Connect with us

Actualitate

Suedia se alătură programului ELSA pentru capacități avansate de atac cu rază lungă

Publicat

pe

Suedia este „dornică să participe” la noul program european ELSA (European Long Range Strike Approach), iar ministrul Apărării, Pål Jonson, a declarat pentru Breaking Defense că vede un rol industrial pentru companii precum Saab și MBDA în această inițiativă.

„Companiile trebuie să se exprime singure. Dar, desigur, Saab are capabilități. Așadar, aceasta ar putea fi, cu siguranță, o opțiune. De asemenea, aș vedea o participare puternică din partea MBDA”, a spus Jonson într-un apel din Qatar, unde se afla în vizită.

Proiectul ELSA a fost inițiat în iulie 2024 de către Franța, Germania, Italia și Polonia, având ca scop dezvoltarea unei rachete de croazieră lansată la sol, cu o rază între 1.000 și 2.000 de kilometri. Această rază pentru rachetele lansate de la sol a fost anterior interzisă de SUA și Rusia prin Tratatul INF din perioada Războiului Rece, care s-a destrămat în 2019, când ambele țări au părăsit acordul.

La câteva luni după aceea, Regatul Unit a anunțat că va avea și el un rol în proiect, iar la întâlnirea miniștrilor apărării NATO din 18 octombrie, Jonson a semnat o scrisoare de intenție pentru ca Suedia să se alăture coaliției ELSA.

Deși Suedia nu prioritizează în prezent opțiunile de atac de la sol, Jonson a afirmat că inițiativa ELSA ar putea avea aplicabilitate și în domeniile aerian și naval, care sunt mai importante pentru Stockholm.

„Racheta va fi probabil compatibilă cu toate aeronavele alianței, toate navele de suprafață care au capacitate de lansare a rachetelor de croazieră și cu camioanele de lansare simplă la sol,” a declarat William Alberque, fost director al controlului armamentului la NATO și fost director de strategie și tehnologie la IISS.

Saab dezvoltă următoarea generație de corvete (clasa Luleå), avioane de vânătoare (Jas Gripen E) și următoarea generație de submarine (A26). Jonson a precizat că noile submarine nu vor avea capacități de atac la distanță mare, dar că Stockholm își dorește această capacitate pentru celelalte bunuri care sunt în modernizare.

„Dezvoltăm capabilități de atac la distanță lungă, predominant pentru forțele aeriene,” a spus Jonson referindu-se la focalizarea Suediei. „Adoptăm, de asemenea, capabilități mai avansate de atac la distanță pentru marina noastră, predominant pentru corvetele noastre.”

Lacune de apărare Strategic, efortul ELSA vine „foarte clar în urma lecțiilor învățate din războiul Rusiei în Ucraina și realizarea că există lacune majore în capacitățile de atac la distanță ale alianței NATO,” a spus Alberque.

Jonson nu a evitat această idee, afirmând că „lecția învățată din războiul din Ucraina este că capabilitățile de atac la distanță devin tot mai importante pe câmpul de luptă, și desigur, și capabilitățile mai puternice de apărare aeriană.” Suedia plănuiește să cheltuie 2,4% din PIB-ul său anul viitor și 2,6% în 2028, ceea ce depășește obiectivul minim de cheltuieli de apărare al NATO. Jonson a spus că este prea devreme pentru a oferi un termen de operare pentru ELSA.

„Ne-am alăturat acestui proiect acum câteva săptămâni. Acum, ambiția noastră este o interacțiune mai profundă între agențiile noastre guvernamentale, dar și între industrie, deoarece depinde de partenerii noștri și de celelalte țări.”

Ar putea fi operațional în cinci ani?

„Nu exclud această posibilitate,” a spus el.

GlobalEye pentru Qatar? Jonson s-a aflat în Orientul Mijlociu pentru a se întâlni cu omologul său, Khalid bin Mohamed Al Attiyah. Qatar este un partener NATO, iar vizita reprezintă o continuare a vizitei din septembrie a emirului Sheikh Tamim Bin Hamad Al Thani la Stockholm.

Jonson a afirmat pentru Breaking Defense că cei doi oficiali au avut discuții la nivel înalt despre îmbunătățirea conștientizării situaționale în aer și pe mare.

„Sunt interesați de o conștientizare îmbunătățită a situației, atât în domeniul aerian, cât și pe mare,” a spus oficialul suedez, subliniind că Saab produce o „platformă agilă în GlobalEye” care ar putea satisface această cerință.

Cu toate acestea, Jonson a menționat că „a fost o discuție mai generală despre nevoile Qatarului în acest domeniu.”

În septembrie, Saab a livrat un GlobalEye Emiratelor Arabe Unite. Aceasta este a cincea livrare dintr-o serie de cinci avioane de avertizare timpurie și control (AEW&C) GlobalEye livrate către EAU din 2020.

Actualitate

Stellantis recheamă peste 123.000 de vehicule în SUA din cauza unor probleme de siguranță

Publicat

pe

De

Grupul auto Stellantis a anunțat rechemarea a 123.396 de vehicule în Statele Unite, după ce Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a emis un avertisment cu privire la potențialul pericol creat de anumite piese decorative. Potrivit Reuters, NHTSA a constatat că elementele decorative de pe geamurile șoferului și pasagerului ar putea să nu fie fixate corespunzător și, prin urmare, se pot desprinde în timpul mersului, punând în pericol alți participanți la trafic.

Jeep Wagoneer și Grand Wagoneer, modelele vizate

Rechemarea afectează modelele Chrysler Jeep Wagoneer și Jeep Grand Wagoneer fabricate în perioada 2022-2024. Stellantis lucrează la o soluție tehnică, care va fi implementată ulterior.

A doua rechemare de acest tip într-o lună

Aceasta este a doua acțiune similară întreprinsă de Stellantis într-un interval scurt de timp. La începutul lunii septembrie, producătorul auto a anunțat o altă rechemare, care viza de data aceasta 164.000 de vehicule în SUA, din cauza unor probleme similare privind fixarea elementelor de pe uși. Aceste incidente ridică semne de întrebare cu privire la controlul calității în procesul de producție al Stellantis.

Citeste in continuare

Actualitate

Generalul Kenneth Wilsbach, favorit pentru sefia Statului Major al Forțelor Aeriene în administrația Trump

Publicat

pe

De

Un parcurs neobișnuit spre vârful ierarhiei militare, pe fondul tensiunilor geopolitice și a dezbaterilor interne.

Washington D.C. – Generalul Kenneth Wilsbach este așteptat să fie numit oficial de administrația Trump drept candidat pentru funcția de șef al Statului Major al Forțelor Aeriene, au declarat trei surse pentru Breaking Defense.

O schimbare surprinzătoare la vârf

Dacă va fi confirmat, Wilsbach îl va înlocui pe generalul David Allvin, care a anunțat în mod neașteptat luna trecută că se va retrage în noiembrie, la jumătatea mandatului său de patru ani. Forțele Aeriene au refuzat să comenteze stadiul nominalizării. Casa Albă nu a răspuns unei solicitări de comentarii după orele de program până la momentul publicării.

Incertitudine până la confirmarea oficială

Președintele Donald Trump este cunoscut pentru că își schimbă deciziile, astfel încât o modificare este întotdeauna posibilă până când decizia este trimisă oficial Senatului și anunțată de Departamentul Apărării. Dar două dintre sursele care au vorbit cu Breaking Defense spun că se așteaptă ca Congresul să fie notificat în zilele următoare că Wilsbach este alegerea.

Un parcurs atipic spre funcția supremă

Calea lui Wilsbach către postul suprem uniformizat al Forțelor Aeriene a fost neobișnuită în comparație cu procesul de nominalizare, de obicei, rutinar și birocratic. La 11 august, generalul cu patru stele al Forțelor Aeriene a demisionat din funcția de șef al Comandamentului de Luptă Aeriană, înainte de pensionarea sa intenționată. Dar, șapte zile mai târziu, a fost anunțată ieșirea anticipată a lui Allvin și, la scurt timp după aceea, mai multe surse au declarat pentru Breaking Defense că Wilsbach a apărut ca favorit pentru funcția de șef al Statului Major, parțial datorită sarcinii sale anterioare ca comandant al Forțelor Aeriene din Pacific.

Controverse pe tema DEI și campanii în social media

Cu toate acestea, potențiala nominalizare a lui Wilsbach a părut să fie blocată după ce conturile de social media au lansat o campanie care a scos în evidență declarațiile sale anterioare de susținere a eforturilor de diversitate, echitate și incluziune (DEI). Acea campanie l-a promovat în schimb pe generalul Thomas Bussiere, șeful Comandamentului Global de Lovire al Forțelor Aeriene, apoi nominalizat pentru funcția de șef adjunct al Statului Major, ca potențial candidat pentru funcția de șef al Statului Major. (Nominalizarea lui Bussiere pentru funcția de șef adjunct a fost retrasă de atunci, a relatat Aviation Week la începutul acestei luni.)

Dezbateri interne și asigurări ale conducerii

Campania fără precedent pentru rolul militar de top al serviciului a devenit subiectul de discuție al comunității Forțelor Aeriene și a fost un subiect fierbinte în rândul participanților la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale din această săptămână. Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, într-o informare cu reporterii de luni, a minimalizat îngrijorările că serviciul ar rămâne fără lider în funcția sa uniformizată de top.

În timp ce a menționat că administrația Trump trebuie să selecteze în cele din urmă un candidat, „esența este că nu vom rămâne fără șef. Generalul Allvin și cu mine ne vom asigura că avem un șef”, a spus el.

Un pilot experimentat într-o perioadă critică

Wilsbach este pilot de vânătoare, pilotând aeronave precum F-22 Raptor, F-15 și F-16. Dacă va fi selectat, el va ghida serviciul într-o perioadă critică, pe măsură ce cresc temerile că China ar putea invada Taiwanul și ar invoca un răspuns american. În nume propriu, Wilsbach a comandat forțe în mijlocul a ceea ce el a numit interceptări „complet neprofesionale și total nesigure” de către piloții chinezi.

Avertismente cu privire la interceptările aeriene

„Ceea ce este deranjant este că… răspunsul lor tipic este: ‘Este vina ta, pentru că asta nu s-ar fi întâmplat dacă nu ai fi fost aici'”, a declarat Wilsbach reporterilor în septembrie 2023, cu privire la cazurile în care oficialii americani au putut să-și confrunte omologii chinezi cu privire la interceptări.

„Faceți-o în siguranță, faceți-o profesional și toată lumea va fi bine”, a spus Wilsbach. „Nu vom avea o eroare de calcul. Nu vom avea un dezastru.”

Citeste in continuare

Actualitate

Startup-ul Blue Water Autonomy se aliază cu Conrad Shipyard pentru a construi nave autonome: O nouă eră în tehnologia maritimă

Publicat

pe

De

Blue Water Autonomy, un startup din domeniul tehnologiei maritime, a anunțat un parteneriat cu Conrad Shipyard, cu sediul în Louisiana, pentru a asambla prima clasă de nave autonome a noii companii.

Un parteneriat strategic pentru a accelera livrarea navelor autonome

„Conrad este un constructor naval de talie mondială, cu capacități dovedite, iar acest parteneriat ne pune în poziția de a livra rapid nave, demonstrând în același timp expertiza și amploarea capacității existente de construcție navală din SUA”, a declarat Rylan Hamilton, cofondator al Blue Water Autonomy.

Blue Water Autonomy: Un startup fondat de veterani ai Marinei, cu ambiții mari

Startup-ul din Boston, lansat la începutul acestui an, a fost fondat de veterani ai Marinei în 2024 și se concentrează pe proiectarea și construirea în masă de nave de suprafață fără pilot.

Până în prezent, Blue Water a strâns 61 de milioane de dolari în finanțare de serie A și a recrutat directori executivi de rang înalt de la General Dynamics și Serco.

Conrad Shipyard: Un constructor naval cu tradiție și experiență

Conrad Shipyard, care are cinci facilități de-a lungul coastei Golfului, este specializată în construirea de nave auxiliare din oțel și aluminiu, cum ar fi nave de sprijin offshore, remorchere, feriboturi și barje.

Un design inovator care reflectă capacitățile constructorilor navali americani

„Designul Blue Water Autonomy reflectă tipul de inovație orientată spre viitor pe care constructorii navali americani sunt gata să o ofere”, a declarat Cecil Hernandez, președinte și CEO al Conrad Shipyard. „Suntem mândri să sprijinim acest program și să contribuim la aducerea la viață a capabilităților navale autonome cu viteza, precizia și măiestria pentru care am fost de încredere să le oferim de peste 75 de ani în construcția navală comercială și militară.”

O cursă pentru programul Marinei americane de nave autonome

Parteneriatul Blue Water este unul dintr-o serie de anunțuri recente ale producătorilor de nave de suprafață fără pilot, de când Marina a găzduit industria la începutul acestui an pentru a discuta despre noul său program Modular Attack Surface Craft. Acest program își propune să echipeze viitoarea flotă a serviciului cu nave de suprafață autonome ușor de produs, care pot fi echipate cu o varietate de încărcături utile.

De la acea zi a industriei, companii precum Senesco Marine, BlackSea Technologies și gigantul în construcții navale HII au dezvăluit noi nave fără pilot și acorduri de parteneriat, fie ostensiv, fie explicit, cu scopul de a captura o parte din programul Marinei în așteptare.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv3 ore ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv16 ore ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Exclusiv16 ore ago

Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte

Marioara revine la ‘ciuruit’: Ce mai vinde Regina Țepelor imobiliare la 76 de ani? Zilele trecute, un fior a străbătut...

Exclusiv16 ore ago

Rachete antigrindină – De la tun la Bălăcăneanca, un memoriu-bombă aruncă mafia în aer!

Fermierii prahoveni, mai sănătoși la cap ca Guvernul – Cer respectarea legii și nu otrava în cer! Rachete, minciuni și...

Exclusiv16 ore ago

EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”

Un articol manifest exploziv, semnat de Cosmin Dorobanțu, Președintele Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP), dezvăluie o realitate...

Exclusiv16 ore ago

Ploieștiwood: Un musical interlop cu șpăgi, limuzine și „Fecioare Maria” corupte (sau cum să râzi de te doare de Ploiești)

Ploiești, Ploieștiwood! Nu-i Hollywood, dar are farmecul lui, un farmec toxic, e drept. Aici, în loc de Oscaruri, avem dosare...

Exclusiv2 zile ago

Penitenciarele românești: Circul groazei continuă!

O scrisoare anonimă de pe site-ul penitenciare.info a detonat bomba: sistemul penitenciar e mai putred decât brânza cu mucegai! Ofițeri...

Exclusiv3 zile ago

Cănărău, Terminatorul Poliției Române: Se întoarce la IPJ Neamț, spre groaza mafiei din sistem!

După ce a fost mazilit, umilit și scuipat de șefii IPJ Neamț, liderul sindical Ioan Cănărău revine în forță, mai...

Exclusiv4 zile ago

Denunț grav: Abuzuri, corupție și presiuni la DRPCIV București – Un polițist forțat să demisioneze trage un semnal de alarmă

Un cititor anonim dezvăluie o situație alarmantă la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București,...

Exclusiv4 zile ago

65 de ani, vârsta standard de pensionare, dar abuzurile și inechitățile subminează credibilitatea sistemului de pensii militare

Sindicalistul atrage atenția asupra existenței unor categorii privilegiate și a necesității unei discuții oneste despre eliminarea discriminărilor și a birurilor speciale...

Exclusiv5 zile ago

DUBAI – JUSTIȚIA ÎN DEPLASARE: Călătoria unui mercenar, „erorile” unor judecători și triumful unui procuror

DESTIN DUBAI: CUM UN PROCUROR ȘI-A VĂZUT EFORTURILE SABOTATE ȘI ULTERIOR VINDECATE Actul I: Mihai Mihăilă – Procurorul care a...

Exclusiv5 zile ago

Cârciumă, cafea și corupție: Cum mafia locală și-a găsit paradisul, fix sub nasul I.P.J. Prahova!

Nea Iancu se răsucește-n bust: Cârciuma, prima linie a frontului economic Într-o cârciumioară uitată de lume, dar binecuvântată de bustul...

Exclusiv5 zile ago

„Scutul cu dublă măsură” din Poliția Română: Impunitate pentru elita, represiune pentru critici

Vitalie Josanu, de la Sindicatul Diamantul, dezvăluie un sistem cu standarde duble în Poliția Română, unde o castă de ofițeri...

Exclusiv5 zile ago

Mehedinți, raiul șmenurilor polițienești: Un șef se pensionează în glorie, după ce și-a bătut joc de subalterni și de lege!

Un inspector șef, scăpat basma curată de Poliția Română, lasă în urmă un județ umilit și un sistem putred până-n...

Exclusiv5 zile ago

Poliția Română: Regulile sunt sfinte… Dar doar pentru noi!

Transparența? Un concept expirat, mai bun de aruncat! Vitalie Josanu, de la Sindicatul Diamantul, scoate la iveală o realitate uluitoare:...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv