Connect with us

Actualitate

The True Cost, Marea Britanie, 2016. Scenariul și regia: Andrew Morgan

Publicat

pe

Consumerismul poate fi privit ca un fel de boală a lumii moderne, obsesia pentru cumpărături devenind adesea patologică, în cazul unora. Pe lângă dependenţa de gadgeturi, există şi dependenţa de tendinţele în materie de modă.

Dacă produsele sunt și ieftine, cu atât mai bine, cozile devin obișnuință în perioadele în care se aplică reduceri aferente finalului de sezon. Aşa-numitul fenomen fast fashion este văzut ca unul care, prin efectul de multiplicare, are efecte dezastruoase asupra mediului înconjurător.

În documentarul The True Cost, regizorul Andrew Morgan prezintă o analiză tulburătoare a consecințelor dependenței noastre sezoniere de industria textilă și de cea producătoare de încălțăminte. A ne înnoi garderoba ieftin, cât mai des, la prețuri mici a devenit un imperativ.

Filmul poate fi privit și ca o expunere a lăcomiei corporative versus protecţia mediului, dar şi ca un portret al exploatării lucrătorilor din ţări subdezvoltate, care ar trebui să ne facă mult mai atenţi atunci când cumpărăm blugi cu 20 de dolari.

Pentru a afla cine plătește pentru chilipirurile noastre, Andrew Morgan merge până la capătul lanțului de aprovizionare, la fabricile de confecții din Cambodgia și Bangladesh și pe câmpurile de bumbac din India, unde face legătura dintre calamitățile ecologice şi sănătatea şubredă a locuitorilor din zonă.

Utilizarea zeloasă a pesticidelor în domeniu este văzută ca principala cauză a creșterii frecvenței bolilor grave în rândul localnicilor. Lucrătorii din confecții, neafiliați unui sindicat, care trăiesc cu mai puțin de trei dolari pe zi, descriu bătăile primite de la șefi și solicită salarii mai mari.

În același timp, un proprietar de fabrică din Bangladesh unde prăbușirea clădirii Rana Plaza din 2013 a provocat peste 1.000 de morți, spune sincer că atunci când comercianții cu amănuntul îl strâng cu uşa, şi el trebuie să facă la fel cu angajații.

O altă vizită a producătorilor filmului este făcută în Haiti, unde milioane de tone de haine aduse din SUA au înfundat gropile de gunoi și au distrus industria locală de îmbrăcăminte.

Statisticile pe care Morgan le prezintă sunt de-a dreptul stupefiante: industria textilă este a doua cea mai poluantă din lume, după cea petrolieră; consumăm cu 500% mai multe haine decât acum două decenii; în 1960, SUA producea peste 95% din îmbrăcămintea utilizată în ţară, în timp ce astăzi cifra este de 3%, restul fiind externalizat către țările în curs de dezvoltare.

Chiar dacă documentarul e realizat în 2016, subiectul este la fel de actual, fenomenul fast fashion fiind omniprezent, iar blugii de 20 de dolari sunt încă pe rafturi. Filmul poate fi vizionat pe YouTube.

 

Actualitate

Obtine cele mai avantajoase solutii de inchirieri masini

Publicat

pe

De

Atunci cand masina ta se afla in service sau pur si simplu doresti sa te bucuri de confortul si stilul unei masini de lux, serviciile de inchirieri auto din Bucuresti pot fi solutia ideala. Bucurestiul, fiind capitala Romaniei, nu doar ca ofera o multitudine de atractii turistice si culturale, dar si o retea de servicii de mobilitate bine dezvoltata, adaptata atat nevoilor locuitorilor, cat si celor care viziteaza orasul. Companiile de inchirieri auto din capitala ofera o gama variata de masini, de la modele din clasa mica, ideale pentru deplasari urbane, la masini de lux, perfect adaptate pentru ocazii speciale.

Unul dintre avantajele majore ale inchirierii unei masini in Bucuresti este diversitatea flotei disponibile. Fie ca ai nevoie de un vehicul compact pentru a naviga mai usor prin traficul aglomerat al capitalei, fie ca doresti sa inchiriezi un sedan elegant pentru o intalnire de afaceri, optiunile sunt aproape nelimitate. De asemenea, pentru cei care prefera stilul si confortul, exista posibilitatea de a alege masini de lux, echipate cu toate facilitatile necesare pentru o experienta de condus deosebita. Astfel, inchirierea unei masini devine nu doar o necesitate, ci si o oportunitate de a experimenta placerea de a conduce un vehicul premium.

Un alt aspect important de mentionat este accesibilitatea serviciilor de inchirieri auto. Majoritatea companiilor ofera tarife competitive si pachete adaptate diverselor nevoi ale clientilor. De exemplu, poti gasi oferte speciale pentru inchirieri pe termen lung sau reduceri pentru inchirieri de weekend. Aceasta flexibilitate in tarife face ca inchirierea unei masini sa fie o optiune atractiva atat pentru cei din Bucuresti, care au nevoie temporara de un vehicul, cat si pentru turistii straini care doresc sa exploreze orasul si imprejurimile sale.

In plus, pentru cei care sosesc in Romania cu avionul, serviciile de inchirieri auto Otopeni reprezinta o solutie convenabila si eficienta. La aterizare, vizitatorii pot prelua rapid masina inchiriata, evitand astfel complicatiile legate de transportul public sau taxiuri. Acest lucru le permite sa inceapa aventura in Romania imediat ce ajung, avand acces la toate atractiile pe care le ofera capitala. Aeroportul Otopeni este un punct de plecare ideal pentru a explora nu doar Bucurestiul, ci si destinatii populare din jur, precum Sinaia, Bran sau Brasov.

Pentru cei care locuiesc in Bucuresti, inchirierea unei masini in perioada in care masina personala se afla in service este o solutie convenabila pentru a nu intrerupe rutina zilnica. Cu o masina inchiriata, poti continua sa te deplasezi la munca, sa faci cumparaturi sau sa participi la intalniri, fara a fi nevoit sa depinzi de transportul in comun sau de serviciile de ridesharing. Aceasta este o optiune practica, care asigura continuitatea in activitatile zilnice si elimina stresul asociat cu lipsa unui vehicul.

Pe langa confort si accesibilitate, inchirierea unei masini ofera si libertatea de a explora. Romania este o tara plina de atractii turistice, iar cu o masina inchiriata, poti descoperi cu usurinta locuri mai putin cunoscute. De la castelele legendare din Transilvania la peisajele naturale impresionante din Muntii Carpati, oportunitatile de a explora sunt nelimitate. Inchiriind o masina, poti planifica excursii de o zi, descoperind astfel frumusetile tarii intr-un mod liber si flexibil.

Companiile de inchirieri auto din Bucuresti se straduiesc sa ofere servicii excelente, iar multe dintre ele includ in pachetele lor diverse beneficii. Asigurarea pentru vehicul, kilometri nelimitati si asistenta rutiera sunt doar cateva dintre avantajele pe care le poti gasi. Aceste facilitati nu doar ca ofera un plus de confort, dar si siguranta in cazul unor situatii neprevazute pe parcursul calatoriei.

Mai mult, inchirierea unei masini de lux nu este doar o modalitate de a te deplasa; este o experienta in sine. Multi clienti aleg sa inchirieze masini de lux pentru ocazii speciale, fie ca este vorba de un eveniment corporate, o nunta sau o ocazie festiva. Aceste vehicule sunt adesea dotate cu ultimele tehnologii in materie de confort si siguranta, oferind o experienta de condus cu adevarat premium. Fie ca este vorba despre o masina sport sau un sedan elegant, inchirierea unui astfel de vehicul poate transforma o simpla calatorie intr-o experienta memorabila.

Un alt beneficiu al inchirierii auto este faptul ca multe companii ofera masini dotate cu GPS si sisteme de navigatie, facilitand astfel orientarea in oras. Acest aspect este deosebit de util pentru turistii care nu sunt familiarizati cu Bucurestiul si doresc sa se deplaseze cat mai eficient. Cu ajutorul unui sistem de navigatie, poti ajunge rapid la obiectivele turistice importante, cum ar fi Palatul Parlamentului, Muzeul National de Arta sau Centrul Vechi, economisind timp si efort.

In concluzie, inchirierea unei masini in Bucuresti este o optiune excelenta atat pentru locuitorii care au nevoie de un vehicul temporar, cat si pentru turistii care doresc sa exploreze capitala si imprejurimile. Diversitatea flotei, tarifele competitive si accesibilitatea serviciilor de inchiriere fac ca aceasta alegere sa fie una avantajoasa. Fie ca preferi o masina compacta pentru drumurile urbane sau un model de lux pentru a te bucura de confortul suprem, serviciile de inchirieri auto din Bucuresti sunt pregatite sa raspunda nevoilor tale.

Asadar, daca te confrunti cu situatia de a avea masina in service sau pur si simplu vrei sa te rasfeti cu o experienta de condus deosebita, nu ezita sa iei in considerare optiunile de inchiriere auto disponibile. Cu o flota variata de masini si servicii adaptate nevoilor tale, inchirierea unei masini poate transforma nu doar modul in care te deplasezi, ci si modul in care descoperi Romania. Indiferent daca esti in cautarea unui vehicul pentru o zi sau pentru o perioada mai lunga, ofertele de inchirieri auto din Bucuresti si Otopeni te vor ajuta sa iti indeplinesti dorintele de mobilitate. Daca aveti nevoie de cea mai practica optiune de rent a car otopeni inchirieriauto-otopeni.com va ofera solutia ideala.

Citeste in continuare

Actualitate

Arme noi în aer: Armata SUA explorează utilizarea balonelor pentru lansarea dronelor impotriva activele spațiale inamice

Publicat

pe

De

Pe fondul deliberărilor Armatei SUA privind utilizarea balonelor de mare altitudine în stratosferă pentru diverse misiuni, oficialii din domeniul spațial au sugerat recent că una dintre aceste misiuni ar putea implica transportul și lansarea dronelor menite să perturbe sau să distrugă activele spațiale ale inamicului de pe teren, cum ar fi jammer-ele sau stațiile de control ale sateliților.

Col. Donald Brooks, comandantul Brigăzii 1 Spațiale a Armatei, a declarat la conferința anuală a Asociației Armatei SUA, de luna aceasta, că serviciul va utiliza „baloane cu factori multipli de formă operațională la diverse altitudini, executând diferite seturi de misiuni, crescând astfel complexitatea problemei țintă pentru adversarii noștri, ceea ce susține direct eforturile de reziliență ale Armatei și ale Ministerului Apărării și ne face mai letali.”

Baloanele sunt concepute pentru a contribui la „detectarea profundă și sprijinirea focului de precizie pe distanțe lungi, facilitând războiul de navigație, extinzând rețelele prin voce și date, asigurând accesul autorizat la PNT — poziția, navigarea și temporizarea — având atât încărcături letale, cât și non-letale.”

De asemenea, Col. Brooks a menționat că Armata „integrează platforme de mare altitudine cu capacitatea de a reconstitui, augmenta și intensifica efectele spațiale, dacă și când adversarul nostru interferează cu libertatea noastră de acces și manevră în domeniul spațial.”

Un grafic prezentat în cadrul prezentării sale a oferit detalii suplimentare, descriind baloanele care ar putea lansa drone pentru misiuni profunde în teritoriul inamic, având scopul aparent de a viza activele spațiale terestre. Comparând ideea cu „păpușile rusesti”, Andrew Evans, directorul Task Force-ului de Informații, Supraveghere și Reconnaștere (ISR) al Armatei, a declarat pentru Breaking Defense pe 16 octombrie că „conceptul de a folosi un balon pentru a lansa altceva nu este nou.”

Armata, a explicat el, analizează o serie de potențiale încărcături care ar putea fi lansate de pe baloane, precum și alte tipuri de platforme de mare altitudine.

„Deci, ideea ar fi că, dacă reușim să exploatăm stratosfera, ceea ce vom face în cele din urmă… nu va fi exclusiv pentru o misiune de detectare, nu va fi exclusiv pentru o misiune de [informații], nu va fi exclusiv pentru o misiune de relayeare a comunicatiilor. Va fi totul de mai sus, sub diferite forme și factori. … Probabil vom folosi și momeli,” a spus Evans.

„Așa câștigi, cred eu, în viitor, aducând diverse încărcături prin multiple modalități pentru misiuni diferite,” a adăugat el.

În prezent, totuși, nu există o solicitare formală din partea Armatei pentru industrie în vederea utilizării dronelor contraspațiale lansate de pe platforme de mare altitudine, fie acestea baloane, aeronave cu echipaj, dronuri mai mari sau elicoptere, conform unui purtător de cuvânt al serviciului. În schimb, mai multe organizații diferite ale Armatei, din diverse domenii de misiune și din cadrul Comandamentului Futurilor Armatei, sunt implicate în experimente pentru a testa aplicațiile potențiale.

Armata ia în considerare aplicații în care platformele de mare altitudine utilizează efecte lansate, ajutând la capacitatea de a observa și de a percepe la distanțe mai mari. În prezent, nu există o cerere oficială de propuneri [RFP] sau de informații [RFI] pentru efecte lansate de pe o platformă de mare altitudine. Cu toate acestea, Armata continuă să învețe din experimentele sale și din feedback-ul soldaților despre potențialele capacități militare unice pe care abordările unice pe care aceste platforme le-ar putea oferi,” a declarat purtătorul de cuvânt pe 25 octombrie.

„Efectele lansate” reprezintă termenul folosit de Armata pentru dronele mici care sunt lansate din altceva în timpul zborului pentru a colecta informații sau a lovi ținte, iar serviciul studiază o serie de opțiuni pentru misiuni pe distanțe scurte, medii și lungi. Armata își propune să dezvolte un sistem versatil care să permită desfășurarea eficientă a dronelor, sprijinind astfel strategia generală de apărare și control al spațiului aerian.

Acest tip de inovație reflectă o abordare adaptativă în fața unor amenințări emergente și subliniază importanța tehnologiilor avansate și a misiunilor multilaterale pentru a menține un avantaj în domeniul militar.

Citeste in continuare

Actualitate

Restaurația participării companiilor israeliene la Euronaval: O decizie juridică semnificativă

Publicat

pe

De

O instanță din Franța a anulat o interdicție care ar fi împiedicat majoritatea companiilor israeliene să își expună produsele la acest eveniment. Deși aceasta este o veste bună pentru furnizorii israelieni, a lăsat totodată membri cheie din industria de apărare din Israel în dificultate, încercând să reînvie planurile abandonate de a participa la conferință în ultimul moment.

În mijlocul lunii octombrie, s-a anunțat că firmele israeliene ale căror produse sunt utilizate în războiul din Gaza vor fi interzise să se prezinte la Euronaval, care se desfășoară la Paris între 4 și 7 noiembrie, conform Jerusalem Post, cel puțin o duzină de companii fiind afectate.

Aceasta a fost a doua oară când companiile israeliene au fost surprinse pe neașteptate în Franța, după ce anterior fuseseră excluse de la Eurosatory în această vară — o restricție pe care instanțele franceze au anulat-o de asemenea, dar prea târziu pentru ca firmele israeliene să reacționeze. Precedent Euronaval, guvernul francez a susținut că interdicția nu împiedică firmele israeliene să participe, ci le limitează la „promovarea armelor utilizate în Gaza și Liban, care cauzează daune inacceptabile populației civile.”

Companiile care doresc să își expună produsele se confruntă acum cu o provocare logistică. De obicei, modelele sau produsele la dimensiuni complete pentru astfel de expoziții de apărare trebuie expediate în avans. Incertitudinea a lăsat companiile în așteptare cu privire la trimiterea echipamentelor, iar acum unele trebuie să decidă dacă să continue cu livrările.

Dintre cele „mari trei” firme israeliene, Elbit nu va participa la expoziție. Israel Aerospace Industries, care în trecut a prezentat radare pentru soluții navale, precum și rachete, electro-optică și drone, analizează încă logistica de a încerca să participe la expoziție pe termen scurt după decizia instanței. (Filiala IAI, Elta, a colaborat în trecut cu Hensoldt pentru soluții destinate submarinelor. Hensoldt, care nu este o companie israeliană, va participa la EuroNaval.)

Într-o declarație pentru Breaking Defense, un purtător de cuvânt al Rafael a spus că compania „se pregătește pentru Euronaval, concentrându-se pe soluții navale modulare unice, războiul asimetric și apărarea aeriană stratificată pe mare. De la C-Dome la Typhoon, capabil să contracareze UAS, și diversele sale configurații, avem multe de prezentat [la expoziție].”

Rafael a mai prezentat în trecut stații de arme navale pentru contracararea UAV-urilor, versiunea navală a sistemului său de rachete Spike, sisteme de război electronic, inclusiv C-Gem, care derutează căutătorii de rachete, și sistemul anti-torpilă Torbuster. În ultimul an, C-Dome, versiunea navală a Iron Dome, a avut prima interceptare operațională, iar compania a propus o variantă modulară a C-Dome.

Un jucător major în domeniul activelor navale este Israel Shipyards. Într-o declarație, compania a informat Breaking Defense că a expediat deja produse în Franța pentru expoziție și intenționează să participe.

“Israel Shipyards va dezvălui noua sa platformă, Mini Shaldag, concepută special pentru a aborda provocările unice ale mediilor de râu și lac,” a spus compania. “Referitor la recentele decizii ale instanței franceze, problema nediscriminării este un factor central în legislația europeană. Așa cum am văzut cu decizia instanței în urma petiției noastre, aceasta este de asemenea susținută în Franța. Cu toate acestea, accentul nostru rămâne pe prezentarea soluțiilor noastre inovatoare la Euronaval, unde aspirăm să ne conectăm și să colaborăm pentru a aborda nevoile presante de securitate maritimă.”

Planurile pentru companiile mai mici rămân neclare, inclusiv pentru DSIT și Orbit, niciuna dintre acestea nereușind să răspundă la solicitările de informație până la termenul limită.

La Euronaval 2022, DSIT s-a descris ca fiind unul dintre „liderii mondiali în soluții de apărare și securitate subacvatică” și a anunțat că va prezenta „împreună cu compania mamă RAFAEL Advanced Defense Systems, un sistem de apărare împotriva torpilelor (TDS) integrat și cuprinzător pentru navele de suprafață.”

În trecut, Orbit a prezentat terminalele sale de comunicație prin satelit la expoziție. Orbit a anunțat pe 29 octombrie că a obținut un contract de 3 milioane de dolari cu „un integrator european de frunte pentru a furniza sisteme avansate de comunicație prin satelit pentru platforme militare navale de suprafață.” Nu a numit însă integratorul platformei.

Ministerul Apărării din Israel nu a comentat aceste dezvoltări, deși ministrul Apărării israelian, Yoav Gallant, a spus anterior că decizia Franței este o „rușine.” Într-o postare pe rețelele sociale, ministrul de externe israelian, Israel Katz, a felicitat companiile israeliene care au făcut apel la instanța franceză pentru rezultatul favorabil al acestei decizii.

Anunțul a fost considerat o „victorie semnificativă împotriva deciziei injuste și nedemocratice a guvernului francez de a împiedica companiile israeliene să participe la expoziția Euronaval,” a spus Katz. „Acest rezultat, realizat parțial prin eforturile legale și diplomatice ale Ministerului de Externe, reprezintă o victorie crucială pentru justiție și un mesaj clar împotriva tentativelor de a slăbi Israelul în lupta sa împotriva forțelor răului.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv16 ore ago

Oligopolul farmaceutic și nepotismul: Mizele ascunse în afacerea Ciolacu

Contextul politic și afacerea familială Omisiunile lui Ciolacu 4/Partea I Recent intr-o emisiune televizata candidatul la campania prezidentiala, premierul Marcel...

Exclusiv16 ore ago

Demersul de modificare a Legii 223/2015 ajunge în etapa finală

Demersul de modificare a Legii 223/2015 se apropie cu pași repezi de final, dezvăluie Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul....

Exclusiv16 ore ago

Aroganța lui Dan Halchin și gesturile de forță în Sistemul Penitenciar

Aroganța directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), Dan Halchin, îi poate costa funcția. Acesta a început să amenințe...

Exclusiv3 zile ago

Adevăruri nespuse: Strategiile grupării de criminalitate economico-financiară organizata

Ultima zi de mandat a lui Andrei Volosevici Așa cum ziarul de investigații Incisiv de Prahova a promis, ultima zi...

Exclusiv3 zile ago

FSANP solicită măsuri urgente împotriva corupției în Administrația Națională a Penitenciarelor

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) cere ministrului Justiției, Alina Gorghiu, să intervină pentru a stopa corupția și...

Exclusiv3 zile ago

Modificări importante pentru polițiști, anunțate în sedința Comisiei de Dialog Social

La sediul Ministerului Afacerilor Interne, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social, care a abordat modificarea și completarea unor...

Exclusiv4 zile ago

Povestea intunecată a legăturilor dintre Eduard Mirițescu, Volosevici și jurnalismul de santaj

Chestorul Eduard Mirițescu: Ascensiunea unei mafii din interiorul Poliției Române Chestorul Eduard Mirițescu este un adevarat Florian Coldea al SRI-ului...

Exclusiv4 zile ago

Emil Păscuț despre riscurile interpretării greșite a permanenței la domiciliu pentru polițiști

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul abordează o problemă controversială legată de interpretarea legală a muncii suplimentare pentru polițiști, în...

Exclusiv5 zile ago

Inculpații Stavri și Belu așteaptă decizia de azi: vor fi arestați pentru 29 de zile?

Jurnalismul sub umbra corupției: Cazul Cătălin Stavri Cătălin Stavri: Luptător împotriva Corupției sau pseudo-jurnalist compromis, spagar si santajist? Cătălin Stavri,...

Exclusiv5 zile ago

AUDIO/Bomba de pe coliva în anchetele din curs/Revelații de corupție/Reeditarea mafiei lui „Portocala”/Noi detalii despre actuala mafie a procurorului ”Portocală”

Revelații de corupție: fostii directori ai CSM Ploiești și mărturii despre ‘Mafia’ Volosevici si a pseudo-jurnalistului narcoman, santajist si spagar...

Exclusiv5 zile ago

Pensii pentru Polițiști: Diferențe mari între sumele minime și maximale

Un polițist trăiește, în medie, 70 de ani. Cea mai mică pensie netă pentru un astfel de cadru este de...

Exclusiv5 zile ago

Proiectul de actualizare a pensiilor militare aprobate în Camera Deputaților, acum in drum spre Senat

Ieri, raportul comisiilor juridice, de buget și apărare ale Camerei Deputaților a fost aprobat și transmis Senatului pentru proiectul de...

Exclusiv5 zile ago

Senzațional: Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul deranjat de justiție, și legăturile sale cu Andrada Ioana Volosevici

Filajul păcatului: Cătălin Stavri și extragerile ilegale de fonduri – spalarea de bani După publicarea articolului nostru „Închisoarea este mai...

Exclusiv6 zile ago

Închisoarea este mai aproape: Pseudo-jurnalistul șpăgar și șantajist Cătălin Stavri, alături de interlopul Belu Claudiu, se confruntă cu noi dosare penale

Investigații revelatoare                                     ...

Exclusiv6 zile ago

Războiul Ciolacu – magistrați: Impactul OUG 62/2024 asupra dreptului la spor de anticorupție

În războiul Ciolacu-magistrați, primele victime cad polițiștii și cadrele militare! ICCJ dă o soluție de interpretare care face ca dreptul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv