Connect with us

Administratie

Prima femeie pilot pe un avion supersonic de vânătoare din Armata României a fost locotenentul Simona Maierean

Publicat

pe

Avionul MiG-21 LanceR a mai adus o premieră pentru Forţele Aeriene române. Două femei au reuşit să treacă barierele fizice, psihice şi de mentalitate. Ele au reuşit să zboare legendarul avion de vânătoare supersonic. Locotenenţii, pe atunci, Simona Maierean şi Romina Mîrza au demonstrat că barierele pot fi depăşite, iar femeile pot face performanţă într-un domeniu ce părea imposibil de atins, aviaţia supersonică de vânătoare românească.

Prima femeie pilot pe un avion supersonic de vânătoare din Armata României a fost locotenentul Simona Maierean. În prezenţa unei numeroase asistenţe, formată din personalul Bazei 95 Aeriene, prieteni, rude și oficialități, la 13 martie 2009, pe pista aerodromului Bacău, a primit botezul zborului supersonic.

Din cabina a doua a MiG-ului 21 LanceR, toate mişcările și reacţiile i-au fost urmărite de instructorul de zbor, căpitan-comandorul Ion David.

Drumul ei în aviaţia militară a început în 2003, când a intrat în Academia Forţelor Aeriene Henri Coandă, din Braşov, pe care a absolvit-o în 2007, și a fost șefă de promoție la absolvirea Școlii de Aplicație de la Boboc, obținând brevetul de pilot militar. Şi-a urmat visul şi a învins!

Locotenent-comandor Simona Maierean alături de instructorul sau capitan-comandorul Ion David

La 30 iulie 2009, locotenentul (pe atunci) Simona Maierean a executat pe aerodromul din Bacău, un zbor în simplă comandă pe un avionul MiG-21 LanceR, fiind prima femeie pilot pe supersonic din Armata României.

Despre această performanţă, realizată pe aerodromul Bacău, Simona Maierean avea să-și amintească: Acel zbor fusese ceva mai scurt de o oră și avusese un alt  profil, nu ajunsesem la 10.000 m. Fiecare zbor reuşit înseamnă că efortul tău intelectual și fizic este răsplătit, că timpul pe care l-ai dedicat acestei meserii dă roade.

Nu știu cum s-a văzut acel moment din afară, dar pentru mine a fost cât se poate de firesc să ajung şi la acea etapă. În rest, nu am făcut nimic supraomenesc.

Mi-am adunat energia, m-am concentrat la ceea ce aveam de făcut şi am încercat să blochez tot ceea ce venea din afară până în momentul în care am aterizat şi încheiat zborul. După aceea, am putut să retrăiesc şi eu momentul. Zborurile de care m-am putut bucura cu adevărat au fost cele fără public şi blițuri.

Într-un alt interviu, acordat revistei Cer senin, locotenentul Maierean consemna: Sunt la început de pregătire în ceea ce priveşte zborul pe un avion de vânătoare și mai am foarte multe de asimilat.

Nu aș fi putut să ajung până aici dacă nu ar fi existat oameni care să aibă încredere în mine și de la care să am foarte multe de învăţat. De aceea, am un deosebit respect şi le mulţumesc tuturor foștilor mei instructori și acelor oameni care au încercat și încearcă să ne îndrume pe mine și colegii mei.

Acum, Simona Maierean este locotenent-comandor. Din cauza vremurilor și a restricțiilor bugetare, a trebuit să schimbe tipul de aeronavă. A continuat să zboare pe avioanele C-27J Spartan și C-17 Globemaster, avion pe care și-a luat calificarea de instructor.

Locotenent-comandor Simona Maierean

Nostalgia după MIG-21 LanceR o am oricum. E altceva! Dar nu îmi pare rău că am plecat, trebuie să te adaptezi la situația actuală, nu ai de ales. La 13 martie 2009 a fost primul meu zbor cu MIG-21 LanceR, cu instructorul, iar la 30 iulie 2009 am zburat singură.

La 7 martie 2012, a fost ultimul zbor cu acest avion. A fost un sentiment ciudat pentru că pot să spun că iubesc avionul, parcă s-a desprins ceva din mine, a afirmat locotenent-comandorul Simona Maierean.

Locotenent-comandorul Romina Mîrza a dus ștafeta femeilor la manșa avioanelor cât s-a putut de sus. Acum este pilot operațional pe avionul MiG-21 LanceR, la Baza 71 Aeriană de la Câmpia Turzii. A început zborul ca pilot-elev, în anul 2010, pe avionul de școală și antrenament Iak-52.

La început, pașii i-au fost timizi, deoarece domeniul era total necunoscut pentru ea. Prima idee și totodată primul îndemn că ar putea vreodată să zboare avionul supersonic a venit de la instructorul său de zbor din acea perioadă, comandorul Valentin Ilea. Care îi spunea: Vei fi prima fată care zboară țeava la Câmpia Turzii!…și cam așa s-a conturat un vis.

Încurajările dânsului și ale celorlalți instructori, corelate cu evoluția mea pe parcursul pregătirii la Iak-52 și IAR-99 Standard, mi-au dat încredere și m-au determinat să îndrăznesc. Astfel MiG-ul 21 LanceR a devenit obiectivul meu, care, odată atins, s-a materializat în cea mai frumoasă etapă din cariera mea de pilot militar, a specificat locotenent-comandorul Romina Mîrza.

Locotenent-comandor Romina Mirza la primele zboruri pe MiG 21LanceR

A avut răbdare și a parcurs pas cu pas fiecare treaptă de pregătire din evoluția unui pilot militar de avion supersonic. După finalizarea programului de zbor pe avionul subsonic IAR-99 Șoim, la Baza 95 Aeriană din Bacău, și acumularea unui număr suficient de ore de zbor pe reacție, a efectuat cursul de trecere pe aeronava MiG-21 LanceR, fiind încadrată în Escadrila 711 Aviație Luptă, la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii.

Nu i-a fost deloc ușor, dar a reușit să zboare cu legendarul cavaler de dural. Primul zbor cu avionul MiG-21 LanceR l-a executat la 6 mai 2016, întâmplător tot la Bacău, deoarece Escadrila 711 era detașată, în acea perioadă, pe respectivul aerodrom. Era a doua femeie-pilot ce zbura legendarul avion supersonic.

Această potrivire a fost în avantajul meu, emoțiile primului zbor fiind diminuate de faptul că raionul îmi era perfect cunoscut. Zburasem la Bacău doi ani și jumătate. Zborul, în sine, a fost minunat! Raionul cunoscut, avionica asemănătoare cu a Șoimului, explicațiile calme și prompte ale instructorului, au compensat diferențele legate de altă manevrabilitate și viteze mai mari.

Deși am simțit treapta de dificultate, am știut din acel moment că era doar începutul unei mari provocări,  a spus locotenent-comandorul Romina Mîrza.

Zborul cu un avion supersonic i-a dat posibilitatea de a deveni de fiecare dată o variantă mai bună a sa, de a-și depăși limitele. Etapa de pregătire în zbor și apoi misiunile de antrenament pentru menținere în barem s-au desfășurat de la simplu la complex, iar nivelul de dificultate a crescut constant.

Fiecare misiune reușită, cu obiective atinse, i-au oferit satisfacție, dorință de a face mai mult şi de a se perfecționa. În spiritul acesta, a parcurs etapele de pregătire în zbor din programul inițial de calificare pe aeronavă, apoi din programul de întrebuințare în lupta aer-aer și aer-sol.

Și aproape fără să-și  dea seama, în anul 2019 a obținut calificarea pe care o consideră cea mai mare realizare a carierei sale de până acum și anume pilot operațional pe aeronava MiG-21 LanceR, în Serviciul de Luptă Permanent-Poliție Aeriană sub comandă NATO. Misiunile reale de poliție aeriană pe care MiG-ul 21 LanceR le-a executat până acum reflectă importanța aeronavei care a servit cerul patriei atâția zeci de ani, ziua și noaptea.

Locotent comandor Romina Mirza

Pentru mine, acele acțiuni reale de poliție aeriană pe care le-am executat, reprezintă traducerea în practică a sutelor de ore de instrucție și antrenament.

Alarmarea, decolarea din serviciul de luptă, misiunea primită în dinamică, încordarea care însoțește apropierea de țintă, obiectivele îndeplinite și aterizarea în siguranță mi-au oferit satisfacție și mi-au demonstrat că antrenamentul pe care îl executăm în cadrul escadrilei este valoros.

La toate aceste misiuni, LanceR-ul a fost prietenul meu. O dată cu legarea în chingi și începerea operațiunilor de pornire pulsul se liniștește, mintea se concentrează, cabina aeronavei fiind mediul confortabil pe care îl cunosc atât de bine. Avionul devine liantul dintre necunoscut (misiunea reală) și cunoscut (antrenamentul), a declarat locotenent-comandorul Romina Mîrza.

În cei 13 ani de activitate a avut două momente grele, care, deloc surprinzător, nu sunt legate de zbor, ci de lipsa acestuia. Primul a fost perioada anului 2014, în care promoției sale i-au fost alocate un număr foarte redus de ore de zbor. Al doilea, a fost anul trecut, când LanceR-ul a fost suspendat temporar de la zbor.

Deși, în ansamblu, accelerarea achiziției avioanelor F-16 pentru a doua și a treia escadrilă este binevenită și necesară,  măsura suspendării MiG-ului i-a luat total pe neașteptate, a creat confuzie și incertitudine.

A afectat deopotrivă imaginea avionului și a piloților de MiG-21  LanceR. Îmi doresc ca prin diverse acțiuni precum aceasta, întreprinsă de Observatorul militar, să încercăm să-i acordăm credinciosului cavaler de dural, la final de carieră, omagiul și recunoștința pe care le merită.

Cele mai mari realizări și satisfacții profesionale le datorez avionului MiG-21 LanceR, întregii echipe din jurul acestuia și colegilor din Escadrila 711 Aviație Luptă, a afirmat locotenent-comandorul Romina Mîrza.

Povestea celor două femei-pilot continuă în aviația militară. Locotenent-comandorul Simona Maierean lucrează acum în Statul Major al Forțelor Aeriene. Locotenent-comandorul Romina Mîrza va urma masterul de comandă și stat major la Air Command and Staff College, Maxwell Air University, Alabama, Statele Unite ale Americii, și dorește să devină pilot pe F-16.

Luptătoarele LanceR-ului nu și-au dorit niciodată publicitate, nu au urmărit faima. Știindu-le, aș putea spune din contră! În schimb, și-au dorit enorm să zboare, să fie în carlingele avioanelor, unde să-și facă datoria față de țară. ( Lucian Irimia; Foto –  Adrian Sultănoiu)

Administratie

Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea

Publicat

pe

De

Poliția de Frontieră Română anunță o nouă sesiune de admitere, în perioada 01 octombrie – 19 decembrie 2025, pentru ocuparea a 240 de locuri la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Din totalul locurilor, 2 sunt destinate candidaților de etnie romă și 2 candidaților din alte minorități.

Înscriere online: Pașii de urmat

Candidații trebuie să-și creeze un cont pe platforma Hub și să-l valideze conform instrucțiunilor de pe portal. Completarea datelor de înscriere și încărcarea documentelor se realizează în secțiunea Învățământ din Hub. Fiecare document încărcat trebuie să aibă o dimensiune de maximum 2 MB. Perioada de înscriere este 01-17 octombrie 2025.

Recrutarea: Diferențe în funcție de domiciliu

Candidații cu domiciliul/reședința în alte județe decât cele limitrofe frontierei vor fi recrutați prin structurile de resurse umane ale Inspectoratului General al Poliției Române (inspectoratele de poliție județene sau Direcția Generală de Poliție a Municipiului București).

Etape eliminatorii: Pregătește-te pentru evaluare psihologică, fizică și de cunoștințe

Admiterea cuprinde mai multe etape eliminatorii: evaluarea psihologică, examinarea medicală inițială, proba de evaluare a performanței fizice și proba de evaluare a cunoștințelor, urmate de examinarea medicală finală pentru candidații admiși în limita celor 240 de locuri.

Calendarul probelor:

  • Evaluarea psihologică: 01 octombrie – 03 noiembrie 2025
  • Examinarea medicală inițială: 01 octombrie – 03 noiembrie 2025
  • Proba de evaluare a performanței fizice (traseu practic-aplicativ): 07-12 noiembrie 2025 (în cele șapte centre zonale de selecție din țară)
  • Proba de evaluare a cunoștințelor: 15 noiembrie 2025 (la sediul Școlii „Avram Iancu” Oradea)
  • Examinarea medicală finală: 24 noiembrie – 19 decembrie 2025 (pentru candidații admiși)

Proba de evaluare a performanței fizice: Traseu practic-aplicativ

Această probă constă în parcurgerea unui traseu practic-aplicativ și este evaluată cu note de la 5 la 10, respectiv „nepromovat” pentru note sub 5.

Proba de evaluare a cunoștințelor: Test grilă

Proba constă în rezolvarea unui test grilă cu subiecte din:

  • limba română
  • limbă străină
  • legislația specifică Ministerului Afacerilor Interne
  • instituții politice ale statului
  • educație civică și cetățenească
  • exerciții de evaluare a capacității de analiză și sinteză și de raționament logic

Tematica și bibliografia se găsesc în anunțul de înscriere: https://hub.mai.gov.ro/invatamant/anunt/view?id=19

Contestații și rezultate finale:

Rezultatele la proba de cunoștințe vor fi afișate pe www.avramiancu.ro până la 16 noiembrie 2025, ora 10:00. Contestațiile se transmit online la admitere.spapf@igpf.ro în 24 de ore de la afișare, iar soluționarea se face în 48 de ore. Lista cu rezultatele finale va fi publicată pe site-ul www.avramiancu.ro până la 24 decembrie 2025.

După absolvire: Gradul de agent și un post asigurat

La finalul școlarizării, absolvenții vor primi gradul de agent de poliție de frontieră și vor avea asigurat un post în cadrul Poliției de Frontieră Române. Repartizarea se face în ordinea mediilor de absolvire și în funcție de nevoile instituției.

Informații suplimentare: Urmărește site-urile oficiale

Pentru detalii, candidații sunt sfătuiți să urmărească www.politiadefrontiera.ro (secțiunea Despre Noi/Instituții de învățământ) și www.avramiancu.ro.

Citeste in continuare

Administratie

Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Publicat

pe

De

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.

Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane

Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.

Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere

Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.

Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei

Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.

România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia

Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.

Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor

În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

Publicat

pe

De

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.

Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic

Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.

Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene

În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.

Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?

Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.

România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”

Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv16 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv16 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusiv2 zile ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv2 zile ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv2 zile ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv4 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv4 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv5 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv5 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv