Administratie
Au apărut și normele metodologice de aplicare în MApN a prevederilor HG nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. 8/2023
Pentru a beneficia de decontarea contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare – în cazul navetei zilnice sau deplasărilor săptămânale ori bilunare de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă şi de la locul de muncă la domiciliu sau reşedinţă –, personalul trebuie să se adreseze, prin raport scris, comandantului/șefului unității militare în care este încadrat, detașat și împuternicit sau pus la dispoziție.
De asemenea, am menționat și documentele ce trebuie atașate raportului. Normele prevăd că personalul solicitant este responsabil de veridicitatea datelor înscrise în raport și a documentelor anexate acestuia, printre care și copia actului de identitate sau dovada adresei de reședință, prin care se confirmă adresa de domiciliu ori de reședință, precum și fișa rutei generată de calculatorul de rute.
Calculatorul de rute utilizat pentru măsurarea distanțelor kilometrice este aplicația informatică specializată, denumită Calculator rute, disponibilă pe site-ul Intraman al Direcției generale financiar-contabile, la adresa http://dgfc-rute.
Pentru analiza îndeplinirii condițiilor de acordare a drepturilor de transport prin acordarea contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare, comandantul/șeful unității militare numește, prin ordin de zi pe unitate, o comisie formată dintr-un număr impar de membri, al cărei președinte este un locțiitor al său.
Comisia verifică dacă mutarea a fost în interes de serviciu, dacă domiciliul sau reședința actual/ă este într-o altă localitate decât cea a actualului loc de muncă, corespondența datelor prezentate în raport și documentele anexate acestuia cu documentele de evidență nominală, ordinele de zi pe unitate sau alte documente elaborate la nivelul unității militare în care personalul este încadrat, detașat și împuternicit sau pus la dispoziție, precum și modificările adresei de domiciliu sau de reședință, intervenite după intrarea în vigoare a HG, în vederea stabilirii unei posibile intenții de a beneficia de aceste drepturi sau de majorarea cuantumului acestora, în situația în care modificările nu au la bază un act încheiat în condițiile de validitate prevăzute de legislația română în vigoare, privind titlul de proprietate.
După verificări, comisia determină procentele din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, cuvenite personalului pentru deplasarea zilnică, săptămânală sau bilunară, după caz, precizate la art. 18 din HG.
Termenul maxim pentru emiterea ordinului de zi pe unitate de alocare la plata drepturilor de transport prin acordarea contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare la naveta zilnică sau deplasarea săptămânală ori bilunară, precum și pentru comunicarea în scris a răspunsului referitor la respingerea cererii este de 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării raportului la compartimentul documente clasificate, exclusiv ziua înregistrării.
În situații deosebite, la propunerea comisiei, comandantul/șeful unității militare poate aproba prelungirea termenului inițial o singură dată, cu maximum 20 de zile lucrătoare.
Plata sumei forfetare se efectuează de unitatea militară în care beneficiarul este încadrat, detașat și împuternicit sau pus la dispoziție, pe baza statelor de plată întocmite în acest scop, în luna în curs, pentru drepturile aferente lunii precedente.
Pentru plata sumei forfetare, în situația deplasării zilnice, săptămânale sau bilunare de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu sau reședință, pontajele se întocmesc lunar de șefii nemijlociți ai beneficiarilor, se vizează de structura de resurse umane și se depun la structura financiar-contabilă a unității militare, până pe data de 5 a lunii curente pentru luna precedentă.
Personalul care domiciliază la o distanță de până la 70 de km și nu face naveta zilnic beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport la deplasarea săptămânală de la domiciliu sau de la reședință la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu sau reședință, pe baza legitimațiilor de călătorie utilizate în acest sens.
În asemenea situație, personalul are dreptul să călătorească cu mijloace de transport public feroviar, aerian, naval sau rutier și cumijloace de transport în comun, astfel: înalții funcționari publici și ofițerii – cu orice fel de tren, la tariful clasei 1, indiferent de distanță; alte categorii de personal – cu orice fel de tren, la tariful clasei a 2-a, pe distanțe de până la 300 km inclusiv și la tariful clasei 1 pe distanțe mai mari de 300 km.
HG prevede că se pot utiliza autoturisme, autobuze, microbuze și ambarcațiuni cu motor din înzestrarea MApN pentru deplasarea personalului dus-întors în punctele de control pentru trecerea frontierei, aflate pe teritoriul țărilor vecine, în cadrul cărora își desfășoară activitatea, și la și de la locul de muncă până la domiciliu sau reședință, dacă este încadrat în unități, subunități, formațiuni și puncte de lucru izolate, cu încadrarea în drepturile de rulaj sau, după caz, de combustibil stabilite prin normative proprii, când este îndeplinită una din condițiile: distanța de la unitate/subunitate/formațiune/punctul de lucru până la stația/gara unui mijloc de transport public este mai mare de 2 km; drumul de acces până la unitate/subunitate/formațiune/punctul de lucru este nemodernizat, în sensul că nu este asfaltat, betonat sau pavat pe o porțiune de cel puțin 2 km; rețeaua de transport public este inexistentă sau slab dezvoltată, în sensul că nu sunt organizate servicii de transport public sau că mijloacele de transport existente pe plan local nu asigură capacitatea de transport necesară asigurării prezenței la program a personalului unității, în conformitate cu programul orar; unitățile, subunitățile, formațiunile și punctele de lucru se află situate în Rezervația Biosferei Delta Dunării.
Normele precizează că transportul personalului, în condițiile menționate, se organizează dacă se ocupă cel puțin două treimi din capacitatea mijlocului de transport, în baza aprobării acordate anual de către comandantul/șeful unității militare.
În interes de serviciu, personalul se poate deplasa cu mijloace de transport în regim de taxi și mijloace de transport alternativ cu autoturism și conducător auto doar în intervalul în care serviciile de transport în comun nu sunt disponibile. Pentru decontarea cheltuielilor de transport în astfel de cazuri, normele prevăd că personalul trebuie să prezinte orice dovadă din care să rezulte programul de funcționare a serviciilor de transport în comun.
De asemenea, normele prevăd că, în situația în care deplasarea în interes de serviciu se face succesiv în mai multe localități, drepturile de transport se acordă pentru deplasarea între localitățile de plecare și localitățile de sosire, așa cum sunt stabilite prin itinerarul de deplasare consemnat în ordinul de zi pe unitate și în ordinul de serviciu. Dacă pe timpul deplasării apar modificări de itinerar, acestea se justifică în scris și se aprobă de către comandantul/șeful unității militare care a semnat ordinul de serviciu. (Irina Nedelcu).
Administratie
Tineri pasionați de salvare: A început o nouă serie a programului „Salvator din pasiune”
Administratie
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, în vizită la Serviciul de Probațiune Dolj: Angajament pentru modernizarea sistemului și reintegrarea socială
Discuții constructive pentru optimizarea activității de probațiune
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, a efectuat ieri, 24 octombrie, o vizită de lucru la sediul Serviciului de Probațiune Dolj, unde a purtat discuții cu reprezentanții conducerii și cu personalul instituției. Scopul principal al vizitei a fost optimizarea activității de supraveghere și reintegrare a persoanelor aflate în evidența consilierilor de probațiune.
Teme esențiale abordate: Infrastructură, legislație și resurse umane
Întâlnirea a abordat mai multe teme esențiale pentru buna funcționare a sistemului de probațiune:
- Îmbunătățirea condițiilor de desfășurare a activității și identificarea soluțiilor pentru creșterea eficienței proceselor de probațiune.
- Necesitatea unor modificări legislative pentru consolidarea statutului consilierilor de probațiune și recunoașterea rolului lor profesional.
- Stimularea dezvoltării resursei umane, prin formare continuă și instruire profesională adaptată provocărilor actuale.
Angajament ferm pentru consolidarea și modernizarea sistemului
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, și-a reafirmat angajamentul pentru consolidarea și modernizarea sistemului de probațiune, prin investiții atât în resursa umană, cât și în infrastructură. Obiectivul final este ca activitatea instituțională să corespundă standardelor europene și să răspundă eficient nevoilor comunității.
Un sistem de probațiune profesionist, eficient și modern
Această vizită subliniază preocuparea constantă a Ministerului Justiției pentru dezvoltarea unui sistem de probațiune profesionist, eficient și modern, care să sprijine reintegrarea socială a persoanelor aflate în supraveghere și să contribuie la siguranța publică.
Administratie
România strălucește la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică pentru Juniori: 10 medalii, o performanță istorică!
-
Exclusivacum o ziCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 5 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Exclusivacum 12 oreTeoroc și tăcerea „Mielului Penitenciar”: Când SNPP era mut ca peștele și Halchin arunca cu salarii pe WC-uri ilegale!
-
Administratieacum 3 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 5 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 4 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)



