu avioanele de vânătoare chineze, cum ar fi J-16, J-20 sau J-35, ar fi problematică.
Implicarea in politica de apărare a Filipinelor
„În acest moment, ele sunt echipate doar cu rachete de rază vizuală, așa că chinezii au un avantaj semnificativ ‘primul care vede, primul care trage, primul care ucide’. Pe măsură ce FA-50 va fi modernizat în viitor, cu radare AESA și rachete BVR [Beyond Visual Range], acel avantaj ar trebui să devină mai puțin evident,” a scris Davis într-un e-mail.
Întrebări mari despre politica chineză
Toate acestea ridică o întrebare mai amplă: va reduce sau va opri China încercările sale persistente de a revendica ape asupra cărora un tribunal al ONU a decis că nu are o revendicare valabilă? „China va urmări îndeaproape pentru a vedea dacă achiziția acestor aeronave afectează politica filipineză în ceea ce privește apărarea intereselor lor în Marea Chinei de Sud,” a declarat Blaxland. Se va ști în câțiva ani, „deoarece va dura timp până când avioanele vor fi livrate și echipajele să fie complet instruite și pregătite să le utilizeze.”
El a adăugat, de asemenea, că este convins că achiziția este deosebit de importantă, deoarece Paza Aeriană a Filipinelor „a fost de mult timp una dintre cele mai slabe din regiune. Capacitatea sa este mai mică decât cea care a apărat țara în timpul Războiului din Pacific din 1942. Așadar, această capacitate suplimentară reprezintă un salt semnificativ, dar de la o bază scăzută și China probabil nu va fi intimidată în mod excesiv de aceasta.”
Davis a exprimat, de asemenea, îndoieli că PLAAF va schimba mult postura operațională ca urmare a obținerii de către PAF a încă unui escadron de FA-50. „Este posibil să rotunjească unele dintre avioanele mai vechi (adică J-10, J-11 sau Su-30) în favoarea desfășurării de platforme mai noi, dar aș spune că disponibilitatea generală zilnică și postura (forțelor) vor rămâne neschimbate,” a scris el.
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum o zi
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 5 zile
Pușcăria românească: Între reforme ‘pe hârtie’ și orgoliile umflate ale sefilor ANP – Va exploda sistemul?
-
Exclusivacum o zi
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 3 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”