Connect with us

Administratie

Discursul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, la conferința de diseminare a rezultatelor în urma implementării proiectului “Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – S.I.I.E.A.S.C.”

Publicat

pe

Bine ne-am regăsit la această conferință, care marchează încheierea unui proiect foarte important pentru Ministerul Afacerilor Interne.

(…) Mie îmi revine, dacă vreți, ca întotdeauna, puțin nemeritat, onoarea să marchez sau să reprezint ministerul la încheierea acestui proiect, care a durat mai mulți ani de zile. S-a desfășurat în mandatele mai multor miniștri. Le mulțumesc tuturor celor care au susținut proiectul până astăzi, când putem să vorbim, iată, despre ce înseamnă acest proiect și ce va însemna în viitor pentru administrația noastră și, mai ales, pentru cetățenii care apelează la această administrație.

Aș vrea să vă dau câteva date tehnice în debutul scurtei mele intervenții. După cum știți, proiectul se numește Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă. Cum spuneam, a durat mai mulți ani de zile, pe parcursul cărora Ministerul Afacerilor Interne a colaborat cu partenerii instituționali. În primul rând, cu Ministerul Dezvoltării, Agenția pentru Digitalizare, Serviciul pentru Telecomunicații Speciale, operatori privați care au lucrat la acest proiect pe baze contractuale și care a însemnat un buget de aproximativ 185 de milioanedelei, din care, 156 de milioane fonduri nerambursabile.

Tot din punct de vedere tehnic, cred că merită semnalat faptul că proiectul presupune instalarea a 3.687 de unități informatice în 3.187 de unități administrativ-teritoriale, pentru operarea acestui sistem. Presupune, de asemenea, proiectarea și operaționalizarea unui subsistem de acces prin sistemul de comunicație implementat de partenerul STS. Și ceea ce cred că este foarte important, de asemenea, este componenta de digitalizare a arhivei actelor de stare civilă din ultimii 100 de ani.

Este vorba de nu mai puțin de 68,5 milioane acte de stare civilă, care au fost digitalizate, indexate și care acum se constituie într-o bază de date. Nu mă înșel dacă spun, fără precedent, în administrația românească, bază de date digitalizată.

Subliniez faptul că pragul tehnic pentru realizarea proiectului era de 50 de milioane de acte de stare civilă digitalizate. Au fost realizate 68,5 milioane, deci, cum se spunea în alte vremuri, a fost depășit planul cu mult succes, drept pentru care, partenerii merită și, evident, Ministerul, felicitări încă o dată.

Mai mult decât atât, aceste 68,5 milioane acte de stare civilă digitalizate acoperă o perioadă de 100 de ani. Din 1921, deci aproximativ mai bine de 100 de ani de acte de stare civilă emise de administrația românească, iar tot ceea ce a fost emis după anul 2021 urmează să fie digitalizat prin eforturile proprii ale Ministerului Afacerilor Interne. Drept pentru care, noi vom începe imediat pregătirea operatorilor acestui sistem, vom continua, de fapt, pentru că această pregătire a început în paralel, dar, vom continua această pregătire, astfel încât sistemul să fie continuu operat, nu numai de Ministerul Afacerilor Interne, dar și de administrațiile din unitățile administrativ-teritoriale.

Dincolo de acești parametri tehnici, ce înseamnă propriu-zis pentru cetățean, care ar fi avantajul acestui sistem? Și am să dau un exemplu foarte simplu, constând în emiterea unui act de stare civilă, a unui certificat de naștere, spre exemplu.

Astăzi, cetățeanul se adresează unei unități administrative de domiciliu, formulând o cerere. Cum știți, cererea de regulă se așază într-un teanc de cereri și își așteaptă rândul să fie procesată. După ce e procesată, este trimisă autorității administrative de la locul nașterii, unde se așază în alt teanc de cereri, așteptând să fie procesată și, într-un final, actul de stare civilă, certificatul de naștere respectiv, este trimis prin poștă, fiind un act oficial. Este trimis în format letric, format de hârtie, materializat pe hârtie, prin poștă, de la autoritatea de la locul nașterii până la autoritatea de domiciliu. După care este anunțat cetățeanul, vine, stă la o coadă, eventual își ridică actul de stare civilă și, la un moment dat poate utiliza de el, nu de puține ori după momentul în care avea nevoie de actul respectiv. Ceea ce uneori conduce la situația în care trebuie să reia alte proceduri, fiindcă i-a fost întârziată eliberarea unui simplu document.

În urma aplicării acestui program, acestui sistem integrat, accesarea se face instantaneu. Cetățeanul nu mai trebuie să meargă fizic la ghișeu, cum se întâmplă astăzi, poate accesa de la distanță, prin mijloace electronice, baza de date, autoritatea care interoghează baza de date, baza de date de la locul nașterii în exemplul dat, validează instantaneu documentul și acesta rămâne validat permanent în utilizarea administrației, a cetățenilor, dar și altor instituții care pot interoga, pe bază legală, baza de date respectivă pe tot parcursul existenței acestui sistem, care, sigur, e gândit să rămână perpetuu în administrația românească.

Deci, e cu adevărat un program care pune în operă un sistem revoluționar. Nu există în acest moment în administrația românească un program sau un sistem de anvergură mai mare decât cel pe care Ministerul Afacerilor Interne îl pune astăzi în operă prin această conferință și, sigur, în pașii următori, care urmează pentru operaționalizarea lui. Și nu este singurul.

Vreau să vă spun că Ministerul Afacerilor Interne mai este pe punctul de a finaliza încă un alt proiect important, un hub de servicii digitalizate, care integrează foarte multe din serviciile publice oferite de structurile Ministerului Afacerilor Interne, alături de un alt program care se ocupă de carte electronică de identitate.

Sunt proiecte, sunt operațiuni care vor fi încheiate în perioada următoare, însemnând  următoarele luni până la sfârșitul anului viitor. Cred că putem spune că operaționalizăm și aceste doua proiecte suplimentare și nu cred că greșesc dacă spun că prin aceasta, Ministerul Afacerilor Interne, practic, devine lider de proces de digitalizare în România. Și o spun cu respect pentru cei care au lucrat la el, și din minister și din afara lui, și din sectorul public și din sectorul privat.

Și am să închei subliniind doua aspecte. Dați-mi voie să o fac și într-o cheie ușor politică, decent politică. Eu sunt totuși un ministru politic și dați-mi voie să mă manifest un minut și ca atare.

S-a spus foarte mult că administrația românească nu face nimic pentru cetățenii din diaspora. Există chiar un partid politic de opoziție care agită foarte mult această temă, că administrația românească a uitat pe cetățenii din diaspora și nu se ocupă de ei.

Prin acest program, prin acest sistem care va fi conectat cu bazele de date ale Ministerului Afacerilor Externe, toți cetățenii din diaspora vor putea accesa bazele de date respective, le vor putea interoga. Își vor putea obține documentele de stare civilă, în principal, cele care vizează cele patru mari momente, de viață, de stare civilă, dacă vreți, în statutul unei persoane fizice: naștere, căsătorie, divorț, deces. Preferabil să fie doar trei, dar asta ajută foarte mult pe cei care stau momentan la distanță de țară și nu mai trebuie să călătorească cu avionul, cu mașina, cu trenul, sute, mii de kilometri până în țară, pentru a-și obține un document sau să emită o procură unui avocat sau unui notar care înseamnă costuri, înseamnă timp, înseamnă bătaie de cap.

După implementarea acestui proiect, orice cetățean din țară sau din străinătate, cetățean român, deschide computerul, accesează sistemul, își obține instantaneu actul pe care îl dorește, își exercită un drept. Ăsta este un aspect.

Al doilea aspect. Tot într-o cheie politică, dacă îmi permiteți, instituțional-politică, există voci, și nu numai politice, care, din păcate, în ultimii ani, agită această teză a inutilității apartenenței României la Uniunea Europeană. S-a ajuns până și aici cu discursul politic uneori. Iată un exemplu concret, în care putem vedea că această apartenență are rezultate palpabile. Dacă vreți, un exemplu mic față de multe alte exemple, dar e unul important, pentru că de el va beneficia întreaga populație a României, din țară sau din străinătate. Și este făcut pe fonduri europene, pe fonduri nerambursabile. Este o consecință a acestei apartenențe, dacă vreți. Și cred că trebuie, e datoria noastră să marcăm de fiecare dată când se concretizează un astfel de proiect.

Și pentru că am venit sau am pomenit cuvântul concretizare și cu asta am să închei, mai are o relevanță, cel puțin pentru mine personal, acest proiect. Și anume că este unul concretizat! Ideea de proiect concretizat ar trebui subliniată ori de câte ori se materializează. Pentru că, în general, suntem o țară care vorbește și în care se vorbește foarte mult de tot felul de lucruri, tot felul de teme, care de care mai interesantă, de care toată lumea vorbește. De la combaterea drogurilor și până la digitalizare, iată.

Din toți cei care vorbesc, foarte puțini mai fac și câte ceva. Iată, astăzi avem în față o echipă care a făcut ceva, a concretizat un proiect și de el va beneficia cetățeanul român.

Administratie

Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea

Publicat

pe

De

Poliția de Frontieră Română anunță o nouă sesiune de admitere, în perioada 01 octombrie – 19 decembrie 2025, pentru ocuparea a 240 de locuri la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Din totalul locurilor, 2 sunt destinate candidaților de etnie romă și 2 candidaților din alte minorități.

Înscriere online: Pașii de urmat

Candidații trebuie să-și creeze un cont pe platforma Hub și să-l valideze conform instrucțiunilor de pe portal. Completarea datelor de înscriere și încărcarea documentelor se realizează în secțiunea Învățământ din Hub. Fiecare document încărcat trebuie să aibă o dimensiune de maximum 2 MB. Perioada de înscriere este 01-17 octombrie 2025.

Recrutarea: Diferențe în funcție de domiciliu

Candidații cu domiciliul/reședința în alte județe decât cele limitrofe frontierei vor fi recrutați prin structurile de resurse umane ale Inspectoratului General al Poliției Române (inspectoratele de poliție județene sau Direcția Generală de Poliție a Municipiului București).

Etape eliminatorii: Pregătește-te pentru evaluare psihologică, fizică și de cunoștințe

Admiterea cuprinde mai multe etape eliminatorii: evaluarea psihologică, examinarea medicală inițială, proba de evaluare a performanței fizice și proba de evaluare a cunoștințelor, urmate de examinarea medicală finală pentru candidații admiși în limita celor 240 de locuri.

Calendarul probelor:

  • Evaluarea psihologică: 01 octombrie – 03 noiembrie 2025
  • Examinarea medicală inițială: 01 octombrie – 03 noiembrie 2025
  • Proba de evaluare a performanței fizice (traseu practic-aplicativ): 07-12 noiembrie 2025 (în cele șapte centre zonale de selecție din țară)
  • Proba de evaluare a cunoștințelor: 15 noiembrie 2025 (la sediul Școlii „Avram Iancu” Oradea)
  • Examinarea medicală finală: 24 noiembrie – 19 decembrie 2025 (pentru candidații admiși)

Proba de evaluare a performanței fizice: Traseu practic-aplicativ

Această probă constă în parcurgerea unui traseu practic-aplicativ și este evaluată cu note de la 5 la 10, respectiv „nepromovat” pentru note sub 5.

Proba de evaluare a cunoștințelor: Test grilă

Proba constă în rezolvarea unui test grilă cu subiecte din:

  • limba română
  • limbă străină
  • legislația specifică Ministerului Afacerilor Interne
  • instituții politice ale statului
  • educație civică și cetățenească
  • exerciții de evaluare a capacității de analiză și sinteză și de raționament logic

Tematica și bibliografia se găsesc în anunțul de înscriere: https://hub.mai.gov.ro/invatamant/anunt/view?id=19

Contestații și rezultate finale:

Rezultatele la proba de cunoștințe vor fi afișate pe www.avramiancu.ro până la 16 noiembrie 2025, ora 10:00. Contestațiile se transmit online la admitere.spapf@igpf.ro în 24 de ore de la afișare, iar soluționarea se face în 48 de ore. Lista cu rezultatele finale va fi publicată pe site-ul www.avramiancu.ro până la 24 decembrie 2025.

După absolvire: Gradul de agent și un post asigurat

La finalul școlarizării, absolvenții vor primi gradul de agent de poliție de frontieră și vor avea asigurat un post în cadrul Poliției de Frontieră Române. Repartizarea se face în ordinea mediilor de absolvire și în funcție de nevoile instituției.

Informații suplimentare: Urmărește site-urile oficiale

Pentru detalii, candidații sunt sfătuiți să urmărească www.politiadefrontiera.ro (secțiunea Despre Noi/Instituții de învățământ) și www.avramiancu.ro.

Citeste in continuare

Administratie

Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Publicat

pe

De

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.

Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane

Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.

Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere

Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.

Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei

Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.

România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia

Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.

Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor

În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

Publicat

pe

De

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.

Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic

Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.

Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene

În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.

Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?

Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.

România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”

Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv13 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv13 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusivo zi ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusivo zi ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusivo zi ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv4 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv4 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv5 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv5 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv