Actualitate
Analiza viitorului avionului de realimentare al Forțelor Aeriene ale Statelor Unite
Finalizarea analizei alternativelor
Analiza Forțelor Aeriene ale Statelor Unite pentru un avion de realimentare futurist se apropie de finalizare, însă nu este clar cât de multe fonduri vor fi disponibile în bugetele viitoare pentru a finanța conceptul de avion de realimentare, conform afirmațiilor șefului de achiziții ieșit din funcție, Andrew Hunter.
Importanța bugetului pentru 2026
„Cred că înțelegerea a ceea ce va fi bugetul pentru anul fiscal 2026 este semnificativă pentru modul în care se va desfășura drumul înainte,” a declarat Hunter într-un interviu de ieșire la Pentagon. Acesta a subliniat că deciziile sunt în mâinile echipei Trump.
Sistemul de realimentare aerian de generație nouă (NGAS)
Destinat îndeplinirii misiunilor de realimentare în spații aeriene contestate, NGAS a fost gândit cu trăsături stealth pentru a ocoli apărarea inamică, spre deosebire de actualele avioane de realimentare, care se bazează în mare parte pe modele de avioane civile. Forțele Aeriene și-au actualizat strategia pentru avioanele de realimentare în primăvara anului 2023, accelerând dezvoltarea platformei NGAS și formulând o achiziție pe termen scurt pentru o tranșă intermediară de avioane de realimentare până ce NGAS poate fi operativ.
Planuri în schimbare
Cu toate acestea, planurile au fost în continuă schimbare. Forțele Aeriene au întârziat finanțarea tranșei intermediare de avioane de realimentare, majoritar din cauza faptului că oficialii nu au stabilit încă un calendar pentru intrarea în serviciu a NGAS. De asemenea, nu a fost ales niciun design: Lockheed Martin s-a retras dintr-o colaborare cu Airbus pentru achiziția intermediară, lăsând conglomeratul european să concureze cu oferta Boeing de mai multe KC-46 și, eventual, cu avioanele KC-390 ale firmei braziliene Embraer.
Colaborarea dintre NGAS și NGAD
Oficialii au căutat, de asemenea, să combine lucrările la NGAS cu o revizuire a avionului separativ Next Generation Air Dominance (NGAD), întrucât cele două platforme urmează să colaboreze. Destinul avionului NGAD, împreună cu profilul general de finanțare pentru Forțele Aeriene, a fost oficial lăsat în seama administrației Trump, deși evaluările interne au arătat că cerințele NGAD se aliniază nevoilor serviciului.
O abordare integrată
Hunter a subliniat că abordarea serviciului față de NGAS este „iterativă” și evaluează constant compromisurile. Deși nu a oferit detalii din analiza alternativelor NGAS, a menționat că perspectiva pentru un acord pe termen scurt pentru avioanele de realimentare devine mai clară.
Necesarul de ajustare a contractelor
Hunter a remarcat că discuțiile vor continua ca un „proces constant de învățare” cu industria, dar Forțele Aeriene pot continua să urmărească „contracte mari, cu preț fix” similare cu cele care guvernează programe precum problematicul avion de antrenament T-7A, dar doar dacă își pregătesc și ajustează suficient tranziția de la dezvoltare la producție.
Necesarul de rapiditate în crearea de misiuni
Hunter a declarat că pentru anumite programe abordarea ar putea fi „trebuie să operationalizăm cât mai repede posibil, iar costul este secundar”, subliniind că aceasta poate fi o alegere adecvată în contextul actual, unde riscurile de conflict sunt mari.
Trecut și viitor
Sub conducerea Secretarului Forțelor Aeriene, Frank Kendall, oficialii au căutat să implementeze o serie de schimbări pentru Forțele Aeriene și Spațiu, inclusiv stabilirea de „imperative operaționale” și o revizuire semnificativă numită „reoptimizare”.
Lanțul de aprovizionare și colaborarea cu industria
Hunter a menționat că un element critic al acestei abordări este aprofundarea în lanțul de aprovizionare. De exemplu, Forțele Aeriene au lansat anterior o solicitare de informații către potențiale furnizori de sisteme de misiune pentru platforma NGAS, iar Hunter a subliniat că acceptarea mai largă a arhitecturilor de referință guvernamentale pentru sistemele de misiune în achizițiile mai noi nu doar că ajută la evitarea blocajelor cu furnizorii, dar oferă și o viziune mai bună asupra bazei de aprovizionare.
Importanța dronei CCA
Acest lucru este valabil în special pentru inițiativa Collaborative Combat Aircraft (CCA), un efort al Forțelor Aeriene de a desfășura drone care să însoțească avioanele de vânătoare în luptă. Hunter consideră programul de drone ca fiind unul dintre realizările sale semnificative, care va oferi allevi satisfăcătoare pentru o flotă de vânătoare îmbătrânită și în diminuare, căutând să completeze acesta cu un „masă accesibilă” de sisteme fără echipaj.
Adoptarea inovațiilor în domeniul apărării
Prin „îmbinarea” abordării pentru sistemele de misiune, mult derivată din programul NGAD, cu CCA, care sunt „accesibile, capabile să fie produse în masă, și care putem pivotare rapid și să adoptăm noi sisteme de misiune pe măsură ce devin disponibile”, Hunter consideră că aceasta este o direcție care va servi națiunea foarte bine.
Reflecții asupra terenului de lucru
Reflectând asupra mandatului său, Hunter a menționat că este „genul de persoană care are 1.000 de regrete în fiecare zi”, dar în general, și-ar fi dorit să fie mai rapid în luarea deciziilor. „În fiecare caz în care facem ceva bun,” a spus el, „mă gândesc: ‘De ce nu am făcut asta mai devreme?’”
Strategia generală a Forțelor Aeriene
În perioada în care va părăsi funcția săptămâna viitoare, Hunter consideră că strategia generală a Forțelor Aeriene — definită de „provocarea de nivel” a Chinei — nu va suferi modificări semnificative nici sub noua administrație. De asemenea, a subliniat că este crucial ca chiar și elementele disparate ale serviciului să rămână integrate strâns pentru a atinge obiectivele stabilite.
Planuri de activitate post-invățare
Și în condițiile în care se va „retrage tehnic”, Hunter plănuiește să rămână activ în continuare, oferind expertiza sa și continuând să contribuie în domeniile în care a activat.
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 18 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



