Administratie
Participarea premierului Nicolae-Ionel Ciucă la ceremonia de semnare a contractelor de finanțare aferente Componentei 3 – Managementul deșeurilor, Investiția I1, pentru realizarea unor Centre de colectare prin aport voluntar
Continuăm, la sediul Guvernului, activitățile prin care implementăm proiectele prin care ne asigurăm că putem să folosim la maxim și eficient fondurile europene. Vorbim de 90 de miliarde de euro, din care 30 de miliarde prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Demersul se încadrează în activitățile pe care le-am desfășurat până acum pentru folosirea banilor din PNRR. Discutăm de fonduri care au fost deja asigurate. prin acel capitol de prefinanțare. și, iată, ne aflăm la câteva zile până la sosirea în țară a primei tranșe de bani care se cuvin, în baza primei cereri de finanțare pe care Guvernul României a înaintat-o la Bruxelles. Totodată, facem demersurile necesare astfel încât, așa cum ne-am angajat, până la sfârșitul lunii, să putem să înaintăm și cea de-a doua tranșă, astfel încât să beneficiem de bani cât mai coerent și să putem să derulăm toate programele așa cum ne-am asumat prin autoritățile de management, prin coordonatorii de reforme.
Astăzi au fost semnate primele contracte de finanțare pentru protecția mediului. Discutăm de 565 de centre de colectare, care au alocată suma de 590 de milioane de euro. Sunt aici domni primari care au înțeles cât de important este acest acest demers și cât de mult bine face acest demers comunităților pe care dumnealor le conduc. Și această infrastructură de colectare voluntară este, practic, una complementară la celelalte măsuri şi proiecte derulate prin Ministerul Mediului.
Discutăm de o valoare de 1,2 miliarde de euro pentru colectarea de deșeuri și, de asemenea, un plan foarte ambițios pentru noi, prin care ne propunem ca, până în anul 2030, să nu mai ducem la centrele de colectare mai mult de 10% din deșeurile urbane. Sunt convins că, atât prin intermediul autorităților, cât și prin acțiunea voluntară, conștientă a fiecăruia dintre noi, putem să îndeplinim acest obiectiv. Practic, prin această activitate, reușim să punem la dispoziția cetățenilor o soluție gratuită de colectare a deșeurilor din gospodării, deșeuri care nu sunt ridicate de operatorul de salubritate – și aici discutăm de mobilier vechi, de cauciucuri, de deșeuri de echipamente electrice și electrocasnice, baterii uzate, deșeuri rezultate din demolări și/sau construcții, deșeuri care, așa cum menționam, nu sunt ridicate de către operatorul de salubritate. Ca atare, cred că este important ca, în viitor, să continuăm și să ducem la bun sfârșit acest proiect, iar pe măsură ce proiectul se apropie de final, să putem să identificăm soluția, astfel încât să acoperim cât mai mulți din teritoriul țării și să avem această soluție extinsă la nivelul tuturor autorităților publice. Așa cum spuneam, acest demers este unul complementar proiectelor deja asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, prin care urmărim să asigurăm un management eficient al deșeurilor. Discutăm de insulele ecologice digitalizate, de centrele integrate pentru marile orașe și instalațiile de reciclare, precum și implementarea sistemului de garanție returnare pentru ambalaje.
Cred că toate aceste demersuri, așa cum au fost ele asumate, duc la îndeplinirea obiectivului pentru tranziția de la o societate a consumului la o societate a reciclării. Este foarte important pentru noi toți ca, prin aceste demersuri, să reușim să trecem de la o industrie bazată pe producția de materii prime și materiale de consum la o industrie bazată pe principiile economiei circulare și afirm că acest deziderat al nostru nu se poate realiza decât prin implicarea fiecăruia dintre noi. Este foarte important să conștientizăm, pe de o parte, demersurile care au fost deja demarată la nivel instituțional pentru protejarea mediului, dar, de cealaltă parte, putem, prin acțiunea voluntară a fiecărui cetățean, să contribuim la acest obiectiv nu numai al nostru – am văzut cu toții la ce nivel a ajuns dezbaterea legată de protecția mediului, de combaterea schimbărilor climatice.
Ca atare, prin demersul de astăzi, domnii primarii aici de față au fost, aș putea spune, cei mai harnici și atenți la acest demers guvernamental, au reușit să depună proiectele și să beneficieze, încă de la început, de deschiderea sesiunii de finanțare, motiv pentru care îi felicit. Așteptăm, domnule ministru, să continuăm astfel încât să ajungem, într-un tip timp, cât mai scurt la cele 565 de proiecte propuse.
Administratie
Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete
Administratie
Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii
Administratie
Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!
Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.
Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie
Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.
Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil
În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.
Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean
Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.
Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!
Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.
Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 14 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



