Connect with us

Featured

Provocările achizițiilor Armatei: Oportunități ratate în fața inovației

Publicat

pe

Pe măsură ce antreprenorii tradiționali din domeniul apărării, dar și cei din afară se adună pentru mega-conferința Asociației Armatei Statelor Unite luna aceasta, cea mai recentă politică de achiziții a Armatei întărește disfuncțiile vechi care păstrează cele mai inovatoare firme departe.

În primul rând, directiva din martie a Armatei privind „Facilitarea dezvoltării software-ului modern și a practicilor de achiziție” încurajează serviciul să cumpere software personalizat, dezvoltat conform unor reguli contabile complicate și de tip cost-plus, „în cea mai mare măsură posibilă”, în loc să urmeze cele mai bune practici din sectorul privat.

Chiar și raportul oficial al Comitetului Senatului pentru Servicii Armate avertizează că directiva Armatei „pare să devieze de la legea actuală” și cere serviciului să raporteze până pe 15 ianuarie cum „va implementa Directiva într-un mod care să sprijine participarea micilor afaceri și a contractorilor non-tradiționali din domeniul apărării.”

Gafa Armatei este doar cea mai recentă și mai evidentă manifestare a modelului de afaceri învechit în întreaga Departament al Apărării. Este o abordare care nu reușește constant să caute, să absoarbă și să implementeze tehnologii inovatoare noi la fel de repede ca lumea comercială sau adversarii noștri.

Există focare de excelență — cum ar fi DIU, AFWERX, SOFWERX și SDA — care au cultura antreprenorială înrădăcinată în ADN-ul lor. Acestea sunt finanțate de un amestec haotic de fonduri bine-intenționate, dar necoordonate — inclusiv Hedge Portfolio, APFIT, RDER, RCCTO și RIF — și livrează produse de vârf, inclusiv software, pentru luptători la viteza relevanței folosind metode de achiziție comercială. Dar directiva Armatei pare să revină asupra sistemului de moștenire de care ceilalți încearcă să se despartă cât mai repede posibil.

Acest sistem actual, care seamănă cu modelul economiei centralizate sovietice, ignoră în mod notoriu tehnologia disponibilă în prezent și produsele fabriate de companiile comerciale, și în schimb, își imaginează arme sofisticate imposibil de realizat prin procesul de „cerințe”, organizează un concurs de scriere pentru a selecta dintre cele cinci contractori principali rămași care pot redacta astfel de propuneri și apoi acordă câștigătorului monopolul timp de zeci de ani pentru un produs pe care nu l-a fabricat niciodată. Deoarece DoD se fixează în achiziționarea acelui produs doar de la acel contractor, nicio companie privată nu ar investi din propriul buzunar într-un produs superior, deoarece nu există nicio cale pentru Departament să schimbe furnizorul. Contractorul principal are libertatea de a cheltui miliarde de dolari din impozitele plătitorilor de taxe timp de ani de zile, fără a fi afectat de presiunea competitivă din partea altor furnizori sau a adversarilor care ne depășesc.

Cea mai gravă parte, totuși, este modul în care acești contractori principali sunt plătiți, în special modelul denumit „Cost Plus” — care a stârnit în special nemulțumirea în raportul SASC. Raportele media compară adesea modelul Cost-Plus cu un aranjament pe bază de timp și materiale. Nu este așa. Este mult, mult mai rău.

Imaginează-ți că trebuie să înlocuiești sistemul de încălzire din casă. Preferi ca instalatorul să facă ofertă pentru job folosind un preț fix cu totul inclus, astfel încât să nu ai surprize neplăcute la final. Multe firme fac acest lucru: își umflă puțin estimarea pentru siguranță, apoi execută lucrările în timp ce își controlează cheltuielile pentru a maximiza profitul rămas la final. Mii de ani de evoluție economică au făcut din acesta cel mai popular model de afaceri, deoarece recompensează munca eficientă a furnizorului cu profituri mai mari și oferă clientului certitudinea costului.

Dacă lucrarea este prea complexă pentru un preț fix — de exemplu, dacă există necunoscute în interiorul pereților — instalatorul ar putea spune: „Va fi 85 de dolari pe oră pentru munca mea, plus costul materialelor.” Acest lucru este în continuare o practică comercială normală. Instalatorul va fi recompensat pentru reducerea cheltuielilor sub 85 de dolari pentru a maximiza profitul pe fiecare oră.

Aici este locul unde Departamentul Apărării se abate de la normă. Imaginează-ți apoi că îi spui instalatorului: „Bine, în acele 85 de dolari pe oră, trebuie să văd exact cât plătești pentru tine și angajații tăi în salarii, beneficii și toate costurile tale interne de afaceri, astfel încât să pot fi sigur că nu faci un profit prea mare.” După câteva cuvinte colorate, instalatorul îți va spune că nu este treaba ta.

Dar un contractor de apărare nu poate spune Armatei Statelor Unite să se ducă la naiba. Nu există o piață comercială pentru tancuri și submarine. Așadar, industria de apărare hardcore nu a avut de ales decât să implementeze sisteme contabile laborioase și personalizate — și, de fapt, le-a folosit nu doar ca pe o barieră de intrare, ținând concurenții departe de afacerea de apărare, ci și ca pe un instrument pentru a extrage mai multe profituri din Pentagon.

În lumea Cost-Plus, companiile sunt recompensate pentru creșterea cheltuielilor de afaceri. În loc de 85 de dolari, obții 125 de dolari, apoi adaugă toate cheltuielile inutile de audit și contabilitate doar pentru a ține evidența acestei nebunii și ajungi la 150 de dolari. Apoi, deoarece ai un monopol asigurat, orele petrecute realizând fiecare sarcină se inflamează magic după ce munca începe. Clientul nu poate întrerupe contractul și să se mutileze la altcineva.

Articolul excelent “Legea pe care Departamentul Apărării iubește să o încalce” descrie precis filosofia păguboasă care a condus DoD să creeze acest model distopic. (Articolul a fost scris de un angajat al contractorului tehnologic non-tradițional Palantir, dar nu este o declarație oficială a companiei.) Dar, fără îndoială, este poate cel mai prost mod de a cumpăra orice pe care ți l-ai putea imagina.

Rezultatul net al structurii de stimulare Cost Plus este să încline decizia „a produce sau a cumpăra?” spre „a produce” oriunde este posibil. Cumpărarea unui produs finit, gata de utilizare, care ar putea reduce anii de desfășurare pentru luptători și economisi miliarde în proces este un lucru anatemic pentru un contractor Cost Plus. Ar costa mult profit pe care l-ar putea obține reinventând roțile.

Deputații nu sunt naivi. În 1994, au adoptat Legea de Simplificare a Achizițiilor Federale, care, printre alte lucruri, prevede că înainte de a putea solicita un contract personalizat Cost Plus, DoD trebuie mai întâi să caute pe piața comercială un produs care există deja și este „suficient de apropiat” de ceea ce este necesar, iar dacă există, să-l cumpere cu orice model de afacere folosit de acel furnizor (care este, de obicei, un fel de aranjament cu preț fix). Acesta este codificat în 10 U.S.C 3453.

Așa cum indică limbajul din raportul Senatului, este foarte greu de văzut cum directiva din martie a Armatei nu „deviatează” de la acea lege — și chiar dacă serviciul poate, într-un fel, să satisfacă litera FASA, aceasta încalcă cu siguranță spiritul acesteia. Și, deși FASA nu este aplicată în mod constant, nu este o scrisoare moartă, așa cum a arătat pierderea Armatei în fața Palantir într-un proces din 2017 pe această temă. În viitor, un nou proces privind această politică ar putea costa Armata sute de milioane de dolari și ani de întârzieri.

Cu toate acestea, Armata pare să se îndrepte, fără ezitare, spre prăpastie, așa cum reiese din declarația șefului de achiziții al serviciului, Doug Bush: „Dacă unor companii nu le place să liciteze pentru un contract, este o țară liberă. Nu licitați. Altele vor face asta. Obiectivul meu este pur și simplu să obțin capabilitățile pentru Armată, nu să fac pe toată lumea fericită.”

Dar cele mai bune companii de software din lume lucrează toate pe bază de preț fix. Prin predeterminarea modelului Cost Plus, Armata excludea în mod efectiv cei mai buni din domeniu chiar de la început. Ce motiv rațional ar putea avea cineva să facă acest lucru? Singurii beneficiari ai acestei politici sunt contractorii de apărare incumbenti, care se bucură de reafirmarea modelului de afaceri tradițional, și adversarii noștri din întreaga lume, care vor profita de această oportunitate pentru a depăși avantajul competitiv al Statelor Unite.

Este responsabilitatea Congresului să intervină, să efectueze o supraveghere riguroasă și, dacă este necesar, să adopte o nouă legislație pentru a obliga Armata să respecte atât litera, cât și spiritul Legii de Simplificare a Achizițiilor Federale. Este clar că Pentagonul nu va face acest lucru de unul singur.

Exclusiv

Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină

Publicat

pe

De

O investigație în contextul anchetelor jurnalistice: Sistemul Național Antigrindină și impactul asupra Siguranței Naționale a României

Provocările post-electorale: Ce trebuie să facă noul Guvern – Urgența soluționării crizelor naționale (aici), (aici), (aici),  etc.

Ziarul Incisiv de Prahova a demarat în exclusivitate o investigație complexă privind consecințele tragice ale funcționării ilegale a Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, concomitent cu o analiză asupra activităților coordonate de Popescu Cristian, director la Electromecanica Ploiești, care subminează securitatea națională a României.

Cererea de despăgubiri și impactul asupra agriculturii

Pe fondul acestor investigații, Asociația Producătorilor Agricoli de Cereale și Plante Tehnice Prahova a solicitat despăgubiri de la Statul Român pentru pierderile suferite din cauza secetei, pierderi care au fost generate de intervențiile derulate prin sistemul antigrindină, suspectate de ilegalitate. Aceste demersuri sunt absolut legale și subliniază impactul major al sistemului asupra agriculturii românești, atât din punct de vedere economic, cât și al siguranței alimentare.

Activitățile infracționale ale lui Popescu Cristian

Coordonarea lui Popescu Cristian în cadrul Electromecanica Ploiești a fost identificată ca parte a unui clan infracțional, acțiunile sale având potențial de a provoca prejudicii semnificative atât securității naționale, cât și integrității financiare a Statului. Conducerea sa de către interese de grup de crimă organizată subminează nu doar încrederea în instituțiile statului, dar și credibilitatea Sistemului Național Antigrindină, care, în mod ironic, ar fi trebui să protejeze economia și populația de fenomene meteorologice extreme.

Eficiența Sistemului și riscurile asociate

Eficiența sistemului a fost constant contestată, având în vedere că intervențiile nu au reușit să combată căderile de grindină și, în plus, au generat scăderi dramatice ale precipitațiilor în zonele adiacente. Aceasta a generat nu doar o pierdere semnificativă a producției agricole, ci și un risc major din punct de vedere al sănătății populației, prin facilitarea introducerii pe piață a produselor agricole de import care nu respectă normele sanitare.

Incidentul de la Lăpoșel: O atenționare serioasă

Incidentul de la Lăpoșel, în care patru copii au decedat din cauza unei viituri neașteptate, a evidențiat suspiciunile legate de operațiile de combatere a grindinei în acea zonă. Aceste evenimente dramatice au condus la o cerere necesară de revizuire a reglementărilor și a funcționării sistemului, în special în contextul lipsei de transparență și de responsabilitate în gestionarea intervențiilor atmosferice.

Atingerea intereselor de grup și implicațiile asupra Securității Naționale

În contextul activităților clandestine coordonate de Popescu Cristian, directorul Electromecanica Ploiești, se conturează o rețea criminală organizată, având scopul de a sifona bani publici și de a afecta securitatea națională, precum și siguranța alimentară a României. Aceste acțiuni sunt orchestrate de un grup care are legături directe cu clanul infracțional condus de Emanuel Ioana, director în cadrul ROMARM.

Acuze neîntemeiate și propaganda subterană

Grupul coordonat de Popescu și Emanuel Ioana a lansat, și continuă să lanseze, în mediile relaționale strategice, acțiuni speciale exprimate prin acuzații nefondate. Aceste acuzații sunt incluse în adrese bine ticluite în cadrul unor ”partide de vânătoare”, formulate și comunicate dirijat către instituții esențiale ale statului, cum ar fi Administrația Prezidențială, Guvernul României, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Parlamentul României și Avocatul Poporului, în perioada mai – decembrie 2024. Scopul acestor acțiuni este de a boicota, denigra, bloca, submina și sabota demersurile legale întreprinse de Asociația Producătorilor Agricoli de Cereale și Plante Tehnice Prahova.

Controlul Guvernamental și investigarea infracțiunilor

Recent, unul dintre liderii acestui grup infracțional, manevrat de Emanuel Ioana, alături de un spectru întreg de directori din cadrul ROMARM, se află sub incidența unor acțiuni de control ale guvernului. Aceste verificări se concentrează pe aspecte de interes care vizează erodarea unor obiective naționale, generând suspiciuni de posibile infracțiuni grave la adresa securității naționale a României.

Rolul crucial al lui Popescu Cristian în tabloul infracțional

În cadrul unui tablou infracțional complex și bine structurat, Popescu Cristian, directorul Electromecanica Ploiești din cadrul Companiei Naționale ROMARM, îndeplinește un rol esențial. El dirijează întregul lanț de operațiuni speciale de aprovizionare, achiziții și proceduri tehnice, deținând și exercitând un monopol asupra acestor activități.

Abuzul de autoritate și achiziții preferențiale

Acțiunile lui Popescu se desfășoară fără restricții, el „cumpărând” componente de la furnizorii preferați, aplicând strategii de achiziții preferențiale la prețuri adesea mai mari decât cele practicate de piețele locale și internaționale. Colaborarea sa cu cetățeni români și străini, în interes personal, evidențiază utilizarea funcției sale într-un mod privat și foarte avantajos pentru sine și grupul său.

Relațiile secrete și protecția oferită

În plus, Popescu Cristian se laudă, în fața colegilor și subalternilor, cu legăturile sale speciale cu membri din conducerea SRI, având o asa zisa legătură operativă gestionată prin intermediul unui ofițer din Ploiești. Aceste relații îi oferă un sistem complex de protecție,    permițându-i să navigheze fără opreliști în cadrul activităților sale ilegale, asigurându-se astfel impunitatea.

Strategiile infracționale ale lui Popescu Cristian

În cadrul acestui puzzle infracțional, Popescu Cristian a confirmat că a reușit să-l surclaseze pe actualul ministru al economiei, beneficiind de suportul lui Emanuel Ioana și a altor relații cu care participă la partide de vânătoare. Aceste legături includ cadre de informații care ar fi în siajul unei alte formațiuni politice concurente.

Acțiuni subversive pentru eliminarea politică

Prin acțiuni subversive, Popescu ar fi generat dosare prefabricate care să conducă la includerea ministrului pe listele de candidați pentru Senatul României, ocupând o poziție secundară, sub un „candidat” susținut din partea Bucureștiului. Astfel, ministrul ar fi pierdut posibilitatea de a redeveni senator, în urma desfășurării acestui joc operativ complex, care presupune un atentat la securitatea naționala.

Consecințele participării la aceste manifestații infracționale

Conform afirmațiilor lui Popescu Cristian, participarea sa, ghidată de relațiile menționate, l-a exclus definitiv pe ministrul prahovean al economiei din viața politică. În plus, se sugerează că acest lucru ar deschide calea reintroducerii în guvern a fostului ministru al agriculturii, Adrian-Ionuț Chesnoiu, care ar putea beneficia de pe urma acestei exclusivități politice. De asemenea, acest lucru ar putea să-l salveze de ancheta penală deschisă împotriva sa, care ar putea include și alți lideri din județul Olt.

Necesitatea de investigare și responsabilitate

Aceste manevre politice și infracționale subliniază necesitatea urgentării unor investigații serioase și comprehensive, care să asigure responsabilitatea celor implicați și să protejeze integritatea instituțiilor statului român.

Consecințele activităților lui Popescu Cristian asupra Statului Român

Filiera lui Popescu Cristian a reușit să genereze multiple prejudicii și comportamente ilegale, având un impact negativ asupra autorităților și instituțiilor statului român.

Prejudicii de imagine și distrugerea conceptului stiințific

  • A adus un prejudiciu de imagine semnificativ unei autorități publice centrale subordonate Guvernului României.
  • A destructurat și desființat conceptul științific privind tehnologia utilizată în combaterea căderilor de grindină, concept înregistrat la OSIM de o instituție a statului român.
  • A provocat, pe lângă prejudiciul de imagine, o pierdere financiară considerabilă pentru statul român.

Introducerea furnizorilor străini și monopolul pe piață

  • A facilitat introducerea pe piața românească a unor furnizori străini de tehnică pentru combaterea căderilor de grindină, cu scopul de a continua sifonarea bugetului de stat.
  • A constituit un grup de interese format din companii străine, care, prin racolarea unor persoane fizice din conducerea companiei Electromecanica SA Ploiești, urmăresc să creeze condiții organizatorice, juridice și legislative favorabile pentru realizarea unui monopol asupra acestei activități, afectând astfel interesele Statului Român.

Subminarea autorității statului și impactul asupra Siguranței Alimentare

Această activitate subminează autoritatea statului român, permițând exploatarea operațională ilegală a Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor. Acest sistem, inițial conceput pentru protejarea economiei și populației de fenomenele meteorologice extreme, nu a beneficiat de studii de impact corespunzătoare, ceea ce a condus la:

a. Pierderi semnificative de producție agricolă (plantații viticole, plantații pomicole, sere și solarii, culturi mari), periclitând siguranța alimentară a populației.

b. Eventuale plati de către bugetul de stat a unor sume extrem de mari pentru despăgubirile acordate culturilor calamitate.

Risc major pentru siguranța alimentară

Acest context favorizează introducerea pe piața agro-alimentară a produselor agricole de import, în special din Ucraina, care nu respectă normele europene privind calitatea. Astfel, populația României este expusă unui risc major din punct de vedere al sănătății și securității alimentare, creând premisele unei dependențe sustenabile în ceea ce privește hrana românilor.

Necesitatea investigațiilor și corectitudinii legale

În lumina aspectelor sesizate în această anchetă jurnalistică, se concluzionează că demersurile întreprinse de Popescu Cristian, director Electromecanica Ploiești din cadrul Companiei Naționale ROMARM S.A., constituie un atentat la securitatea națională. Organele abilitate sunt îndreptățite să întreprindă cercetări conform legislației în vigoare pentru a restabili legalitatea și protecția intereselor statului român.

Necesitatea de monitorizare și responsabilizare

Este esențial ca autoritățile competente să monitorizeze aceste activități și să ia măsuri de responsabilizare pentru a preveni continuarea abuzurilor de acest tip în instituțiile statului. Integritatea și transparența în funcționarea companiilor de stat trebuie să fie priorități pentru a asigura un mediu desfășurător corect și legal.

Necesitatea opririi activităților ilegale

Într-o societate democratică, astfel de abuzuri trebuie investigate prompt, iar responsabilitățile trebuie asumate ferm pentru a proteja integritatea instituțiilor statului și siguranța cetățenilor. Acțiunile coordonate de acest grup în afaceri publice nu pot rămâne nesancționate, având în vedere implicațiile serioase asupra securității naționale și economiei României.

Necesitatea unei revizuiri urgente

Autoritățile competente trebuie să revizuiască urgent legislația și să asigure o stratificare adecvată a responsabilităților, în fața acestor acuze grave, pentru a întări securitatea națională și a proteja interesele cetățenilor din România. Vom reveni.  (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale

Publicat

pe

De

PATRIA A PRIORI! Mereu înaintea tuturor: Un omagiu pentru Serviciul Român de Informații

Importanța S.R.I. în contextul național

În contextul actual, când și cei mai înverșunați susținători ai unui prezidențiabil eșuat au conștiențizat importanța Serviciului Român de Informații în devoalarea unor situații care au pus în pericol siguranța națională, se impune a lăuda activitatea acestui serviciu.

Activitățile confidențiale ale S.R.I.

Desigur că,  preponderent, activitățile desfășurate de S.R.I. au un caracter confidențial, datele și informațiile fiind culese, verificate și ulterior valorificate prin punerea acestora la dispoziția beneficiarilor legali, activitatea „nevăzută” a serviciului fiind desfășurată de cadrele prevăzute la art.28 din Legea nr.14/1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații.

Desigur că cei cu probleme de legalitate, chiar crezute ca fiind necunoscute sau puțin cunoscute, simt fiorul rece al suflatului în ceafă !!!

Culegerea de informații este cea mai importantă ramură a unui serviciu de informații, însăși titulatura acestuia făcând trimitere la principala activitate a acestuia.

Decizia Curții Constituționale

Pentru că zilele trecute Curtea Constituțională a României a luat o decizie istorică menită să asigure parcursul democratic al României, prin recunoașterea apartenenței la valorile nord-atlantice și europene, trebuie precizat că importanța informațiilor transmise de S.R.I. au contat în mod decisiv întrucât acestea au fost dublate de o documentare meticuloasă. Discuțiile publice sunt doar discuții, activitatea de documentare este activitate, necunoscută tuturor.

Notele desecretizate și transparența

Bineînțeles că „Notele” desecretizate de S.R.I. la propunerea C.S.A.T. nu conțin decât o parte a analizei informațiilor prezentate de către serviciu, cunoscătorii putând observa că acestea sunt o sinteză, sintetizarea informațiilor fiind necesară pentru înțelegerea acestora de către beneficiari.

Denumirea, conținutul descriptiv al notelor  și culoarea folosită pentru evidențierea unor elemente importante sunt diferite de cele ale „notei” transmise de S.I.E.   care nu este așezată nici măcar în pagină, aspecte care ar putea fi sesizate de cei care au fost învățați să acorde atenție detaliilor.

Nu credeți în coincidențe !!! Nimic nu este întâmplător !!!

Avansarea în grad a unui lider S.R.I.

UN ASPECT IMPORTANT, NECUNOSCUT OPINIEI PUBLICE, DAR CARE MERITĂ A FI CUNOSCUT, ESTE FAPTUL CĂ, ÎNCEPÂND CU DATA DE 01.12.2024, COMANDANTUL DIRECȚIEI REGIONALE DE INFORMAȚII MUNTENIA, CU SEDIUL ÎN MUNICIPIUL PLOIEȘTI, AL CĂRUI NUME NU ÎL VOM EXPUNE PUBLIC, A FOST AVANSAT LA GRADUL DE GENERAL DE BRIGADĂ, ACEASTĂ AVANSARE REPREZENTÂND RECUNOAȘTEREA CALITĂȚILOR PROFESIONALE DAR ȘI UMANE DE CARE  DĂ DOVADĂ.

Mesaj de congratulare și încurajare

Meritele îi aparțin exclusiv, avansarea fiind încununarea întregii activități desfășurate în cadrul  S.R.I.,  acordarea unui asemenea grad militar presupunând o evaluare complexă, cu atât mai mult cu cât, anul acesta Domnul Președinte Klaus Iohannis nu a fost prea darnic cu avansările din cadrul S.R.I., acestea fiind limitate la mai putin decât degetele unei mâini.

De aceea, felicitări și putere de muncă în continuare!

Evoluția Direcției Regionale de Informații Muntenia sub conducerea noului general de brigadă

Schimbări semnificative în raportarea informațiilor
Este demn de remarcat faptul că informațiile transmise de către Direcția Regională de Informații Muntenia, sub conducerea recent numitului general de brigadă, au demonstrat o acuratețe și precizie fantastică. Aceste îmbunătățiri semnificative în activitate sunt evidente față de perioada anterioară, când vechiul comandant, obligat să se pensioneze, a fost implicat în controverse grave.

Implicarea în afaceri ilegale
Vechea conducere a Direcției s-a confruntat cu probleme serioase, fiind acuzată de conexiuni cu afaceri ilegale, inclusiv implicarea în mafia gunoaielor. Această situație a afectat credibilitatea și eficiența serviciului de informații, generând preocupări majore în rândul opiniei publice și al autorităților (Colonelul/asa zis General SRI Ciobanu Danut, actual director la UWS (fosta Rosal) si fostul comandant – colonelul/asa zis General SRI Croitoru Claudiu angajat UWS si consilierul fostului șofer al lui Silviu Prigoana , Bogdan Niculescu- (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc).

Perspectivele viitoare
Sub noua conducere, se așteaptă ca Direcția Regională de Informații Muntenia să continue să producă informații corecte și relevante, consolidând astfel încrederea instituțiilor și a societății în misiunea lor de protejare a securității naționale. Această schimbare invită la o evaluare atentă a modului în care sunt gestionate informațiile și a responsabilității în cadrul serviciilor de informații.

(Cristina T.).

 

 

Citeste in continuare

Featured

Devalizarea Unifarm: Un scandal al falimentului și datoriilor

Publicat

pe

De

Contextul scandalului
Articolul semnat de jurnalista Claudia Marcu în Cotidianul Național evidențiază jaful organizat din perioada stării de urgență la Unifarm, companie de stat, în colaborare cu Ministerul Sănătății. În urma acestui scandal, Unifarm a ajuns aproape de faliment, fără ca cineva să răspundă pentru faptele comise.

Decizia guvernamentală
Având în vedere imposibilitatea de a scăpa de insolvență, Guvernul a decis să șteargă datoriile Unifarm, conversând aceste datorii în acțiuni. Motivul invocat a fost acela de a evita executarea silită și reorganizarea judiciară. Însă, în urma unui raport al Curții de Conturi, nicio faptă penală nu a fost sancționată, iar anchetele DNA par să nu fi avut rezultate concrete.

Problemele financiare ale Unifarm
Cheltuielile nejustificate și ilegalitățile constatate în gestionarea fondurilor Unifarm au fost alarmante. Cu toate acestea, instituțiile responsabile nu au identificat vinovați. Guvernul susține că ștergerea datoriilor va ajuta compania, păstrând locurile de muncă și asigurând continuitatea activităților comerciale, ceea ce ar avea un impact pozitiv asupra bugetului de stat.

Importanța strategică a Unifarm
Compania Națională Unifarm este descrisă ca având o importanță strategică pentru sănătatea publică, desfășurând activități comerciale esențiale în domeniul sanitar. Cu un capital social deținut integral de stat, Unifarm se ocupă cu importul și distribuția de medicamente, produse farmaceutice și tehnico-medicale.

Conversia datoriilor în acțiuni
În cadrul planului de restructurare, Unifarm va converti datoriile de aproximativ 488,7 milioane lei în acțiuni. Această măsură, conform Ministerului Sănătății, va oferi statului un control mai mare asupra companiei, asigurându-se că Unifarm rămâne operațional și capabil să livreze produsele necesare sistemului de sănătate.

Articolul subliniază gravitatea situației și provocările întâmpinate de Unifarm, ridicând întrebări cu privire la responsabilitatea instituțiilor și la gestionarea resurselor publice în contextul crizei sanitare.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv23 de ore ago

Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină

O investigație în contextul anchetelor jurnalistice: Sistemul Național Antigrindină și impactul asupra Siguranței Naționale a României Provocările post-electorale: Ce trebuie...

Exclusiv23 de ore ago

S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale

PATRIA A PRIORI! Mereu înaintea tuturor: Un omagiu pentru Serviciul Român de Informații Importanța S.R.I. în contextul național În contextul...

Exclusiv23 de ore ago

MASS-MEDIA ÎN BOCCA DELLA VERITA: O analiză asupra rolului presei și al responsabilității jurnalistice

Contextul istoric al scrisului și al mass-mediei Într-un raport emis de Sindicatul Diamantul, Vitalie Josanu subliniază importanța scrisului și a...

Exclusiv4 zile ago

Corupția și abuzurile de putere în Vălenii de Munte: Amenințări și afaceri obscure

Rețeaua de corupție din Prahova: Dezvăluiri șocante  Incisiv de Prahova continuă să expună o rețea complexă de corupție, cu implicații...

Exclusiv4 zile ago

Planurile lui Călin Georgescu pentru România: „Voi pune poporul și țara pe primul loc”

Călin Georgescu, recent invitat la emisiunea „Culisele Statului Paralel” de la Realitatea PLUS, a venit să dezmintă zvonurile și informațiile...

Exclusiv4 zile ago

Lipsă de transparență în concursuri: Dan Halchin sub presiune

Dan Halchin, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), se confruntă cu acuzații grave legate de lipsa de transparență...

Exclusiv5 zile ago

Corupție și ilegalități în gestionarea deșeurilor în Prahova. Studiu de caz – ECOPARK ENERGY din Valea Calugareasca

Recent a fost confirmat faptul că autoritățile locale din Valea Călugărească au avut dreptate, iar dezvăluirile ziarului nostru, Incisiv de...

Exclusiv5 zile ago

Călin Georgescu, candidat independent: „România nu trebuie să asculte Sistemul!”

Călin Georgescu, candidat independent la alegerile prezidențiale, a făcut declarații tranșante în cadrul emisiunii „Culisele statului paralel” moderată de Anca...

Exclusiv5 zile ago

Securitatea în politică: Marian Rizea, fost ofițer de securitate, candidat pe lista Partidului Oamenilor Tineri

Se ridică semne de întrebare cu privire la integritatea candidaturii lui Marian Rizea, fost ofițer de Securitate, care ocupă prima...

Exclusiv5 zile ago

O nouă sesizare pe „Excelenta” ar putea aduce amânări pentru OUG reparatoriu?

A apărut o nouă sesizare pe „excelenta”, iar Emil Pașcu de la Sindicatul Diamantul se întreabă dacă aceasta ar putea...

Exclusiv6 zile ago

Statul Paralel: Cum a fost jefuită moștenirea lui Silviu Prigoană ( UWS/fosta ROSAL) și de ce tăcerea autorităților este complice

Incisiv de Prahova dezvăluie o rețea complexă de corupție, cu implicații la nivel înalt în administrația prahoveană, centrala și în...

Exclusiv6 zile ago

Importanța clarificării contribuției individuale la bugetul statului în contextul pensiilor militare

Emil Pascu subliniază un aspect crucial al dezbaterii privind pensiile militare în România, indicând faptul că incultura și necunoașterea contribuției...

Exclusiv6 zile ago

Problematica Acordului Colectiv în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

Sindicatul Diamantul aduce în atenție dificultățile cu care se confruntă încheierea Acordului Colectiv la nivelul Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Valentin...

Exclusiv7 zile ago

O încercare de repozitionare: de la infractor narcoman, santajist si spagar la cetățean

De ceva timp remarcam o incercare de repozitionare a infractorului narcoman, santajist si spagar Catalin Stavri la noile realitati cotidiene...

Exclusiv7 zile ago

Stătescu, acoperit de corupție și speranțe neîmplinite: Soarta electorală a fostului primar

Rețeaua de protecție În decursul recentelor alegeri, Stătescu, acoperit de corupție și speranțe neîmplinite: Soarta electorală a fostului primar a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv