Connect with us

Actualitate

๐“๐ž๐ฌ๐ญ๐š๐ซ๐ž ๐ ๐ซ๐š๐ญ๐ฎ๐ข๐ญ๐š, ๐ข๐ง ๐๐ซ๐š๐ก๐จ๐ฏ๐š, ๐ข๐ฆ๐ฉ๐จ๐ญ๐ซ๐ข๐ฏ๐š ๐œ๐š๐ง๐œ๐ž๐ซ๐ฎ๐ฅ๐ฎ๐ข ๐œ๐จ๐ฅ๐จ๐ซ๐ž๐œ๐ญ๐š๐ฅ! ๐๐ซ๐จ๐ ๐ซ๐š๐ฆ๐ฎ๐ฅ ๐œ๐ฎ ๐Ÿ๐ข๐ง๐š๐ง๐ญ๐š๐ซ๐ž ๐ž๐ฎ๐ซ๐จ๐ฉ๐ž๐š๐ง๐š ๐š ๐Ÿ๐จ๐ฌ๐ญ ๐ฅ๐š๐ง๐ฌ๐š๐ญ ๐ข๐ง ๐ฃ๐ฎ๐๐ž๐ญ๐ฎ๐ฅ ๐ง๐จ๐ฌ๐ญ๐ซ๐ฎ

Publicat

pe

Dacฤƒ ai รฎntre 50-74 de ani ลŸi eลŸti domiciliat รฎn judeลฃele Prahova, ArgeลŸ, te poลฃi testa GRATUIT รฎmpotriva cancerului colorectal.

Acest lucru este posibil prin proiectul ๐‘…๐‘‚๐ถ๐ถ๐ด๐‘† ๐ผ๐ผ- ๐น๐‘ข๐‘Ÿ๐‘›๐‘–๐‘ง๐‘Ž๐‘Ÿ๐‘’๐‘Ž ๐‘ ๐‘’๐‘Ÿ๐‘ฃ๐‘–๐‘๐‘–๐‘–๐‘™๐‘œ๐‘Ÿ ๐‘‘๐‘’ ๐‘ ๐‘Žฬ†๐‘›๐‘Žฬ†๐‘ก๐‘Ž๐‘ก๐‘’ ๐‘‘๐‘–๐‘› ๐‘ƒ๐‘Ÿ๐‘œ๐‘”๐‘Ÿ๐‘Ž๐‘š๐‘’๐‘™๐‘’ ๐‘‘๐‘’ ๐‘ƒ๐‘Ÿ๐‘’๐‘ฃ๐‘’๐‘›๐‘กฬง๐‘–๐‘’, ๐ท๐‘’๐‘๐‘–๐‘ ๐‘ก๐‘Ž๐‘Ÿ๐‘’ ๐‘ƒ๐‘Ÿ๐‘’๐‘๐‘œ๐‘๐‘’, ๐ท๐‘–๐‘Ž๐‘”๐‘›๐‘œ๐‘ ๐‘ก๐‘–๐‘ ๐‘ ฬง๐‘– ๐‘‡๐‘Ÿ๐‘Ž๐‘ก๐‘Ž๐‘š๐‘’๐‘›๐‘ก ๐‘ƒ๐‘Ÿ๐‘’๐‘๐‘œ๐‘๐‘’ ๐‘Ž๐‘™ ๐‘™๐‘’๐‘ง๐‘–๐‘ข๐‘›๐‘–๐‘™๐‘œ๐‘Ÿ ๐‘๐‘Ÿ๐‘’๐‘๐‘Ž๐‘›๐‘๐‘’๐‘Ÿ๐‘œ๐‘Ž๐‘ ๐‘’, ๐‘๐‘œ๐‘™๐‘œ๐‘Ÿ๐‘’๐‘๐‘ก๐‘Ž๐‘™๐‘’, finanลฃat din Fondul Social European, prin Programul Operaลฃional Capital Uman 2014-2020, derulat de Institutul Clinic Fundeni รฎn parteneriat cu Fundaลฃia Renasterea.
Demersul este unul complex de prevenลฃie, depistare precoce, diagnostic ลŸi tratament al cancerului colorectal, boalฤƒ care reprezintฤƒ a doua cauzฤƒ de deces la femei ลŸi a treia cauzฤƒ de deces รฎn rรขndul bฤƒrbaลฃilor.

Programul a fost lansat, astฤƒzi, 21 iunie, รฎn Prahova, รฎn prezenลฃa autoritฤƒลฃilor judeลฃene ลŸi locale, reprezentanลฃilor instituลฃiilor cu profil medical, a medicilor de familie, unii dintre ei fiind deja implicaลฃi รฎn activitฤƒลฃile de screening, dar ลŸi a altor personae din diverse domenii de activitate care pot disemina informaลฃia.

Prin acest program vor fi oferite 25.000 de teste FIT (test fecal imunochimic) GRATUITE locuitorilor din judeลฃele Arges si Prahova, cu vรขrsta รฎntre 50-74 de ani. Activitฤƒลฃile de screening se deruleazฤƒ deja, รฎncepรขnd din luna noiembrie 2021. รŽn judeลฃul nostru au fost deja distribuite peste 3800 de teste FIT, dintre care aproape 2500 au ajuns la persoane vulnerabile, iar 61 dintre prahoveni au efectuat colonoscopie. Institutul Clinic Fundeni va efectua colonoscopii gratuite pentru persoanele care, รฎn urma testฤƒrilor, sunt identificate cu risc de cancer colorectal, iar Fundaลฃia RenaลŸterea va asigura consilierea ลŸi transportul pacienลฃilor vulnerabili pรขnฤƒ la Institut ลŸi acasฤƒ.

Proiectul a fost bine primit ลŸi de cฤƒtre conducerea Consiliului Judeลฃean Prahova pentru care Sฤ‚Nฤ‚TATEA reprezintฤƒ o prioritate ลŸi care are รฎn derulare o serie de proiecte proprii sau prin parteneriate public-privat, menite sฤƒ aducฤƒ plus valoarea pe toate palierele, pornind de la informare, prevenลฃie ลŸi pรขnฤƒ la diagnostic ลŸi tratament.

Prezent la evenimentul de lansare, vicepreลŸedintele CJ Prahova, Dumitru Tudone, le-a mulลฃumit tuturor celor care s-au implicat รฎntr-un astfel de proiect care este รฎn beneficiul tuturor, asigurรขndu-i cฤƒ vor avea, รฎn instituลฃia pe care o reprezintฤƒ, un partener de bazฤƒ รฎn reuลŸita implementฤƒrii acestui program de sฤƒnฤƒtate. A subliniat faptul cฤƒ informarea ลŸi prevenลฃia sunt mult mai ieftine, รฎn cazul de faลฃฤƒ sunt gratuite, รฎn schimb boala ลŸi depistarea tรขrzie a acesteia implicฤƒ o serie de costuri ลŸi suferinลฃe care รฎi afecteazฤƒ atรขt pe cei รฎn cauzฤƒ, cรขt ลŸi pe cei din jurul lor.

รŽn Prahova, dintre medicii de familie, 28 s-au afiliat proiectului, dintre care 15 au fost รฎn prima etapฤƒ, iar 13 s-au รฎnscris รฎn cea de-a doua serie, cei mai mulลฃi fiind din mediul rural, acolo unde sunt identificate ลŸi grupurile vulnerabile.
Detalii despre ROCCAS ลŸi medicii care sunt afiliaลฃi programului aflaลฃi la adresa de e-mail: roccas.doi@gmail.com ลŸi de pe site-ul https://fundeni-coloscreening.ro/

Dintre astfel de proiecte, รฎn care CJ Prahova este partener, vฤƒ reamintim cฤƒ รฎn derulare sunt ลŸi โ€ž๐‘ช๐’‚๐’“๐’‚๐’—๐’‚๐’๐’‚ ๐’…๐’† ๐’”๐’†๐’“๐’—๐’Š๐’„๐’Š๐’Š ๐’Ž๐’†๐’…๐’Š๐’„๐’‚๐’๐’†โ€œ, ๐’…๐’†๐’“๐’–๐’๐’‚๐’• cu ๐‘ถ๐‘ด๐‘ฝ ๐‘ท๐’†๐’•๐’“๐’๐’Ž ลŸi care va ajunge pe 02 iulie, la Gura Vadului, รฎn vederea recoltฤƒrii de sรขnge pentru analize medicale gratuite, dar ลŸi cel pentru depistarea hepatitelor virale ๐™‡๐™„๐™‘๐™€(๐™๐™Š)2-๐™Ž๐™๐˜ฟ, care este implementat tot prin intermediul medicilor de familie.

Actualitate

Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opศ›iune viabilฤƒ pรขnฤƒ la apariศ›ia NGAS

Publicat

pe

De

Forศ›ele Aeriene ale SUA se confruntฤƒ cu o nevoie stringentฤƒ de a-ศ™i moderniza flota de avioane cisternฤƒ, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluศ›ie disponibilฤƒ pe termen scurt, pรขnฤƒ la introducerea aeronavei de generaศ›ie urmฤƒtoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanศ›ul de aprovizionare ศ™i drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.

Decizia controversatฤƒ de a achiziศ›iona mai multe KC-46

Conform unei notificฤƒri de justificare ศ™i aprobare (J&A) publicatฤƒ de Forศ›ele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda pรขnฤƒ la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivatฤƒ de nevoia de a รฎnlocui flota รฎmbฤƒtrรขnitฤƒ de KC-135 Stratotanker ศ™i de a acoperi intervalul de timp pรขnฤƒ la disponibilitatea NGAS. Aceastฤƒ decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contracteazฤƒ cu Boeing pentru mai multe avioane cisternฤƒ fฤƒrฤƒ o competiศ›ie deschisฤƒ.

Schimbฤƒri de strategie ศ™i prioritฤƒศ›i

Documentul detaliazฤƒ planurile iniศ›iale ale Forศ›elor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternฤƒ prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite rฤƒspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat รฎntre Lockheed Martin ศ™i Airbus, care concura cu Boeing. Forศ›ele Aeriene au constatat cฤƒ doar Airbus ศ™i Boeing (dupฤƒ retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „รฎndeplini parศ›ial cerinศ›ele preliminare” ale programului, inclusiv cerinศ›a ca o soluศ›ie sฤƒ fie gata de implementare pรขnฤƒ รฎn anul fiscal 2031.

Cu toate acestea, la รฎnceputul anului 2025, Forศ›ele Aeriene ศ™i-au schimbat direcศ›ia, deoarece „ameninศ›ฤƒrile globale รฎn evoluศ›ie ศ™i prioritฤƒศ›ile concurente ale DoD” au transformat NGAS รฎntr-o „prioritate”. รŽn acest proces, documentul menศ›ioneazฤƒ cฤƒ Forศ›ele Aeriene au constatat cฤƒ atรขt Boeing, cรขt ศ™i Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativฤƒ” pentru a รฎndeplini cerinศ›ele programului iniศ›ial de recapitalizare. Prin urmare, Forศ›ele Aeriene au considerat cฤƒ opศ›iunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesarฤƒ ศ™i finanศ›area dezvoltฤƒrii platformei NGAS.

Astfel, serviciul a renunศ›at la cerinศ›ele pentru un nou efort de avioane cisternฤƒ ศ™i a optat, รฎn schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 pรขnฤƒ cรขnd NGAS va fi disponibil, conform documentului. Aceastฤƒ decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativฤƒ pentru a รฎndeplini cerinศ›ele obligatorii”.

Timpul, factorul decisiv

Un factor cheie รฎn decizia de a utiliza cerinศ›ele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forศ›ele Aeriene รฎnlocuiesc รฎn prezent flota รฎmbฤƒtrรขnitฤƒ de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrฤƒrile Pegasus รฎn baza unui contract existent sunt programate sฤƒ se รฎncheie รฎn 2030 – cu aproximativ ศ™ase ani รฎnainte ca NGAS sฤƒ fie gata cel mai devreme. Pentru a continua รฎnlocuirea KC-135 cu avioane cisternฤƒ mai noi, Forศ›ele Aeriene au nevoie de un avion cisternฤƒ care sฤƒ poatฤƒ acoperi acest interval de ศ™ase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.

Problemele persistฤƒ

Cu toate acestea, achiziศ›ionarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui sฤƒ rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producศ›ie ศ™i lipsa de materiale (DMSMS), รฎmpreunฤƒ cu uzura pieselor, care, conform documentului, afecteazฤƒ atรขt programul KC-46 actual, cรขt ศ™i extinderea acestuia. รŽn plus, documentul ridicฤƒ problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice ศ™i a software-ului, รฎn special atunci cรขnd drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producศ›iei KC-46.

Airbus rฤƒmรขne รฎn joc

รŽntr-o declaraศ›ie pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menศ›inem soluศ›ia noastrฤƒ doveditฤƒ de avioane cisternฤƒ ศ™i evoluศ›ia sa, MRTT+. Airbus rฤƒmรขne angajat alฤƒturi de USAF, pe mฤƒsurฤƒ ce aceศ™tia continuฤƒ sฤƒ evalueze soluศ›ia lor de realimentare aerianฤƒ de generaศ›ie urmฤƒtoare.”

NGAS: รŽnapoi รฎn viitor

Soarta NGAS a fost incertฤƒ pรขnฤƒ de curรขnd, deoarece oficialii din administraศ›ia Biden au declarat cฤƒ platforma ar putea fi prea costisitoare, รฎn timp ce bugetul FY26 al Forศ›elor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare ศ™i dezvoltare.

Dupฤƒ cum reiese clar din document, Forศ›ele Aeriene trateazฤƒ acum NGAS ca pe o nevoie criticฤƒ, deศ™i se menศ›ioneazฤƒ cฤƒ „calea finalฤƒ cฤƒtre NGAS nu a fost รฎncฤƒ definitฤƒ, avรขnd รฎn vedere prioritฤƒศ›ile concurente ale apฤƒrฤƒrii”. Programul a finalizat o analizฤƒ a alternativelor, se aratฤƒ รฎn document, deศ™i sunt รฎn curs de desfฤƒศ™urare activitฤƒศ›i suplimentare de colectare a informaศ›iilor pentru a rafina cerinศ›ele.

Conform generalului John Lamontagne, ศ™eful Comandamentului de Mobilitate Aerianฤƒ al Forศ›elor Aeriene, serviciul a examinat o gamฤƒ largฤƒ de platforme potenศ›iale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat ศ™i avioane cisternฤƒ stealth, cu „semnฤƒturฤƒ gestionatฤƒ” – pentru misiunea NGAS. Se aศ™teaptฤƒ ca platforma sฤƒ opereze รฎn medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puศ›ine, iar sistemele de apฤƒrare aerianฤƒ sunt formidabile.

Industria se pregฤƒteศ™te pentru NGAS

Industria se pregฤƒteศ™te sฤƒ ofere Forศ›elor Aeriene candidaศ›i pentru realimentarea de generaศ›ie urmฤƒtoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreศ™edinte ศ™i director general al misiunilor de mobilitate aerianฤƒ ศ™i maritime la Lockheed, compania se aศ™teaptฤƒ ca un avion nou, capabil sฤƒ supravieศ›uiascฤƒ, sฤƒ fie necesar pentru misiune.

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA recunoaศ™te ศ™i remediazฤƒ problemele de securitate ciberneticฤƒ la Platforma NGC2

Publicat

pe

De

Armata SUA a anunศ›at cฤƒ a atenuat o serie de riscuri de securitate ciberneticฤƒ descoperite รฎntr-o versiune incipientฤƒ a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obศ›inut de Breaking Defense.

Alarma trasฤƒ de ofiศ›erul sef pentru tehnologie

Documentul, datat 5 septembrie ศ™i semnat de Gabriele Chiulli, ofiศ›erul ศ™ef pentru tehnologie din cadrul Biroului ศ˜efului pentru Informaศ›ii al Armatei, avertiza cฤƒ platforma NGC2 „รฎn starea sa actualฤƒ, prezintฤƒ deficienศ›e critice รฎn ceea ce priveศ™te controalele fundamentale de securitate, procesele ศ™i guvernanศ›a.”

Chiulli a scris cฤƒ armatei „รฎi lipseศ™te vizibilitatea ศ™i controalele necesare pentru a asigura securitatea ศ™i integritatea platformei”. El a adฤƒugat cฤƒ „se pare cฤƒ existฤƒ o grabฤƒ de a introduce capabilitฤƒศ›i รฎn sistem fฤƒrฤƒ o supraveghere realฤƒ sau un proces adecvat, ceea ce creศ™te riscul pe mฤƒsurฤƒ ce acest sistem รฎl amplificฤƒ ศ™i mai mult.”

Reacศ›ie rapidฤƒ ศ™i mฤƒsuri corective

Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense cฤƒ, รฎn cele trei sฤƒptฤƒmรขni de la redactarea ศ™i distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, ศ™eful pentru informaศ›ii al armatei, รฎntr-un comunicat. El a adฤƒugat cฤƒ „procesele simplificate de securitate ciberneticฤƒ au fost capabile sฤƒ identifice rapid ศ™i sฤƒ asiste biroul programului ศ™i furnizorul รฎn trierea vulnerabilitฤƒศ›ilor de securitate ciberneticฤƒ ศ™i รฎn implementarea mฤƒsurilor de atenuare.”

Integrarea securitฤƒศ›ii cibernetice de la inceput

Generalul-locotenent Jeth Rey, ศ™eful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea ciberneticฤƒ ศ™i reศ›elele, a susศ›inut cฤƒ identificarea timpurie a acestor deficienศ›e face parte din procesul intenศ›ionat al serviciului ศ™i cฤƒ au fost luate mฤƒsuri pentru a le corecta.

„Trebuie sฤƒ includem securitatea ciberneticฤƒ de la รฎnceput รฎn proces ศ™i cred cฤƒ asta am fฤƒcut”, a spus Rey รฎntr-un interviu recent. „Aceasta este o nouฤƒ capacitate ศ™i am gฤƒsit un risc ศ™i l-am atenuat imediat. Cred cฤƒ este o veste bunฤƒ pentru noi รฎn viitor. Dacฤƒ vom continua sฤƒ privim lucrurile รฎn acest mod ศ™i procesele noastre funcศ›ioneazฤƒ, sunt mulศ›umit.”

NGC2: Prioritatea numฤƒrul unu pentru modernizare

NGC2 este prioritatea numฤƒrul unu a serviciului รฎn materie de modernizare ศ™i este conceput pentru a oferi comandanศ›ilor ศ™i unitฤƒศ›ilor o nouฤƒ abordare a gestionฤƒrii informaศ›iilor, a datelor ศ™i a comandamentului ศ™i controlului cu arhitecturi agile ศ™i bazate pe software.

รŽn iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril ศ™i unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul รฎntregii divizii la Project Convergence Capstone 6 รฎn aceastฤƒ varฤƒ, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin ศ™i echipa sa au obศ›inut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.

Ivy Sting: Testare incrementalฤƒ ศ™i adฤƒugare de capabilitฤƒศ›i

Pe mฤƒsurฤƒ ce armata urmฤƒreศ™te sฤƒ extindฤƒ prototipul Anduril la nivelul รฎntregii divizii, Divizia 4 Infanterie a รฎnceput o serie de evenimente de tip sprint รฎntre acum ศ™i Project Convergence pentru a adฤƒuga incremental capabilitฤƒศ›i. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.

Deficienศ›e identificate รฎn Memo-ul Chiulli

Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile รฎnainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupฤƒri, al cฤƒror „efect cumulativ” era cฤƒ NGC2 pฤƒrea mai degrabฤƒ o „cutie neagrฤƒ” รฎn care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau vฤƒd pe reศ›ea.

„Lipsa de guvernanศ›ฤƒ รฎnseamnฤƒ cฤƒ nu existฤƒ o persoanฤƒ sau o entitate responsabilฤƒ pentru acceptarea acestui risc รฎn numele armatei”, se aratฤƒ รฎn document. „Avรขnd รฎn vedere postura actualฤƒ de securitate a platformei ศ™i a aplicaศ›iilor terศ›e gฤƒzduite, probabilitatea ca un adversar sฤƒ obศ›inฤƒ acces persistent nedetectabil la platformฤƒ necesitฤƒ ca sistemul sฤƒ fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”

Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului ศ™i a responsabilitฤƒศ›ii, codul sursฤƒ neverificat ศ™i vulnerabil pentru aplicaศ›iile terศ›e, lacune critice รฎn guvernanศ›ฤƒ ศ™i igiena de bazฤƒ a securitฤƒศ›ii ศ™i lipsa guvernanศ›ei datelor.

Prima deficienศ›ฤƒ evidenศ›iatฤƒ a menศ›ionat cฤƒ sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce รฎnseamnฤƒ cฤƒ, odatฤƒ ce unui utilizator i se acordฤƒ acces, acesta ar avea acces nerestricศ›ionat la toate aplicaศ›iile ศ™i la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de รฎncredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecศ›iune criticฤƒ de securitate care ar putea duce la un potenศ›ial acces ศ™i utilizare abuzivฤƒ a informaศ›iilor clasificate.

รŽn ceea ce priveศ™te aplicaศ›iile terศ›e, memo-ul noteazฤƒ cฤƒ Serviciul Federal de Cloud Palantir care gฤƒzduieศ™te aplicaศ›iile รฎntr-o metodologie de gฤƒzduire a containerelor nu a fost evaluat de armatฤƒ sau de o politicฤƒ a CIO a armatei care sฤƒ susศ›inฤƒ funcศ›ia de conductฤƒ deศ›inutฤƒ/operatฤƒ de contractant. Niciuna dintre aplicaศ›ii nu a fost supusฤƒ scanฤƒrii de rutinฤƒ a securitฤƒศ›ii aplicaศ›iilor web.

Memo-ul a susศ›inut cฤƒ sistemul funcศ›ioneazฤƒ cu vulnerabilitฤƒศ›i cunoscute, neatinuate, similar cu desfฤƒศ™urarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fฤƒrฤƒ un proprietar clar al misiunii care sฤƒ รฎศ™i asume responsabilitatea pentru securitatea operaศ›ionalฤƒ a sistemului, memo-ul a avertizat cฤƒ securitatea va fi compromisฤƒ.

Mฤƒsuri concrete ศ™i rezultate pozitive

Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau cรขnd a fost abordatฤƒ fiecare presupusฤƒ deficienศ›ฤƒ, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcศ›ionat bine, potrivit lui Garciga. El a menศ›ionat cฤƒ procesele simplificate de securitate ciberneticฤƒ au permis ca Ivy Sting 1 sฤƒ „avanseze fฤƒrฤƒ รฎntรขrziere.”

Maiorul Sean Minton, un purtฤƒtor de cuvรขnt al armatei, a declarat cฤƒ „armata este รฎntr-o transformare unicฤƒ รฎn generaศ›ie pentru a oferi soldaศ›ilor noศ™tri capabilitฤƒศ›ile de care au nevoie rapid.”

„Dupฤƒ cum s-a demonstrat รฎn acest caz, postura noastrฤƒ proactivฤƒ de securitate ciberneticฤƒ este conceputฤƒ pentru a identifica riscurile ศ™i a le atenua, minimizรขnd รฎn acelaศ™i timp efectele asupra forศ›ei”, a spus el.

Citeste in continuare

Actualitate

Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptฤƒ pentru contracte pe piaศ›a UAV-urilor attritabile, รฎn ciuda incertitudinilor privind CCA

Publicat

pe

De

รŽn cadrul conferinศ›ei Air and Space Forces Association (AFA) din acest an, deศ™i spaศ›iul expoziศ›ional a fost dominat de vehicule aeriene fฤƒrฤƒ pilot (UAV) de mari dimensiuni, componentele mai compacte au avut o prezenศ›ฤƒ notabilฤƒ: motoarele mici destinate sistemelor mai „attritabile”.

„Un semnal de cerere clar” pentru motoare mai mici

„Este clar cฤƒ existฤƒ un fel de semnal de cerere”, a declarat Byron Callan, director general la Capital Alpha Partners, รฎntr-un interviu pentru Breaking Defense despre multitudinea de companii care concureazฤƒ pentru motoare mai mici la AFA ศ™i รฎn alte locuri. „M-a frapat”.

De la startup-uri la companii consacrate, companiile au profitat de conferinศ›a AFA din acest an pentru a-ศ™i expune produsele potrivite pentru spaศ›iul motoarelor entry-level, care ar putea fi utilizate pentru drone Collaborative Combat Aircraft (CCA), rachete de croazierฤƒ sau alte vehicule aeriene care ar oferi o masฤƒ accesibilฤƒ de muniศ›ie.

Noutฤƒศ›i ศ™i oferte diverse la AFA 2025

Printre companiile prezente la AFA, Honeywell, de exemplu, a dezvฤƒluit un nou motor cu tracศ›iune de 1.600 de lire, denumit HON1600, adฤƒugรขnd o altฤƒ unitate de propulsie ofertelor CCA ale companiei, alฤƒturi de F124, cu tracศ›iune mai mare. TJ Pope, directorul superior al Honeywell pentru strategia motoarelor, a declarat รฎntr-un interviu cฤƒ abordarea companiei este „cu risc scฤƒzut”, รฎn parte prin valorificarea experienศ›ei extinse รฎn fabricarea unitฤƒศ›ilor de putere auxiliare, a cฤƒror lanศ› de aprovizionare ศ™i facilitฤƒศ›i de producศ›ie pot fi reutilizate pentru producerea de motoare mici.

Pratt & Whitney, o subsidiarฤƒ a gigantului din domeniul apฤƒrฤƒrii RTX, a declarat รฎntr-un comunicat de presฤƒ publicat รฎn timpul AFA cฤƒ urmฤƒreศ™te „o nouฤƒ familie de motoare” care pot varia de la 500 la 1.800 de lire de tracศ›iune.

Rolls-Royce, la rรขndul sฤƒu, a expus motorul Orpheus, o familie de unitฤƒศ›i de propulsie dezvoltate รฎn comun cu Ministerul Apฤƒrฤƒrii din Marea Britanie.

„Familia Orpheus vizeazฤƒ multiple oportunitฤƒศ›i potenศ›iale viitoare, dintre care una este piaศ›a CCA attritabilฤƒ”, a declarat Emma Russell, manager de program OrpheusWorks, pentru Breaking Defense รฎntr-un interviu la expoziศ›ie. Evidenศ›iind aproximativ 120 de evenimente de testare ศ™i 40 de ore de funcศ›ionare a motorului, Russell a spus cฤƒ compania are „cunoศ™tinศ›e excelente” despre designul Orpheus, care „vizeazฤƒ cu adevฤƒrat un lanศ› de aprovizionare diferit [comparativ] cu ceea ce Rolls Royce este obiศ™nuit sฤƒ utilizeze” pentru a obศ›ine „o cale cฤƒtre o producศ›ie cu costuri reduse”.

Firmele mai mici ศ™i-au spus cuvรขntul, inclusiv JetCat Defense, o asociere รฎn participaศ›ie รฎntre o companie germanฤƒ ศ™i o filialฤƒ americanฤƒ a unei firme israeliene. Aceasta a adus noile sale unitฤƒศ›i de propulsie P420 ศ™i P850, despre care compania spune cฤƒ oferฤƒ 100 ศ™i, respectiv, 200 de lire de tracศ›iune.

Startup-ul BeeHive Industries a anunศ›at, de asemenea, la expoziศ›ie cฤƒ motorul sฤƒu Frenzy, cu o tracศ›iune de 200 de lire, aflat sub contract cu Forศ›ele Aeriene ale SUA, a atins etape de dezvoltare ศ™i intenศ›ioneazฤƒ sฤƒ รฎnceapฤƒ testele de zbor „la รฎnceputul anului 2026”.

Incertitudini privind designul CCA

รŽn timp ce cererea de unitฤƒศ›i de propulsie mai accesibile pentru muniศ›ie este mare, firmele merg mai departe cu oferte fฤƒrฤƒ informaศ›ii complete despre un factor de stimulare major: programul CCA.

Forศ›ele Aeriene au ales douฤƒ fuselaje mai mari pentru prima tranศ™ฤƒ a programului, dar nu au precizat dacฤƒ vor pune accent pe sisteme entry-level, high-end sau intermediare pentru o rundฤƒ urmฤƒtoare de contracte CCA. Acesta a mers mai departe cu o cerere de propuneri pentru motoare รฎn intervalul de tracศ›iune mai mic, deศ™i un oficial al serviciului a declarat cฤƒ RFP-ul are ca scop susศ›inerea unui segment inactiv al pieศ›ei pentru a oferi guvernului mai multe opศ›iuni. (Marina va fi probabil un alt cumpฤƒrฤƒtor semnificativ de CCA ศ™i a emis recent contracte pentru propriul program de aripฤƒ de dronฤƒ, dupฤƒ cum a raportat anterior Breaking Defense, deศ™i aceste premii sunt doar pentru „design conceptual”.)

Detaliile exacte despre ceea ce cer Forศ›ele Aeriene industriei, cel puศ›in รฎn domeniul public, sunt greu de stabilit, deoarece serviciul pare sฤƒ reศ›inฤƒ unele informaศ›ii din motive de securitate. Forศ›ele Aeriene nu au rฤƒspuns la รฎntrebarea Breaking Defense pรขnฤƒ la ora publicฤƒrii, cรขnd au fost รฎntrebate ce a fost comunicat industriei.

Forศ›ele Aeriene au fฤƒcut anterior public un sondaj al industriei, care se afla aproximativ รฎn domeniul clasei de tracศ›iune medie: o cerere de informaศ›ii privind motoarele รฎntr-un interval de tracศ›iune de 3.000 pรขnฤƒ la 8.000 de lire, emisฤƒ la sfรขrศ™itul anului 2023.

O sursฤƒ din industrie, cฤƒreia i s-a acordat anonimatul pentru a discuta detalii sensibile, a declarat cฤƒ ceea ce au lansat Forศ›ele Aeriene รฎn clasa medie de tracศ›iune „se รฎncadreazฤƒ รฎn plicul a ceea ce aศ›i vฤƒzut รฎnainte”. Cu toate acestea, serviciul nu a lansat un RFP pentru un motor รฎn acest interval, cu atรขt mai puศ›in a emis cerinศ›e pentru un vehicul aerian.

Pรขnฤƒ รฎn prezent, detaliile sunt mai uศ™or disponibile pentru prima rundฤƒ CCA a Forศ›elor Aeriene, sau „tranศ™ฤƒ”, รฎn care Anduril ศ™i General Atomics se confruntฤƒ. Potrivit Aviation Week, oferta CCA a Anduril va zbura cu un motor Williams International FJ44-4 care are o tracศ›iune de 3.600 de lire. General Atomics nu a dezvฤƒluit unitatea de propulsie pentru oferta sa CCA, dar a spus cฤƒ aeronava este compatibilฤƒ cu mai multe motoare.

Callan a subliniat cฤƒ o parte din motivul incertitudinii, dincolo de รฎntrebฤƒrile persistente despre modul รฎn care CCA va fi utilizat operaศ›ional, ar putea avea de-a face cu schimbฤƒrile de conducere de la Forศ›ele Aeriene. Gen. Kenneth Wilsbach a fost nominalizat abia acum pentru a servi drept urmฤƒtorul ศ™ef de stat major al Forศ›elor Aeriene, iar lideri civili precum secretarul Forศ›elor Aeriene Troy Meink sunt รฎn funcศ›ie de doar cรขteva luni.

„รŽncฤƒ cred cฤƒ ne aflฤƒm รฎntr-o perioadฤƒ de tranziศ›ie”, a spus Callan, adฤƒugรขnd cฤƒ o „linie de vedere mai bunฤƒ” ar putea veni รฎn bugetul Pentagonului pentru anul fiscal 2027.

O provocare cheie pentru industrie este, de asemenea, fabricarea de motoare care nu sunt neapฤƒrat construite pentru a dura pentru ceea ce ar fi aeronave mai attritabile, contrar sarcinii tradiศ›ionale a inginerilor aerospaศ›iali de a proiecta motoare cu duratฤƒ lungฤƒ de viaศ›ฤƒ ศ™i toleranศ›e ridicate.

„Schimbarea acestei paradigme nu este cu siguranศ›ฤƒ un lucru uศ™or de fฤƒcut”, a spus Pope de la Honeywell, indicรขnd inovaศ›ii precum fabricarea aditivฤƒ ศ™i compromisuri รฎn rฤƒcire ศ™i durata de viaศ›ฤƒ, deoarece motoarele nu sunt menite sฤƒ funcศ›ioneze atรขt de mult. Cรขnd vine vorba de motoare CCA mai mici, „presupunerea mea este cฤƒ va fi un numฤƒr de douฤƒ cifre din punct de vedere al ciclului de viaศ›ฤƒ”, a adฤƒugat el, referindu-se la numฤƒrul de ore de zbor pe care se aศ™teaptฤƒ ca motorul sฤƒ le รฎnregistreze.

Pentru motoarele care sunt „ceva la mijloc” รฎntre a fi consumabile ศ™i a dura mii de ore, „aceasta este o abordare complet nouฤƒ sau o combinaศ›ie de abordฤƒri”, a declarat Richard Aboulafia, director general la AeroDynamic Advisory, รฎntr-un interviu pentru Breaking Defense.

„Aศ™ crede cฤƒ incumbenศ›ii” – unii dintre care pot reutiliza ofertele comerciale pentru aplicaศ›ii militare – „รฎncฤƒ au avantajul”, a observat Aboulafia. „Turbinele nu sunt un spaศ›iu care poate fi uศ™or perturbat cu noi tehnologii. Dar, pe de altฤƒ parte, poate cฤƒ aceasta este una dintre acele zone รฎn care un startup ar putea adopta o abordare complet curatฤƒ.”

Consideraศ›ii de piaศ›ฤƒ ศ™i „pariuri prudente”

Noii intraศ›i รฎn speranศ›a de a furniza motoare cu tracศ›iune mai micฤƒ se alฤƒturฤƒ unui domeniu care a devenit din ce รฎn ce mai aglomerat รฎn ultimul an, prezentรขnd echipe precum una formatฤƒ din GE Aerospace ศ™i Kratos. Firmele care fac o incursiune รฎn motoare mai mici vor merge mai departe faศ›ฤƒ รฎn faศ›ฤƒ cu furnizori consacraศ›i precum Williams International, care furnizeazฤƒ motoare pentru racheta Tomahawk printre alte sisteme.

Cu toate acestea, analiศ™tii au declarat pentru Breaking Defense cฤƒ vor exista probabil destul de multe oportunitฤƒศ›i pentru ca aceste companii sฤƒ le urmฤƒreascฤƒ.

„Aceasta este cu siguranศ›ฤƒ o piaศ›ฤƒ รฎn creศ™tere. Va dura ceva timp pentru a ajunge acolo, dar aศ›i putea vedea cu uศ™urinศ›ฤƒ sute de vehicule aeriene”, unele cu dimensiuni ศ™i cerinศ›e potenศ›ial diferite, „construite pe an pe aceastฤƒ piaศ›ฤƒ cรขndva la รฎnceputul anilor 2030”, a spus Aboulafia.

„Pariurile” pe care companiile le fac pentru a investi รฎn dezvoltarea motoarelor „nu sunt neapฤƒrat majore”, a spus Callan. „Le-aศ™ numi pariuri prudente.”

O creศ™tere globalฤƒ a cheltuielilor pentru apฤƒrare poartฤƒ, de asemenea, o anumitฤƒ tensiune pentru companii, care s-au arฤƒtat nerฤƒbdฤƒtoare sฤƒ facฤƒ afaceri CCA รฎn strฤƒinฤƒtate. Aboulafia ศ™i Callan au subliniat amรขndoi cฤƒ este probabil ca cumpฤƒrฤƒtorii strฤƒini sฤƒ doreascฤƒ sฤƒ aibฤƒ un anumit control suveran asupra programelor lor, inclusiv prin fabricarea de sisteme cheie รฎn interiorul graniศ›elor lor.

„รŽn general, cred cฤƒ europenii vor cumpฤƒra european”, a spus Callan ca exemplu. „Deocamdatฤƒ, cred cฤƒ companiile americane, cea mai mare piaศ›ฤƒ a lor va fi SUA”, a continuat el, indicรขnd posibilitatea suplimentarฤƒ a unor amprente de producศ›ie „multidomestice”.

รŽntrebat dacฤƒ piaศ›a motoarelor mai mici devine deja suprasaturatฤƒ, Callan a spus cฤƒ este „prea devreme pentru a spune”. Cu toate acestea, a spus el, „Singurul lucru de care aศ™ fi sceptic este, va fi un cรขศ™tigฤƒtor care ia totul” – o filozofie pe care Pentagonul a รฎncercat, de asemenea, sฤƒ o insufle รฎn programele sale CCA.

„Existฤƒ un consens aproape universal cฤƒ CCA sunt viitorul luptei aeriene, dar existฤƒ foarte puศ›in consens cu privire la modul รฎn care aratฤƒ”, a spus Aboulafia, menศ›ionรขnd alura „ireproศ™abilฤƒ” de a furniza unitฤƒศ›i de propulsie pentru potenศ›ial mii de sisteme. „Deci, vor exista cรขศ™tigฤƒtori ศ™i perdanศ›i? Absolut. Dar nu poศ›i ignora aceastฤƒ piaศ›ฤƒ.”

Citeste in continuare

Aveศ›i un PONT?

Cel mai complet ziar de investigaศ›ii dedicat cititorilor din Romรขnia. Aveศ›i un pont despre fapte de corupศ›ie la nivel local ศ™i/sau naศ›ional? Garantฤƒm confidenศ›ialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigaศ›ii - Secศ›ia Anticorupศ›ie

ศ˜tiri calde

Exclusiv16 ore ago

Jilava, Mioveni โ€“ aceeaศ™i mizerie! Baroneasa Whatsapp ศ™i tunurile penitenciarelor romรขneศ™ti

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plรขnge dupฤƒ Mioveni! Cristina Teoroc, supranumitฤƒ „baroneasa” de la Jilava โ€“ penitenciarul cu o reputaศ›ie...

Exclusiv16 ore ago

Dezamฤƒgire รฎn Poliศ›ie: Tineri poliศ›iศ™ti vor sฤƒ renunศ›e din cauza presiunii, lipsei de sprijin ศ™i salarizฤƒrii precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmฤƒ cu privire la dezamฤƒgirea ศ™i frustrarea tot mai mari resimศ›ite de poliศ›iศ™tii tineri,...

Exclusiv2 zile ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliarฤƒ ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mฤƒrฤƒศ™eศ™ti”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova รฎn flฤƒcฤƒri ศ™i beton armat: Cรขnd incompetenศ›a danseazฤƒ pe ruine ศ™i corupศ›ia ne lasฤƒ cu ochii-n soare De la...

Exclusiv2 zile ago

Formularul de evaluare a riscului รฎn violenศ›a domesticฤƒ: Formalitate birocraticฤƒ sau instrument real de protecศ›ie?

O analizฤƒ aprofundatฤƒ a eficienศ›ei acestui instrument รฎn contextul tragic al femicidului din Romรขnia, realizatฤƒ de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv2 zile ago

Poliศ›ie รฎn oglindฤƒ: 47 de โ€žinspectori sanitariโ€ pentru 120.000 de angajaศ›i โ€” o farsฤƒ organizatฤƒ

Cรขnd medicii fac ศ™i muncฤƒ de control, iar inspectoriiโ€ฆ nu existฤƒ รฎn organigramฤƒ โ€žSoluศ›iaโ€ improvizatฤƒ: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiศ›ia imobiliarฤƒ romรขnฤƒ: O nouฤƒ modฤƒ โ€“ Morศ›ii dau case, judecฤƒtorii pupฤƒ cruci, poliศ›ia acoperฤƒ hoศ›ii!

รŽn Romรขnia anului 2025, justiศ›ia imobiliarฤƒ a devenit un spectacol grotesc, unde morศ›ii sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” ศ™i justiศ›ia „somnoroasฤƒ”: Ploieศ™tiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunศ›at: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremurฤƒ (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a strฤƒbฤƒtut Ploieศ™tiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o loviturฤƒ pentru poliศ›iศ™ti. Economii fictive, sporuri furate ศ™i finanศ›ฤƒri discutabile

Emil Pฤƒscuศ› de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmฤƒ cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv4 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetฤƒ: ศ›ara care ศ™i-a vรขndut ploaia pe nimic ศ™i a rฤƒmas cu seceta

Mafia rachetelor ศ™i a minciunilor: Rachete, minciuni ศ™i secetฤƒ: Cum โ€˜Antigrindina S.R.L.โ€™ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),ย ย (aici),ย ย (aici),ย ย (aici),ย (aici),ย ย (aici),ย ย (aici),ย (aici)ย eย (aici),ย ย (aici),ย  ย (aici),ย (aici),ย ย (aici),ย (aici),ย ย (aici),ย ย (aici),ย (aici),ย (aici),ย ...

Exclusiv4 zile ago

PANICฤ‚ LA MITITELU! Corupศ›ii din Poliศ›ia Penitenciarฤƒ, รฎn corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu ศ™i Bogdan Burcu, Nemesis-ul ศ™pฤƒgarilor: „Vฤƒ vom curฤƒศ›a, pรขnฤƒ la ultimul!” „Tartorul” a crฤƒpat! Festinul corupศ›iei, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasฤƒ รฎn MAI: Haos ศ™i nesiguranศ›ฤƒ alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate ศ™i confuze Incapacitatea cronicฤƒ a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalitฤƒศ›ii de la Ploieศ™ti โ€“ Cum Nan ศ™i gaศ™ca au transformat โ€žbฤƒutura fericiriiโ€ รฎntr-un cocktail Molotov de otrฤƒvuri ศ™i minciuni!

Romรขnia, colonie penalฤƒ cu gust de Coca-Cola: O afacere murdarฤƒ, unde apa de canal e la modฤƒ, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploieศ™ti: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute โ€“ Un director cu „APT Limitat” la decenศ›ฤƒ!

Cรขnd puศ™cฤƒria devine groapa de gunoi a incompetenศ›ei Penitenciarul Ploieศ™ti, sub conducerea eternului รฎmputernicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv5 zile ago

Panicฤƒ รฎn MAI: Guvernul vrea creศ™terea vรขrstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizeazฤƒ asupra riscurilor ศ™i inechitฤƒศ›ilor

Emil Pฤƒศ™cuศ›, lider sindical, dezvฤƒluie scenariile posibile ศ™i atrage atenศ›ia asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declaraศ›iile publice ale...

Exclusiv5 zile ago

Salvare pe ultima sutฤƒ de metri: Poliศ›iศ™tii angajaศ›i รฎn 2022 rฤƒmรขn รฎn sistem รฎncฤƒ un an datoritฤƒ unei ordonanศ›e de urgenศ›ฤƒ

Sindicatul Europol dezvฤƒluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de poliศ›iศ™ti gata formaศ›i, angajaศ›i pe perioadฤƒ determinatฤƒ. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv