Connect with us

Administratie

Prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.20, publicat în extras în Monitorul Oficial nr. 174, din 22 februarie, a fost aprobat Regulamentul serviciului interior

Publicat

pe

Acesta a intrat în vigoare la 1 martie a.c., dată la care s-a abrogat Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.97/2014.

Serviciul interior este organizat la nivel de obiectiv militar, la nivel de unitate militară sau mixt şi cuprinde:

♦ serviciul de permanență; ♦ serviciul operativ; ♦ serviciul de continuitatea conducerii; ♦ serviciul de pază; ♦ serviciul de intervenție.

Serviciul de permanență se organizează și se execută pentru asigurarea securității obiectivelor militare/ unităților militare, protecției fizice a informațiilor clasificate, integrității clădirilor, echipamentelor militare, armamentului și munițiilor, coordonării și monitorizării desfășurării activităților, menținerii capacității operaționale a structurilor militare în orice situație, pe timp de zi și de noapte, precum și pentru respectarea regulilor de disciplină militară și de ordine interioară.

Serviciul operativ se organizează pentru a se asigura cunoașterea situației din zona sau domeniul din responsabilitate, menținerea stării operaționale, executarea activităților de către forțele angajate în misiuni permanente sau temporare și a capabilităților care aplică măsurile de asigurare strategică și de luptă, identificarea indiciilor de declanșare a crizelor în spațiul de interes militar al României și prevenirea și contracararea surprinderii.

Serviciul de continuitatea conducerii se organizează în afara programului de lucru în MApN, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care nu se lucrează, la nivelul: structurilor centrale ale MApN, precum și celor din compunerea, coordonarea sau subordinea acestora; Statului Major al Apărării, unităților militare subordonate nemijlocit, comandamentelor, precum și statelor majore ale categoriilor de forțe și unităților militare din subordine; altor unități/structuri militare din subordinea nemijlocită a ministrului apărării naționale; unităților militare subordonate Direcției generale de informații a apărării cu personal stabilit prin dispoziție a directorului general al acestei direcții.

Serviciul de pază se execută de către subunitatea de pază şi se organizează pentru asigurarea securității obiectivului militar/unității militare, protecției fizice a informațiilor clasificate, integrității clădirilor, echipamentelor militare, armamentului și munițiilor, a bunurilor și valorilor materiale deținute cu orice titlu, existente în interiorul acestuia/acesteia.

Serviciul de intervenție se organizează pentru obiectivul militar/unitatea militară propriu/proprie cu scopul de a sprijini serviciul de pază, de a interveni în timp scurt pentru blocarea, capturarea sau respingerea forțelor/elementelor care pun în pericol securitatea obiectivului militar/unității militare, precum și pentru asigurarea sprijinului în limitarea sau înlăturarea efectelor calamităților naturale/dezastrelor, incendiilor și a altor situații critice.

Selecționarea personalului pentru executarea serviciului interior se face anual, în luna noiembrie sau ori de câte ori este nevoie, din rândul întregului personal al obiectivului militar/unității militare, mai puțin pentru personalul care încadrează structurile unde turele operative sunt entități distincte în statul de organizare al unității militare.

Selecţionarea este realizată de o comisie condusă de șeful de stat major/similar, având ca secretar un ofițer/subofițer din cadrul modulului operații și instrucție/similar, din care fac parte șeful structurii de securitate/responsabilul cu protecția personalului din cadrul structurii de securitate/similar, șefii modulelor, comandanții de subunități, medicul și psihologul unității militare.

Pentru executarea serviciului de continuitatea conducerii selecționarea personalului se face, anual, în luna noiembrie sau ori de câte ori este nevoie, de către locțiitorul comandantului unității militare/similar.

În situația în care funcția de șef de stat major nu se regăsește în statul de organizare, comandantul obiectivului militar/unității militare nominalizează persoana care execută atribuțiile de conducere a comisiei de selecționare a personalului pentru executarea serviciului interior.

Se interzice numirea/introducerea în serviciul interior a persoanelor care: ♦ nu sunt pregătite la specificul obiectivului militar/unității militare; ♦ nu au avut asigurat timp de odihnă de cel puțin 8 ore în noaptea precedentă intrării în serviciu;

♦ nu sunt apte din punct de vedere psihologic și medical; ♦ au probleme personale, cunoscute de comandantul/șeful unității militare și care pot influența negativ executarea serviciului; ♦ sunt cercetate pentru abateri disciplinare ori împotriva lor s-a început urmărirea penală;

♦ li s-a revocat dreptul de a purta și folosi o armă, în baza unei hotărâri judecătorești sau a unei sancțiuni contravenționale; ♦ sunt sub influența băuturilor alcoolice, produselor sau substanțelor stupefiante, a medicamentelor cu efecte similare acestora ori în stare avansată de oboseală;

♦ nu dețin documente de acces la informații clasificate de nivelul celor la care se impune accesul pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice tipului de serviciu; ♦ nu au fost instruiți și nu au efectuat cel puțin două ședințe de tragere de instrucție cu tipul de armament folosit pe timpul executării serviciului, din care una pe timp de noapte.

Examinarea medicală a personalului care urmează să execute serviciul interior se face, lunar, iar la intrarea în serviciul interior, persoanele declarate apte în urma examinării medicale sunt obligate să raporteze dacă au probleme de natură medicală.

Asistența psihologică a personalului din serviciul interior se asigură permanent de către psihologul unității militare/psihologul din cadrul structurii de asistență psihologică pentru unitățile/structurile militare arondate din zona de responsabilitate.

Personalul nominalizat pentru executarea serviciului interior este evaluat psihologic o dată în cursul unui an de instrucție și, după caz, în următoarele situații:

♦ la sfârșitul perioadei de pregătire pentru executarea serviciului interior, pentru personalul nou angajat în unitatea/structura militară; ♦ înaintea efectuării primului serviciu, dacă personalul a lipsit din unitate pe o perioadă mai mare de 60 de zile calendaristice;

♦ la sfârșitul perioadei de valabilitate a avizului apt condiționat, inapt temporar, inapt, pentru personalul astfel evaluat; ♦ la terminarea concediului medical de refacere, pentru personalul care a fost internat pentru tulburări psihice sau psihosomatice;

♦ la recomandarea/solicitarea comandantului obiectivului militar/unității militare, pentru situațiile particulare individuale/specifice; ♦ în situația în care o persoană numită în serviciu se confruntă cu evenimente traumatice în viața profesională sau în familie; ♦ la solicitarea expresă a personalului care execută serviciul interior.

Personalul din serviciul interior are dreptul la odihnă pe timpul nopții. Personalul din serviciul de permanență și din serviciul operativ se odihnește cel mult patru ore, conform precizărilor din atribuțiile serviciului respectiv.

Personalul din serviciul de pază organizat pe schimburi cu durata de 24 de ore și mai mare se odihnește pe etape de cel puțin două ore, după graficul întocmit de comandantul pazei/șeful turei de pază și aprobat de ofițerul de serviciu, astfel încât timpul total de odihnă într-o zi de serviciu să fie de cel mult şase ore pentru fiecare persoană din pază.

Personalul din serviciul de intervenție, care execută serviciul cu durata de 24 de ore și se află în unitate pe toată durata executării serviciului, se odihnește pe timpul nopții în limita a cel mult opt ore, conform precizărilor din documentele serviciului.

Personalul care execută serviciul interior beneficiază de recuperarea timpului lucrat peste durata normală a timpului de lucru, respectiv opt ore pe zi și 40 de ore pe săptămână, în condițiile prevăzute la art. 21 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Personalul care execută serviciul de intervenție în timpul programului de lucru stabilit în MApN nu poate fi învoit și nu beneficiază de recuperare.

Personalul militar care execută serviciul operativ, serviciul de pază, serviciul de intervenție, precum și personalul ce încadrează dispeceratul tehnic de securitate, cifratorul de serviciu care lucrează în ture, beneficiază de recuperare conform graficului de executare a serviciului, astfel încât timpul de muncă cumulat în 120 de zile calendaristice să nu depășească timpul normat legal de muncă corespunzător celor 120 de zile.

Durata de muncă stabilită pentru militarii care execută serviciul interior poate fi prelungită conform art. 114 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care prevede: Prin excepție, durata timpului de muncă, ce include și orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiția ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referință de patru luni calendaristice, să nu depășească 48 de ore pe săptămână. (Irina Nedelcu).

Administratie

Alertă de apă ridicată în Șirna: Locuitorii din Tăriceni pot consuma lichidul vital fără griji!

Publicat

pe

De

O veste mult așteptată a adus liniștea în comuna Șirna, mai precis în zona Școlii din satul Tăriceni: restricțiile privind utilizarea apei pentru băut și gătit au fost eliminate. Anunțul a fost făcut de HIDRO PRAHOVA S.A., aducând la cunoștința publicului că parametrul nitriți a revenit în limitele de potabilitate impuse de Ordonanța Guvernului nr. 7/2023.

Remediu rapid și măsuri asumate

Decizia de ridicare a restricțiilor nu a venit întâmplător, ci ca rezultat al unui efort concertat și al unor măsuri de remediere implementate cu celeritate de către Hidro Prahova S.A. Societatea a acționat conform unui Plan de Măsuri transmis la data de 21 noiembrie 2025 către Direcția de Sănătate Publică Prahova și Primăria comunei Șirna. Aceste acțiuni preventive și corective au vizat restabilirea calității apei la standardele legale, asigurând sănătatea consumatorilor.

Analize riguroase confirmă potabilitatea

Pentru a valida eficiența măsurilor adoptate, specialiștii HIDRO PRAHOVA S.A. au prelevat probe suplimentare din diverse puncte ale rețelei de distribuție a apei din Șirna, în zilele de 22.11.2025 și 24.11.2025. Aceste probe au fost supuse unor analize detaliate în laboratoare acreditate. Buletinele de analiză emise în datele de 24, respectiv 25 noiembrie 2025 de Laboratorul Apă Potabilă Câmpina–Voila și Laboratorul Apă Potabilă Fântânele – Mizil au confirmat, fără echivoc, că valorile nitriților se încadrează acum în limitele admise, declarând apa potabilă.

Revenirea la normalitate: Undă verde de la DSP

Bazându-se pe aceste rezultate favorabile, HIDRO PRAHOVA S.A. a solicitat imediat Direcției de Sănătate Publică Prahova aprobarea pentru ridicarea restricțiilor. Odată cu obținerea avizului pozitiv, locuitorii comunei Șirna pot utiliza apa din rețeaua de distribuție în condiții normale pentru toate necesitățile cotidiene: băut, gătit și prepararea alimentelor.

Monitorizare continuă pentru calitate garantată

Chiar și după această veste bună, HIDRO PRAHOVA S.A. reiterează angajamentul său ferm pentru menținerea unei calități superioare a apei furnizate. Monitorizarea continuă a parametrilor apei va fi efectuată conform programului stabilit, pentru a preîntâmpina orice eventuală neconformitate și a asigura siguranța constantă a consumatorilor. Transparența rămâne o prioritate, iar rapoartele de analiză menționate pot fi consultate de public aici: Rapoarte analiză apă, comuna Șirna (24 -25.11.2025).

Citeste in continuare

Administratie

MAI mobilizează peste 24.000 de oameni pentru minivacanța de 1 Decembrie: Siguranță maximă pe fondul alegerilor!

Publicat

pe

De

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță o mobilizare masivă a forțelor pentru minivacanța de 1 Decembrie, Ziua Națională a României. Peste 24.000 de angajați vor fi prezenți zilnic pe teren, având ca misiune asigurarea ordinii publice, fluidizarea traficului și intervenția rapidă în situații de urgență. Anunțul a fost făcut astăzi, din Centrul Național de Conducere Integrată al MAI, într-un context marcat și de campania electorală pentru alegerile locale parțiale din 7 decembrie 2025.

1 Decembrie, sub ochiul vigilent al legii: Un efort național pentru siguranță

Eforturile structurilor MAI se vor concentra în stațiunile turistice, zonele de agrement și în locurile unde se anticipează o prezență numeroasă a publicului. Peste 400 de manifestări publice sunt programate la nivel național, cele mai ample evenimente fiind așteptate în București și Alba Iulia, puncte fierbinți ale celebrării Zilei Naționale. Echipajele MAI sunt pregătite să prevină faptele antisociale și să ofere un răspuns prompt oricărei situații neprevăzute, reiterând angajamentul ministerului pentru siguranța cetățenilor.

Campania electorală, monitorizată indeaproape: Incidente minore, fără tulburări majore

Pe fondul campaniei electorale pentru alegerile locale parțiale din 7 decembrie, oficialii MAI au raportat un bilanț liniștitor. Până în prezent, nu au fost semnalate incidente majore, înregistrându-se 11 situații raportate, dintre care 6 au fost confirmate și 3 sunt încă în curs de verificare. Cele 3 manifestări publice cu caracter electoral desfășurate în ultimele zile s-au derulat în condiții de siguranță, fără evenimente care să fi tulburat ordinea publică, demonstrând capacitatea forțelor de ordine de a menține stabilitatea chiar și în perioade sensibile.

Pe drumuri și la frontiere: Siguranța rutieră și controlul fluxului de călători

Pentru siguranța rutieră, echipajele de poliție vor utiliza zilnic aproximativ 300 de aparate radar pe drumurile considerate cu risc ridicat. Acțiunile de control vor continua atât pe timpul zilei, cât și pe parcursul nopții. Conducătorilor auto li se recomandă prudență sporită, adaptarea vitezei la condițiile meteo și pregătirea corespunzătoare a vehiculelor pentru sezonul rece, evitând călătoriile în cazul în care autoturismul nu este echipat adecvat.

La frontiera externă, dispozitivele de supraveghere și control au fost suplimentate. În funcție de valorile de trafic înregistrate, vor fi deschise artere de control suplimentare, până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de frontieră, pentru a facilita fluidizarea traficului de călători.

De la vârful munților la intervenții de urgență: Pompieri și jandarmi montani, gata de acțiune

Turiștii care aleg să petreacă minivacanța în zona montană sunt îndemnați să folosească echipament adecvat sezonului rece și să urmeze exclusiv traseele deschise. Peste 160 de jandarmi montani sunt pregătiți să intervină pentru sprijinirea persoanelor aflate în dificultate, asigurând siguranța celor care se aventurează pe cărările alpine.

La nivel național, aproximativ 5.000 de pompieri sunt în alertă maximă, pregătiți să acționeze în cazul producerii unor incendii, altor situații de urgență sau pentru acordarea primului ajutor medical, consolidând astfel rețeaua de intervenție rapidă.

Apel la responsabilitate: Recomandări pentru o sărbătoare fără griji

Pentru o sărbătoare fără incidente, MAI recomandă cetățenilor să evite consumul excesiv de alcool, să acorde atenție sporită bunurilor personale și să supravegheze permanent copiii în zonele aglomerate. În cazul în care se ivește o nevoie de ajutor, cetățenii sunt încurajați să apeleze cu încredere la polițiștii, jandarmii și pompierii aflați în teren sau să sune la numărul unic de urgență 112.

„Suntem aici pentru siguranța dumneavoastră!”, transmit oficialii MAI, asigurând publicul că toate structurile sunt pregătite să facă față provocărilor acestei minivacanțe. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Operațiune a Poliției de Frontieră: Cinci cetățeni din Bangladesh, opriți în drum spre Schengen, ascunși într-un automarfar!

Publicat

pe

De

O tentativă de trecere ilegală a frontierei în spațiul Schengen a fost dejucată de polițiștii de frontieră din cadrul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Arad și ai Sectorului Poliției de Frontieră Nădlac. Cinci cetățeni străini, toți din Bangladesh, au fost descoperiți ascunși în compartimentul de marfă al unui automarfar, încercând să eludeze controalele, deși dețineau vize Schengen expirate.

Controale neașteptate: De la un drum normal la o descoperire socantă

Incidentul a avut loc în urma unor controale aleatorii și nesistematice efectuate de forțele de ordine pe căile de comunicație din apropierea frontierei. Un ansamblu rutier înmatriculat în România, condus de un șofer român în vârstă de 37 de ani, a fost oprit pentru verificări. La o inspecție mai amănunțită a compartimentului destinat transportului de marfă, polițiștii de frontieră au făcut o descoperire neașteptată: cinci persoane ascunse, într-o tentativă disperată de a-și continua călătoria.

Identitatea „pasagerilor clandestini”: Vize expirate și origini asiatice

Cei cinci indivizi au fost imediat preluați și transportați la sediul sectorului pentru verificări suplimentare. Acolo, s-a stabilit că aceștia sunt cetățeni din Bangladesh, cu vârste cuprinse între 29 și 32 de ani. Cel mai important detaliu este că toți erau posesori ai unor vize Schengen expirate, ceea ce anula dreptul lor de a călători legal în interiorul acestui spațiu, transformând tentativa lor într-o acțiune ilegală.

Repercursiuni legale: Dosar penal pentru trafic de migranți

Având în vedere aspectele constatate, polițiștii de frontieră au demarat cercetări penale. Șoferul român, în vârstă de 37 de ani, este acum investigat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de trafic de migranți. În același timp, cei cinci cetățeni din Bangladesh sunt cercetați pentru tentativă de trecere frauduloasă a frontierei de stat. Autoritățile precizează că, la finalizarea investigațiilor, vor fi dispuse măsurile legale care se impun în conformitate cu legislația în vigoare. (Sava N.).).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv10 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv10 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv3 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv3 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv3 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv