Exclusiv
Încercarea de demitere a Ancăi Popa, viceprimarul USR al Ploieștiului, exemplul incompetenței administrative de care dă dovadă Andrei Volosevici.

Situația dezastruoasă în care se află TCE este rezultatul incompetenței și nepăsării edilului Ploieștiului
O acțiune PENIBILA a edilului cu doua „conotatii”:
1. Toata lumea este de vina in afara de ” maria sa”, cu m -MIC, caci este Faraon! ( stilul caracteristic al psd-istului Andrei Volosevici)!
2. L-a propus pe consilierul Sarbu ca viitor viceprimar doar ca să aprobe PNL -ul?
Și cu ocazia asta sa se asigure ca PNL -ul își da singur peste picioare recunoscând in fals ca prorogarea s-a făcut cu rea credință….consiliat fff prost acest edil de pomina, UN ADEVARAT FARAON! ( probabil tot PSD-ul îl consiliază, mai nou ..(!
:Se fac presiuni și cu sindicatele de la TCE pentru a se ceda, pentru aceste interese obscure! Vom reveni cu caracatita ce leaga reprezentantii acestor sindicate de directorul general care si-a dat demisia din PNL ( nu o sa fie singurul cu acest gest, vor urma sefii de la SGU, Hale si Piete, etc, camarila lui Volo)!
Sa verifice cineva intabularea (TRASEUL pana in prezent) terenurilor solicitate de TCE PENTRU MAJORAREA DE CAPITAL….se pare ca este o noua bomba stil BCR…
ORICUM, ZIARUL INCISIV DE PRAHOVA A SOLICITAT, OFICIAL, MINISTRULUI FINANTELOR SI MINISTRULUI M.A.I, CUM A FOST POSIBIL CA A.N.A.F. PRAHOVA SA INTERPRETEZE LEGEA PRIVIND INFRACTIUNEA SAVARSITA DE DIRECTORUL GENERAL DEMISIONAR DIN PNL, AL TCE PLOIESTI, CU OPRIREA LA SURSA, SI SA NU SESIZEZE ORGANELE DE CERCETARE PENALA COMPETENTE! POATE SE VOR LUA MASURILE LEGALE CARE SE IMPUN! CHIAR MIROASE ACUT A TRAFIC DE INFLUENTA SI Abuzuri IN SERVICIU, PE BANDA RULANTA!( Vom reveni cu o investigatie complexa pe aceasta tema!!!)!
Un comunicat al USR Prahova cu care suntem de acord! Un comunicat cumulat cu punctul de vedere al viceprimarului Ancăi Popa:
„Ce trebuie să știe toți ploieștenii: TCE se află într-o uriașă criză financiară, înregistrând la ANAF o datorie de 36 milioane lei, iar pentru eșalonare este nevoie să prezinte garanții suplimentare.
Andrei Volosevici a lăsat să crească datoria către ANAF cu 10 milioane lei anual, prin neplata la timp a facturilor către TCE.
Neplata facturilor din ultimii 3 ani este o vină exclusiv a primarului, însă aruncată acum asupra viceprimarului.
I-a pretins Ancăi Popa o scăpare din haosul pe care el însuși l-a creat; o soluție pentru salvarea TCE-ului (ca alternativa la transferul a 5 hectare), aceasta fiind, de fapt, rețeta pe care Volosevici o urmeaza de multă vreme.
Situația dezastruoasă în care se află TCE este rezultatul incompetenței și nepăsării edilului Ploieștiului. El este singurul vinovat pentru falimentul acelei societăți, iar vina pe care o pasează acum viceprimarului USR nu are justificare.
Cu toate demersurile pe care le încearcă, inițiind proiecte de hotarări pentru demiterea Ancăi Popa si invocând un management defectuos în ceea ce privește TCE, Andrei Volosevici nu face altceva decât să se joace cu puterea decizionala pe care o are – „exercițiu administrativ” pe care l-a abordat si in cazul Termo.
Dl primar dezinformeaza cetățenii Ploieștiului spunând că viceprimarul „nu a fost în măsură sau nu a fost interesat să ofere soluții alternative”, fără să precizeze că tocmai votul Ancăi Popa privind activitatea TCE a reprezentat un moment de redresare a crizei, prin asumare decizionala. Cu alte cuvinte, tocmai ceea ce îi lipsește si i-a lipsit primarului.
Imaginea de bun manager al orasului, pe care incearca sa si-o mențină Volosevici, nu se creează prin eschivă, amenințări, imaturitate, grobianism, abuz de putere.
Lipsa gestionării problemelor este a primarului.
Acesta nu a inteles ca trebuie sa se dedice ploieștenilor prin rezolvarea problemelor lor; nu a inteles ca e nevoie de coordonare la nivel administrativ, nicidecum de imaturitate, fuga, neasumare.
Incompetența, iresponsabilitatea, toxicitatea îi aparțin toate acestui edil.
Voturile ploieștenilor îi aparțin tot lui Volosevici. El a fost votat pentru un Ploiești în care problemele sunt rezolvate, nu ignorate.
Ce au primit ploieștenii până acum? Nimic. Doar lipsă de respect și ipocrizie.
Pentru clarificarea întregii situatii, prezentăm dreptul la replică al Ancăi Popa, viceprimarul USR a Ploiestiului:
„Luând act de inițierea proiectului de hotărâre care prevede schimbarea mea din funcție, susțin că atribuțiile delegate au fost îndeplinite cu responsabilitate.
Dl primar Andrei Liviu Volosevici motivează inițiativa sa, referindu-se la decizia mea de a vota împotriva majorării capitalului social al societății Transport Călători Express S.A. Ploiești prin aport în natură.
Dacă în anul 2017, TCE avea de plată 9972820 lei, iar în anul 2023 a ajuns la datoria de 45843495 de lei, cine ar putea garanta că o eșalonare a datoriilor (pe care TCE o mai obținuse) va fi dusă la îndeplinire? Pentru aceasta, se garantează cu un teren de aproximativ 5 ha, în municipiul Ploiești. Decizia grupului consilierilor USR a fost să voteze împotriva acestei inițiative.
În data de 20 iunie 2023, dl primar Andrei Liviu Volosevici a supus atenției proiectul de hotărâre mai sus amintit. În urma votului meu în CL, a emis decizia nr 2434 prin care mi s-au suplimentat atribuțiile în sensul coordonării, îndrumării și verificării activității TCE. La doar trei săptămâni distanță, în urma unei discuții la care au fost prezenți dl primar, membri ai sindicatelor din TCE, dl director al societății de transport și dl consilier Ștefan Alexandru, i-am spus domnului primar că am primit TCE-ul în urma lipsei de susținere a proiectului inițiat de dumnealui. Ca urmare, m-a anunțat că va emite imediat dispoziția prin care va prelua atribuțiile în acest sens.
Consider că nu din vina mea a ajuns astăzi TCE-ul în această situație. Incompetența managerială perpetuată în acești ani a dus societatea în această situație.” (Cerasela N.).
Exclusiv
Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Reflexe ale regimului comunist în MAI
Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează reflexe ale regimului autoritar comunist, evidențiind modul în care opiniile critice sunt etichetate ca „opinii politice” sau acte anti-sistem. Aceasta este o strategie de control social care transformă disidența într-o faptă pedepsibilă, subminând astfel principiile statului de drept și creând un climat de frică.
Caracteristicile regimurilor autoritare
Pascut a enumerat principalele trăsături ale regimurilor autoritare:
- Centralizarea puterii
- Represiunea disidenței
- Controlul informației, inclusiv cenzura opiniilor critice și manipularea narativelor publice.
În aceste condiții, critica este percepută ca o amenințare la adresa stabilității regimului, indiferent de conținutul său.
Problemele din MAI
Pascut subliniază că la MAI există simptomele enumerate mai sus, facilitate de o legislație defectuoasă și de calitatea morală și profesională scăzută a unor funcționari de conducere. Legea 360/2002, de exemplu, este considerată un cadru normativ defectuos, utilizat pentru a suprima dizidența și opinile critice, fără o delimitare clară a „opiniilor politice” de cele care sunt pur critice.
Impactul Legii 360/2002
Lipsa unei definiții precise a „opiniei politice” permite o interpretare extinsă, astfel încât orice opinie contrară narativului oficial poate fi etichetată ca „opinie politică.” Pascut reamintește că înainte de cazurile recente, cercetările disciplinare pentru opinii politice erau rare, însă acestea au crescut în intensitate după evenimente recente, afectând grav activitatea sindicală și libertatea de exprimare a polițiștilor.
Distincția între critică și compromiterea imaginilor
Pascut evidențiază importanța de a face o distincție clară între critica legitimă, care abordează problemele structurale, și comportamentele care compromit imaginea instituției. Legislația existente, cum ar fi apreciația standardelor CEDO, ar trebui să ghideze sancționarea funcționarilor pentru exprimarea opinilor critice.
Jurisprudența CEDO ca fundament
Pascut face referire la cazuri relevante de la CEDO, precum „Vogt v. Germania” și „Baka v. Ungaria”, pentru a argumenta că sancțiunile aplicate funcționarilor publici trebuie să fie proporționale, legale și să demonstreze un impact real asupra reputației instituției, nu doar un discomfort.
Concluzie: Nevoia de schimbare
Misiunea MAI de a proteja drepturile cetățenilor și de a asigura transparența în activitatea sa este esențială. Pascut atrage atenția că o interpretare extinsă a legilor și penalizarea criticilor pot submina aceste valori fundamentale, fiind necesară o evaluare responsabilă și echilibrată a comportamentului funcționarilor publici.
Experiența acumulată pe parcursul a 18 ani de activitate juridică și observație critică a MAI îi oferă lui Emil Pascut autoritatea de a formula aceste concluzii esențiale pentru viitorul instituției și al societății românești. (Cristina T.).
Exclusiv
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
Exclusiv
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare

Detalii despre proiectul de ordonanță de urgență
Sindicatul Diamantul, reprezentat de Emil Pascut, a anunțat lansarea în consultare a proiectului de ordonanță de urgență privind recalcularea și plata retroactivă a majorărilor salariale pentru lucrări de excepție, în urma Deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 75/2024. Proiectul a fost publicat pe pagina Ministerului Apărării Naționale.
Principalele prevederi ale proiectului
Printre principalele prevederi ale ordonanței se numără:
- Recalcularea majorărilor salariale: Acestea includ majorarea de până la 50% pentru perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2023, precum și recalcularea majorărilor prevăzute în Legea-cadru nr. 153/2017 începând cu 1 ianuarie 2019, aplicată la solda/salariul de funcție fără plafonare.
- Plata diferențelor rezultate: Aceasta se va desfășura eșalonat pe o perioadă de 5 ani, începând cu 4 decembrie 2024, astfel:
- 5% în primul an
- 10% în al doilea an
- 25% în al treilea an
- 25% în al patrulea an
- 35% în al fifth an
- Revizuirea pensiilor militare de stat: Aceasta va viza pensiile deschise începând cu 1 ianuarie 2019, cu un termen de revizuire de 240 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței.
- Alte prevederi importante: Diferențele plătite se vor actualiza cu rata inflației, iar orice procedură de executare silită va fi suspendată pe perioada plăților eșalonate.
Critici și probleme semnalate
Pascut a subliniat unele chestiuni neplăcute, cum ar fi termenul de 240 de zile și unele formulări din proiect care ar putea afecta pozitivitatea impactului asupra altor drepturi salariale. El a evidențiat, de asemenea, preocupările privind modul în care anumite articole ar putea beneficia pe cei care deja au fost considerați responsabili pentru problemele anterioare.
„Proiectul poate repara retroactiv, dar nu poate reconfigura retroactiv un element salarial,” a declarat Pascut, criticând modul în care anumite măsuri sunt structurate în vizarea documentului.
Probleme de transparență și nedreptate
Emil Pascut a menționat că primul care ar putea beneficia de ordonanță este chiar cel care a indus în eroare angajații, subliniind astfel un sentiment de nedreptate. „Culmea culmilor, primul profitor al ordonanței va fi cel care v-a înșelat pe toți! Va primi câteva zeci de mii de euro, poate chiar spre o sută de mii, premiu de incompetență!” a adăugat el, subliniind frustrările angajaților afectați.
Această dezvăluire subliniază nevoia de reforme reale și de transparență în gestionarea resurselor și a drepturilor salariale în rândul personalului militar și civil din România. (Cristina T.).
-
Exclusivacum 3 zile
Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz
-
Exclusivacum 21 de ore
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
-
Exclusivacum 3 zile
Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România
-
Exclusivacum 2 zile
Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași
-
Exclusivacum o zi
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare
-
Exclusivacum 4 zile
FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale