Featured
NATO iși consolidarează capacitățile spațiale: planificarea contribuțiilor naționale în domeniul apărării
Directoratul de planificare al NATO lucrează pentru a identifica ce capacități spațiale pot aduce fiecare dintre cele 32 de națiuni aliate în lupta comună, cu scopul de a aloca contribuțiile naționale de echipamente și personal, conform unui ofițer superior NATO.
„Există în prezent un efort din partea sediului central de a evalua toate cele 32 de națiuni pentru a ne spune exact ce capacitate spațială aveți. În acest fel, putem asigna ținte și putem direcționa fiecare națiune să ofere acea capacitate NATO,” a declarat generalul-maior Devin Pepper, șef adjunct al planificării strategice și politicii la Comandamentul Aliat pentru Transformare (ACT) al NATO.
ACT, cu sediul în Norfolk, Virginia, este singurul sediu NATO situat în Statele Unite. Acesta funcționează ca „Comandamentul pentru Dezvoltarea Războiului Strategic” al NATO, responsabil pentru dezvoltarea structurilor militare, forțelor, capacităților și doctrinei, conform unei fișe informative NATO. Celălalt comandament strategic NATO, Comandamentul Operațiunilor Aliate (ACO), cu sediul în Mons, Belgia, este comanda operațiunilor de luptă ale alianței.
Pepper, care este primul ofițer general din Forțele Spațiale ale SUA asignat la sediul NATO, a declarat astăzi la Institutul Mitchell că, în prezent, SUA oferă majoritatea capacităților spațiale „de care NATO poate profita acum într-un exercițiu sau într-un conflict potențial.” Acestea includ, spunea el, totul, de la GPS la avertizarea de rachete balistice, comunicații prin satelit (SATCOM) și informații, supraveghere și recunoaștere (ISR).
„Dar sunt și alte națiuni care au capacități spațiale care pot contribui, în plus față de capacitățile comerciale,” a adăugat el.
Pepper a explicat că, deși NATO a convenit în 2019 asupra primei sale politici spațiale și a creat, în iunie 2024, o Ramură Spațială sub ACT, alianța a stabilit până acum doar care misiuni spațiale sunt importante și tipurile generale de capacități necesare pentru a face față amenințărilor din Rusia și China.
„Directorul meu este responsabil pentru ceea ce se numește Procesul de Planificare a Apărării NATO [NDPP]. Acesta este un proces de patru ani prin care trecem pentru a analiza ce ținte de capacitate atribuită națiunilor sunt necesare,” a declarat el. În primul rând, ACT evaluează capacitățile și activele naționale – „cum ar fi portavionii, avioanele de luptă, grupurile medicale sau batalioanele.” Pe baza acestei evaluări, comanda determină „acestea sunt lucrurile necesare pentru a implementa planul de descurajare și apărare de la ACO și de la [Comandantul Suprem Aliat pentru Europa]” din fiecare stat membru.
„În prezent, în NDPP, avem doar cerințe calitative pe care le atribuim națiunilor,” a spus Pepper. „Deci: ‘Vă rugăm să ne furnizați [capacitatea spectrului electromagnetic] sau SATCOM sau ISR.’ Nu am ajuns la punctul în care am atribuit ținte cantitative națiunilor. Cu alte cuvinte, până nu știm exact ce poate oferi o națiune, nu putem să le cerem să furnizeze capacitate. Lucrăm la acest aspect acum.”
ACT se află „la începutul” procesului, a subliniat Pepper.
„Încotro ne îndreptăm de aici? Ce capacități spațiale au fiecare dintre națiuni pe care NATO le poate valorifica?” a întrebat el. „Cum putem valorifica toate capacitățile națiunilor și unde trebuie să le direcționăm pentru a face investiții?”
Exclusiv
Corupția în Ploiești: Legăturile dubioase ale pseudo-jurnalistului spagar si santajist Cătălin Stavri
Anchete și legături intunecate: Structura crimei organizate din interiorul Poliției Române
O rețea criminală în sânul Poliției
În materialele anterioare publicate de ziarul nostru, Incisiv de Prahova, am dezvăluit o structură de crimă organizată din interiorul Poliției române, grupare condusă de inspectorul general adjunct al Poliției Române, chestorul „de două stele” Eduard Mirițescu. Acesta operează prin intermediul a doi locotenenți și al actualului împuternicit la șefia IPJ Prahova, Ginel Preda.
Rolul pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri
Alături de aceștia se află și un civil, pseudo-jurnalistul spagar si santajist Cătălin Stavri, , care acționa ca un „soldat” al primarului Volosevici.
Pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri era delegat de edilul ploieștean să intermedieze afacerile dubioase legate de gruparea mafiotă.
Focus pe legalități și ilegalități
Articolul de față se concentrează pe un rechizitoriul recent, ce analizează contribuția esențială pe care pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri o aducea în sprijinul primarului Volosevici în chestiuni grave, cum ar fi cumpărarea de voturi, mită, trafic de influență și evaziune fiscală.
Cătălin Stavri: De La Intransigent la Complice în Turbarea Corupției Politice
Transformarea „surprinzătoare” a pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri
Inițial, adversar al lui Mirițescu, cultivând o imagine intransigentă de David care se ia la trântă cu Goliații corupți din poliție, pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri a întors armele, alăturându-se mafiei din poliție și primărie, devenind omul de teren al lui Volosevici & Asociații (politici și afaceri). Se folosea de ponturile oferite de politistii corupti din IPJ Prahova, pentru a șantaja oameni de afaceri. Astfel, Volosevici îl scoate la înaintare la combinațiile dubioase, unde tratează și negociază cu personajele gri sau ia mita în numele edilului.
În rechizitoriul actual pe care se bazează articolul de față, pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri eclipsa chiar și primarul Volosevici prin frecvența apariției sale în momentele cheie. Peste tot unde apare ceva cu parfum de ilegalitate, numele pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri este mai prezent decât Arafat la TV în timpul pandemiei.
Implicarea pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri în alegerile locale din 2000
La alegerile locale din 2000, Stavri a fost omul de legătură dintre Volosevici și omul de afaceri G.V., ca sponsor, și șefii informali din zonele ploieștene populate preponderent de romi săraci. Este vorba despre cartierele Mimiu (1800 potențiali votanți romi), Radu de la Afumați (500 votanți) și Bariera Basarab (300 votanți). Prin intermediul lui Stavri, părțile au agreat asupra oferirii unei mici atenții de 100 de lei pentru fiecare votant. În plus, s-a decis alocarea a 20.000 – 30.000 de lei pentru organizarea unei petreceri pentru romi în ziua votului, cu mâncare și băutură.
Suma totală calculată de Stavri a fost între 200.000 – 300.000 de lei, care avea să fie oferită de omul de afaceri G.V. în schimbul obținerii, ulterior, al unor contracte vizând prelucrarea apelor uzate din județ, prin care să și recupereze investiția. Singura promisiune care viza îmbunătățirea condițiilor de locuit ale romilor a fost asfaltarea cartierului Mimiu.
Negocierile și mitele electorale
Stavri i-a cerut 300.000 de lei omului de afaceri, care a fost de acord să o plătească în mai multe tranșe, până în ziua alegerilor. Cu trei zile înainte de alegeri, G.V. i-a oferit 130.000 de lei lui Stavri, din care 80.000 de lei, via Cătălin Stavri, au ajuns la liderul rom al comunității din Mimiu. 70.000 de lei din sumă a fost împărțită votanților sub forma cadoului de 100 de lei, iar restul de 10.000 a fost reținut de lider, sub motivul că a trebuit să-și plătească verii care l-au ajutat la împărțirea pomenii electorale în comunitatea Mimiu.
Ce s-a întâmplat cu restul de 50.000 de lei rămași din totalul de 130.000? Au fost reținuți de Cătălin Stavri, cu argumentul că sunt necesari pentru alte cheltuieli electorale.
În zilele următoare, antreprenorul rom i-a mai oferit lui Stavri 80.000 de lei pentru mită electorală adresată romilor din cartierele Radu Afumați și Bariera Basarab. Din aceștia, 10.000 de lei au fost dați celor patru lideri informali din cele două cartiere pentru mobilizarea electorală a romilor, nefiind clar ce s-a întâmplat cu restul de 70.000. La votanți n-au ajuns, în orice caz.
Consecințele corupției și promisiunile neîndeplinite
Timp de șase luni, omul de afaceri a solicitat onorarea promisiunii vizând acordarea contractelor preferențiale ale Primăriei firmei sale, dar Stavri, purtătorul de cuvânt al lui Volosevici pe afaceri dubioase, l-a aburit și a tot amânat. Până la urmă, planul s-a topit în ceață și nu s-a mai finalizat în niciun fel. Pe românește, omul de afaceri a fost aburit și țeapuit de 210.000 lei de niște bărbați albi, stâlpi ai societății.
Această situație ilustrează modul în care corupția poate submina procesul electoral și poate afecta interesele comunităților vulnerabile. Astfel de practici trebuie să fie combătute cu fermitate, iar transparența și responsabilitatea trebuie să devină pilonii fundamentali ai sistemului politic. Pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri, odată un actor politic în căutarea justiției, a devenit un simbol al compromisului și al corupției în contextul unei întregi rețele de interese. Important este ca publicul să fie cât mai bine informat și să ceară responsabilitate celor care își asumă funcții de conducere, pentru a preveni repetarea acestor situații în viitor.
Sechestru asiguratoriu și corupție: Înregistrări care dezvăluie complicități între Volosevici și pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri
Implicațiile sechestrului asiguratoriu
În articolele anterioare am subliniat că pentru Cătălin Stavri, spăgar și șantajist, precum și pentru soția și mama acestuia, alături de interlopul Belu Claudiu, s-a impus un sechestru asiguratoriu de către procurorul de caz. Această măsură vine ca urmare a activităților ilegale derulate de acești indivizi și evidențiază intensificarea eforturilor legale de a combate corupția și crimele legate de corupție.
Dovezi compromițătoare și complicități
Astăzi, prezentăm înregistrări audio care sugerează că primarul Volosevici era la curent cu banii obținuți de pseudo-jurnalistul Stavri, de asemenea, evidențiem tupeul borfașilor care au înșelat sute de oameni de afaceri prin teroare, acționând sub protecția polițiștilor corupți. Acest tupeu se manifestă și prin contestarea în instanță a sechestrului, ceea ce subliniază lipsa de respect față de lege și de moralitate.
Concluzie
Aceste informații și dovezi vor avea un impact semnificativ asupra opiniei publice și asupra modului în care sunt percepute persoanele implicate. Este esențial ca astfel de comportamente să fie expuse și combătute, pentru a asigura un mediu de afaceri curat și pentru a restabili încrederea cetățenilor în instituțiile statului. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Controverse în jurul Camerei Operaționale din Administrația Naționala a Penitenciarelor (ANP)
Artizanul evadărilor din penitenciarele românești, cunoscut sub numele de Marinică, cu doar trei luni de vechime într-un penitenciar, artizanul evadarilor, este subiectul atenției. Conform Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor, Camera Operațională, mândria lui Marinică, funcționează în afara legii.
Această cameră a fost reclamată pentru că nu respectă criteriile de eficiență și economicitate stabilite de unitățile penitenciare. Cu toate acestea, Camera Operațională este susținută de conducerea Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP), în ciuda faptului că funcționează ilegal. Mândria lui Marinică nu are o bază legală, așa cum se arată în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP).
Episodul de astăzi este dedicat legalității acestei structuri. Următoarele episoade vor scoate la iveală managementul defectuos al conducerii „pazei” și lipsa viziunii șefilor „Direcției Operative” a ANP, structură condusă de comisarul șef de poliție penitenciară Marian Ilie.
Ce spun actele normative
Art. 10 alin. (2) din Legea nr. 254/2013 stipulează că organizarea și atribuțiile ANP se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. De asemenea, Art. 2 alin. (3) din Legea nr. 145/2019 subliniază aceeași idee.
Concret, Hotărârea de Guvern nr. 756/2016 definește structura ANP, iar articolul 21 din Ordinul ministrului justiției nr. 160/2018 expune detaliile privind Direcția Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar. Unde este Camera Operațională, care ar fi trebuit să fie asociată Compartimentului Dispecerat?
Întrebări pentru specialiști și conducerea ANP
- Funcționarea Camerei Operaționale: Dacă nu este prevăzută în regulament, funcționează legal sau ilegal?
- Proceduri prealabile: Ce trebuia ANP să facă înainte de înființarea Camerei Operaționale?
- Consecințe legale: Care sunt efectele unei posibile funcționări ilegale a acestei camerei?
- Atribuții: De unde sunt „culese” atribuțiile Camerei Operaționale?
- Fișele posturilor: Cum au fost stabilite fișele postului ofițerilor din cadrul Camerei Operaționale?
- Plata ofițerilor: Pentru ce atribuții sunt plătiți ofițerii specialiști și în ce act normativ se regăsesc acestea?
- Succesiunea evenimentelor: Care ar fi fost pașii logici pentru crearea Camerei Operaționale?
- Impact asupra sistemului: Ce plus valoare a adus Camera Operațională, și au scăzut evenimentele negative în închisori?
- Angajamentul serios: Când se va începe abordarea problemelor serioase?
- Motivare: Ce justificare oferiți doamnei ministru Alina Gorghiu pentru funcționarea „în ilegalitate” a acestei structuri?
Concluzie
Reputația instituțională este esențială. Este crucial ca toate părțile implicate să colaboreze pentru a proteja integritatea și eficiența sistemului penitenciar. Este important să se ia în serios aceste probleme pentru a asigura un mediu de lucru decent și eficient pentru toți angajații. (Cerasela N.).
Anchete
Prima zi de grevă generală în istoria Ministerului Afacerilor Interne
Ieri a marcat prima zi de GREVĂ GENERALĂ din istoria Ministerului Afacerilor Interne, conform anunțului celor de la Sindicatul Europol. Mobilizarea a fost impresionantă, aproximativ 80% dintre angajații serviciilor județene ale Arhivelor Naționale din 35 de județe aderând la greva generală cu un singur scop: recâștigarea demnității profesionale.
Angajații au demonstrat conducerii Arhivelor Naționale și Ministerului Afacerilor Interne că sunt determinați, demni și pregătiți să facă orice sacrificiu. Aceasta reprezintă un puternic semnal de alarmă pentru conducerea MAI din partea unor lucrători umiliți ani de-a rândul, uitați în organigrama de 135.000 de angajați ai ministerului și plătiți mai puțin, doar pentru că își desfășoară activitatea în județe și nu în structurile centrale ale Arhivelor Naționale ale României.
Sindicatul Europol dorește să transmită greviștilor că au primit zeci de mesaje de încurajare și scrisori de susținere din partea mediului academic, a cercetătorilor care sunt martori la condițiile mizere din arhivele județene, precum și din partea studenților. Aceste mesaje dovedesc, fără echivoc, că acțiunea lor este legitimă și justificată.
Fiecare zi de grevă va evidenția nivelul de respect și empatie pe care politicienii aflați la guvernare – în plină campanie – îl au față de problemele reale ale membrilor societății. (Sava N.).
-
Exclusivacum 5 zile
Pensionarii militari în pericol: Acuzații de colaborare politică în contextul modificărilor legii pensiilor
-
Exclusivacum 5 zile
Riscuri mari pentru sporul Bayraktar din cauza reputatiei controversate a Directorului ANP
-
Exclusivacum 4 zile
Trădarea lui Mirițescu: O rețea de corupție și politică în interiorul Poliției Române (I)
-
Exclusivacum 3 zile
Degradarea Serviciului Siguranța Deținerii din ANP: lipsă de viziune și incertitudini în management
-
Ancheteacum 2 zile
Federația Sindicatelor din Administrația Penitenciarelor susține pensiile militare printr-o petiție online
-
Exclusivacum 2 zile
Contestație surprinzătoare în sistemul penitenciar: Lupta pentru reputația directorului ANP
-
Exclusivacum 12 ore
Controverse în jurul Camerei Operaționale din Administrația Naționala a Penitenciarelor (ANP)
-
Exclusivacum 2 zile
La vremuri noi, oameni noi: Sfârșitul unei ere pentru Ginel Preda?