Connect with us

Administratie

PESTE 100 DE INTELECTUALI AU SEMNAT O SCRISOARE DESCHISĂ MINISTRULUI EDUCAȚIEI, CRITICÂND NOILE „LEGI ALE EDUCAȚIEI”

Publicat

pe

Peste 100 de intelectuali, din tot spectrul cultural al României, au semnat o scrisoare deschisă adresată Ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, prin care îi pun acestuia 12 întrebări legate de pachetul de „legi ale educației” pe care acesta vrea să le propună spre adoptare, informează un comunicat de presă trimis pe adresa redacției R3media, transmite Inpolitics.

Printre semnatari se regăsesc nume precum: prof. Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, acad. Nicolae Manolescu, Mircea Platon, Varujan Vosganian, Petre Guran, Alex Ștefănescu, acad. Alexandrina Cernov, Radu Vancu, Gabriel Liiceanu, Ciprian Voicilă, medicul Ionuț Gobej, etc. (Lista completă, la finalul articolului).

Prin scrisoare, semnatarii critică, punctual, mai multe prevederi din noile legi. Astfel, se critică evaluarea standardizată în format digital, „deoarece ea încalcă înseși principiile enunțate în proiectul de lege (art.3): principiul calității, relevanței și eficienței”.

Semnatarii cer eliminarea completă a articolului 75 și păstrarea „actualei modalități de evaluare la bacalaureat”. De asemenea, semnatarii se opun acordării de calificative la unele materii, precum educația fizică și muzica, deoarece „Sunt discriminați elevii care vor să performeze la aceste materii, ca și profesorii ce predau disciplinele respective: deși au același statut profesional ca și ceilalți, nu au dreptul de a acorda note, ci doar calificative. Se reglementează practic diferențe între disciplinele școlare care devin de rang prim și altele de rang secund”.

În altă ordine de idei, semnatarii resping alineatele 6 și 7 din articolul 62, pe motiv că se lasă posibilitatea adăugării unor module cu „caracter politico-ideologic și este lăsată posibilitatea introducerii altora, prin ordin al ministrului educației. Considerăm că școala trebuie să rămână un spațiu al cunoașterii și al însușirii valorilor morale, departe de arena disputelor politico-ideologice”.

Semnatarii cer eliminarea articolelor 213-216 „deoarece ele prevăd trecerea palatelor copiilor, cluburilor copiilor și cluburilor sportive școlare, din subordinea Ministerului Educației în cea a consiliilor locale. Articolul 215 stipulează că autoritățile locale nu au voie să schimbe destinația clădirilor și terenurilor, “pentru o perioadă de minimum 10 ani de la momentul transferului și a schimbării regimului juridic al domeniului public”. Astfel se încurajează manifest desființarea lor. Mai observăm (art 215, alin.9) și că profesorilor din aceste unități li se acordă un răstimp de zece ani pentru a se transfera în învățământul de masă”.

„Domnule Ministru, înțelegând seriozitatea și importanța unui asemenea demers, educația fiind o direcție prioritară a administrației prezidențiale, vă rugăm să vegheați la asigurarea calității lui, inclusiv prin reanalizarea sa, ca și prin prelungirea perioadei de dezbatere și restructurare, până când se vor epuiza implicarea și consultarea entităților din zona de expertiză, în măsură să se exprime cu privire la proiectele propuse, atât pentru învățământul superior, cât și pentru cel preuniversitar. De asemenea, considerăm necesară implicarea și consultarea reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților, adică a celor direct interesați, în formularea propunerilor de legi ale educației, destinate reformării sistemului educațional de amploarea intenționată, care sunt în măsură să îmbogățească patrimoniul educației românești”, atrag atenția cele 100 de personalități ale mediului academic românesc.

Profesorii și cercetătorii îi înaintează astfel ministrului Educației o listă de propuneri de modificare a proiectelor, precum și o serie de întrebări, alături de solicitarea oficială și publică de consultare „reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților”.

Reamintim că dezbaterea pe proiectele de legi ale educației pentru ciclul preuniversitar a fost mimată, având loc online, ieri, 23 august.

Iată textul integral:

Către Ministrul Educației,

Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu

Domnule Ministru,

Suntem conștienți de necesitatea unor intervenții în sistemul național de învățământ preuniversitar, înțelepte, fundamentate, adaptate cerințelor prezentului și realității specifice. Ca atare, apreciem preocuparea manifestată de a îmbunătăți, organizațional și funcțional, cadrul de desfășurare a educației.

În același timp, ne exprimăm, dintru început, rezerva față de abordarea eclectică ilustrată cu prisosință de fundamentările și de prevederile proiectelor de lege. Considerăm că împrumutul de idei este benefic atât timp cât acestea sunt cuplate realităților societății românești. Aceste realități trebuie cunoscute în amănunt, în așa fel încât să poată determina valabilitatea și aplicabilitatea lor, respectiv validarea rezultatelor așteptate.

În acest context, surprindem modificări substanțiale aduse examenelor naționale (evaluarea națională și bacalaureat) și ne exprimăm îngrijorarea față de caracterul actualizat al evaluării, de natură să ignore problemele primordiale ale învățământului în favoarea unora periferice, mai degrabă simptomatice. Apreciem că modalitatea propusă (testare standardizată în format digital) reprezintă factor de vulnerabilitate la adresa interesului, aptitudinilor elevilor și chiar la adresa dimensiunii morale a personalității acestora. Totodată, amplifică riscul ca mii de elevi să nu își atingă potențialul pe parcursul anilor de studiu și determină ratarea viitorului profesional. Acest tip de evaluare are potențialul de a orienta elevii spre memorizare, ceea ce va afecta inteligența, va eroda caracterul și voința elevilor, va împiedica însușirea cunoștințelor astfel încât să li se dezvolte capacitatea de a le aplica, va descuraja descoperirea și exersarea funcțiilor gândirii, libertatea de gândire și de acțiune, creativitatea și spontaneitatea.

Considerăm că examenul la limba și literatura română, standardizat în format digital, nu va permite verificarea cunoștințelor elevilor. Susținem o educație care acordă atenție valorilor culturale specifice poporului român, după cum se statuează în principiile care guvernează sistemul educațional (“principiul asumării, promovării și păstrării identității naționale și a valorilor culturale ale poporului român”), de aceea semnalăm că este necesar ca limba și literatura român să beneficieze de un număr suficient de ore în planul-cadru și de o evaluare adecvată.

Proiectul de lege acordă o mare atenție filierei profesionale. Totuși, considerăm că este necesară demarcația netă între cele trei filiere (teoretică, vocațională, profesională) și, așa cum sunt prevăzute diferențe structurale și organizaționale (curriculum, programă, plan-cadru etc), trebuie să existe și diferențe de evaluare. Altfel, existența însăși a specializării în timpul studiilor liceale va apărea ca inutilă. Totodată, ar apărea consecințe negative greu de estimat, odată ce am nivela în jos standardele de calitate. România de mâine își pune în pericol numeroase domenii-cheie într-o societate, deoarece ar deveni incapabilă să le pregătească specialiștii.

Vă aducem la cunoștință, punctual, care sunt principalele (deși nu singurele) articole din proiectul de lege susceptibile a avea un serios impact negativ:

Articolul 71. Propunem în schimb o evaluare cu itemi variați, astfel încât cunoștințele să poată fi verificate. Respingem evaluarea standardizată în format digital, deoarece ea încalcă înseși principiile enunțate în proiectul de lege (art.3): principiul calității, relevanței și eficienței.
Articolul 75, alin. 5. Propunem eliminarea integrală a acestui articol și păstrarea actualei modalități de evaluare la bacalaureat.
Articolul 70, alin. 3, litera f. Respingem această prevedere, care încalcă principiile din art.3: principiul nediscriminării și al calității. Sunt discriminați elevii care vor să performeze la aceste materii, ca și profesorii ce predau disciplinele respective: deși au același statut profesional ca și ceilalți, nu au dreptul de a acorda note, ci doar calificative. Se reglementează practic diferențe între disciplinele școlare care devin de rang prim și altele de rang secund.
Articolul 74 – admiterea la licee și colegii naționale. Propunem eliminarea articolelor care stipulează organizarea de admitere separată la colegiile naționale. Este necesar să existe o modalitate unică de admitere în ciclul liceal, care să asigure echitatea și nediscriminarea.
Articolul 62, alin. 6, 7. Proiectul de lege introduce educația pentru viață ca disciplină obligatorie, împărțită în module, pe întreaga perioadă de școlarizare. Observăm că unor module foarte utile li se adaugă altele cu caracter politico-ideologic și este lăsată posibilitatea introducerii altora, prin ordin al ministrului educației. Considerăm că școala trebuie să rămână un spațiu al cunoașterii și al însușirii valorilor morale, departe de arena disputelor politico-ideologice.
Articolele 213-216. Propunem eliminarea integrală a articolelor, deoarece ele prevăd trecerea palatelor copiilor, cluburilor copiilor și cluburilor sportive școlare, din subordinea Ministerului Educației în cea a consiliilor locale. Articolul 215 stipulează că autoritățile locale nu au voie să schimbe destinația clădirilor și terenurilor, “pentru o perioadă de minimum 10 ani de la momentul transferului și a schimbării regimului juridic al domeniului public”. Astfel se încurajează manifest desființarea lor. Mai observăm (art 215, alin.9) și că profesorilor din aceste unități li se acordă un răstimp de zece ani pentru a se transfera în învățământul de masă.
Articolul 27, alin.5. Acest aliniat contravine principiului descentralizării și al echității. Dacă unităților de învățământ din filiera teoretică și vocațională li se permite școlarizarea pe două filiere în aceeași unitate (alin.6, 7), în schimb liceele profesionale nu ar mai avea dreptul să acrediteze și clase de vocațional sau teoretic, deși cererea pentru ele există.

De asemenea, domnule Ministru, vă supunem atenției câteva întrebări:

Schimbările propuse se fundamentează pe un studiu de impact, care a cercetat efectele pozitive și eventuale efecte negative ale noii legi?
Ce anume a împiedicat corelarea dintre valorile, reperele și principiile declarate pentru ghidarea reformelor propuse și proiectele de lege în sine?
Având în vedere modalitatea de evaluare la examenele naționale, coroborată cu alte demersuri, precum eliminarea tezelor sau împărțirea anului școlar în module, cum putem avea certitudinea că cei ce au lucrat la această inițiativă de reformă au înțeles sensul și finalitățile educației?
Care va fi motivația de a învăța a elevilor, în condițiile intenției de uniformizare a testelor, independent de filieră și profil? Cum va contracara legea riscul slăbirii motivației, a voinței, ca și pe acela al menținerii elevilor sub capacitatea lor naturală de dezvoltare?
Profilul real va beneficia de întrebări de matematică accesibile și profilului uman, ca și filierei profesionale? De ce mai există, spre exemplu, specialitatea matematică-informatică, dacă examenele la specialitate nu mai sunt obligatorii?
Dacă rezultatul la proba facultativă de matematică-informatică, pentru profilul real, se va concretiza într-un certificat, de ce ar alege un elev această probă? Cu ce îl ajută un asemenea certificat, în condițiile în care este de așteptat ca marile universități să își organizeze propriul examen, bacalaureatul pierzându-și credibilitatea?
Care mai este valoarea studiului din cei patru ani de liceu, dacă întrebările din trunchiul comun (română, matematică, științe, istorie, geografie, științe socio-umane) trebuie să fie accesibile tuturor filierelor și profilelor, într-o probă comună de bacalaureat?
Vor exista platforme online și cărți cu teste grilă similare celor destinate obținerii permisului de conducere?
Cât de jos se va coborî nivelul cunoștințelor pentru ca un examen cu probe comune, nediferențiate în funcție de filieră, să poată fi susținut și de elevii de liceu teoretic, dar și de cei de școală profesională?
Problema slabei promovări în rândul elevilor de profesională ar putea fi abordată prin prevederi de tipul obținerii unui certificat/atestat, în loc să nivelăm în jos standardele de calitate?
Proiectul de lege are numeroase prevederi pentru elevii de profesională, ca și pentru ”elevii capabili de excelență”. Cum putem evita polarizarea învățământului românesc, având grijă de dezvoltarea plenară a tuturor elevilor, respectându-le individualitatea și oferindu-le tuturor un cadru stimulativ și performant?
Care este legătura preconizată dintre bacalaureat și învățământul superior?

Domnule Ministru, înțelegând seriozitatea și importanța unui asemenea demers, educația fiind o direcție prioritară a administrației prezidențiale, vă rugăm să vegheați la asigurarea calității lui, inclusiv prin reanalizarea sa, ca și prin prelungirea perioadei de dezbatere și restructurare, până când se vor epuiza implicarea și consultarea entităților din zona de expertiză, în măsură să se exprime cu privire la proiectele propuse, atât pentru învățământul superior, cât și pentru cel preuniversitar.

De asemenea, considerăm necesară implicarea și consultarea reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților, adică a celor direct interesați, în formularea propunerilor de legi ale educației, destinate reformării sistemului educațional de amploarea intenționată, care sunt în măsură să îmbogățească patrimoniul educației românești.

Semnatari:

Brândușa Armanca – jurnalist

Adriana Babeți – scriitor

Magda Cârneci – istoric al artei

Andrei Cornea – filosof

Rodica Culcer – jurnalist

Daniel Cristea-Enache – critic literar, conf.univ.dr., Universitatea din Bucuresti

Petre Guran – cercetător, Institutul de Studii Sud-Est Europene al Academiei Române

Grupul pentru Dialog Social

Emil Ionescu – profesor universitar doctor, Universitatea din București

Gabriel Liiceanu – filosof

Nicolae Manolescu – critic literar

Mihai Maci – lector univ. dr, Universitatea din Oradea

Mircea Miclea – prof.univ.dr., Universitatea “Babeș Bolyai”, Cluj

Antonio Momoc – decan, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicării, UB

Andrei Oișteanu – cercetător, istoric al mentalităților, scriitor

Horea Paștină – pictor

Mircea Platon – istoric, eseist

Cristian Preda – decan FSP, Universitatea din București

Alex Ștefănescu – critic literar

Radu Vancu – scriitor, conf. univ. dr. Universitatea “Lucian Blaga”, Sibiu

Lazăr Vlăsceanu – sociolog

Varujan Vosganian – scriitor

Luigi Bambulea – cercetător științific, Muzeul Național al Literaturii Române, București

Ramona Bică – medic cardiolog

Sanda Alina Bălan – lector univ.dr., Universitatea din Pitești

Ionuț Butoi – lector univ. dr, Universitatea din Bucuresti

Lucia Cifor – prof.univ.dr., Universitatea “Al.Ioan Cuza”, Iași

Alexandrina Cernov – acad., scriitor – Cernăuți

Antonia Ciolac: CS dr. Institutul de Lingvistică al Academiei Române “Iorgu Iordan – Al. Rosetti” Christian Crăciun – critic literar

Alex Costache – asistent univ.dr, ASE, București

Cristina Chirvasie – regizor de teatru, scriitor

Ioan Dănilă – conf.univ.dr., Universitatea “Vasile Alecsandri”, Bacău

Eugenia Driscu- profesor, realizator radio, tv – Iași

George Enache – profesor universitar doctor

Oana Enăchescu – realizator radio

Mihai Tudor Gavrilă – medic ortoped

Stefan Găitănaru – prof. univ. dr, Universitatea din Pitesti

Gheorghiță Geană – prof. univ. dr., filosof

Adrian Alui Gheorghe -prof.dr., scriitor

Ionut Gobej – medic neurochirurg

Ioana Gobej – medic oftalmolog

Octavian Gruioniu – conf.univ. Dr., Universitatea din Pitești

Tudor Guzun – jurnalist, redactor

Georgiana Heemeryck – medic primar orl

Veronica Iani – scriitoare

Grațiana Lăzărescu – scriitoare

Doina Modola – prof. univ. dr., critic de teatru, teatrolog

Elena Murariu – pictor restaurator, iconograf

Emanuela Andreea Ovadiuc

Cristina Paladian- conf.univ.dr., Cernăuți

Ion Pop – prof.univ.dr., critic literar

Vasile Rauț, Aliona Barbălat – Societatea Golgota românilor din Ucraina

Constantin Ritivoiu – pictor

Dr. Amalia Ritivoiu – medic primar endocrinologie

Adrian G Romila – prof.dr., scriitor

Simona Sora – scriitoare

Teodora Stanciu – profesor, realizator emisiuni radio, tv

Mihai Șleahtițchi – profesor universitar doctor

Maria Șleahtițchi – profesor universitar doctor

Maria Toacă Andrieș – jurnalist

Cristina Vasiliu – jurnalist, redactor

Ciprian Voicila – sociolog

Delia Voicu – cercetător, Institutul Diplomatic Român

Felicia Vrânceanu – conf.dr., Universitatea Ștefan cel Mare, Suceava

Elena Vântu Tărâțeanu- director muzeu “Mihai Eminescu”, Cernăuți

Tudor Zbârnea – pictor

Cadre didactice din învățământul preuniversitar:

Elena Angelica Androni (sc. Stefan cel Mare, Focsani)

Irina Anghelescu (C.N. Sfântul Sava, București)

Rucsandra Bălășoiu (C.N. Mihai Viteazul, București)

Adriana Călin (șc. “D. Zamfirescu”, Focsani)

Cristina Cergan (șc. Ion Minulescu, Pitesti)

Gabriela Corobana (C.N. Mihai Viteazul, București)

Lucian Costache (profesor, scriitor)

Florin Eufrosie-Mirica (C.Ec. Mihail Kogălniceanu, Focșani)

Iudita Dodu Ieremia

Eleonora Fojica (C.N. Mihai Viteazul, București)

Adrian Gobej (C.N. Vlaicu Vodă, Curtea de Argeș)

Silviu Graure (C. Ec. Maria Teiuleanu, Pitești)

Marin Ionescu (profesor, Pitești)

Simona Liutiev (C.tehn. Dacia, Pitești)

Raluca Mihaela Marinescu (C. Ec. Maria Teiuleanu, Pitești)

Maria Miron (C.N. Mihai Viteazul, București)

Alexandru Mîță (Lic.Teoretic. Mihail Kogălniceanu, Vaslui)

Carmen Adriana Moraru

Andreea Gabriela Năstase

Constantin Nicolau (C.N. Vlaicu Voda, Curtea de Arges)

Manuela Oncescu (C.N. Dinicu Golescu, Câmpulung)

Maria Panaitopol (profesor, matematician)

Oana Petre (C.N. Mihai Viteazul)

Melania Popa (C. tehn. Grigore Cerchez)

Raluca Prelipceanu

Florina Ioana Revnic (Liceul pedagogic Anastasia Popescu)

Vlad Nicolae Robu

Maria Robescu

Răzvan Săcrieru (Liceul de Artă Gh. Tattarescu, Focșani)

Grațiela Soare (Scoala Stefan cel Mare, Focsani)

Monica Serbanescu (liceul pedagogic Anastasia Popescu, Bucuresti)

Mugurel Stefan (C.N. Mihai Viteazul, București),

Loredana Taga (C.N. I.L.Caragiale, Ploiești)

Daniel Văcaru (C.Ec. Maria Teiuleanu, Pitești)

Simona Valinda Zepisi (C.N. Ienăchiță Văcărescu, Târgoviste)

Lista rămâne deschisă la: scrisoare.preuniversitar@gmail.com

Administratie

MAI anunță admitere în școlile militare de subofițeri, sesiunea septembrie-decembrie 2025: Peste 650 de locuri disponibile

Publicat

pe

De

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat Dispoziția directorului general al Direcției Generale Management Resurse Umane nr. II/12828 din 30.09.2025 privind organizarea și desfășurarea concursurilor de admitere în unitățile de învățământ postliceal ale MAI, sesiunea septembrie – decembrie 2025.

O nouă sesiune de admitere în școlile militare de subofițeri de jandarmi ale MAI

În perioada septembrie – decembrie 2025, va fi organizată o nouă sesiune de admitere în școlile militare de subofițeri de jandarmi ale MAI.

Numărul locurilor scoase la concurs

  • Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” – Drăgăşani – 350 locuri;
  • Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” – Fălticeni – 275 locuri;
  • Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldeşti – 25 locuri.

Calendarul desfășurării concursului de admitere

  • Depunerea cererilor de înscriere – până la data de 17 octombrie 2025, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică;
  • Depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare – până la data de 03 noiembrie 2025;
  • Evaluarea psihologică – la termenul stabilit de Centrul de Psihosociologie al MAI și postate pe site-ul unităților de recrutare;
  • Desfășurarea probelor fizice – în perioada 07 – 12 noiembrie 2025;
  • Desfășurarea probei scrise – în data de 15 noiembrie 2025;
  • Examinarea medicală – în perioada 24 noiembrie – 19 decembrie 2025;
  • Afișarea rezultatelor finale – până la data de 24 decembrie 2025.

Proba scrisă: Test grilă cu discipline variate

Pentru candidații la concursul de admitere în școlile din subordinea Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, proba de evaluare a cunoștințelor constă într-un test grilă, pentru 90% din nota maximă, ce va cuprinde:

  • Subiecte din disciplinele: limba română – 40% şi limbă străină – 15%.
  • Subiecte din legislaţia specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum şi a instituţiilor politice ale statului – 20%.
  • Subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raţionamentului logic – 15%.
  • Punctaj din oficiu – 10 %.

Pentru concursul de admitere în unitatea de învățământ postliceal subordonată Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, proba de evaluare a cunoştinţelor constă în susținerea unui test grilă la disciplina – matematică și se stabileşte potrivit metodologiei de admitere elaborate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

Centre zonale de selecție pentru proba de evaluare a performanței fizice

  • Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea.
  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea.
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu.
  • Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș.
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea.
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui.
  • Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – pentru toți candidații înscriși la această școală.

Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor

  • a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
  • e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
  • h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

Criteriile specifice pentru recrutarea candidaţilor

  • a) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară;
  • b) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00;
  • c) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.
  • d) candidaţii care au fost declaraţi „admis” la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.

Precizări suplimentare

Locurile vor fi diminuate, potrivit solicitărilor formulate, conform Ordonanței de Urgență nr. 82/2024, în funcție de numărul candidaților respinși la Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” care solicită repartizarea fără concurs la o școală postliceală a MAI. Pot surveni alte modificări ale cifrelor de şcolarizare prezentate, raportat la numărul solicitărilor aprobate în conformitate cu prevederile Legii 168/2020, Ordinului m.a.i. nr. 35/2014 și ale Ordinului m.a.i nr. 108/2014, cu modificările și completările ulterioare.

Candidații pentru locurile aprobate beneficiarilor externi sunt recrutați și selecționați de către aceștia și concurează pe locurile distinct aprobate, conform protocoalelor/ acordurilor încheiate. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Triciclu cu motor căutat de autoritățile canadiene, descoperit într-un container în Portul Constanța

Publicat

pe

De

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în Portul Constanța un triciclu cu motor, căutat de autoritățile din Canada, în interiorul unui container sosit din Emiratele Arabe Unite.

Controlul containerului și descoperirea triciclului

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Constanța, în cooperare cu inspectori din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța, au efectuat controlul asupra unui container sosit din Emiratele Arabe Unite, având ca destinatar o societate comercială din România. În interiorul containerului a fost descoperit un triciclu cu motor.

Autovehiculul, semnalat ca bun căutat în vederea confiscării

În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că triciclul cu motor este semnalat de către autoritățile din Canada ca bun căutat în vederea confiscării.

Valoare estimată de 20.000 de euro și indisponibilizare pentru cercetări

Autovehiculul, evaluat la aproximativ 20.000 de euro, a fost indisponibilizat la sediul instituției pentru continuarea cercetărilor.

Cercetări pentru tăinuire și măsuri legale

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăinuire, urmând ca la finalizare să fie dispuse măsurile legale care se impun. (Sava N.).).

Citeste in continuare

Administratie

Poliția Română modernizează Biroul SIRENE cu fonduri europene: Un proiect de 32,2 milioane de lei pentru securitate și eficiență

Publicat

pe

De

Poliția Română implementează proiectul ‚,BV14B_05 – Asigurarea disponibilității operaționale a Biroului SIRENE prin înlocuire infrastructura hardware și realizare site DR la sistemul informatic Sirene – H.W.S.I.S.”, cofinanțat de Comisia Europeană, pentru a moderniza infrastructura și a spori eficiența operațională a acestui birou esențial.

Înlocuirea infrastructurii hardware și a echipamentelor de comunicații

Proiectul își propune înlocuirea infrastructurii hardware și a echipamentelor de comunicații și acomodarea noii infrastructuri la tendințele pieței de specialitate.

Îmbunătățirea sistemului informatic SIRENE și instruirea administratorilor

Obiectivele principale includ:

  • Implementarea de soluții noi de administrare și monitorizare a infrastructurii, atât din punct de vedere hardware, cât și al securității.
  • Instruirea administratorilor de aplicație pentru a îmbunătăți competențele în ceea ce privește administrarea și managementul funcționalităților noii infrastructuri hardware dedicate sistemului informatic SIRENE.

Rezultate așteptate: Continuitate, eficacitate și competențe sporite

Prin implementarea acestui proiect, se urmărește:

  • Îmbunătățirea sistemului informatic SIRENE cu funcționalități ce asigură continuitatea și eficacitatea operațiunilor.
  • Instruirea administratorilor de aplicație ai sistemului informatic Sirene în domeniul Disaster Recovery.

Buget și perioada de implementare

Proiectul are o perioadă de implementare de 24 de luni (august 2025 – august 2027) și un buget în valoare totală de 32.235.226 de lei (TVA inclus).

Finanțare europeană nerambursabilă și cofinanțare națională

Bugetul este asigurat prin:

  • 75% finanțare europeană nerambursabilă în valoare de 24.176.419,50 de lei.
  • 25% cofinanțare proprie națională 8.058.806,50 de lei.

Programul național Managementul frontierelor și vize

Finanțarea nerambursabilă este asigurată din Programul național Managementul frontierelor și vize – www.fed.mai.gov.ro, în baza contractului de finanțare încheiat cu Autoritatea de management Afaceri interne, Direcția Fonduri Externe Nerambursabile din Ministerul Afacerilor Interne. (Paul D.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv13 ore ago

Corul antigrindină: De la incantațiile antice la bugetul umflat – O Românie care tună… a pagubă!

Antigrindina românească: O epopee a pseudoștiinței transformate în politică publică – Un spectacol tragicomic! De la preoții antici la rachetiști...

Exclusiv13 ore ago

Șeful de la Evidența Persoanelor, acuzat de analfabetism funcțional! Un nou scandal zguduie MAI!

Un chestor din MAI, ținta criticilor dure ale Sindicatului Diamantul Un nou scandal scoate la iveală probleme grave în Ministerul...

Exclusiv2 zile ago

În Urbea lui Caragiale: Borfașii dau cu subsemnatul la defilarea nerușinării

Reciclarea penală: De la șantaj la imagine publică – un drum pavat cu tupeu (aici) În Urbea lui Caragiale, arta...

Exclusiv2 zile ago

Scandal sindical în Poliție: SNPPC revendică victorii, dar Emil Păscuț (Diamantul) pune la îndoială veridicitatea informațiilor

Confuzie și acuzații reciproce între sindicatele din Poliție Un schimb de replici acide între sindicatele din Poliție a scos la...

Exclusiv2 zile ago

Haos în Izvoarele: Un șef de post „pierde” un cartuș și găsește altul la „promoție”?

Un incident demn de cascadorii râsului, dar cu implicații serioase, zguduie liniștea comunei Izvoarele, județul Prahova. Se pare că fostul...

Exclusiv2 zile ago

Alerta în Poliție! Reducerea „Bayraktar” ascunsă: Sindicalistul Emil Păscuț deschide Cutia Pandorei

„Țeapă” la soldă? Polițiștii se trezesc cu majorări „Bayraktar” ciuntite, fără explicații Un val de nemulțumire se răspândește printre polițiști,...

Exclusiv2 zile ago

Bomba în sistemul penitenciar: Comasări forțate și regionalizare ascunsă? Sindicatele acuză manipulare și amenință cu proteste masive

Majorările salariale, amânate sine die: Un pretext pentru a ascunde planuri drastice? O zi care trebuia să aducă vești bune...

Exclusiv2 zile ago

Poliția Română: O cazană cu miliție sub capac european?

Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă: Poliția Română, prinsă între mirajul reformei europene și obsesia...

Exclusiv4 zile ago

Polițist sancționat disciplinar pentru participarea la un protest sindical în uniformă; Recursul IGPR, judecat în curând

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul denunță cazul polițistului Ioan Canarau, singurul sancționat disciplinar pentru participarea la un protest sindical...

Exclusiv4 zile ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv4 zile ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusiv5 zile ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv5 zile ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv5 zile ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv7 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv