Connect with us

Actualitate

”America e singura care ne poate scoate din relația aceasta toxică germano-rusă în care am încăput”

Publicat

pe

(Preluare Inpolitics):

De regulă, interviu electoral interesant e o contradicție în termeni, dar uneori apar și excepții. Cazul interviului acordat de un candidat AUR la europarlamentare ziaristei Anca Alexandrescu, la Realitatea Plus, l-am numit pe prof.univ.dr. Radu Baltasiu, unui dintre cei mai apreciați sociologi ai momentului, colaborator al Academiei române. Un interviu din care prezentăm cîteva fragmente, despre legătura dintre suveranism și Dumnezeu, despre dezastrul din educația tinerilor de azi, ori despre motivele pentru care ei îmbrățișează tot mai mult tezele comuniste.

”America e singura care ne poate scoate din relația aceasta toxică germano-rusă în care am încăput”

– A.A. Dle profesor, de ce AUR?

– R.B. Pentru că în momentul de față nu există, prin momentul de față înțelegând deja de acum 4 ani, o alternativă politică care să își asume dimensiunea suveranistă. Acum, mie mi s-a propus să candidez, nu eu m-am cerut, ca să zic așa, în virtutea faptului că am fost cu sufletul și cu fapta alături de Asociația 2012, condusă de George Simion și de gruparea pro-unionistă din jurul său. Este o relație veche între mine și el, între mine și mișcarea unionistă din România și din Basarabia.

– Am văzut, să vă mărturisesc, în weekend, o manifestare care mi-a arătat că AUR parcă e mai apropiat de americani decât toate celelalte partide la un loc.

– A fi suveranist nu înseamnă a nu fi apropiat de americani. O politică inteligentă nu înseamnă să fii cu capul sub nisip. Dimpotrivă, America este superputerea, sau singura superputere, care ne poate scoate din relația aceasta toxică germano-rusă în care am încăput de multă vreme.

– Ce ați făcut dumneavoastră până acum?

– Cred că am scris suficient de multe lucruri pe dimensiunea națională. Cred că ofer o educație „particulară” studenților mei. Chiar superiorii mei ierarhici din facultate au recunoscut acest lucru și nu o dată. Nu mi-a fost cel mai bine, în sensul că mi s-au limitat din cursuri din acest motiv. Că am o atitudine incorectă politic la cursuri.

– Ce n-ați respectat? Ce i-a deranjat?

– În momentul în care vorbești despre masculinitate și feminitate, vorbind despre suprapunerea masculinității cu bărbăția și a feminității cu femeia deja începi să deranjezi. În momentul în care vorbești despre moștenirea culturală interbelică, și mă refer la sociologia românească, deja nu e un subiect foarte confortabil pentru că… Prefer să fiu mai puțin la modă, știți? Și atunci sunt tolerat. Nu am nicio jenă să spun asta colegilor mei din facultate care mă aud. Suntem de prea mulți ani, ne știm deja de prea mulți ani, de 30 de ani în facultate, dar e cazul să știe că eu știu că sunt nu chiar marginalizat, dar nici foarte departe.

Am rugat un student să-mi facă portretul lui Iorga și s-a apucat să mi-l deseneze

– Aveți succes cu acest discurs la studenți? Pentru că se spune că noua generație este mai degrabă înclinată către celălalt tip de abordare.

– Nu foarte mult. Conform cercetărilor pe care eu însumi le-am făcut acum un an, cam 10% dintre studenți mai au o capacitate de a judeca suficient de abstract și de național în același timp. Pentru că odată cu pierderea capacității de a gândi abstract, pierzi și capacitatea de a ”gândi” statul, societatea și în momentul acela nu mai e loc să gândești în termeni naționali. Nu pentru că n-ai fi patriot, ci pentru că nu mai poți să gândești la nivel categorial aceste lucruri. Iar facultatea în ziua de azi nu mai este cea de acum 5 ani, 10 ani, nemaivorbind de cea de acum 30 de ani.

– Cum vin studenții pregătiți din liceu? Pentru că am auzit tot felul de povești.

– Catastrofal. Acum 3 ani l-am rugat pe un student să-mi facă portretul lui Iorga, ca să ia o notă de trecere și omul a început să deseneze. Să-l deseneze pe Iorga. Și acum, nu demult, tot vorbeam despre Înalta Poartă, s-a nimerit să vorbesc despre Imperiul Otoman într-un curs de istorie socială, și o studență foarte ingenuă – nici nu te puteai supăra pe ea – m-a întrerupt și m-a întrebat, domnule profesor, dar ce tot spuneți, ce e poarta aceea? Deci, ăsta este nivelul a peste 80% dintre ei. Asta este România educată.

– Mi-ați spus că nu sunteți politician. Dar ce sunteți?

– Sociolog, un om de știință, sunt și manager. Am decis să-i ajut pe tinerii din această mișcare (AUR n.n.), pentru că eu le-am spus că trebuie să aibă în vedere că nu sunt atât un partid, cât o mișcare. Încă este o diferență majoră între partid și mișcare. Partidul este o grupare de interese și interesele până la urmă pot să deturneze obiectivele inițiale, în timp ce mișcarea reprezintă un crez.

– La înființarea partidului AUR, George Simion a spus că nici o persoană de la partidele aflate la guvernare nu va fi primită în AUR. Ce s-a întâmplat acum de găsim o grămadă de oameni veniți totuși la AUR?

– Sunt două părți ale acestui răspuns. Probabil că a căutat să recruteze pe cei mai competenți. Eu însumi am observat că vechile partide, PSD și PNL, au o masă de profesioniști care se simte insuficient utilizată în interesul național sau deloc. PSD-ul e cel mai bine cotat din acest punct de vedere. Și în al doilea rând lumea se mai răzgândește, mai și greșește. Probabil că dacă ar recunoaște treaba asta, inclusiv George Simion, lucrurile ar fi mai ușoare.

Eminescu ar fi dat cu noi azi de toți pereții. Trăim în ”O scrisoare pierdută”

– Dacă Eminescu ar fi trăit astăzi, s-ar fi aventurat în politică și dacă da, cu ce partid credeți că ar fi rezonat și de ce?

– Cred că ar fi dat cu noi de toți pereții, în primul rând. Și ne-ar fi fost greu să suportăm criticile lui, acei dintre noi care mai avem capacitatea sau dorința de a ne mai și privi în oglindă. Nu doar pentru cum arătăm, ci și ca să vedem concordanța dintre cuvinte și fapte. Și probabil ne-am mai putea îndrepta ținând cont de scrierile lui; și trebuie să ținem cont de scrierile lui. Noi suntem într-o Scrisoare pierdută acum, ar trebui pusă eticheta „Agamița Dandanache” pe cine trebuie.

– Cum vi se pare că a evoluat relația dintre români și maghiarii din Ardeal în ultimele două decenii? Se apropie sau se îndepărtează unii de alții?

– Este foarte complicată această chestiune, pentru că Viktor Orban a avut grijă să inventeze o comunitate maghiară acolo, sub umbrela unei mitologii a Ungariei Mari. Și discriminarea dintre români și maghiari, în sensul că românii sunt discriminați, dacă nu cunosc limba maghiară, nu au dreptul de facto, deși de iure au, să ocupe funcții. Oamenii se înțeleg în continuare între ei, dar formal sunt probleme majore în Transilvania în această chestiune.

Cancel culture e o prostie, ideile nu pot fi arestate

– Cum vi se pare ideea de cancel culture în cazul unor intelectuali care au susținut cauza legionară, fascistă, sovietică sau, mai nou, rusă? Merită ca opera lor să fie marginalizată din cauza viziunilor politice?

– În general, cultura nu poate fi arestată. Sigur, poți să arestezi oameni, dar ideile n-ai cum să le arestezi. Deci, negru pe alb, v-aș spune că este o prostie, o inutilitate. Până la urmă, ideea va ieși mai puternică la suprafață.

Pandemia, un experiment pentru guvernare prin frică

– A fost pandemia o apocalipsă planificată?

– După toate datele pe care le avem în ultima vreme, nu știu dacă cineva chiar a vrut să facă o apocalipsă, dar e clar că s-a „jucat”, s-a dat cu bățul prin gard, s-au jucat de-a Dumnezeu…

– A fost un experiment?

– Este clar că a fost un experiment. Chiar cu câteva luni înainte de COVID-19 s-au întâlnit, au făcut în SUA, într-un oraș, o simulare, unde virusul chiar venea din China. Toate lucrurile au fost pregătite dinainte.

– Există și o parte sociologică a acestui experiment?

– Da, este cea mai mare…

– Au vrut să testeze ceva?

– Au vrut să testeze cum pot guvernele să controleze prin intermediul unei frici la scară globală.

= Și poate cum să ne facă să renunțăm foarte ușor la drepturile noastre?

– Da, inclusiv asta. Libertatea este sub asediu, de altfel generația Z este generația care crede cel mai puțin în libertate dintre toate generațiile de până acum.

Dacă tinerii nu mai au credință, nu mai știu ce este libertatea

– Asta simțiți la studenții dumneavoastră?

– Nu, dar sunt cifre. Arată că o bună parte dintre ei, deși n-au trecut prin comunism, regretă comunismul. În Statele Unite aproape jumătate dintre ei ar fi dispuși să renunțe la libertățile lor individuale pentru un mai bun control, nu e clar al ce. Deci ne îndreptăm benevol către o situație de control social.

– De ce tezele comuniste încep să prindă tot mai mult la tinerii occidentali?

– Pentru că nu mai au credință. Și dacă nu mai au credință, nu mai știu ce este libertatea și pentru că nu mai vor să știe ce e libertatea, sunt inculți. În general cu cât gradul de incultură este mai mare, pe fond de lipsă de credință, cu atat esti mai aproape de stanga. Desi tu poti sa te crezi de dreapta, cum sunt unii pe la noi care își spun de dreapta. Ei sunt, de fapt, neomarxiști, dar spun că sunt de dreapta. Credința în neam, în Dumnezeu e direct proporțională cu capacitatea de a gîndi în abstract, metafizic, pentru că Dumnezeu nu este un Moș Crăciun pe care să-l pui într-o vitrină.

Actualitate

Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare

Publicat

pe

De

O schimbare radicală în pregătire pregătește aviatorii pentru cerințele cognitive ale războiului modern.

Timp de zeci de ani, pregătirea piloților de vânătoare s-a concentrat pe abilitățile fizice și pe măiestria mecanică. Dar, odată cu apariția aeronavelor de generația a cincea, precum F-35, este nevoie de un nou tip de războinic – unul care poate procesa cantități vaste de date, poate lua decizii în fracțiuni de secundă și poate opera ca un nod într-un sistem de luptă complex, în rețea. Așa cum subliniază Robbin Laird, un expert veteran în domeniul apărării, „Succesul în cabina de pilotaj nu mai depinde în primul rând de priceperea fizică… În schimb, factorul definitoriu a devenit capacitatea cognitivă.”

Decalajul cognitiv: un nou tip de provocare

Metodele tradiționale de pregătire a zborului au creat un „decalaj periculos”, lăsând piloții nepregătiți pentru cerințele cognitive ale războiului modern, afirmă Laird. Vechiul model, conceput pentru o eră în care noile capacități însemnau atașarea de noi componente hardware, pur și simplu nu mai este suficient într-o lume în care actualizările de software pot modifica fundamental capacitățile unei aeronave între misiuni.

Intră în scenă Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor

La Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor (IFTS) din Sardinia, Italia, această transformare nu este doar recunoscută; ea este abordată sistematic. Susținută de Leonardo în colaborare cu CAE, IFTS remodelează modul în care forțele aeriene occidentale pregătesc aviatorii pentru luptă.

Laird, care a vizitat Baza Aeriană Decimomannu, unde se află IFTS, notează că școala folosește avionul de antrenament avansat M-346, o platformă centrată pe software care oglindește arhitectura aeronavelor de luptă moderne. Acest lucru permite IFTS să „preia concepte operaționale și tehnici tactice direct de la escadrilele F-35 sau Eurofighter de primă linie și să le integreze în mediul de antrenament aproape imediat.”

„Mobilier mental”: redefinirea mentalității aviatorului

IFTS nu doar învață piloții să zboare; ei remodelează „mobilierul mental” al pilotului de luptă – cadrele cognitive și tiparele de luare a deciziilor care determină eficacitatea în lupta aeriană modernă. În aeronavele mai vechi, piloții dedicau resurse cognitive enorme controlului de bază al aeronavei. Sistemele moderne fly-by-wire gestionează automat aceste sarcini, eliberând lățime de bandă mentală pentru gestionarea informațiilor și luarea deciziilor.

Descărcarea antrenamentului: ecosistemul LVC

IFTS utilizează un ecosistem de antrenament Live Virtual Constructive (LVC) cu patru grupuri. Grupul unu oferă antrenament nelimitat, gratuit, folosind simulatoare care rulează software-ul real al aeronavei. Grupul doi introduce tehnologii de realitate augmentată și virtuală. Grupul trei avansează studenții la antrenamentul la nivel de misiune cu aeronave reale, piloți pe simulatoare și forțe generate de calculator.

Grupul patru funcționează ca o sală de integrare, injectând amenințări sintetice, rachete sol-aer și aeronave inamice în operațiunile aeronavelor reale, reducând consumul de combustibil și costurile.

Revoluția conductelor: armonizarea antrenamentului

Poate că cea mai importantă inovație a IFTS este armonizarea completă a întregului sistem de pregătire a piloților de vânătoare din Italia. Începând cu 2016, Forțele Aeriene Italiene au revizuit fiecare fază de pregătire, asigurându-se că fiecare se bazează pe cea precedentă.

Instructori din programul M-346, unități de conversie operațională și piloți de escadrilă operațională se întâlnesc la fiecare șase luni pentru a revizui procedurile și a ajusta programele de studiu pe baza experienței operaționale reale. Acest lucru creează o buclă continuă în care lecțiile operaționale se întorc în sistem.

Rezultate măsurabile

Studenții care absolvă faza 4 necesită acum cu treizeci la sută mai puțin timp de antrenament la unitatea de conversie operațională Eurofighter. Ei sosesc cunoscând deja tacticile, apelurile radio și procedurile, cu arhitectura lor mentală deja pusă la punct. Studenții italieni obțin în mod constant cele mai bune rezultate la programul de pregătire F-35 de la Baza Aeriană Luke.

Un motor de construire a coalițiilor

Cu douăsprezece forțe aeriene aliate care trimit studenți, IFTS a devenit un motor de construire a coalițiilor. Menținând transparența cu privire la curriculum și standarde, Forțele Aeriene Italiene construiesc încredere și interoperabilitate la nivelul pilotului individual.

Lecții pentru viitor

Modelul IFTS demonstrează principii cruciale: proprietatea militară asupra standardelor contează; armonizarea conductelor de pregătire elimină risipa; feedback-ul continuu menține pregătirea relevantă; iar sistemele de pregătire definite prin software se potrivesc cu platformele de luptă definite prin software.

Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor creează aviatori al căror „mobilier mental” a fost creat pentru un viitor incert, în care software-ul determină capacitatea, dominația informațiilor determină rezultatele, iar integrarea coalițiilor definește succesul. „Aceasta este adevărata revoluție care se întâmplă în Sardinia”, conchide Laird, „nu învățarea piloților să zboare mai bine, ci învățarea lor să gândească diferit.”

Citeste in continuare

Actualitate

Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială

Publicat

pe

De

Startup-ul de inteligență artificială Shield AI a anunțat astăzi planuri de extindere în domeniul hardware-ului militar, dezvăluind un nou concept de dronă de luptă, denumită X-BAT, pe care compania intenționează să o piloteze cu software-ul său de autonomie intern.

Aripioară fără pilot de dimensiuni importante

Aripioara fără pilot este o dronă de Grupa 5, terminologia Pentagonului pentru cele mai mari sisteme fără pilot, care poate decola și ateriza vertical. Imaginile publicate de Shield AI arată teste cu un motor cu reacție mare, alături de o dronă cu suprafețe elegante concepute pentru a reduce semnătura radar a sistemului.

Un concept inspirat, potrivit președintelui Shield AI

„Este o aeronavă cu adevărat inspirațională”, a declarat președintele și co-fondatorul Shield AI, Brandon Tseng, în timpul unui eveniment de prezentare în Washington, marți, pentru noua dronă, unde a fost expus un model static unui public format din reprezentanți ai industriei și ai guvernului. „Și când o veți vedea, cred că vă veți gândi probabil: ‘La naiba, chestia asta e super cool.'”

Parteneriate viitoare pentru producția X-BAT

Evenimentul de marți a prezentat un model la scară al dronei, mai degrabă decât un model complet de producție. În timp ce Shield este proiectantul sistemului, oficialii companiei au declarat că un partener va fi implicat pentru a ajuta la producerea efectivă a X-BAT, Armor Harris, șeful unității de afaceri aeriene a firmei, spunând reporterilor că „vom anunța parteneriatele noastre în următoarele săptămâni”.

Motor de Clasa F-16, dar opțiuni multiple

În mod similar, Harris a declarat că furnizorul de propulsie cu care compania colaborează va fi anunțat „în următoarele săptămâni”. Cu toate acestea, el a descris X-BAT ca funcționând cu un „motor de clasa F-16” care dispune de un postcombustor și o duză de vectorizare a tracțiunii, care a fost „dezvoltat inițial pentru un program de vectorizare a tracțiunii F-15 de la sfârșitul anilor 1990”. El a declarat ulterior reporterilor că „sunt disponibile multiple opțiuni de motor”.

Un sistem complet, ghidat de inteligența artificială Hivemind

X-BAT este prezentat ca un sistem „complet”, a spus Harris, cu pilotul computerizat „Hivemind” al firmei în centrul aeronavei pentru a se asigura că drona cu reacție poate opera în medii cu comunicații întrerupte. (În timp ce Shield AI oferă X-BAT cu Hivemind ca pilot, drona poate suporta și software autonom de la furnizori externi.)

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv8 ore ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusiv8 ore ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusiv18 ore ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv20 de ore ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv21 de ore ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusivo zi ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusivo zi ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusivo zi ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusivo zi ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusivo zi ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusiv2 zile ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv3 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv3 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv4 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv