Actualitate
Pe 9 mai, Putin și Macron vor aminti de două laturi foarte diferite ale Europei, și ale războiului (New York Times)
Pe 9 mai, Vladimir Putin și Emmanuel Macron vor aminti de două laturi foarte diferite ale Europei – și ale războiului, scrie New York Times, informează mediafax.
În trecut, președintele Rusiei, Vladimir Putin, s-a folosit de sărbătorirea anuală a victoriei sovietice asupra naziștilor din 1945 pentru a consolida militarizarea constantă a societății ruse, pentru a lăuda valorile patriotismului eroic și pentru a pune în contrast spiritul războinic al Rusiei cu ceea ce el consideră a fi decadența morală a Occidentului.
Anul acesta, el va încerca fără îndoială să invoce „victoria” din distrugerile fără discernământ pe care le-a provocat în Ucraina. El va găsi o justificare pentru un război care a mers mult mai puțin bine decât se aștepta împotriva unei amenințări „naziste”, susținută de Occident, din Kiev, pe care el a inventat-o.În timp ce el face acest lucru, ziua de 9 mai va fi marcată altfel în Europa de Vest. Președintele Emmanuel Macron va saluta Ziua Europei la Berlin și la Strasbourg, sediul Parlamentului European, expunând viziunea sa ambițioasă a unei Uniuni Europene cu 27 de națiuni, obligată acum să treacă dincolo de problemele ecconomice pentru a deveni o putere mondială federală și mai puternică.
„Va fi un efect de ecran divizat”, spune Nicole Bacharan, analist francez de politică externă. „Pe un ecran, o paradă militară magnifică a Moscovei, pe celălalt ceva mai greoi și mai lent, dar poate că noi, în Uniunea Europeană, ar trebui să sărbătorim faptul că nu avem un dictator care face legea.”
Două Europe se confruntă acum pe un continent unde, pentru Rusia lui Putin, înfrângerea Germaniei naziste în „Marele Război Patriotic” consacră sacralitatea și gloria războiului, în timp ce la Paris și Berlin simbolizează imperativul păcii.
Confruntarea este între viziunile lumii din secolul al XIX-lea și secolul al XXI-lea, cu consecințe potențiale pe care secolul XX le-a ilustrat la Verdun, Hiroshima și în alte locuri.
De la Alep-ul din Siria până la Azovstalul asediat, oțelăria care este ultimul avanpost de rezistență în ruinele orașului Mariupol din estul Ucrainei, mesajul lui Putin a fost consecvent: Forța militară este eficientă în schimbarea realității geostrategice în favoarea Rusiei.
Citând un proverb rusesc, el a declarat în 2014 că „pentru comunitate, chiar și moartea este frumoasă”, o trăsătură care explică „eroismul de masă al națiunii în conflictele militare”. El a pus în contrast „adevărurile morale superioare” urmărite de poporul rus cu convingerea din Occident că tot ceea ce contează este succesul economic.
Aceasta, desigur, înseamnă să interpretăm greșit raționamentul și angajamentul îndelungat al Europei față de integrare, întreprins nu doar pentru a urmări prosperitatea, ci și pentru a asigura pacea.
La 9 mai 1950, Robert Schuman, ministrul francez de externe, a propus fuzionarea producției de oțel franceze și germane, astfel încât „orice război între Franța și Germania să devină nu doar de neconceput, ci și imposibil din punct de vedere material”. Astfel a fost plantată sămânța unei Europe fără frontiere, cu o monedă unică, iar sinuciderile repetitive ale continentului au luat sfârșit.
Această aniversare o va recunoaște luni Macron.
Dar Putin, după 22 de ani la putere care l-au condus la un resentiment permanent față de Occident, este convins că președintele francez, și întreaga Europă, ar trebui să recunoască altceva: imensul sacrificiu sovietic, care a implicat moartea a 27 de milioane dintre cetățenii săi, care a salvat Europa de nazism.
„Poporul nostru a fost singur, singur pe drumul dificil, eroic și sacrificat al victoriei” asupra fascismului, a declarat el anul trecut.
„El crede că Europa este nerecunoscătoare și că, dacă Uniunea Europeană a fost construită, a fost doar prin sacrificiul rusesc”, a declarat Michel Eltchaninoff, autorul francez al cărții „Inside the Mind of Vladimir Putin”. „Iar el disprețuiește ideea pacea poate fi adusă de comerț”.
Bineînțeles, tocmai despre asta este vorba într-o Uniune Europeană de 450 de milioane de cetățeni, cu o economie de peste 17 trilioane de dolari. Ca alternativă, Putin a oferit Uniunea sa eurasiatică unor țări precum Ucraina, dar Belarusul ca model este greu de vândut dacă Berlinul și Barcelona sunt pe masă.
Magnetismul succesului democratic european, oricare ar fi defectele sale, pare mai amenințător pentru Putin decât NATO, deoarece sfidează cleptocrația autocratică pe care acesta a construit-o în jurul unei rețele de oligarhi care îi sunt datori.
De aici reacția sa violentă la asocierea Ucrainei cu Uniunea Europeană și oroarea sa față de steagul UE drapat pe fațada Ministerului ucrainean de Externe în 2014, după ce țara l-a alungat pe președintele corupt și slugarnic Viktor Ianukovici.
Încă de la începutul invaziei rusești din 24 februarie, a fost clar că Putin nu este în război doar pentru a restabili imperiul Moscovei prin subjugarea sau dezmembrarea Ucrainei. El este, de asemenea, în război împotriva Statelor Unite și a aliaților săi europeni pe care a ajuns să-i considere agenți fără Dumnezeu, care nu pot fi iertați pentri că au umilit Rusia la destrămarea Uniunii Sovietice, în 1991.
Acest război mai larg promite să fie unul lung, obligând Europa să se concentreze pe zona militară, pe care a evitat-o în mare parte în cele peste trei decenii de la sfârșitul Războiului Rece.
„Întregul așa-numit bloc occidental format de Statele Unite după chipul și asemănarea sa este, în întregime, același „imperiu al minciunii””, a declarat Putin în discursul său în care a anunțat un război pentru a „denazifica” Ucraina, un stat cu un lider evreu.
La un moment dat, în lunga sa domnie, Putin era pregătit să recunoască crimele militare sovietice. În calitate de prim-ministru, el a vizitat Pădurea Katyn în 2010 pentru a comemora uciderea sovietică acolo a mii de ofițeri polonezi la începutul celui de-al Doilea Război Mondial.
El a denunțat „minciunile cinice” care au ascuns adevărul despre măcelul de la Katyn și a declarat că „nu există nicio justificare pentru aceste crime” ale unui „regim totalitar”.
„Ar trebui să ne întâlnim unul cu celălalt la jumătatea drumului, realizând că este imposibil să trăim doar în trecut”, a spus Putin.
Dar în Europa, o duzină de ani mai târziu, un compromis „la jumătatea drumului” între militarismul rusesc ridicat la intensitate mistică, cvasi-religioasă și „pacea prin unire” franco-germană pare aproape de neconceput.
Putin l-a ridicat din nou pe Stalin la statutul de erou. Departe de a recunoaște oricare dintre crimele sale, la Katyn sau în altă parte, el a reconstituit Armata Roșie. În fiecare an, de Ziua Victoriei, cetățenii ruși defilează purtând fotografii ale eroicilor lor înaintași într-un spectacol cunoscut sub numele de „regimentul nemuritor”. Ocazional, Putin, al cărui tată a fost grav rănit în război, li s-a alăturat. De data aceasta, se stabilește o legătură directă între războiul împotriva lui Hitler și actualul război împotriva „naziștilor” fictivi de la Kiev.
Împotriva acestei flăcări de naționalism militarist din partea unei puteri nucleare, care evocă ceea ce poeta poloneză laureată a premiului Nobel Wisława Szymborska numea „magnifice bombe care explodează în zări roz”, ce are palida Uniune Europeană pentru a-l contracara pe Putin? Ce magnetism are ziua de 9 mai a sa?
Războiul din Ucraina a galvanizat Europa. În general, aceasta privește admiterea urgentă a Ucrainei, Georgiei și Moldovei în Uniunea Europeană. Se înmulțesc apelurile pentru o accelerare a procesului decizional în materie de politică externă și de apărare. Mario Draghi, prim-ministrul italian, a cerut luna aceasta „federalism pragmatic” în domeniul apărării și în alte domenii.
Federalismul, un cuvânt asociat cu ideea unor State Unite ale Europei, eventual sub un guvern federal de un anumit tip, sugerează accelerarea unității europene în moduri care au părut de neconceput timp de mulți ani.
„Trebuie să depășim acest principiu al unanimității, care duce la o logică a vetourilor încrucișate, și să ne îndreptăm spre decizii luate cu majoritate calificată”, a declarat Draghi, făcând aluzie la o procedură care ar permite aprobarea odată ce este atins un anumit prag de susținere. El a adăugat: „Protejarea Ucrainei înseamnă să ne protejăm pe noi înșine și proiectul de securitate și democrație pe care l-am construit împreună timp de 70 de ani.”
Guvernul de coaliție al Germaniei, condus de cancelarul Olaf Scholz, susține votul majoritar în ceea ce privește politica de securitate și apărare, însă Franța este mai ezitantă.
Agresiunea rusă a făcut ca Polonia să se îndrepte spre susținerea consolidării uniunii. Înfrângerea de către Macron a lui Marine Le Pen, prietenă cu Putin, în alegerile prezidențiale de luna trecută, l-a izolat pe liderul ungar Viktor Orban, în complicitatea sa cu Rusia. Uniunea Europeană, mereu certăreață, pare hotărâtă să se transforme.
„Este o coincidență spectaculoasă de date”, a declarat Dominique Moïsi, un politolog francez, despre 9 mai. „Ce este mai real? Puterea Rusiei și Mariupolul distrus, sau viața europeană normală la Strasbourg? Va trebui să luptăm ca naiba pentru a-l opri, ca și cum viitorul nostru este în joc”.
Macron a fost principalul susținător al unei Europe suverane, suficient de independentă pentru a pretinde „autonomie strategică” și susținută de consolidarea puterii militare europene alături și în coordonare cu NATO.
Pare sigur că Macron va folosi ziua de 9 mai pentru a elabora această viziune și pentru a clarifica contrastul dintre modelul de război al lui Putin și magnetul european de pace pe care Schuman l-a pus în mișcare acum 72 de ani.
În același timp, însă, Macron consideră că nu există alternativă la negocierea cu Putin.
În urmă cu trei ani, el l-a invitat pe Putin la reședința prezidențială de vară de la Brégancon și a declarat că „Rusia este europeană, foarte profund, și noi credem în această Europă care se întinde de la Lisabona la Vladivostok”.
Războiul din Ucraina a zdruncinat, dacă nu a desființat, această idee. „Domnul Macron știe că Ucraina nu poate rezista fără Statele Unite”, a spus Moïsi. „Nu poți construi Europa ca o putere fără America, deoarece pierzi jumătate dintre europeni dacă încerci. Unitatea Occidentului este cheia unității Europei”.
Indiferent ce va declara Putin pe 9 mai, această unitate s-a dovedit eficientă în apărarea Ucrainei și în afectarea Rusiei. Secretarul Apărării Lloyd J. Austin III dorește să vadă Rusia slăbită permanent, „în măsura în care nu mai poate face genul de lucruri pe care le-a făcut prin invadarea Ucrainei”.
Acest lucru nu se va întâmpla peste noapte și implică riscuri evidente.
În „First Person”, autobiografia pe care a publicat-o în urmă cu mai bine de 20 de ani, Putin a descris cum a încolțit un șobolan în clădirea sa de apartamente dărăpănată din Sankt Petersburg, pe când era copil.
„Așa că s-a întors și a sărit pe mine”, a scris Putin. „M-a surprins și mi-a fost foarte frică. M-a urmărit, sărind pe scări”, înainte ca băiatul care avea să devină președinte să reușească să trântească o ușă peste șobolan.
„Pe acea scară am înțeles o dată pentru totdeauna ce înseamnă să fii încolțit”, a scris Putin.
Dacă, așa cum pare a fi, povestea șobolanului este un indiciu al convingerilor omului care controlează acum arsenalul nuclear al Rusiei, atunci atacul direct, chiar nesăbuit, este răspunsul lui Putin atunci când se simte încolțit. (Paul D.).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



