Featured
Se destramă UE. Franța nu mai vrea Green Deal și globalizare

Războiul nu este cel declarativ al oficialilor NATO, care tot bagă bățul prin gardul Federației Ruse, la comanda americanilor. Adevăratul război deja a început în Europa, declanșat de fermierii francezi împotriva Green Deal, împotriva UE sau a ceea ce a devenit și împotriva jafului generalizat al multinaționalelor. Actele de vandalism, extinse pe tot teritoriul Franței, sub deviza ”trăim liber sau murim”, arată că nu mai există cale de întoarcere și anunță dezintegrarea UE.
Ceea ce se întâmplă acum în Franța este de o gravitate fără precedent. Cu toată cenzura din mass-media globală și cu toate încercările de a îndrepta furia oamenilor împotriva fermierilor francezi, dat fiind distrugerile produse, războiul declanșat în această țară aduce, fără îndoială, sfârșitul Uniunii Europene, sau a construcției schimonosite care a mai rămas.
Ironia sorții face ca agricultorii francezi să se plângă acum de exact aceleași lucruri pe care le trăiește de ani de zile agricultura românească. Multinaționalele care dețin marile rețele comerciale fac legea și încasează, pe lanțul alimentar, cel mai mare profit, aducându-i în sapă de lemn pe producători. Aceleași multinaționale le refuză marfa conformă, doar pentru a vinde, cu câștiguri mai mari, marfa venită din Ucraina, din Polonia, Spania, Portugalia sau din State ale Americii Latine, la prețuri mai mici.
Tocmai de aceea, furia francezilor s-a îndreptat împotriva hipermarketurilor, în care au intrat și au golit rafturile de produse din afara Franței, Culmea este că, după această operațiune, rafturile au rămas aproape goale. Un alt lucru care i-a șocat pe fermierii francezi în hipermarketuri și în tirurile care veneau să aprovizioneze marile magazine a fost ștampila cu proveniență Franța pe produse fabricate în Comunitatea Europeană sau în Ucraina. În România, fenomenul este de mult timp generalizat, astfel că, dacă nu cumperi direct de la producător, marfa este produsă în România doar pe etichetă. Cum este posibil să se întâmple așa ceva? Foarte simplu. Autoritățile de control din România și din toate statele UE nu își fac treaba, devenind complici ai marilor retaileri.
Se tem că își vor pierde pământurile
Experimentul multinaționalelor s-a derulat, prima oară în România, unde autoritățile statului și guvernele au putut fi mituite extrem de ușor. Mai întâi s-a dat lege pentru a permite străinilor să cumpere foarte ușor pământ românesc. Apoi s-au luat măsuri împotriva fermierilor români, de genul cele mai mici subvenții din UE, plăți întârziate, fără bani de despăgubiri în cazul calamităților naturale, absența totală a vreunui sprijin al statului sau al UE pentru procesare, accesul aproape interzis la creditele bancare, până când agricultorii au fost forțați să își vândă terenurile.
S-a ajuns, astfel, ca aproape 50% din terenurile arabile din România să fie deținute de proprietari străini. Și acesta a fost doar începutul. Acum, fermierii francezi avertizează că au ajuns în faliment și că multinaționalele le vor cumpăra terenurile agricole, așa cum a început să se întâmple deja, de anul trecut, în Germania, și că, în 3-4 ani, marile rețele comerciale vor avea controlul asupra tuturor terenurilor agricole din Uniunea Europeană. Picătura care a produs explozia de furie a fermierilor din mai multe state europene a fost anunțarea noilor măsuri ale Comisiei Europene, de condiționare a acordării subvențiilor de îndeplinirea criteriilor de mediu, de reducere a subvenției la motorină, sub pretextul descurajării utilizării combustibililor fosili, și de interzicere de a mai cultiva pe suprafețe extinse de teren.
Apel la boicotarea hipermarketurilor
Fermierii francezi au făcut apel la populație să boicoteze hipermarketurile și să cumpere direct de la producători, pentru că, altfel, produsele autohtone vor dispărea. Și asta în condițiile în care Franța este cel mai mare producător agricol din UE. Ultimele măsuri ale Comisiei Europene îngroapă definitiv agricultura din UE, confruntată deja cu interdicții de utilizare a mai multor pesticide și îngrășăminte, cu creșteri de prețuri la inputuri și la energie, pe fondul crizei energetice declanșate de politica halucinantă a Comisiei Europene. Culmea este că, în timp ce fermierii din UE s-au confruntat cu restricții majore și cu creșteri ale costurilor de producție, care au dus, implicit, la majorarea prețurilor, pe piața UE s-a dat liber la intrarea fără taxe vamale și fără conformitate cu regulile UE a unor cantități imense de produse agroalimentare din Ucraina, America Latină, SUA, Canada etc. Un europarlamentar francez semnala că, după ce s-a aprobat tratatul de liber schimb cu Noua Zeelandă, tocmai a fost votat un tratat de liber schimb cu Chile, prin care zeci de mii de tone de carne, dar și de alte produse vor intra în UE. La asta se adaugă viitorul tratat Mercosur, care va duce la inundarea pieței europene cu produse din țările Americii Latine, cu pesticide dăunătoare sănătății și cu organisme modificate genetic.
Exclusiv
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
Featured
Articolul 6 din CEDO: Scut pentru polițiștii supuși anchetelor disciplinare

Polițiștii care fac obiectul unei cercetări disciplinare beneficiază de protecția Articolului 6 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), susține Emil Pășcuț de la Sindicatul Diamantul, într-o analiză recentă. Argumentația se bazează pe jurisprudența CEDO și pe decizii ale Curții Constituționale a României (CCR).
Evoluția jurisprudenței CEDO: Testul Eskelinen
Pășcuț evidențiază că Articolul 6 din CEDO nu se aplică doar în cauzele penale. El invocă evoluția jurisprudenței CEDO, pornind de la cauza Pellegrin (1999), care excludea personalul ce exercita prerogative de autoritate publică de sub protecția Articolului 6. Această regulă a fost restrânsă de cauza Eskelinen (2007). În cauza Vilho Eskelinen și alții împotriva Finlandei, Curtea a stabilit că se va presupune că Articolul 6 se aplică tuturor funcționarilor publici, cu excepția cazului în care statul demonstrează că sunt îndeplinite două condiții cumulative:
- Dreptul intern al statului exclude în mod expres accesul la o instanță pentru acel tip de litigiu.
- Această excludere este justificată de „motive obiective legate de interesul statului” (de exemplu, litigii care țin de securitatea națională sau de exercitarea directă a puterii suverane).
Aplicabilitatea Articolului 6 în cazul polițiștilor
Pășcuț arată că, în cazul polițiștilor, legislația permite contestarea deciziilor în fața instanțelor judecătorești, ceea ce face ca Articolul 6 să fie aplicabil.
Decizia CCR nr. 21/2018: Prioritatea dreptului la un proces echitabil
Analistul invocă și Decizia nr. 21/2018 a CCR, care statuează că protecția informațiilor clasificate nu poate avea caracter prioritar față de dreptul la informare al acuzatului și față de garanțiile dreptului la un proces echitabil decât în condiții expres și limitativ prevăzute de lege.
Critici la adresa Direcției Control Intern din IGPR
Pășcuț critică Direcția Control Intern din IGPR, acuzând ascunderea materialului de sesizare și secretizarea abuzivă a dosarelor disciplinare, ceea ce îngreunează dreptul la apărare și la un proces echitabil. El menționează cazurile Ion Canarau și Vitalie Josanu în acest context.
Omisiunea audierii polițistului, o încălcare a Articolului 6
Pășcuț susține că omisiunea de audiere a polițistului cercetat disciplinar reprezintă o încălcare gravă a Articolului 6 din CEDO. El se întreabă cum ar putea statul să justifice la CEDO că cei de la control intern „ascultau pe baza de raport scris”. (Sava N.).
Featured
Polițistă româncă, Oana Hojda, excelență în criminalistică la programul CEPOL din Spania

Oana Hojda, polițistă criminalistă din cadrul IPJ Cluj, a reprezentat cu succes România la un program de schimb de experiență organizat de Agenția Uniunii Europene pentru Formare în Materie de Aplicare a Legii (CEPOL), desfășurat în Pamplona, Spania, dezvăluie Sindicatul Europol.
Selecție riguroasă și performanță de elită
După un proces de selecție transparent și riguros, Oana Hojda a fost aleasă să facă parte dintr-una dintre cele cinci echipe mixte (româno-spaniole) care au participat la acest program de elită.
Dezvoltarea unei abordări unitare în criminalistică
Programul a vizat disciplina criminalistică și a avut ca scop aprofundarea colaborării internaționale și dezvoltarea unei abordări unitare la nivel european. Printre activitățile principale s-au numărat:
- Prezentarea structurilor poliției criminalistice și a sprijinului operațional oferit.
- Studierea protocolului spaniol pentru reținuți (amprentare și raport fotografic).
- Exerciții practice cu tehnologia live-scan pentru prelevarea amprentelor în lanțul de custodie.
- Verificarea cazierului judiciar și vizitarea laboratorului criminalistic pentru aprofundarea tehnicilor moderne.
- Demonstrații cu fumigație cu cianoacrilat și ninhidrină pentru dezvoltarea amprentelor latente.
- Activități de criminalistică informatică (gestionarea probelor digitale și analiza dispozitivelor mobile).
- Participare la investigarea unei scene a crimei, cu accent pe metode moderne.
- Compararea amprentelor și utilizarea sistemului Afis, respectând cele mai înalte standarde de calitate.
Egalitate de șanse și profesionalism românesc pe plan european
Sindicatul Europol subliniază că Oana Hojda a demonstrat că „unde-i muncă și perseverență, acolo-i și izbândă”, dovedind că și agenții de poliție pot accesa programe de perfecționare și excela în misiuni internaționale, indiferent de funcție sau grad. Programul CEPOL încurajează egalitatea de șanse și evidențiază profesionalismul polițiștilor români pe plan european.
Felicitări și impact asupra activității criminalistice
Sindicatul Europol a felicitat-o pe Oana Hojda și pe întreaga echipă pentru această realizare deosebită, exprimându-și convingerea că experiența acumulată va contribui la consolidarea și modernizarea activității criminalistice la nivel local și național. (Paul D.).
-
Exclusivacum 3 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Exclusivacum 4 zile
FSANP avertizează: Absorbția Penitenciarului Brăila de către Galați, un experiment devastator pentru siguranța și bugetul ANP
-
Exclusivacum 12 ore
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 16 ore
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Exclusivacum 4 zile
Pușcăria românească: Între reforme ‘pe hârtie’ și orgoliile umflate ale sefilor ANP – Va exploda sistemul?
-
Administratieacum 19 ore
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum o zi
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 2 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”