Administratie
România fără UE nu ar mai fi ceea ce este acum

Totuși, acest lucru nu înseamnă că noi, ca țară, ar trebui să adoptăm o politică prin care să acceptăm orice și oricum, așa cum nici vreun alt stat membru al UE nu admite într-o manieră docilă dictatele UE. Clasa politică românească nu se bazează pe sprijinul electoratului românesc, ci pe sprijinul pe care îl primește din diferite structuri ale UE. Tocmai acesta este motivul pentru care se acceptă cu o atât de mare ușurință anumite măsuri aberante sau nepotrivite pentru România.
Ar trebui să se creeze anumite instrumente de negociere între România și UE. Actualul grup de europarlamentari este cu totul și cu totul lipsit de putere și de importanță, pentru că nu a avut niciun rezultat notabil în acest plan. Echipa care ar trebui să lucreze pentru România la Bruxelles este foarte slab pregătită, este politizată, este formată prin relații de prietenie sau chiar rudenie, unii chiar votează, pe față, împotriva României. Guvernul român, la rândul său, negociază foarte rar și foarte slab. Un exemplu recent este negocierea recompensei României pentru că a primit în țară tone de grâu ucrainean.
Se fac fel de fel de concesii, pe care nu ar trebui să le facem, pentru a obține o poziție mai bună pentru fel de fel de personaje din România. Acestea dezavantajează România și pe cetățenii ei. Politicienii ajunși în funcții la Bruxelles prin astfel de concesii își văd de propriile interese și chiar ajung să lucreze în slujba Europei, evitând să voteze măsuri care ar fi benefice pentru România de teama de a nu fi catalogați drept partizani ai țării de proveniență. Din punct de vedere instituțional sau material nu există niciun avantaj al mandatelor acestor persoane pentru țară. Așadar, toată reprezentarea noastră externă la toate nivelurile este de prisos, inutilă și doar consumă resurse importante fără a apăra vreun interes al României.
Una dintre cele mai grave greșeli săvârșite de reprezentanții noștri, cu bună știință sau din incompetență, este graba cu care adoptăm anumite măsuri, fără a judeca posibilele consecințe. România este prima și singura țară (momentan) care a aplicat ad literam programul de decarbonare Green Deal al Europei, deși este un proiect profund greșit. Așa s-a ajuns ca România să aibă cel mai mare cost la energie.
Creșterea economiei românești nu are niciun efect, pentru că deficitele structurale pe care le avem, ca țară, exportă în afara țării creșterea economică. Deși UE ne-a ajutat mult în dezvoltarea noastră pe toate planurile, nu reușim să fructificăm suficient această alianță și nici să ne afirmăm mai mult în cadrul ei. De altfel, ritmul de creștere economică al României este unul foarte lent, lipsit de „sclipiri” și de performanțe cu adevărat admirabile, spre deosebire de vecinii noștri mult mai dezavantajați din punct de vedere geografic și nu numai.
România trăiește pe datorie, iar cel mai mult au de suferit cetățenii de rând. Acest fapt se datorează inclusiv politicii de reducere a ponderii capitalului național. În perioada Statului Paralel s-a desfășurat o luptă permanentă împotriva capitalului autohton, ceea ce a generat diminuarea puterii acestuia. Pe de altă parte, incapacitatea profesională a unora care conduc astăzi politica financiară a țării, incapacitatea de a crea valoare adăugată prin propria economie face ca țara să alunece pe panta impozitării, care duce, până la urmă, la reducerea activității economice. În România, îngrijorător de multe societăți comerciale sau afaceri dispar, pentru că nu mai pot susține povara economică și fiscală pusă pe umerii lor.
Neputând să alimentăm bugetul din surse interne, suntem forțați să ne împrumutăm la nesfârșit. Creșterea economică în România este mai înceată decât rata de îndatorare. Creșterea de investiții din perioada recentă este datorată achiziționării de armament, dar nu aduce plus valoare. Creșterea pe care România o are se datorează creșterii calității activității de management din sectorul privat (care s-a adaptat la condițiile vitrege și rezistă, în pofida pierderilor) și împrumuturilor. Ritmul de împrumutare va continua până când sumele vor fi atât de mari încât nu le vom mai putea susține, caz în care România va trebui să apeleze la împrumuturile ieftine ale FMI, situație extrem de periculoasă pentru țară. În acest caz, se va instala astfel o perioadă de austeritate cu adevărat dură și România va fi nevoită să tranzacționeze active ale statului.
E foarte complicat să ai o soluție economică internă, pentru că asta ar însemna să faci o reformă foarte costisitoare, care va cere acordul populației și nu știu dacă se va obține, pentru că oamenii și-au pierdut încrederea în cei care conduc. Există, însă, un factor de speranță, care este, paradoxal, războiul. Faptul că România devine un reper foarte important în zona asta care se încălzește, Marea Neagră – Orient, faptul că vom avea una dintre cele mai importante baze NATO, în special americane, în România va face ca partenerii noștri strategici să nu lase România să cadă, pentru că nu au niciun interes să aibă o destabilizare politică aici, nu vor să repete istoria Iranului cu șahul, dar vor învăța ceva din istoria Turciei, care, având bazele militare americane acolo, cunoaște o dezvoltare industrială fantastică, chiar dacă din punctul de vedere al condițiilor de trai lucrurile sunt mai puțin satisfăcătoare. Deci noi am putea să avem investiții importante în viitor, în viitorul apropiat chiar.
Mircea Coșea
Administratie
Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea
Administratie
Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.
Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane
Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.
Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere
Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.
Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei
Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.
România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia
Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.
Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor
În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).
Administratie
România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.
Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic
Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.
Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene
În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.
Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?
Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.
România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”
Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 12 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!