Connect with us

Actualitate

Incă vedem antisemitism la fiecare colț de stradă și auzim teorii care neagă Holocaustul.

Publicat

pe

După atacurile teroriste din Israel, din 7 octombrie, și după ce a început războiul din Gaza, mulți par să-și fi activat din nou latura antisemită, simțind că ar fi un context potrivit să-și demonstreze rasismul, ignoranța și lipsa de umanitate.
Într-o vizită recentă în Polonia, am simțit nevoia să trec printr-un loc care să-mi amintească unde pot duce astfel de sentimente: Treblinka.

După Al Doilea Război Mondial, mai ales după ce s-a încheiat regimul stalinist din Polonia, autoritățile poloneze au făcut un lucru bun când au hotărât să conserve fostele lagăre de concentrare și de exterminare, care au adus sfârșitul pentru milioane de evrei, unele din ele adevărate fabrici ale morții, în care naziștii și-au folosit toată îndemânarea pentru a transforma moartea într-o industrie.

Cel mai cunoscut este poate lagărul de la Auschwitz-Birkenau, devenit un simbol al Holocaustului, cu imaginile porții și a trenului care intră în infern întipărite pe retina oricui a trecut pe acolo sau s-a informat vreodată despre Holocaust.

Auschwitz-Birkenau este un loc în care istoria a înghețat și care, spre beneficiul generațiilor care au urmat, a devenit un loc de învățare și de pelerinaj. Naziștii nu au reușit să șteargă urmele genocidului pe care l-au pus în aplicare, fugind, în grabă, lăsând posterității dovezile crimelor pe care le-au înfăptuit. Nu același lucru s-a întâmplat și în alte centre de exterminare. Treblinka este unul dintre ele.

Treblinka este o localitate la vreo 80 de kilometri nord-est de Varșovia. Într-o pădure de conifere, în care gerul suflă liber, fără vreo formă de relief care să-i pună piedici în cale, au funcționat două lagăre. Treblinka II a fost locul de exterminare a aproape un milion de evrei, romi și polonezi, în doar un an.

Memorialul de la Treblinka, construit între 1959 și 1962.

La doi kilometri distanță, a funcționat Treblinka I, un lagăr de muncă forțată, în care se estimează că au murit alți vreo 10.000 de oameni, lucrând la extracția pietrișului din apropiere sau la tăierea lemnelor folosite la crematoriile din Treblinka II.

Lagărul de exterminare de la Treblinka a fost unul din cele trei centre ale morții, parte a Operațiunii Reinhard – planul nazist de exterminare a evreilor din Polonia ocupată de Germania.

În timpul operațiunii, aproape două milioane de evrei au fost trimiși la Bełżec, Sobibór și Treblinka, pentru a fi uciși în camere de gazare construite special. În aceeași perioadă, au fost dezvoltate instalații pentru ucidere în masă cu Zyklon B la Majdanek și Auschwitz-Birkenau.

Detalii din macheta lagărului Treblinka II, amenajată în interiorul muzeului.

Pe un teren de aproximativ 18 hectare, la Treblinka, funcționa o parte din industria de exterminare nazistă. Lagărul era împărțit în trei zone distincte: cea de primire, cea în care locuiau gardienii și un număr mic de deținuți selectați pentru muncă, și zona de exterminare, unde se aflau camerele de gazare, rugurile de incinerare și gropile comune.

Când au abandonat complexul, în toamna lui 1943, naziștii au demolat clădirile și au încercat să ascundă orice urmă a existenței lagărului. Astfel încât, după sfârșitul războiului, nu exista o hartă clară a lagărului și nici nu se cunoștea configurarea acestuia. Cercetările ulterioare s-au axat pe săpături arheologice și pe identificarea celor trei zone.

Acum știm deja cum funcționa Treblinka II. În fiecare zi, peronul amenajat special în zona de recepție întâmpina noi transporturi. Din fiecare tren al morții coborau câteva sute sau mii de evrei, romi sau polonezi. Cei mai mulți erau transportați înghesuiți în vagoane de vite și, deși nu veneau de foarte departe (foarte mulți – aproximativ 300.000 – erau transportați din ghetoul din Varșovia), călătoria putea dura câteva zile. În unele cazuri, veneau și transporturi speciale, iar naziștii operau o fațadă credibilă. În „gară” exista un ceas, un panou cu un orar fictiv, indicatoare specifice unei gări, totul pentru a crea impresia unei stații de tranzit.

Obiecte găsite în urma săpăturilor arheologice la Treblinka II.

 

După ce bărbații, femeile și copiii erau separați și li se confiscau bagajele – în unele cazuri, pentru a menține ficțiunea, le erau emise tichete, cu promisiunea că lucrurile le vor returnate după dezinfecție –, aceștia erau trimiși în camerele de gazare. În doar câteva ore, mii de oameni deveneau doar amintiri. La apogeu, Treblinka II reușea să omoare până la 10.000 de oameni pe zi.

Inițial, existau trei camere de gazare, situate în aceeași clădire. Mai târziu, când transporturile erau tot mai mari și mai numeroase, o nouă clădire, cu încă zece camere, a fost construită. Sistemul de eliminare a rămășițelor umane a evoluat de mai multe ori. Inițial, cadavrele erau îngropate în gropi comune, aflate la o distanță apropiată atât de camerele de gazare, cât și de zona de recepție, pentru a facilita un proces eficient de îndepărtare a celor care au murit în timpul transportului și a celor omorâți direct la sosire, pe peron.

Din momentul în care naziștii au devenit tot mai preocupați de faptul că posteritatea ar putea găsi dovezi ale crimelor lor, au început să ardă cadavrele. Incinerările au început în noiembrie 1942. După ce Himmler a vizitat Treblinka la începutul lui 1943, incinerarea a devenit principala metodă de eliminare a cadavrelor. Tot el a ordonat deshumarea și arderea cadavrelor din gropile comune.

Treblinka II a fost închisă ca urmare a unei revolte a prizonierilor din august 1943. Până la sfârșitul anului, naziștii au demolat întreg complexul, au arat pământul și au împrăștiat cenușa prin împrejurimi.

Când au sosit sovieticii, la 16 august 1944, Vasili Grossman, corespondentul militar atașat Armatei Roșii, nota că au fost găsite doar bucăți de oase, dinți umani, resturi de haine, vase sparte și alte lucruri asemănătoare. Totuși, o conservare oficială nu a existat decât după încheierea perioadei staliniste din Polonia.

 

Excursia la Treblinka este o experiență stranie. Am ajuns într-o dimineață geroasă de decembrie și unicul lucru la care mă puteam gândi era frigul – de care urma să scap în câteva ore, dar pe care mulți au trebuit să-l îndure zile, săptămâni, luni.

Lagărul și memorialul actual nu sunt accesibile decât cu mașina, pentru că se află la câțiva kilometri de localitățile din zonă, în pădure, izolarea fiind unul din motivele pentru care naziștii au ales să construiască aici un centru de exterminare.

Primul contact cu atrocitățile comise vine datorită micului muzeu amenajat în 2006. În doar două încăperi, muzeografii au reușit să amenajeze o expoziție cuprinzătoare, cu toate informațiile esențiale despre organizarea celor două lagăre (de muncă forțată și exterminare) și despre eforturile de cercetare.

Acestea sunt completate de un film documentar care rulează mereu, de obiectele găsite în urma săpăturilor arheologice (extrem de puține, dovadă că naziștii au căutat să-și acopere urmele cât mai bine) și de o machetă completă a Treblinkăi II.

Intrarea în micul muzeu de la Treblinka.

Din muzeu, un scurt drum prin pădure te duce la memorial. Granițele fostului lagăr de exterminare sunt marcate prin pietre înalte de carieră, iar în interior un monument comemorativ, înalt de opt metri, înconjurat de alte sute (poate chiar mii) de pietre – simbolizând pietrele funerare evreiești, amintește de crimele comise aici. În față, pe un bloc de granit, apare mesajul Never Again, în mai multe limbi. Iar pe 230 din pietrele din jur apar numele localităților din care au sosit transporturi cu evrei.

Zăpada părea să încerce să acopere urmele unui genocid. Pietrele ascuțite, ieșite din pământ, păreau să spună că e prea devreme, că lecția nu a fost încă învățată. Că există încă o nevoie să ne amintim. Să-i îndemnăm pe alții să vină, să afle și să învețe.

„Drumul negru”, care făcea legătură între lagărul de exterminare Treblinka II și cel de muncă forțată Treblinka I.

Zăpada a reușit să acopere însă drumul prin pădure care duce la Treblinka I, lagărul de muncă aflat la alți doi kilometri. Mai este numit și drumul negru, din cauza faptului că pe aici s-a împrăștiat cenușa celor aproape un milion de victime. L-am parcurs pe jos, călcând ninsoarea proaspătă și parcă toată inocența care mi-a mai rămas. În capăt, doar un câmp mai amintește de existența lagărului de muncă forțată. În apropiere, se văd urmele carierei unde munceau prizonierii.

La alte câteva sute de metri, un alt memorial ne ajută să nu uităm că pe lângă evrei, Treblinka a însemnat și moartea câtorva mii de romi.

 

Acum, în pădurea de la Treblinka e liniște. Nu mai vin trenuri, nu se aud ecouri de gloanțe, nu se mai aud ofițeri SS dând ordine sau tăietori de lemne în pădure. Nici măcar puținii turiști care se încumetă să înainteze prin zăpadă nu fac gălăgie. Vorbesc în șoaptă, parcă neîndrăznind să spargă calmul.

Totuși, această liniște devine neliniștitoare, chiar apăsătoare. Pentru că, indiferent cât calm te înconjoară, nu poți rămâne indiferent când treci pe aici. (Dorin Luca)

Actualitate

NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!

Publicat

pe

De

Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.

Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu

Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.

O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA

Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.

Contribuția NGA și parteneriatele strategice

„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.

Un Startup specializat, in miezul securității naționale

Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante

Publicat

pe

De

Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.

Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.

Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului

Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.

Miliarde de dolari și intârzieri cronice

Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.

Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.

Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare

Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.

Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”

Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată

Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.

De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.

Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.

Citeste in continuare

Actualitate

Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret

Publicat

pe

De

Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.

Haosul inițial și rafinarea diplomatică

O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”

În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”

Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei

Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”

Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii

Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”

Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”

Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.

Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat

De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.

Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv15 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv