Exclusiv
De la act nelegal care trebuie revocat, la act care trebuie doar completat/ Administratia Volosevici din gafa in gafa, din dosar penal, in dosar penal/BCR din nou pe „tapetul” C.L. Ploiesti
Nu o mai zicem noi, o zice un , licenţiat în ştiinţe administrative:
Mihai Cristian APOSTOLACHE – care confirma toate dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova, pe aceasta tema!
Sa ne reamintim Caietul de Sarcini domnilor Consilieri si NU va mai lasati pacaliti de o GRUPARE de CRIMA ORGANIZATA!
Si de, comisioane!
Cu un tupeu iesit din comun s-a trecut la un next level: de albire si scapare de penal al edilului in afacerea ilegala cu BCR.
Prefectura a spus că nu este legala hotărârea.
Prefectura spune clar că nu este legala
Vestea că Prefectura Prahova a „recomandat” Consiliului Local anularea hotărârii cu privire la un nou adițional la contractul de împrumut cu BCR a rămas fără ecou. Nici pana la aceasta data Consiliul Local Ploiesti NU a anulat hotararea respectiva si NU s-a intrat in matca legalitatii.
Adresa trimisa de Prefectura Prahova a fost tinuta la „secret”.
Hotărârea, așa cum este de altfel publicată pe site-ul Primăriei Ploiești, viza prelungirea perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Este vorba fix despre contractul de împrumut cu BCR pentru suma de 34.013.308,36 de lei, încheiat în 2019 de fostul primar Adrian Dobre, sumă necesară pentru susținerea co-finanțării la proiectele cu fonduri europene.
În textul hotărârii aprobate de aleșii locali în ședința din 5 octombrie 2022 există mențiunea că „restul clauzelor contractuale rămân nemodificate”, lucru care nu s-a mai întâmplat.
Prefectura Prahova a recomandat Consiliului Local Ploiești să anuleze HCL 463/05.10.2022, pe motiv că a fost adoptată „cu încălcarea prevederilor legale în materie”, în caz contrar „hotărârea va fi atacată la instanța de contencios administrativ” confirmand dezvaluirile, in exclusivitate, ale ziarului Incisiv de Prahova.
Hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată și NU a produs efecte, deoarece aceasta hotarare a fost aprobata in data de 5 octombrie 2022, pentru un act semnat inainte, ilegal, in data de 20.09.2022.
Orice HOTARARE produce efecte de la data adoptarii sale, NU retroactiv!
Interesant că la mapa consilierilor locali cu privire la BCR s- au adăugat materiale. Actul adițional …in ideea că au avut cunoștință…deci la materiale ședinței din 05 10 2022, iar Prefectura zice de transmis 11.10 2022, primit de BCR in 14.10…atunci cum rămâne cu data din act adițional…
Cum au apărut documentele?
Și de ce nu are nr.de înregistrare?
Era legal după expirare..? Murim de ras, probabil or sa se distreze si organele de cercetare penala!
Cam prea multe falsuri si abuzuri pentru spalarea edilului.
Întrebare…o anchetă poate demara cineva din Consiliul Local Ploiesti cum se falsifica și adaugă sau sustrag documente??
Poate , poate …afla sau aude careva…
Next level si alba neagra cu legalitatea dupa dosarul penal
Prefectura Prahova transmite Consiliului Local Ploiesti o adresa foarte bizara si in afara cadrului legal, in scopul „spalarii” edilului (adresa nr 4391/21.03.2023).
Astfel, dupa ce a declarat nelegala HCL 436/2022, aceeasi institutie revine si dupa verificarea „legalității” pe baza „stenogramei ședinței” (PREMIERA MONDIALA IN MATERIE JURIDICA!!!) propune reanalizarea HCL-ului incriminat si adoptarea unei hotarari complete si legale.
Sa traiasca domn prefect care a semnat de unul singur adresa dar sa ne explice si noua oficial si public ce nu a inteles: la data de 05.10.2022, consilierii locali au fost pacaliti sa emita Hotararea nr 463, prin care i se aproba edilului Andrei Volosevici sa semneze prelungirea actului aditional cu BCR, o prelungire si act aditional semnate de acesta ILEGAL inca de la data de 20.09.2022, fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti.
Cum sa revina CL si sa analizeze o eventuala hotarare care sa gireze faptele penale savarsite de edil prin semnarea actului aditional cu BCR la data de 20.09.2022 cand presupusa Hotarare 463 ce ar trebui sa fie analizata a intrat in dezbatere si adoptata la data de 05.10.2022? Mai smecherilor, voi vreti sa ii bagati in PENAL pe consilierii locali?
Suntem si noi curiosi cati vor pica in „capcana” asta si vor semna o alta hotare de consiliu local ILEGALA! Noi nu credem ca se vor inghesui prea multi, ca poate nu or avea pregatire juridica dar nu sunt PROSTI!
Bai, nenicule, la noi corupția majoră e sinonima cu PROSTIA!
Primarul Andrei Volosevici a semnat, de capul sau, fara o Hotarare a Consiliului Local Ploiesti, un act aditional cu BCR, la data de 20.09.2022, pentru prelungirea perioadei de tragere pana la data de 20.09.2023. ACtul semnat ESTE ilegal oricat se incearca „spalare” si/sau „albirea” edilului.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Act-Aditional-1.pdf” title=”Act Aditional 1″]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Act-Aditional-2.pdf” title=”Act Aditional 2″]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Act-Aditional-3.pdf” title=”Act Aditional 3″]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Act-Aditional-4.pdf” title=”Act Aditional 4″]
In acest act aditional, tot prin abuz, s-a introdus o clauza pe care o semneaza edilul Andrei Volosevici fara aprobarea Consiliului Local si total ILEGAL, prin care Primaria Ploiesti sa obliga sa plateasca Creditorului (art 5 din act aditional), un comision de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se va plati in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Adresa-Banca.pdf” title=”Adresa Banca”]
Noaptea, ca hoţii, partea a doua!
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Refuz-Directia-Economica.pdf” title=”Refuz Directia Economica”]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Directia-Economica.pdf” title=”Directia Economica”]
Desi directorul economic Nicoleta Craciunoiu a refuzat sa semneze o astfel de ilegalitate, cei sus mentionati la inceputul articolului au „pandit” cand acesta se afla in concediu si, la data de 04.10.2022, cu numarul 519, Andrei Volosevici intocmeste REFERATUL DE APROBARE la proiectul de hotarare privind modificarea Hotararii Consiliului Local nr 619/21.12.2018, privind contractarea unui imprumut intern in valoare de 34.013.308,36 lei.
Deci, edilul Andrei Volosevici solicita Consiliului Local Ploiesti, la data de 05.10.2022, sa aprobe imputernicirea sa de a semna un Act Aditional cu BCR, act aditional semnat de acesta ILEGAL, inca de la data de 20.09.2022, cu mult timp inainte.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Raport-specialitate-1.pdf” title=”Raport specialitate 1″]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/Raport-Specialitate-2.pdf” title=”Raport Specialitate 2″]
Mai mult, la data de 05.10.2022, consilierii locali au fost pacaliti sa emita Hotararea nr 463, prin care i se aproba edilului Andrei Volosevici sa semneze prelungirea actului aditional cu BCR, o prelungire si act aditional semnate de acesta ILEGAL inca de la data de 20.09.2022, fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/11/463_05.10.2022_contractare_imprumut_intern.pdf”]
Totodata, in HCL nr 463 se specifica in clar:
Art 1. „Aproba modificarea HCL nr 619/21.12.2018 in sensul prelungirii perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Restul clauzelor contractualoe raman nemodificate”.
Deci, Consiliul Local Ploiesti NU a aprobat in HCL nr 463/05.10.2022, ce semnase ilegal deja Andrei Volosevici, adica comisionul de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se plateste ILEGAL in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
Cine aproba plata acestui comision, executivul care a semnat ilegal actul aditional fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti sau legislativul care a specificat ca aproba (retroactiv semnarii deja a actului aditional) cu conditia ca „restul clauzelor contractuale raman nemodificate”, adica fara comision (In Contractul de credit nr 201909200119/20.09.2019 si in toate actele aditionale s-au respectat prevederile art 7.1 pct c) prin care comisionul de neutilizare este de 0 % pe an!
Incisiv de Prahova va solicita – OFICIAL – un punct de vedere celor de la IPJ Prahova, D.N.A si DIICOT privind „legalitatea”/NELEGALITATEA si abuzul savarsit de Andrei Volosevici in calitatea de „indeplinire” a atributiilor de primar.
Este in premiera ca UAT Ploiesti pentru imprumuturi bancare neutilizate sa „negocieze” plati de comisioane bancare, in conditiile in care caietul de sarcini si in contractul initial NU se prevede asa ceva, iar Consiliul Local NU a aprobat plata acestora. Vom reveni. (Cerasela N.).
N.R –Mihai Cristian APOSTOLACHE
- Data şi locul naşterii: 14.06.1979, comuna Ciorani, judeţul Prahova;
- Stare civilă: căsătorit, 2 copii minori (Briana Ilinca – 3 luni, Alexia Ioana – 6 ani).
- 2002 – licenţiat în ştiinţe administrative;
- 2004 – licenţiat în drept;
- 2003 – master în management politic;
- 2004 – master „Managementul sectorului public”;
- 2004-2005 – Şcoala Europeană „Ovidiu Şincai”;
- 2004-2006 – master „Studii Europene şi Drept Comunitar”;
- 2006 – curs de marketing;
- oct.2006 – Colegiul Naţional de Apărare, curs de înalt nive;
- 2007 – Institutul Diplomatic Român – curs postuniversitar;
- 2008 – CODECS România – curs de manager de proiect.
- 2002-2003 – referent, Catedra de Ştiinţe Socio-Umane şi Juridice – Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti;
- 2003-2005 – preparator universitar – Catedra de Ştiinţe Socio-Umane şi Juridice – Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti;
- 2005 – 2008 – asistent universitar – Catedra de Ştiinţe Socio-Umane şi Juridice – Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti.
- 2008 – prezent – asistent universitar drd. – Catedra de Ştiinţe Socio-Umane şi Juridice – Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti.
- din 1997 – 2010 – membru PDSR/PSD:
- 2010 – membru PDL.
- iunie 2004 – Consiliul Judeţean Prahova, Consilier judeţean, Preşedintele Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinei publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor.
- membru AEXEA (Asociaţia Experţilor Europeni Autorizaţi);
- membru fondator al Asociaţiei pentru Promovarea Principiilor Sociale şi Democratice ale Tinerilor din România;
- membru al Fundaţiei Secolul XXI.
- membru al Institutului de Ştiinţe Administrative „Paul Negulescu”, Sibiu.
- coautor al lucrării „Doctrine politice în epocile modernă şi contemporană”;
- coautor al lucrării „Doctrine şi curente politice”, ediţia a II-a;
- colaborator al lucrării „Nicolae Iorga – in memoriam”;
- coautor al lucrării Politologie;
- articole de specialitate;
- participări la diferite sesiuni de comunicări ştiinţifice.
- diplomă de absolvire a cursurilor de operare PC – ECDL;
- cetăţean de onoare al comunei Rîfov, jud. Prahova;
- aprilie 2000 – stagiu de pregătire politică, Danemarca;
- 10-14.oct.2006 – participare seminar „Coeziunea socială în Europa de Sud-Est”, Bruxelles.
Exclusiv
Reorganizarea Poliției Capitalei anunțată pe WhatsApp ridică ingrijorări majore
O alertă a fost emisă de Sindicatul Europol, evidențiind modul în care reorganizarea Poliției Capitalei a fost anunțată în mod inadecvat prin aplicația WhatsApp de către șeful Poliției Capitalei, chestorul Berechet. Potrivit anunțului, au fost înființate două noi secții de poliție în București – Secția 26 și Secția 27 – precum și trei noi servicii:
- Serviciul Infracțiuni Informatice
- Serviciul Agresiuni Sexuale
- Serviciul Vătămări Corporale
Cu toate că inițiativele par promițătoare, sindicaliștii își exprimă îngrijorarea pentru că această reorganizare nu a fost comunicată oficial și nu a inclus consultarea organizațiilor sindicale și a polițiștilor afectați. Reorganizarea implică transferul de funcții de la cele 6 Poliții de Sector, care se confruntă oricum cu o lipsă de personal, lăsându-i pe angajați fără soluții concrete.
“Este doar o mimare a interesului declarat de a crește calitatea serviciului polițienesc,” se arată în comunicatul Sindicatului Europol. Mai mult, se semnalează că unii polițiști au fost informați doar verbal și prin WhatsApp cu privire la transferurile lor către noile structuri, fără a le fi explicate detaliile și fără a fi consultate criteriile obiective.
Sindicatul a solicitat o întâlnire urgentă cu conducerea Poliției Capitalei și a sesizat IGPR cu privire la nerespectarea obligației de a informa și consulta organizațiile sindicale. De asemenea, a fost sesizat și Corpul de Control al MAI privind nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește modificarea raporturilor de serviciu ale polițiștilor.
Reprezentanții sindicali îndeamnă polițiștii să fie atenți la orice tentativă de inducere în eroare. Semnarea documentelor de acceptare a mutării pe noi funcții ar putea fi interpretată ca un acord tacit pentru transfer, protejând astfel conducerea DGPMB de eventualele abuzuri. În contextul reorganizării, este subliniat dreptul polițiștilor de a ocupa orice funcție vacantă din cadrul unității, fără a fi obligați să accepte mutări în structurile nou înființate.
Sindicatul Europol încurajează șefii cu integritate să reamintească conducerii că mutarea polițiștilor dintr-o parte în alta nu va aduce o îmbunătățire a serviciului polițienesc. De asemenea, se face apel pentru a condamna metodele de gestionare inadecvate și comunicările informale prin WhatsApp, menționând că refuzul de a se prezenta la noile structuri nu poate atrage sancțiuni disciplinare.
Polițiștii care se află în această situație sunt rugați să contacteze sindicatul pentru asistență și reprezentare în fața conducerii DGPMB, asigurându-se astfel că drepturile lor sunt respectate. (Cristina T.).
Exclusiv
Emil Pascut critică abuzurile din Poliție și incompetența DGIPI în fața drepturilor angajaților
Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a ridicat întrebări serioase în legătură cu comportamentele abuzive din structurile interne, subliniind că organizația sa dezvăluie anual numeroase astfel de cazuri. Într-un mesaj pe pagina sindicatului, Pascut s-a adresat susținătorilor și a menționat: „V-ați gândit vreodată, voi, cei care ne sunteți suporteri vechi, câte conduite abuzive descoperim, dezvăluim și criticăm noi, în fiecare an? Nu le căutăm, ne sar în drum.”
Pascut a menționat două cazuri recente care ilustrează gravitatea situației: cazul lui Alin Rusu de la Siret și cazul unei „gestapoviste” de la Neamț, subliniind legăturile acesteia cu conducerea poliției locale. „Cazul lui Alin este unul greu, iar conducerea de la IGPF a fost sesizată prin plângerea sindicatului să investigheze, însă au ales să trimită autorităților să se auto-investigheze,” a declarat el, evidențiind abuzurile din sistem.
Referitor la cazul de la Neamț, Pascut a criticat tăcerea organelor superioare, acuzându-le de indiferență față de abuzurile comise. „Grija supremă a acestora pare să fie ‘denigrarea’ poliției române și activitatea pe rețelele sociale, ignorând complet abuzurile de putere și faptele ilegale,” a adăugat el.
Pascut a menționat că reprezentanții MAI, IGPR și IGPF au citit informațiile publicate de sindicat, dar au ales să reacționeze doar din conturi false sau sub protecția anonimatului. „Până la proba contrarie, IGPR nu știe, nu vede. Este un zen general în rândul autorităților,” a afirmat el.
În plus, Pascut a subliniat ineficiența DGIPI, menționând că „se pare că sunt ocupați să analizeze cu IA postările liderilor de sindicat și să le raporteze lui Bericica, folosind ‘secretul de serviciu’ pentru a monitoriza conținutul politic care critică statul și partidul.” Această observație scoate în evidență preocuparea DGIPI pentru controlul informațiilor în loc să se concentreze pe investigarea abuzurilor din sistemul de ordine publică.
Această declarație evidențiază problemele grave cu care se confruntă angajații din sistemul de ordine publică și necesitatea urgentă a unei reforme care să asigure respectarea drepturilor și a legii. (Cerasela N.).
Exclusiv
Demonii somnului lui Benone: preocupări pentru viața privată a polițiștilor din Neamț
Înșfăcarea drepturilor individuale
Un recent ordin emis de Dăscălescu, așa cum ne dezvăluie Emil Pașcut de la Sindicatul Diamantul, instigă la o intruziune brutală în viața personală a polițiștilor din IPJ Neamț. Adresa obținută, care poate fi apreciată ca șocantă, cere șefilor de compartimente să spioneze angajații sub pretextul identificării activităților extraprofesionale în orice domeniu.
O aproape derizorie abordare a Controlului Intern
Când Luiza Ababei, șefa controlului intern la DGPMB, a solicitat rapoarte de la polițiști pentru a raportare activitățile extra-profesionale, Emil Pașcut și-a exprimat indignarea. El subliniază că, potrivit legii, polițiștii nu sunt obligați să informeze despre toate activitățile lor private, ci doar să declare intenția de a efectua activități specifice legate de domeniul didactic sau cercetare.
Dincolo de limitele oportunismului
Adresa din Neamț, spre deosebire de abordarea mai măgulitoare a Ababei, reprezintă o escaladare a controlului: se solicită identificarea oricărei activități din viața privată a polițiștilor, fără a se ține cont de legalitate sau intimitate. Emil Pașcut consideră că, de la sfera personală până la activități insignifiante – inclusiv mersul la cumpărături sau vizionarea unui film – totul devine subiect de raportare.
Un reflex securist fără de sfială
Emil Pașcut se întreabă retoric dacă acest comportament nu cumva reflectă un impuls pervers în rândul celor din controlul intern, sugerând că Dăscălescu poate suferi o formă de obsesie pentru controlul asupra vieții altora. Această situație deschide discuții despre motivațiile din spatele acestui tip de gestionare a informațiilor personale.
Drepturile fundamentale la viața privată
Pașcut subliniază legislația care protejează dreptul la respectarea vieții private, invocând Articolul 8 care interzice ingerințele în viața personală și cere ca orice raportare să rămână în cadrul legal. Orice solicitare de informații despre activități extraprofesionale care nu afectează sarcinile de serviciu este considerată o încălcare gravă a drepturilor angajaților.
Abuzul în serviciu: o problemă persistentă
În final, Pașcut își îndreaptă atenția către cei responsabili din cadrul IPJ Neamț, avertizându-i că abaterile de la statutul polițistului nu ar trebui să conducă la o astfel de documentare detaliată a vieților polițiștilor. Constatările sale sugerează că viziunea recentelor măsuri luate ar trebui reconsiderată urgent pentru a evita efectele nocive asupra respectului și drepturilor fundamentale.
Emil Pașcut adaugă că, în ciuda unor percepții pozitive privind conducerea de la IPJ Neamț, acțiunile recente sugerează o contrastare gravă între abilități și deciziile luate, lăsând loc de îngrijorare în privința respectării drepturilor angajaților. El solicită corectarea imediată a acestor măsuri pentru a restabili ordine în rândul poliției și a evita o criză a încrederii în instituția publică. (Cristina T.).
-
Exclusivacum 2 zile
Corupție și imprumuturi ilegale în rândul poliției prahovene: un dosar penal incepe să se desfășoare
-
Exclusivacum 2 zile
Corupția din România: Scandalul White Tower și ilegalitățile dovedite
-
Exclusivacum 2 zile
Abuzuri și corupție în rândul Poliției: Cazul IPJ Prahova și rețeaua de ilegalități
-
Exclusivacum 2 zile
Criza din Penitenciare: Polițiștii de Penitenciare protestează impotriva condițiilor insalubre și a insecurității
-
Exclusivacum 2 zile
Cazul Tymbark: controversele grevei și implicațiile legale ale condițiilor de muncă
-
Exclusivacum 2 zile
Apel către magistrații români: curățați justiția de corupție!
-
Exclusivacum 3 zile
Un vis trăsnit la grătar: Emil Păscuț și soluții pentru pensiile militare
-
Exclusivacum 4 zile
Emil Pascut: Majorarea pensiei la Metrou ridică intrebări despre principiul contributivității în sistemul pensionării